Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metoda ukotvujících vinět: sebehodnocení znalosti informačních a komunikačních technologií
Hrabák, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Tato práce představuje možnosti a přínos využití metody ukotvujících vinět v pedagogice ve spojení s informačními a komunikačními technologiemi. Jedná se o vůbec první využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. V teoretické části tato práce seznamuje s pracemi jiných autorů, ve kterých probíhal výzkum s použitím sebehodnotících otázek, s výzkumy, ve kterých byla použita metoda ukotvujících vinět a s výzkumy, ve kterých byla metoda ukotvujících vinět použita v pedagogice. Praktická část obsahuje výsledky vlastního výzkumu, které ukazují různorodost sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií u žáků prvních a druhých ročníků středních odborných škol. Práce prokazuje výraznou subjektivitu v sebehodnocení žáků, různé užívání škály respondenty a účelnost využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. Především ukazuje zcela odlišné sebehodnocení žáků různých oborů, různých pohlaví, atd. před korekcí a po korekci metodou ukotvujících vinět.
Hodnocení učebnic a dalších výukových materiálů pro výuku informatiky na 1. stupni základní školy
Hrabák, Jan ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Cílem bakalářské práce je vedle mapování dostupnosti učebnic pro předměty z rodiny informačních a komunikačních technologií pro žáky ve věku prvního stupně základní školy, především hodnocení jejich kvality se stanovením hodnotících kritérií. V praktické části jsou evaluovány dostupné učebnice vhodné pro výuku na 1. stupni základní školy. Dále jsou porovnávány zjištěné názory a postoje lektorů a učitelů k dostupným učebnicím a dalším výukovým materiálům.
Metoda ukotvujících vinět: sebehodnocení znalosti informačních a komunikačních technologií
Hrabák, Jan
Tato práce představuje možnosti a přínos využití metody ukotvujících vinět v pedagogice ve spojení s informačními a komunikačními technologiemi. Jedná se o vůbec první využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. V teoretické části tato práce seznamuje s pracemi jiných autorů, ve kterých probíhal výzkum s použitím sebehodnotících otázek, s výzkumy, ve kterých byla použita metoda ukotvujících vinět a s výzkumy, ve kterých byla metoda ukotvujících vinět použita v pedagogice. Praktická část obsahuje výsledky vlastního výzkumu, které ukazují různorodost sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií u žáků prvních a druhých ročníků středních odborných škol. Práce prokazuje výraznou subjektivitu v sebehodnocení žáků, různé užívání škály respondenty a účelnost využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. Především ukazuje zcela odlišné sebehodnocení žáků různých oborů, různých pohlaví, atd. před korekcí a po korekci metodou ukotvujících vinět.
Metoda ukotvujících vinět a její využití pro zvyšování komparability sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti ICT
Hrabák, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
Tato práce pojednává o využití metody ukotvujících vinět v pedagogickém výzkumu při zjišťování úrovně vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) se zaměřením na české středoškolské studenty. Teoretická část práce obsahuje popis kurikulárních dokumentů, které stanovují vědomosti a dovednosti v oblasti ICT. V České republice se jedná především o rámcové vzdělávací programy. Popsán je také mezinárodní dokument DigComp. Dále teoretická část obsahuje podrobný popis metody ukotvujících vinět se zaměřením na neparametrický přístup této metody. Součástí je přehled dostupné české i zahraniční literatury k výzkumům zaměřeným na vědomosti a dovednosti v oblasti ICT, včetně mezinárodních výzkumů International Computer and Information Literacy (ICILS) 2013 a 2018, a na využití metody ukotvujících vinět v pedagogických výzkumech. Empirická část obsahuje popis kroků při formulaci ukotvujících vinět, nedílné součásti metody ukotvujících vinět, dle kurikulárních dokumentů České republiky a při vytváření ukotvujících vinět na základě mezinárodního dokumentu DigComp. Ověřováno bylo splnění předpokladů metody ukotvujících vinět (ekvivalence vinět a konzistence odpovědí) nejen pomocí dotazníků, ale také inovativně pomocí rozhovorů se studenty. Dále empirická část obsahuje postup při...
Metoda ukotvujících vinět: sebehodnocení znalosti informačních a komunikačních technologií
Hrabák, Jan
Tato práce představuje možnosti a přínos využití metody ukotvujících vinět v pedagogice ve spojení s informačními a komunikačními technologiemi. Jedná se o vůbec první využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. V teoretické části tato práce seznamuje s pracemi jiných autorů, ve kterých probíhal výzkum s použitím sebehodnotících otázek, s výzkumy, ve kterých byla použita metoda ukotvujících vinět a s výzkumy, ve kterých byla metoda ukotvujících vinět použita v pedagogice. Praktická část obsahuje výsledky vlastního výzkumu, které ukazují různorodost sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií u žáků prvních a druhých ročníků středních odborných škol. Práce prokazuje výraznou subjektivitu v sebehodnocení žáků, různé užívání škály respondenty a účelnost využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. Především ukazuje zcela odlišné sebehodnocení žáků různých oborů, různých pohlaví, atd. před korekcí a po korekci metodou ukotvujících vinět.
