Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební činností dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu.
KLÍMOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce je zaměřena na hudební činnosti dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu. Cílem práce je poukázat na význam a možnosti propojování hudebních činností dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu ve smyslu efektivního předškolního vzdělávání. Práce se skládá ze dvou částí. Obsahem teoretické části je vymezení hudebních činností dětí předškolního věku, jejich rozdělení do jednotlivých kategorií, dále pak charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností a současného pojetí hudebního vzdělávání s ohledem na požadavky RVP PV. Praktická část práce pojednává o programu hudebních činností, kdy pěvecké, instrumentální, poslechové a hudebně pohybové aktivity budou motivovány vždy jednou pohádkou či příběhem. Tento program je ověřený v praxi v mateřské škole. Pro vyhodnocení lekcí je využito pozorování dětí, rozhovorů a sebereflexe učitele po každé proběhlé lekci s dětmi. V průběhu realizace činností a následné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Metodický materiál je doplněn o zkušenosti a činnosti, které vyplynuly z realizace.
Zhodnocení aktuální nabídky programů středisek ekologické výchovy z hlediska potřeb geografického vzdělávání
Klímová, Tereza ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na ekologické výukové programy, kterými lze doplnit výuku geografie ve školách. Výukové programy realizují střediska ekologické výchovy po celé České republice. V práci se čtenář dozví, jak pracují a co všechno nabízejí střediska ekologické výchovy a hlavně o jejich výukových programech. Cílem práce je vybrat z nabídek geograficky zaměřené programy jednotlivých středisek ekologické výchovy. Poté zhodnotit nabídku každého střediska z hlediska počtu nabízených geograficky zaměřených programů, věkové kategorie těch, jimž jsou určeny a forem, kterými probíhají. Provedeno je také zhodnocení podle jednotlivých krajů. Praktickým výstupem práce je seznam geograficky zaměřených programů jednotlivých středisek rozdělený podle krajů a jednotlivých témat. Součástí práce je i krátké pojednání o programech vytvořených společností Fair Trade a simulačních hrách, které jsou v nabídce středisek ekologické výchovy nejčastěji zastoupeny.
Distanční výuka u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
Klímová, Tereza ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce pojednává o vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část se zabývá definicemi specifických poruch učení, potřebami žáků a možnostmi reedukace jednotlivých poruch. Jsou zde definovány stupně a druhy podpory, legislativa, která upravuje vzdělávání žáků se specifickými potřebami, ale také další možnosti jejich vzdělávání. Praktická část se zabývá kazuistikami neboli pozorováním žáků se SPU, dále pak dotazníkovým šetřením, jež se snaží odpovědět na otázku, jak učitelé pracovali s žáky se SPU v době distanční výuky, zda se jim dařilo naplňovat vzdělávací cíle a také tím, s jakými obtížemi se žáci potýkali. Dotazníkové šetření je doplněné strukturovanými rozhovory s pedagogy, jenž se podíleli na vzdělávání žáků během distanční výuky.
