Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genderová identita v díle Claude Cahun
Hapková, Tereza ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou genderové identity v umělecké tvorbě francouzské umělkyně Claude Cahun. Teoretická část práce je zaměřena na pojetí pohlaví, genderu a identity v kontextu života Claude Cahun. Dále je důležitým tématem její mnohočetné já, které prezentuje ve svém díle skrze zašifrované zprávy. Ukrývá se ve svém zkonstruovaném světě plném masek, maškarád, zrcadel, dvojníků a inscenací, za jehož oponu pouštěla pouze svou partnerku Suzanne Malherbe. Didaktická část bakalářské práce je zaměřena na návrh využití techniky fotomontáže ve výuce výtvarné výchovy a její propojení s dalšími obory. Výchozí inspirací jsou fotomontáže obsažené v knize Aveux non avenus doplňující převážně autobiografický text Claude Cahun. Hlavním tématem knihy je hledání sebe sama a vlastní identity prostřednictvím textu a ilustrativních obrazů. Cahun v knize vytvořila vlastní svět díky přeskupování svých fotografií a utváření nových celků, čehož docílila právě prostřednictvím fotomontáže. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na fotografickou tvorbu Claude Cahun. Nejprve se věnuji principům v jejím fotografickém díle a jejich obecnější analýze. Následně analyzuji tři konkrétní série fotografií či fotografie, ke kterým přidávám vlastní komentář prostřednictvím vlastního autorského fotografického projektu....
Humor v postdigitální koláži
Svobodová, Tereza ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Vartecká, Anna (oponent)
Práce se zaměřuje na fenomén postdigitální humorné koláže, jež je přítomná v současném světě v různých situacích našeho vizuálního vnímání, a to od digitálního prostředí až po to fyzické. Text bude interpretovat internetové memy, analyzovat díla umělců zaměřujících se na koláž v post-digitální společnosti a žert jako takový. Dle analyzovaných obrazů a koláží je následně v praktické části vytvořena série koláží reflektující konkrétní expozici. Didaktická část pak bude tvořivě a skrze humor přibližovat původní díla v daném výstavním prostoru. KLÍČOVÁ SLOVA humor, koláž, memes, postdigitální umění, nová média, výtvarná výchova
Fotografie a autorská kniha
Růžičková, Zuzana ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je Fotografie a autorská kniha. Zabývám se v ní stručnou chronologicky pojatou historií média fotografie a o trochu detailněji fotografií současnou. Obdobně postupuji i u fenoménu autorských knih a jejich různých variací a podob, kde krátce představuji i médium zvané zine. Po autorské knize práce přechází ke spojení autorské knihy a fotografie a fotografickým publikacím. Poté jsou v bakalářské práci zmíněny různorodé autorské soubory, fotografické knihy, autorské knihy a vizuální soubory, které jsou také v práci popsané, ve smyslu jak pracují s textem, fotografií i svou celkovou vizualitou. Všechny tyto publikace jsou současnou produkcí v ČR, maximálně 5 let staré a svým tématem se podobají námětu mé autorské fotografické knihy (příroda, pocity, hudba), kterou detailně popisuji ve výtvarné části práce. Výtvarnou část tvoří autorský fotografický projekt prezentovaný formou autorské knihy, ve které se snažím o propojení tématu přírody, pocitů s obrazem doprovázených hudbou. Do své tvorby zapojuji také další elementy - artefakty, přírodniny a skleněné úlomky, které jsem nasbírala během fotografických výprav. Tyto předměty autorskou knihu doplňují a vytvářejí tak jedinečný autorský celek. V pedagogické části se zaměřuji na čtyři výtvarné úkoly využívající médium fotografie a...
Téma soukromého a veřejného v díle Libuše Jarcovjákové
Matějková, Kateřina ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Vartecká, Anna (oponent)
Bakalářská práce se věnuje interpretaci díla české fotografky Libuše Jarcovjákové a klade si za cíl zdůraznit jeho význam pro českou i světovou fotografii. V teoretické části představuje autorku, její kulturní zázemí tvořené významnými osobnostmi československé umělecké scény a stále se rozvíjející dílo a projekty. Nabízí pohled do světové fotografie přes hledání společných i rozdílných znaků s dílem Nan Goldin, se kterou je často srovnávána v českém i zahraničním prostředí. Zaměřuje se zejména na tvorbu ze 70. a 80. let, představenou v autorské knize Černé roky, její zasazení do dobového kontextu a interpretaci vybraných fotografií po stránce formální i obsahové. Intepretace se soustředí především na hledání hranic soukromého a veřejného, problematiku cenzury a autocenzury a promítání těchto vlivů do autorčiných snímků. Didaktická část práce představuje pedagogické dílo spojující v sobě poznatky a zkušenosti z teoretické a praktické části práce. Usiluje o detailnější vhled do oblasti dokumentární fotografie, do díla Libuše Jarcovjákové, směřuje k pochopení východisek její tvorby i ke společenské reflexi. Následně je její odkaz rozpracován do autorského souboru fotografií spolu s jejich autorskou reflexí. Klíčová slova Libuše Jarcovjáková; Černé roky; Evokativ; fotografie; interpretace;...
