Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Beadwork
Dvořáková, Karolína ; Ruller, Tomáš (oponent) ; Kohoutková, Karolína (vedoucí práce)
Beadwork je práce, která se dotýká témat, jako jsou sexuální obtěžování, znásilnění, potrat, domácí násilí, partnerské a rodinné vztahy, obecně všechna tabuizovaná témata v rodině a společnosti, témata smrti, nejrůznější skrytá traumata v rodině a v partnerství. Skrze jednoduchou ruční práci a ve vytyčeném prostoru pro sdílení, se otevírá možnost uvolnění. “ Být vyslyšen, být vyslyšena. Tak jako se navlékají korálky na nit, sbírám lidské příběhy, stávající se součástí jednoho (sebe) terapeutického aktu. To završuje performační gesto – navlékání korálků ve veřejném prostoru, vynesení oněch palčivých témat na světlo. Přesahujíc sebe – sama jako jednotlivce, dotýkajíc se všech, kteří dovolí tomu, být dotknuti. “
Zábrany/Barriers
Vybíral, Dalibor ; Soukup, Štěpán (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce reflektuje autorovy osobní pocity a emocionální posuny během období určité životní fáze během studia. Sumarizuje tak chronoligicky posun od citově a fyzicky koncipovaných performancí po dnešní stadium vztahu, kdy vše co bylo odděluje surová materiální intalace zdi. Ta symbolicky představuje onu bariéru, nepochopení, odcizení a konec dialogu mezi dvěma stranami.
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.
Ta naše
Plíhalová, Alena ; Filipovská, Petra (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Moje diplomová práce se zabývá kulturou v oblasti Sudet. výstupem je audiokniha vyvtořená z kroniky malé vesnice jménem Větrov z let 1945-52.
Student - pedagog výměna
Shulha, Andrei ; Ter-Oganian, Avdey (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
1. V rámci plnění své praktické části diplomové práce jsem se obrátil na jednoho z pedagogů naší školy abychom se dohodli, že praktickou práci udělá on. 2. Pedagog má úplnou volnost ve výběru média, tématu, rozsahu i zpracování. 3. Podmínkou je kvalita práce a její rozumné vysvětlení. 4. Až do posledního momentu o průběhu a výsledku jeho práce nebudu nic vědět. 5. V momentu začátku diskuse začiná probíhat moje diplomová práce. 6. Vysvětlení výsledné práce pedagoga pro členy komise a studenta/autora. 6. Můj význam a bádáni v tomto zadáni. 7.Hledáni nových momentů v recyklaci umělckých tradic.
ID - IDENTITY (UN) KNOWN (time specific in-cognito in-stant id - entity)
Janečková, Zuzana ; Babák, Petr (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
This dissertation focuses on va-rious strategies of presenting identity in contemporary art and the current trend of forming its mutations and mystifications. It deals with approaches such as when the name of an artist is absent from his performance, various forms of concealment, and the subsequent detection of an artist. The term “anonymity” is not examined as its mere literal definition, but it subsequently forks into other related meanings. The introduction points at our daily meetings with anonymity, the condensation of information stemming from all spheres including the sphere of visual arts. The subject of the dissertation is explored though the influence of media operating at a given time (time-specific) and a given place (site-specific): here and now. The text primarily deals with the phenomenon of being “anonymous”. While examining this topic, the period starting with the 1990s is discussed and supplemented by examples from the history of Slovak, Czech, and international visual art with extensions to literature, music and film. It closely focuses on the following four bi-polar forms of anonymity: celebrity / anonymous artist, art groups / collective exhibitions, street art / net art, signature art / untitled art. These terms are defined and organized into dictionary entries (containing both names of artists and definitions of terms). Comprising of over two hundred words, a hybrid thematic dictionary has been produced. It consists of already existing definitions taken from the Slovak and Czech mutations of Wikipedia which are quoted with consistence with each entry. The collaboration with Wikipedia is based on subsequent addition of the author’s definitions and thus supplements it with missing information from the sphere of visual arts. The text also deals with a current trend of renaming as a symbol of a hegemonic tool of power. The terms a.k.a., name, monogram, nick, and pseudonym are explored.
Skutky
Kopčil, Tomáš ; Palla, Marian (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Za skutek považuji určitou událost ve vnějším světě záležející na jednání člověka, která může mít znaky jednoho či více uměleckých činů anebo nemusí vykazovat znaky žádného uměleckého činu. Tato událost je pak jako skutek vymezena v příslušném aktu. Umělecký čin ve vztahu ke skutku představuje jistou konstrukci. Podstatu skutku tak představuje jednání umělce a následek tímto jednáním způsobený, který je relevantní z hlediska dějin výtvarné kultury. Jednání je projev vůle umělce ve vnějším světě, spočívající v konání nebo opomenutí, nekonání.
V dnešní době.......
Kouba, Tomáš ; Surůvka, Jiří (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Soubor prací vytvořených ze soukromých archivních materiálů, realizací rozpracovaných konceptů a nových videí. Motivem procházejícím těmito díly je rozvíjení jednoduchého, strohého, radikálního výrazu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.