Název:
Modernizace hudebně pohybové výchovy v mateřské škole
Překlad názvu:
Innovation of music-based physical education activities for pre-school kids
Autoři:
Kubaň, Antonín ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Modernizace hudebně pohybové výchovy v mateřských školách Cíle: Hlavním cílem práce je vytvořit a ověřit komplexní intervenční výchovně vzdělávací program pro děti předškolního věku, zaměřený na všestranný rozvoj osobnosti. Dílčím cílem práce je podpora komplexního a přirozeného rozvoje motorických, senzomotorických, hudebních a rytmických dovedností u dětí předškolního věku, s důrazem na hygienu a zdraví člověka (např. činnosti jako převlékání, rozcvičení, zásady spojené s tělesnou výchovou, rozumovou výchovou, zpěv a správné dýchání atd.). Metody: Tato práce byla realizována formou případové studie jako pedagogický experiment. Po dobu jednoho roku byly všechny experimentální skupiny ovlivňovány programem hudebně pohybové výchovy s názvem ZEMĚKOULE, dvakrát týdně 45 a 60 minut. V naší práci jsme použili metody pozorování, rozhovoru a drobných motorických testů. Výsledky byly vyhodnoceny na základě zpětné vazby z vlastního pozorování, pozorování ostatních učitelek, různých drobných testů, rozhovorů s rodiči dětí, fotografií, zvukových a video záznamů. Sběr poznatků probíhal soustavně během ročního působení v MŠ Zeměkoule. Výsledky: Projekt Modernizace hudebně pohybové výchovy v mateřských školách umožnil dětem přijatelnou formou získat velké množství zážitků, osvojit si nové pohybové...Abstract Title: Innovation of music-based physical education activities for pre-school kids Objectives: The aim of the thesis is to draft and attempt to validate the comprehensive interventional educational programme for pre-school kids focused on all-around personal development. Side effect of the executed research was the support of pre-school kid's natural and comprehensive kinetic development, sensorimotor, musical and rhytmical competences with the stress on personal health and hygiene (i.e. changing clothes, stretching, basic behaviour during physical education, correct breathing whilst singing etc.) Methods: The case study method was applied as pedagogic experiment for the purpose of our research. Over the period of one year, the experimental groups were exposed to the ZEMĚKOULE music-based physical education programme with the frequency of 45 and 60 minutes twice a week. Observation, interviews and motor tests were used for the purpose of the case study. Results were then confronted through feedback from the observation itself, observation of other teachers, interviews with parents, photographs, sound and video recordings. Data collection was executed throughout a year long personal presence in Zeměkoule Pre- School. Results: The innovation of music-based physical education activities for pre-...