Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví ve středoškolské tělovýchovné praxi
Loušová, Kristýna ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví ve středoškolské tělovýchovné praxi Cíl: Cílem diplomové práce je, na základě dotazníkového šetření, vyhodnotit současnou situaci používání tělocvičného názvosloví pedagogy tělesné výchovy a dostupnost edukačních materiálů pro pedagogickou praxi na středních školách s maturitou a víceletých gymnázii. Metody: Pro sběr dat je zvolena hlavní metoda nestandardizovaný dotazník, který byl rozeslán emailem pedagogům středních škol s maturitou. Tento dotazník byl vytvořen ve spolupráci s Katedrou gymnastiky a úpolových sportů. Konkrétní dotazník byl vyplňován přes webovou aplikaci. Výsledky: Na základě výsledků elektronického dotazníku bylo zjištěno, že většina pedagogů, středních škol a víceletých gymnázií zakončených maturitní zkouškou, tělocvičné názvosloví v hodinách tělesné výchovy používá, ale v omezené míře. Klíčová slova: tělocvičné názvosloví, názvosloví pro cvičitele, střední škola, gymnastika, Rámcový vzdělávací program
Úroveň české moderní gymnastiky v průběhu olympijského cyklu 2022-2024
Kadlečková, Natálie ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
V této bakalářské práci byla porovnávána úroveň české a světové moderní gymnastiky metodou pozorování videozáznamů volných sestav vybraných moderních gymnastek v seniorské kategorii, konkrétně volných sestav s míčem a kuželi. Název: Úroveň české moderní gymnastiky v průběhu olympijského cyklu 2022-2024 Cíle: Cílem bakalářské práce je posouzení a porovnání zjištěné obtížnosti volných sestav na základě mezinárodně platných pravidel FIG u vybraných gymnastek. Metody: Pozorovaný soubor tvoří tři moderní gymnastky. U každé byl proveden rozbor volných sestav s míčem a kuželi. Celkem tedy bylo za pomoci expertů posuzováno šest sestav, které byly následně porovnány mezi sebou. Výsledky: Výsledky rozboru vybraných volných sestav jsou shrnuty do přehledných grafů. Rozbor sestav byl proveden nejprve jednotlivě u každé gymnastky a výsledky byly následně porovnány mezi sebou. Zjištěné údaje se vztahují především k náplni sestavy z hlediska obsahu a celkové obtížnosti. Pozorovaný rozdíl úrovně mezi světovou špičkou a českou reprezentantkou slouží jako podnět k zamyšlení nad vrcholovou přípravou českých moderních gymnastek. Klíčová slova: aktuální pravidla, artistika, gymnastická sestava, kužele, míč, moderní gymnastika, obtížnost, provedení, technika
Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let
Kvasnovská, Tereza ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let Cílem práce je na základě literární rešerše vytvořit metodickou řadu cvičení pro taneční výchovu dětí ve věku od 3 do 5 let. Práce je určena pro všechny začínající taneční pedagogy, kterým pomůže správně utřídit a metodicky uspořádat jednotlivé taneční prvky a pohyby. Další snahou je prakticky ověřit vytvořenou metodickou řadu cvičení s dětmi výše uvedeného věku. Ke zpracování bakalářské práce použiji metodu zúčastněného pozorování a v průběhu dvou měsíců vytvořenou metodickou řadu cvičení aplikuji na předškolní děti z Taneční školy Stardance Chomutov, s kterými pracuji od září 2011. Na základě pozorování a reakcí dětí na každé cvičení vytvořím selekci, kterou následně zpracuji v podobě reflexe pro každé jednotlivé cvičení. Klíčová slova: tanec, pohyb, motorický a psychologický vývoj, předškolní věk
Modernizace hudebně pohybové výchovy v mateřské škole
Kubaň, Antonín ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Modernizace hudebně pohybové výchovy v mateřských školách Cíle: Hlavním cílem práce je vytvořit a ověřit komplexní intervenční výchovně vzdělávací program pro děti předškolního věku, zaměřený na všestranný rozvoj osobnosti. Dílčím cílem práce je podpora komplexního a přirozeného rozvoje motorických, senzomotorických, hudebních a rytmických dovedností u dětí předškolního věku, s důrazem na hygienu a zdraví člověka (např. činnosti jako převlékání, rozcvičení, zásady spojené s tělesnou výchovou, rozumovou výchovou, zpěv a správné dýchání atd.). Metody: Tato práce byla realizována formou případové studie jako pedagogický experiment. Po dobu jednoho roku byly všechny experimentální skupiny ovlivňovány programem hudebně pohybové výchovy s názvem ZEMĚKOULE, dvakrát týdně 45 a 60 minut. V naší práci jsme použili metody pozorování, rozhovoru a drobných motorických testů. Výsledky byly vyhodnoceny na základě zpětné vazby z vlastního pozorování, pozorování ostatních učitelek, různých drobných testů, rozhovorů s rodiči dětí, fotografií, zvukových a video záznamů. Sběr poznatků probíhal soustavně během ročního působení v MŠ Zeměkoule. Výsledky: Projekt Modernizace hudebně pohybové výchovy v mateřských školách umožnil dětem přijatelnou formou získat velké množství zážitků, osvojit si nové pohybové...