Určení výskytu sněhových lavin z družicových dat pořízených radarem se syntetickou aperturou (SAR)
Klímová, Tereza ; Kolář, Jan (vedoucí práce) ; Brodský, Lukáš (oponent)
URČENÍ VÝSKYTU SNĚHOVÝCH LAVIN Z DRUŽICOVÝCH DAT POŘÍZENÝCH RADAREM SE SYNTETICKOU APERTUROU (SAR) Abstrakt Práce se zabývá určováním míst s lavinovým proudem na radarových snímcích pořízených radarem se syntetickou aperturou na družici Sentinel-1. Hlavním cílem je navrhnout postup pro rozpoznání míst na snímku, kde spadla sněhová lavina. Metodika je založena na principu neuronových sítí, konkrétně na využití předtrénovaného modelu neuronové sítě VGG-19. Dle výsledku trénování neuronové sítě jsou následně výřezy snímků zařazovány do dvou kategorií: na snímku se nachází nebo nenachází lavina. Jedná se tedy o binární klasifikaci. Výsledkem je statistické zhodnocení úspěšnosti zařazování do kategorií a porovnání s tradičními postupy. klíčová slova: lavina, Sentinel-1, neuronová síť, VGG-19
Určování vodní hodnoty sněhu z dat mikrovlnného radiometru
Klímová, Tereza ; Kolář, Jan (vedoucí práce) ; Potůčková, Markéta (oponent)
URČOVÁNÍ VODNÍ HODNOTY SNĚHU Z DAT MIKROVLNNÉHO RADIOMETRU Abstrakt Vodní hodnota sněhu vyjadřuje množství vody ve sněhu a její znalosti pomáhají například v předpovídání povodní. Tato práce se zabývá zjišťováním vodní hodnoty sněhu z dat mikrovlnného radiometru za pomoci dat z pozemních stanic. Vybráno bylo území Norska z důvodu dobré dostupnosti dat. Jako základní instrument byl použit radiometr AMSR2 na japonské družici GCOM. Pro tvorbu map s údaji o vodní hodnotě sněhu byla použita metoda uvažující rozdíly dvou spektrálních kanálů a další vlastnosti sněhu. Při ověření vhodnosti této metody byly k porovnání využity mapy od Norského meteorologického institutu a EUMETSATu, který využívá k tvorbě map jinou metodu. Výsledkem jsou mapy vodní hodnoty sněhu s využitím dat mikrovlnného radiometru. klíčová slova: vodní hodnota sněhu, dálkový průzkum Země, mikrovlnný radiometr
Zhodnocení kvality výukových programů nabízených středisky ekologické výchovy
Klímová, Tereza ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Tesařová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kvalitativním hodnocením ekologických výukových programů, které lze využít k doplnění výuky geografie na základních a středních školách. Zaměřuje se na vybraná střediska ekologické výchovy, která tyto programy nabízejí v Praze a ve Středočeském kraji. Jedná se o střediska, která souhlasila s návštěvou pozorovatele na svém ekologickém výukovém programu. Čtenář se v této práci dočte, která témata, jimiž lze doplnit výuku Geografie, obsahují ekologické výukové programy těchto středisek, dále jak konkrétní výukové programy probíhají a které geografické dovednosti rozvíjejí. Cílem práce je zhodnotit nabídky středisek ekologické výchovy z hlediska témat geograficky zaměřených programů, a poté zjistit, které aktivity v konkrétních ekologických výukových programech jsou geograficky zaměřeny a které geografické dovednosti tyto aktivity rozvíjejí. Mimo jiné práce podává informaci o tom, jak ekologické výukové programy reálně probíhají. Diplomovou prací navazuji na bakalářskou práci, jejímž cílem bylo projít nabídky všech dohledatelných SEV, která v ČR pracují a vybrat z nich ekologické výukové programy, kterými lze doplnit výuku geografie. Tyto EVP jsem v bakalářské práci rozřadila podle jejich témat do tabulky, která má sloužit jako pomůcka pro učitele geografie k výběru...
Zhodnocení aktuální nabídky programů středisek ekologické výchovy z hlediska potřeb geografického vzdělávání
Klímová, Tereza ; Kučerová, Silvie Rita (oponent) ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na ekologické výukové programy, kterými lze doplnit výuku geografie ve školách. Výukové programy realizují střediska ekologické výchovy po celé České republice. V práci se čtenář dozví, jak pracují a co všechno nabízejí střediska ekologické výchovy a hlavně o jejich výukových programech. Cílem práce je vybrat z nabídek geograficky zaměřené programy jednotlivých středisek ekologické výchovy. Poté zhodnotit nabídku každého střediska z hlediska počtu nabízených geograficky zaměřených programů, věkové kategorie těch, jimž jsou určeny a forem, kterými probíhají. Provedeno je také zhodnocení podle jednotlivých krajů. Praktickým výstupem práce je seznam geograficky zaměřených programů jednotlivých středisek rozdělený podle krajů a jednotlivých témat. Součástí práce je i krátké pojednání o programech vytvořených společností Fair Trade a simulačních hrách, které jsou v nabídce středisek ekologické výchovy nejčastěji zastoupeny.

Viz též: podobná jména autorů
7 KLÍMOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.