Metoda ukotvujících vinět: sebehodnocení znalosti informačních a komunikačních technologií
Hrabák, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Tato práce představuje možnosti a přínos využití metody ukotvujících vinět v pedagogice ve spojení s informačními a komunikačními technologiemi. Jedná se o vůbec první využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. V teoretické části tato práce seznamuje s pracemi jiných autorů, ve kterých probíhal výzkum s použitím sebehodnotících otázek, s výzkumy, ve kterých byla použita metoda ukotvujících vinět a s výzkumy, ve kterých byla metoda ukotvujících vinět použita v pedagogice. Praktická část obsahuje výsledky vlastního výzkumu, které ukazují různorodost sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií u žáků prvních a druhých ročníků středních odborných škol. Práce prokazuje výraznou subjektivitu v sebehodnocení žáků, různé užívání škály respondenty a účelnost využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. Především ukazuje zcela odlišné sebehodnocení žáků různých oborů, různých pohlaví, atd. před korekcí a po korekci metodou ukotvujících vinět.
Hodnocení učebnic a dalších výukových materiálů pro výuku informatiky na 1. stupni základní školy
Hrabák, Jan ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Cílem bakalářské práce je vedle mapování dostupnosti učebnic pro předměty z rodiny informačních a komunikačních technologií pro žáky ve věku prvního stupně základní školy, především hodnocení jejich kvality se stanovením hodnotících kritérií. V praktické části jsou evaluovány dostupné učebnice vhodné pro výuku na 1. stupni základní školy. Dále jsou porovnávány zjištěné názory a postoje lektorů a učitelů k dostupným učebnicím a dalším výukovým materiálům.
Projevy agrese u diváků AC Sparty Praha
Hrabák, Jan ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Berka, Pavel (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Název diplomové práce: Název v angličtině: Katedra: Vedoucí diplomové práce: Rok obhajoby: Jan Hrabák Projevy agrese u diváků AC Sparty Praha The exhibitions of aggression of AC Sparta Prague's spectators Kinantropologie, obor Management TVS PhDr. Vladimír Janák, CSc. 2006 V práci jsem se zaměřil na projevy agrese u diváků navštěvující stadion AC Sparty Praha. Pozornost byla věnována teoretickému vysvětlení lidské agresivity související se sportovní podívanou. V praktické části byly pomocí dotazníků zkoumány převážně projevy verbální agrese u celého diváckého spektra klubu. Zvláštní část patřila výzkumu specifické divácké skupiny, označovanou pojmem hooligans, výzkum fyzické agrese, názorů a postojů příznačných pro tuto skupinu. Pro úplný přehled v dané oblasti jsem dále věnoval prostor popisu historie českého chuligánství a nástinu prevence klubů a státních institucí proti násilí na fotbalových stadionech v České republice. In this study I focused on exhibitions of aggression of spectators visiting AC Sparta Prague's stadium. The attention was drawn to theoretical explanation of human aggression connected with sport spectacle. In practical part were with the help of questionnaires explored mostly the exhibitions of verbal aggression of whole club's...
Analýza sentimentu zákaznických recenzí
Hrabák, Jan ; Helman, Karel (vedoucí práce) ; Malá, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou sentimentu nestrukturovaného textu a její praktickou aplikací na reálná data, která byla stažena z portálu Yelp.com Cílem teoretické části této práce je podat ucelený přehled o historii, metodách a využití analýzy sentimentu. Čtenář je zde obeznámen se základními pojmy a postupy. Teoretická část se zaměřuje zejména na klasifikační metodu Naivní Bayes, která bude použita v praktické části. V praktické části je detailně popsán datový soubor, který je použit pro pozdější analýzu. Čtenář je také podrobně seznámen s procesem přípravy dat, s konstrukcí a testováním klasifikačního modelu. Na závěr jsou prezentovány výhody a nevýhody zvoleného modelu a popsány možnosti jeho uplatnění.
Pokusy o hospodářské reformy ve druhé polovině 50. let v ČSR
Hrabák, Jan ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá okolnostmi hospodářské reformy Kurta Rozsypala v letech 1958 - 1959. Začíná rozborem hospodářské a politické situace po druhé světové válce, poválečnou obnovou, otázkou znárodnění a převzetím moci komunistickou stranou. Dále je věnována pozornost analýze prvního pětiletého plánu podle sovětského vzoru a důsledkům jeho aplikace na československé hospodářství. Na tuto část navazuje období první hospodářské krize komunistického režimu a etapa Nového kursu. Analýza druhého pětiletého plánu, dopady na chod ekonomiky, příprava a realizace Rozsypalovy reformy a vysvětlení příčin jejího selhání budou součástí druhé poloviny práce. Závěr práce sleduje přípravu třetí pětiletky, která končí rokem 1963 hospodářským kolapsem, odvoláním pětiletky i Rozsypalovy reformy.

Viz též: podobná jména autorů
4 Hrabák, Jaroslav
9 Hrabák, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.