Měření pohybové tvořivosti u žáků ve věku deset až dvanáct let
Nosková, Věra ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název práce: Měření pohybové tvořivosti u žáků ve věku deset až dvanáct let Cíl práce: Cílem práce je ověřit vliv mimoškolní pohybové aktivity na pohybovou tvořivost žáků ve věku 10 - 12 let. Prostřednictvím anketního dotazníku bude získána informace, kolik respondentů se věnuje pohybovým aktivitám a o jaké druhy aktivit se jedná. Pro potřeby práce budou osloveny základní školy v Praze a Mladé Boleslavi, šetření proběhne se žáky a žákyněmi 4. - 6. tříd. Učitelé tělesné výchovy se žáky vyplní s vybranou skupinou anonymní osobní dotazníky a poté bude proveden a vyhodnocen standardizovaný test docility Iowa- Brace test a nestandardizovaný test pohybové kreativity. Metoda: Výsledky budou získány pomocí metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Bude použit nestandardizovaný dotazník, standardizovaný Iowa Brace test a nestandardizovaný test pohybové kreativity. Zpracování proběhne počítačovým programem Microsoft Excel. Výsledky: Zjištěné výsledky ukázaly, že ve zkoumaném vzorku souboru měli nejlepší hodnocení respondenti, kteří se věnovali gymnastickým sportům. V pořadí oblíbených pohybových aktivit zaujímají přední místa taneční aktivity a sportovní hry, naopak, malý zájem je o tradiční gymnastické sporty. Z posouzení výsledků šetření vyplývá doporučení zařazovat ve školní tělesné výchově ve větší...
Sledování účinnosti gymnastického rozcvičení
Panský, Jindřich ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Sledování účinnosti gymnastického rozcvičení Cíle: Cílem práce je deskripce účinnosti gymnastického rozcvičení prostřednictvím hodnocení dynamiky srdeční frekvence (SF). Metody: Práce dílčím způsobem řeší problematiku tvorby, řízení a hodnocení rozcvičení a využívá kombinaci metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Dynamika SF je detekována prostřednictvím sport-testeru Polar Vantage NV, dále je využito expertního posuzování a zpracování výsledků je řešeno pomocí statistických metod v programu Microsoft Excel. Výsledky: Po porovnání grafických znázornění a po důkladném zhodnocení sledování rozcvičení je zřejmé, že dynamika SF během rozcvičení pod vedením pedagoga a pod vedením studenta se liší. Je to způsobeno zejména množstvím zkušeností s didaktickou praxí a vyšší úrovní pedagogických kompetencí, které mají významný podíl i na zvýšené kvalitě rozcvičení z hlediska řízení. Klíčová slova: gymnastické rozcvičení, srdeční frekvence, zatížení, intenzita, sport-tester
Základní krok v akrobatickém rokenrolu u dětí mladšího školního věku
Schreková, Barbora ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Pinkavová, Monika (oponent)
Název: Základní krok v akrobatickém rokenrolu u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je sjednocení požadavků na provedení základního kroku a následné doporučení nezbytných cvičení pro jeho správné provedení. Zároveň analyzuje celkovou situaci z hlediska dalšího vývoje a hodnocení u nás i ve světě. Bakalářská práce je zaměřena na období mladšího školního věku dětí. Metody: Výzkum byl proveden formou strukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořila pětice trenérů akrobatického rokenrolu. Výsledky: Na základě prostudované literatury a získaných informací prostřednictvím rozhovorů jsem usoudila, že základní krok je z hlediska nácviku dlouhodobou záležitostí a díky nedostatečnému popisu v pravidlech akrobatického rokenrolu je jeho vyučování zcela rozdílné, stejně jako jeho hodnocení. Proto jsem navrhla jednotný popis provedení základního kroku a cvičení nezbytná pro jeho provedení. Klíčová slova: Akrobatický rokenrol, pohybová příprava, základní krok
Nácvik povinných technických prvků v soutěži Žij pohybem v kategorii show teams