Časopisy pro děti a mládež (periodické publikace v souvislostech výtvarné výchovy)
Husieva, Kateryna ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce popisuje vznik a vývoj periodickych publikací v souvislostech výtvarné výchovy a analyzuje jejich postavení na mediálním trhu v České republice i v zahraničí. Dotýká se historie dětských periodik. V práci jsem uvažovala také o moderním trhu dětských periodik a jeho problémech, zjišťovala jsem zvláštnosti dětského vnímání časopiseckých produktů a specifika práce při vydávání odborného časopisu pro děti. Předmětem práce je také struktura a obsah dětských časopisů. Teoretická část zkoumá časopisy pro děti a mládež vydávané od počátku a v průběhu 19. století, dále pak časopisy vydávané od konce 2. světové války a v době normalizace. Sleduje vývoj ilustrace a časopisy z pohledu výtvarné výchovy od samého začátku vydávání těchto periodik až po současnost a zaměřuje se na jednotlivé časopisy, které jsou pak inspirací pro vznik vlastního zájmového časopisu pro děti. Didaktická část zkoumá, možnosti využití časopisu při výuce a podněty z hlediska mediální výchovy a zda jsou jednotlivé kroky v rámci tvorby časopisu jsou pro děti srozumitelné a vypracovatelné. Praktická část se zabývá zájmovým časopisem samotným. Ten je určen českým dětem a dětem s odlišným mateřským jazykem. Popisuje proces od inspirace po tvorbu makety časopisu s názvem Kompas. Praktická část zahrnuje orientační výzkumné...
Optické hračky a animační hříčky ve výtvarné výchově
Weinhartová, Kateřina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje stručně historii animačních hříček, přechodu z předanimačních technik do světa filmové animace. Představuje tuzemskou i zahraniční tvorbu hlavně v oblasti vhodné pro práci s dětmi. Mapuje současné trendy v oboru a jejich další využití pomocí postprodukce. Poukazuje na paralely a inspirativní příklady z filmového nebo galerijního prostředí animace. Didaktická část představuje východiska aplikace různých způsobů animace v praxi se studenty. Jsou zde zohledněny cíle RVP. Ve výtvarné části jsem prozkoumala předanimační techniky pomocí tematicky otevřeného souboru optických hraček (flipbooky, zoetrop, traumatrop) založených na principu zrakové setrvačnosti. Klíčová slova : optika, animace, hra, výtvarná výchova, výtvarné umění, optické klamy
Videoart / Nové možnosti veřejné instalace
Zemková, Apolena ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se bude zaměřovat na umění instalace ve vztahu k prostoru a diváku. V práci bude zmapována historie, vývoj technik a strategie využité pro umocnění významu, prožitku a intenzity děl. Prostorová tvorba a umění instalace jako didaktická technika ve výuce výtvarné výchovy. Praktický výstup ve formě prostorové instalace pracující s tématem rozměru, prostoru, času a prožitku. V teoretické části jsem postupně zmapovala umělce umění od poloviny 19. století až do 20. století a prozkoumala jsem médium instalace ve vztahu k prostoru obecně, galerijnímu a negalerijnímu prostoru a ve vztahu k divákovi. Snažila jsem se zjistit, jak se mění rozměr a způsob instalace, vztah, význam a intenzita díla. Dále jsem prostudovala vývoj technik a strategií na poli instalace a video instalace s důrazem na současné tendence. V praktické části jsem vytvořila autorsko-didaktický výukový artikl v podobě videoartu, který mimo svůj historicko-umělecký kontext pracuje s tématem rozměru, času a prožitku. Ve své práci jsem vytvořila stručný výtah umělců, u kterých mám pocit, že se dotýkají mého tématu a hledala jsem také souvislosti s umělci dnešní doby. Vypracovala jsem tím tedy interpretační učitelskou pozici, která pracuje způsobem, jak intenzivněji užívat prostorovou tvorbu a umění instalace jako didaktickou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.