Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Skryté tváře fantastična. Fantastická literatura v oblasti Río de la Plata v 19. a 20. století
Hazaiová, Lada ; Vydrová, Hedvika (vedoucí práce) ; Lukavská, Eva (oponent) ; Housková, Anna (oponent)
První část této práce byla záměrně koncipována jako kritický přehled různých teoretických uchopení a definování fantastična a typologií technických a sémantických aspektů fantastické literatury. Význam tohoto úvodního panoramatu metod a přístupů jednotlivých badatelů a kritiků spočíval jednak ve stručném nástinu existujících tendencí minulých i současných a současně mi pomohl vytvořit solidní základnu pro vymezení společného konceptu fantastična a základních konstitutivních prvků realizovaných v povídkové tvorbě Silviny Ocampové a Felisberta Hernándeze.
Skryté tváře fantastična. Fantastická literatura v oblasti Río de la Plata v 19. a 20. století
Hazaiová, Lada ; Vydrová, Hedvika (vedoucí práce) ; Lukavská, Eva (oponent) ; Housková, Anna (oponent)
První část této práce byla záměrně koncipována jako kritický přehled různých teoretických uchopení a definování fantastična a typologií technických a sémantických aspektů fantastické literatury. Význam tohoto úvodního panoramatu metod a přístupů jednotlivých badatelů a kritiků spočíval jednak ve stručném nástinu existujících tendencí minulých i současných a současně mi pomohl vytvořit solidní základnu pro vymezení společného konceptu fantastična a základních konstitutivních prvků realizovaných v povídkové tvorbě Silviny Ocampové a Felisberta Hernándeze.
Kategorie Kompetence a její chápání učiteli v praxi
Kargerová, Jana ; Doležalová, Jana (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zavádění konceptu klíčových kompetencí jakožto cílů vzdělávání, které přináší kurikulární reforma. Teoretická část je zaměřená na prozkoumání toho, jakým způsobem jsou zpracovány klíčové kompetence v odborné literatuře a evropských i českých kurikulárních dokumentech. Věnuje se pojetí a začlenění klíčových kompetencí do národních vzdělávacích programů v zemích EU. Různé přístupy v těchto zemích porovnává a vyhodnocuje ve vztahu ke kurikulární reformě v České republice a ve vazbě na pojetí klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část se soustředí na zmapování porozumění klíčových kompetencí u "stěžejních hráčů" kurikulární reformy (učitelé, školitelé, inspektoři), jejichž úkolem je tento nový koncept zavádět do pedagogické praxe.
Kategorie Kompetence a její chápání učiteli v praxi
Kargerová, Jana ; Doležalová, Jana (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zavádění konceptu klíčových kompetencí jakožto cílů vzdělávání, které přináší kurikulární reforma. Teoretická část je zaměřená na prozkoumání toho, jakým způsobem jsou zpracovány klíčové kompetence v odborné literatuře a evropských i českých kurikulárních dokumentech. Věnuje se pojetí a začlenění klíčových kompetencí do národních vzdělávacích programů v zemích EU. Různé přístupy v těchto zemích porovnává a vyhodnocuje ve vztahu ke kurikulární reformě v České republice a ve vazbě na pojetí klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část se soustředí na zmapování porozumění klíčových kompetencí u "stěžejních hráčů" kurikulární reformy (učitelé, školitelé, inspektoři), jejichž úkolem je tento nový koncept zavádět do pedagogické praxe.
Školní projekty ve výuce přírodovědných předmětů na 2. stupni základních škol v České republice a Slovenské republice
Pouchová, Milena ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Lukavská, Eva (oponent) ; Čížková, Věra (oponent)
Nové kurikulární reformy v České a Slovenské republice poskytují školám vhodné podmínky pro využívání nových metod a koncepcí rozvíjejících klíčové kompetence žáků. Disertační práce se zabývá koncepcí projektového vyučování, zvláště jejím využitím ve výuce přírodovědných předmětů na 2. stupni základních škol. Disertační práce představuje česko-slovenský srovnávací výzkum založený na dotazníkovém šetření provedeném v červnu 2009 na náhodně vytvořeném vzorku 180 českých a 71 slovenských základních škol. Hlavním výzkumným cílem bylo zjistit a porovnat počet a hlavní charakteristiky uskutečněných projektů, a také na názory učitelů na projektové vyučování. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že ve školním roce 2008/09 byly přírodovědné projekty realizovány ve více než 80 % českých škol a ve více než 60 % slovenských škol. Školy obou zemí preferovaly projekty realizované jedním učitelem, v jediné třídě a v rámci jediného přírodovědného předmětu. Zatímco v českém vzorku výrazně převažovaly projekty krátkodobé - tj. projekty trvající maximálně týden, ve slovenských školách naopak dominovaly dlouhodobé projekty. Většina projektů v obou vzorcích byla naplánována a připravena učitelem. Zejména v prvotních fázích záměru a plánování, při rozhodování o úkolech, činnostech a pracovních postupech a rovněž ve fázi...
