Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytápění domu s "téměř nulovou spotřebou" energie
Lacina, Martin ; Hořinková, Lucie (oponent) ; Horák, Petr (vedoucí práce)
Hlavní náplní práce je návrh vytápění víceúčelového objektu. Specifikem návrhu je požadavek na "téměř nulovou" spotřebu energie k vytápění. V první části práce jsou popsány v současnosti nejčastější systémy vedoucí k úspoře energie. Druhá část obsahuje tři varianty technického řešení na vybraném objektu s ohledem na požadavky zadání. Třetí část obsahuje řešení vybrané varianty
Výuka geologie z pohledu laické veřejnosti
Lacina, Martin Jakub ; Jedličková, Tereza (vedoucí práce) ; Teodoridis, Vasilis (oponent)
V rámci didaktiky přírodních věd se výzkumy osobních postojů zaměřují především na postoje přímých aktérů výuky, tj. žáků a učitelů. Názory laické veřejnosti jsou často opomíjeny, ačkoliv hrají významnou roli při formování postojů žáků. V rámci diplomové práce bylo realizováno dotazníkové šetřen zaměřené na postoje a názory laické veřejnosti ke geologickým vědám a jejich výuce. Dále byli osloveni žáci 1. a 2. ročníku SŠ a učitelé přírodovědných předmětů. Získaná data byla vyhodnocena pomocí vybraných statistických metod, které umožnily mj. komparovat odpovědi jednotlivých cílových skupin respondentů. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 727 respondentů (414 osob z řad veřejnosti, 201 žáků a 112 učitelů). Z výsledků vyplývá, že postoje laické veřejnosti jsou spíše pozitivní. Jako vyučovací předmět není geologie považována za obtížnou a nudnou. I přes to, že všechny tři skupiny hodnotí geologii jako neoblíbený předmět, považují geologické vědy za součást všeobecného vzdělání. Za nejdůležitější aspekty efektivní výuky geologie jsou všemi respondenty považovány nadšení a motivovaní učitelé; ukázky minerálů a hornin; terénní vycházky a exkurze. Na základě získaných výsledků byla formulována doporučení, která by mohla přispět k popularizaci geologických věd, např. zvýšit důraz na praktické využití...
Evidenční systém správy sítě
Lacina, Martin ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
Název práce: Evidenční systém správy sítě Autor: Martin Lacina Katedra / Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Ježek, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS) Abstrakt: Cílem této práce je vytvoření rozšiřitelné modulární aplikace pro správce malých počítačových sítí, kterým by jim měla usnadnit provádění každodenních činností. První část práce se podrobně zabývá analýzou struktury vyvíjené aplikace, návrhem rozhraní, které bude poskytováno rozšiřujícím modulům, a jejich rozhraním. Dále je proveden rozbor funkcí, které bude základní aplikace poskytovat a které části jejího jádra za ně budou odpovědné. V druhé práci je popsána struktura implementace vytvořené na základě první části práce a základní přehled jejích jednotlivých součástí. Výsledkem práce je úplná implementace základní aplikace a základní sada rozšiřujících modulů.
Historický vývoj Země a organismů na Zemi v učebnicích pro základní a střední školy
Lacina, Martin Jakub ; Jedličková, Tereza (vedoucí práce) ; Matějka, Dobroslav (oponent)
Výuka geologie na českých základních a středních školách se skládá z několika dílčích povinných tematických celků stanovených Rámcovými vzdělávacími programy. Přesto jsou některá témata ve výuce často vynechávána i přes to, že jsou v učebnicích obsažena. Jedním z takových témat je Vývoj zemské kůry a organismů na Zemi. V rámci bakalářské práce byla provedena rešerše dostupných učebnic pro ZŠ a SŠ se zaměřením právě na toto téma. Téma je diskutováno z hlediska vzdělávacího obsahu, konkrétně výskytu a vysvětlení klíčových pojmů, konkrétního vybraného učiva a jednotlivých geologických období. Dále byla okrajově posuzována názornost interpretace tohoto tématu, mezipředmětové vztahy a doplňkové informace, otázky a úkoly pro žáky. Na základě získaných informací byl navržen jeden výukový blok, který po didaktické stránce vychází z konstruktivistického přístupu a respektuje současné požadavky na moderní pojetí vyučování tak, aby podpořil zájem o dané téma a pomohl jej zprostředkovat žákům i učitelům atraktivnějším způsobem.
Evidenční systém správy sítě
Lacina, Martin ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
Název práce: Evidenční systém správy sítě Autor: Martin Lacina Katedra / Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Ježek, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS) Abstrakt: Cílem této práce je vytvoření rozšiřitelné modulární aplikace pro správce malých počítačových sítí, kterým by jim měla usnadnit provádění každodenních činností. První část práce se podrobně zabývá analýzou struktury vyvíjené aplikace, návrhem rozhraní, které bude poskytováno rozšiřujícím modulům, a jejich rozhraním. Dále je proveden rozbor funkcí, které bude základní aplikace poskytovat a které části jejího jádra za ně budou odpovědné. V druhé práci je popsána struktura implementace vytvořené na základě první části práce a základní přehled jejích jednotlivých součástí. Výsledkem práce je úplná implementace základní aplikace a základní sada rozšiřujících modulů.
Vytápění domu s "téměř nulovou spotřebou" energie
Lacina, Martin ; Hořinková, Lucie (oponent) ; Horák, Petr (vedoucí práce)
Hlavní náplní práce je návrh vytápění víceúčelového objektu. Specifikem návrhu je požadavek na "téměř nulovou" spotřebu energie k vytápění. V první části práce jsou popsány v současnosti nejčastější systémy vedoucí k úspoře energie. Druhá část obsahuje tři varianty technického řešení na vybraném objektu s ohledem na požadavky zadání. Třetí část obsahuje řešení vybrané varianty
Vazba mezi case nástroji a vývojovými prostředími
Lacina, Martin ; Smolík, Jan (vedoucí práce) ; Pálka, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou vazby mezi CASE nástroji a vývojovými prostředími. V popředí zájmu jsou CASE nástroje podporující notaci UML a generování kódu na základě UML diagramů do objektově orientovaného programovacího jazyka Java. Práce je rozdělena do dvou celků. První část práce se zabývá stručným úvodem do teorie CASE nástrojů a jejich využití v jednotlivých fázích projektu tvorby informačního systému. V této části je také navrženo zjednodušení životního cyklu projektu pro tvorbu méně složitých programů. V teoretické části práce je dále stručné vysvětlení objektově orientované přístupu a stručný popis programovacího jazyka Java. Následuje úvod do UML a popis nejdůležitějších UML diagramů, které jsou důležité pro generování kódu. Druhá část práce je zaměřena na srovnání několika volně dostupných CASE nástrojů. V této praktické části práce je pomocí CASE nástrojů řešen modelový příklad. V rámci řešení jsou v jednotlivých nástrojích vytvořeny základní UML diagramy a vygenerován programový kód. Dále jsou předvedeny možnosti reverse engineering a round -- trip engineering jednotlivých nástrojů. V závěru práce jsou shrnuty přínosy použití CASE nástrojů při realizaci jednoduchých programů.

Viz též: podobná jména autorů
2 Lacina, Martin Jakub
2 Laciná, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.