Rodrová, Pavlína ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Nácvik povinných technických prvků v soutěži Žij pohybem v kategorii show teams Cíle: Povinné technické prvky v kategorii show teams a jejich zvládnutí bývá často problematickou složkou výkonu soutěžících týmů. Hlavním cílem práce je tedy sestavit průpravná cvičení a nácvikové řady povinných technických prvků v soutěži Žij pohybem v kategorii show teams. Metody: K dosažení cílů práce jsem použila informace, které jsem získala studiem odborné literatury a internetových zdrojů, zabývající se touto problematikou. K realizaci práce jsem využila hlavně svých vlastních zkušeností a poznatků z oblasti trenérské činnosti. Využila jsem také konzultace se zkušenými trenéry v oboru. Výsledky: Rozborem povinných technických prvků, dle pravidel soutěže Žij pohybem, jsem navrhla způsob přípravy a nácvikové řady na vybrané povinné prvky. Uvedla jsem fotodokumentaci prvků a časté chyby v jejich provedení. Práce může pomoci zlepšit technickou stránku výkonu závodníků v soutěži Žij pohybem, ale i v jiných soutěžích. Klíčová slova: Aerobik, Žij pohybem, show teams, povinné technické prvky
Aplikace a vyhodnocení sponzoringu v rámci pořádání soutěže v moderní gymnastice
Dobešová, Markéta ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Aplikace a vyhodnocení sponzoringu v rámci pořádání soutěže v moderní gymnastice Cíle: Hlavním cílem této práce je aplikace sponzorských balíčků zhotovených v bakalářské práci na bývalé a současné sponzory s cílem získat zpětnou vazbu a případně je nalákat zpět na lepší protislužby. Dalším subcílem je navázání spolupráce s novými potenciálními partnery pro soutěž v moderní gymnastice pomocí vytvořené nabídky šité na míru. Metody: V práci jsou použity metody kvantitativního i kvalitativního výzkumu. Metoda písemného dotazování je použita u bývalých a současných sponzorů a metoda direct mailu a osobního polo-strukturovaného interview u nově vybraných potencionálních sponzorů. Výsledky: Již v průběhu sběru dat byla prokázána neúplná využitelnost vytvořených sponzorských balíčků a naopak bylo zjištěno, jaké možnosti sponzorské spolupráce by partneři více preferovali. Na základě výsledků byly sestaveny nové sponzorské balíčky a především více žádaný nabídkový list reklam. Díky některým interview se podařilo pro soutěž získat nové sponzory. Klíčová slova: sponzorský balíček, nabídkový list reklam, sportovní reklama, sportovní akce, dar
Pedagogický a sociální rozměr v tréninku moderní gymnastiky
Rypáčková, Lucie ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Cílem této bakalářské práce je ukázatpedagogický a sociální rozměr v moderní gymnastice. První část popisuje obecně moderní gymnastiku a její historií. V teoretické části práce jsou popsány momenty v tréninku, které je dobré si před samotným trénováním uvědomit a připravit se na jeho případná úskalí. Klíčovou částí této práce je následující kapitola, ve které jsou popsány pedagogické metody a didaktické principy užívané v tréninku moderní gymnastiky. Tyto metody jsou popsány i v kapitole 9. "Vlastní praxe", kde je nastíněna vlastní zkušenost s trénováním dívek, které s moderní gymnastikou teprve začínají, a gymnastek mladšího školního věku. Užití těchto principů je popsáno na konkrétním tréninku zmíněných dívek. Jeden z nejdůležitějších faktorů tréninku je samotná trenérka a její vztah ke svými svěřenkyním, čemuž je věnována následující část. Je v ní též nastíněna charakteristika ideální trenérky. Moderní gymnastika je trénována ve sportovním klubu a proto věnuji další část jeho struktuře, vztahům a specifickým vlastnostem cvičení společných skladeb. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Holá, Irena
2 Holá, Iva
1 Holá, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.