Kategorie kompetence a její chápání učiteli v praxi
Kargerová, Jana ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Doležalová, Jana (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zavádění konceptu klíčových kompetencí jakožto cílů vzdělávání, které přináší kurikulární reforma. Teoretická část je zaměřená na prozkoumání toho, jakým způsobem jsou zpracovány klíčové kompetence v odborné literatuře a evropských i českých kurikulárních dokumentech. Věnuje se pojetí a začlenění klíčových kompetencí do národních vzdělávacích programů v zemích EU. Různé přístupy v těchto zemích porovnává a vyhodnocuje ve vztahu ke kurikulární reformě v České republice a ve vazbě na pojetí klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část se soustředí na zmapováni porozumění klíčových kompetencí u "stěžejních hráčů kurikulární reformy (učitelé, školitelé, inspektoři), jejichž úkolem je tento nový koncept zavádět do pedagogické praxe. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Příprava učitelů na vzdělávání v právech dítěte
Hejlová, Helena ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Lukavská, Eva (oponent) ; Hradečná, Marie (oponent)
Disertační práce hledá odpověď na otázku, proč učit děti právům dítěte a na jakých pilířích toto vzdělávání vystavět. Výsledkem je koncepční založení kurzu vzdělávajícího učitele v právech dítěte při pregraduální vysokoškolské přípravě. Respektuje hodnoty konceptu práv dítěte, které ve vzdělávacím poli a jeho etických souvislostech vyznívají v právo na dětství. Tento pohled je v práci doložen filozoficko-antropologickými, psychologickými a sociologickými zřeteli pojímání dítěte a dětství. Modely kurzu jsou ověřovány akčním výzkumem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Violencia and social issues in Colombian children's literature
González Espinosa, Lillyam Rosalba ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Tato disertační práce přináší kritický pohled na latinskoamerickou dětskou literaturu, její vývoj, jakož i konkrétní témata a předkládá analýzu souboru děl kolumbijské dětské literatury, která se z pozice realistické fikce zabývá otázkami souvisejícími s kolumbijským vnitřním konfliktem. Cílem práce je vyzdvihnout specifické rysy kolumbijské dětské literatury, které ji odlišují v rámci latinskoamerické literární produkce, a zároveň poukázat na způsob jejich tvorby. Metodologie této práce vychází z literární teorie s ohledem na specifika žánru dětské literatury, jež je kladena do souvislosti s politickou a sociální situací v Kolumbii 20. století. Práce se zabývá zejména literární analýzou, konkrétně pracuje s prvky naratologie (V. Propp, G. Gennette), sociokritiky (M. Bachtin a koncept ideologie) a kulturních studií Latinské Ameriky (A. Rama). Dizertace dále bere v potaz teoretické koncepty dětské literatury z pohledu pedagogiky (T. Colomer), estetiky (M. Nikolajeva), ideologie (P. Hollindale) a opírá se o historiografii literatury pro děti a mládež v Latinské Americe, a to především o dějiny dětské literatury od autorů, jako jsou A. Rodríguez (1993, 2010), M. Muñoz (2009), B. Robledo (1997, 2012) či L. Borrero (2001). První část disertační práce analyzuje koncepty a charakteristické rysy...
Skryté tváře fantastična. Fantastická literatura v oblasti Río de la Plata v 19. a 20. století
Hazaiová, Lada ; Vydrová, Hedvika (vedoucí práce) ; Lukavská, Eva (oponent) ; Housková, Anna (oponent)
První část této práce byla záměrně koncipována jako kritický přehled různých teoretických uchopení a definování fantastična a typologií technických a sémantických aspektů fantastické literatury. Význam tohoto úvodního panoramatu metod a přístupů jednotlivých badatelů a kritiků spočíval jednak ve stručném nástinu existujících tendencí minulých i současných a současně mi pomohl vytvořit solidní základnu pro vymezení společného konceptu fantastična a základních konstitutivních prvků realizovaných v povídkové tvorbě Silviny Ocampové a Felisberta Hernándeze.
Skryté tváře fantastična. Fantastická literatura v oblasti Río de la Plata v 19. a 20. století
Hazaiová, Lada ; Vydrová, Hedvika (vedoucí práce) ; Lukavská, Eva (oponent) ; Housková, Anna (oponent)
První část této práce byla záměrně koncipována jako kritický přehled různých teoretických uchopení a definování fantastična a typologií technických a sémantických aspektů fantastické literatury. Význam tohoto úvodního panoramatu metod a přístupů jednotlivých badatelů a kritiků spočíval jednak ve stručném nástinu existujících tendencí minulých i současných a současně mi pomohl vytvořit solidní základnu pro vymezení společného konceptu fantastična a základních konstitutivních prvků realizovaných v povídkové tvorbě Silviny Ocampové a Felisberta Hernándeze.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.