Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příznakové způsoby zpracování zpravodajských reportáží a jejich uplatňování v televizním zpravodajství : (analýza televizního zpravodajství u tří českých celoplošných televizí ČT1, TV Nova a TV Prima)
Vořechovský, Vladimír ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Závozda, Petr (oponent)
Moje diplomová práce je zaměřená na příznakovost ve zpravodajství - tedy na výrazové audiovizuální prostředky, které do televizního zpravodajství s nástupem nových technologií přicházejí z jiných televizních žánrů a které s sebou mohou nést i jiné významy než jen prosté informace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
Mediální obraz společností poskytujících nebankovní půjčky
Fuková, Ladislava ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tématem této práce se staly nebankovní společnosti a jejich obraz, který média vytvářejí. V úvodu práce byly formulovány základní hypotézy související se společenským postavením a pověstí nebankovních firem. Jako výzkumná metoda byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Pro výzkum jsem stanovila výzkumný vzorek, který tvořily Hospodářské noviny, MF DNES a vybrané ekonomicko-politické časopisy. Zkoumané období jsem vymezila do dvou částí: březen - červen 2010 a září - prosinec 2010. Pro výzkum bylo dále stanoveno osm výzkumných otázek, orientovaných na rozsah jednotlivých článků, rubriku, ve které se vyskytují, novinářský žánr, kterým jsou napsány apod. Součástí práce je i představení výsledků průzkumů mezi zaměstnanci a klienty společnosti Provident Financial a také analýza inzerce deníků MF DNES a Hospodářské noviny. Výsledky analýzy inzerce nepotvrdily jednu z hlavních hypotéz celé práce předpokládající, že nebankovní firmy v roli inzerentů mají jistý vliv na obsah zkoumaných médií. Výsledky kvantitativní obsahové analýzy počáteční hypotézy naopak potvrdily. Nebankovní společnosti nejsou médii prezentovány jako neetické vyděračské spolky. Spíše jsou představovány jako firmy pohybující se v mezích zákonných norem s nárokem na své místo na finančním trhu. Zároveň splátkové firmy nejsou stěžejním...
Tištěné a internetové zpravodajství - odlišnosti a specifika na příkladu vybraných českých zpravodajských serverů a celostátních deníků
Hůlková, Kateřina ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Závozda, Petr (oponent)
Diplomová práce "Tištěné a internetové zpravodajství - odlišnosti a specifika" pojednává o rozdílech tištěného a internetového zpravodajství. Definuje základní pojmy související s internetovými médii, popisuje vztah tištěných a internetových deníků na českém mediálním trhu. Práce se zabývá otázkou, zda je internet masovým médiem. Popisuje znaky internetové žurnalistiky, charakteristiky internetových médií a zkoumá, jak se liší publikum, producenti obsahu a produkty (i formáty) internetových periodik.
Specifika komunikace v komunitě vodních dýmek na sociální sítích Facebook
Kopáček, Jakub ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce "Specifika komunikace v komunitě vodních dýmek na sociální síti Facebook" se zabývá komunikací členů virtuální komunity kuřáků vodních dýmek neboli dýmkařské komunity. Předmětem práce je analýza obsahu publikovaného ve třech komunitních skupinách na sociální síti Facebook, který je zkoumán metodou kvantitativní obsahové analýzy. Výsledná zjištění jsou doplněna o poznatky z polostrukturovaných rozhovorů se sedmi členy dýmkařské komunity, které byly získány metodou kvalitativní tematické analýzy. První část práce se věnuje vymezení nových médií, seznamuje se základními pojmy a koncepty sociálních sítí a marketingové komunikace, uvádí do problematiky virtuálních komunit a pojednává o vodních dýmkách, dýmkařské komunitě a komerčních subjektech dýmkařského průmyslu. Druhá část práce se věnuje výkladu metodologie kvantitativního i kvalitativního výzkumu, dále prezentaci výsledků práce a jejich shrnutí s využitím poznatků získaných v teoretické části práce. Cílem práce je popsat a zhodnotit současný stav komunikace dýmkařské komunity v tematických skupinách na sociální síti Facebook a zmapovat výskyt komerční komunikace v analyzovaném obsahu.
Medializace krasobruslení v období zimních olympijských her od 90. let 20. století
Tauchmanová, Věra ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Děkanovský, Jan (oponent)
The submitted diploma thesis deals with presentations of figure skating at Winter Olympic Games from the 1990s to the 2014 Winter Olympic Games in Sochi in two selected daily newspapers, and with ways in which the presentation of figure skating has changed within the analysed period. The first chapter presents sports journalism, its history and famous personalities, its text types and typical language, and characteristic features of a sport journalist. The second chapter presents the connection of sports and media, the concepts of agenda-setting, agenda-building and intermedia agenda, tabloidization and commercialization and ways in which news services work. The third chapter presents figure skating and figure skating events at the analysed Winter Olympic Games. The analysed media and changing paradigms of the media landscape are presented in the fourth chapter. The methodological basis used for the analyses is described in the fifth chapter. The sixth chapter presents the results of the quantitative and qualitative analysis of the newspaper articles. Furthermore, the interviews with two personalities of the Czech figure skating are analysed qualitatively. The results of the quantitative analysis of the articles and the qualitative analysis of the interviews are compared. Keywords figure skating,...
Sociální sítě jako zdroj pro žurnalistiku v České republice
Žemličková, Martina ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá využitím sociálních sítí jako zdroje pro žurnalistiku v České republice. Skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou představeny sociální sítě stručně jako takové, konkrétně jsou poté více rozepsány sociální sítě Facebook Instagram a Twitter. Zde jsou hlavně uvedeny aktuální trendy v používání sociálních sítí. Dále se teoretická část věnuje problematice novinářského zdroje, především pak novinářského zdroje v době internetu, jeho dostupnosti a ověřitelnosti. Tato problematika a její trendy jsou potom více rozebrány pro mediální trh v USA a v České republice. Teoretická část zpracovává nejnovější dostupné studie v používání sociálních sítí k práci novinářů. Praktická část si klade za úkol tyto trendy potvrdit nebo vyvrátit pomocí kvantitativní analýzy mediálních obsahů, která se soustředí na používání citací ze sociálních médií v konečných výstupech novinářů. Kvantitativní výzkum je podpořen e-mailovým dotazováním českých novinářů, kteří svými názory doplňují kontext kvantitativního výzkumu. Výzkum prokázal, že novináři v České republice používají sociální sítě jako regulérní nástroj pro svojí každodenní práci, ale následují trend v USA, tedy přistupují k citování ze sociálních sítí obezřetněji a s citem, informace si raději více ověřují. Hlavním...
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.