Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování
Horáčková, Květa ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Šťastný, Vít (oponent)
Diplomová práce "Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování na vybrané střední odborné škole" se zaměřuje na zkvalitnění úspěšnosti žáků na Střední hotelové školy v Teplicích, a to prostřednictvím dobrovolného doučování. Cílem práce je popsat, jaké metody a formy výuky existují, dále popsat úspěšnost dvou skupin žáků u Praktické maturitní zkoušky (jedna skupina využila nabídku dobrovolného doučování, druhá ji nevyužila) a ověřit, jaký přínos doučování spatřují sami žáci. K naplnění tohoto cíle se v teoretické části věnuji zejména otázkám obecné didaktiky, konkrétně didaktickým zásadám, organizačním formám výuky, výukovým metodám a didaktickým prostředkům. Dále pak informálnímu, formálnímu a neformálnímu vzdělávání, zejména doučování. Empirická část bude vzhledem k cíli naplánována jako design akčního výzkumu. Nejprve je popsáno samotné doučování, charakter Praktické maturitní zkoušky na vybrané střední hotelové škole a dále jsou charakterizovány dvě skupiny žáků - jedna z nich doučování využila, druhá nikoliv. Výsledky práce porovnávají bodový zisk žáků u Praktické maturitní zkoušky u obou skupin žáků zapojených do výzkumu. Analýza dat ukázala, že žáci z experimentální skupiny H1, kteří se zpočátku nesetkávali s úspěchem v samostatných závěrečných pracích...
Domácí vzdělávání pohledem učitelů a ředitelů základních škol
Koňařík, Martin ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Šťastný, Vít (oponent)
diplomové práce Domácí vzdělávání pohledem učitelů a ředitelů základních škol Vytvořil: Martin Koňařík, 9. července 2023 Diplomová práce se zabývá domácím, neboli individuálním vzděláváním. Teoretická část vymezuje základní pojmy, popisuje prvky této edukační reality a vzájemné vztahy mezi nimi. Věnuje se stručně vývoji domácího vzdělávání a způsobu jeho legislativního zakotvení v České republice. Zmiňuje důvody, pro které rodiče tuto alternativu volí a popisuje, jaké vzdělávací styly při výuce svých dětí používají. Pozornost je pak zaměřena především na kmenové školy, v kterých musí být domácí školáci ze zákona zapsáni. Tyto školy pracují s žáky v individuálním vzdělávání různými způsoby, mají na ně odlišné požadavky, liší se od sebe počtem žáků, léty zkušeností s nimi a mírou jejich podpory. Ta může spočívat v častém on-line kontaktu, pravidelných konzultacích, zasílání výukových materiálů a nebo pouze v povinném přezkoušení jednou za půl roku. Praktická část popisuje přípravu, průběh a výsledky rozsáhlého dotazníkového šetření mezi řediteli a učiteli škol, které se věnují žákům v individuálním vzdělávání. Výzkum mimo jiné odhaluje, že jsou ředitelé škol s legislativní úpravou domácího vzdělávání převážně spokojeni, tam, kde tomu tak není, jsou předloženy konkrétní výhrady. Ředitelé se také...
Vliv distanční výuky v Covidu-19 na rodičovské motivace při rozhodování a výběru soukromého doučování
Fleischhackerová, Lucie ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu opatření v pandemii COVID-19 na rodičovské motivace při rozhodování a výběru soukromého doučování pro žáky primárního a sekundárního vzdělávání ve větších městech v České republice. Cílem diplomové práce je zmapovat důvody výběru soukromého doučování žáků a způsob, jakým je ovlivnila pandemie. Jedná se o tzv. stínové vzdělávání, které zahrnuje různé formy soukromého doučování. V práci je využit kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů. Pro sběr dat je zvolen individuální rozhovor s rodiči žáků (n = 10), kteří využívají nebo se chystají využít soukromé doučování. Pro výzkum byli osloveni rodiče žáků primárního a sekundárního vzdělávání. Rodiče hrají zásadní roli v soukromém doučování, neboť jsou to právě oni, kteří ho svým dětem zajišťují a financují, a tedy tvoří poptávku, proto je důležité se jejich roli v soukromém doučování věnovat. Výběr tématu práce a výzkumného problému je založen na aktuálnosti problematiky soukromého doučování jako stínového vzdělávání, a především na absenci informací o rodičovských motivacích při rozhodování a výběru soukromého doučování, zejména v průběhu pandemie a po ní. V českém prostředí je vliv pandemie na motivace rodičů k výběru soukromého doučování nedostatečně zmapován a toto výzkumné šetření se pokusí...
Implications of the Double Reduction Policy in China for the providers of shadow education
Yu, Zhu ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Cílem práce je prozkoumat, jaké důsledky má politika dvojí redukce (2021) v Číně pro poskytovatele stínového vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí, části teoretické a části empirické. Teoretická část pojednává o definici stínového vzdělávání prostřednictvím definic a charakteristik. A pak poskytuje aktuální přehled výzkumu stínového vzdělávání v Číně, který postrádá výzkum související s politikou a perspektivní výzkum v sektoru stínového vzdělávání. V empirické části byla použita metoda sekundární analýzy dat a rozhovory. Zaprvé, práce ukázala rysy čínského stínového vzdělávání, populární byl typ malotřídní třídy a stínové vzdělávání na venkově a ve městě má rozdíly. Za druhé, byly diskutovány hnací síly stínového vzdělávání, soutěž nutí rodiče nakupovat stínové vzdělávání. Za třetí, čínské stínové vzdělávací politiky byly přezkoumány, existovaly čtyři fáze, podpůrná politika; regulační politika; politika Laisses-Faire; prohibiční politika. A pak prozkoumal politiku dvojitého snížení, jak je regulována, implementována. V této kapitole bylo zjištěno, že politika má určité nedostatky a nebyla plně implementována KLÍČOVÁ SLOVA Zásady dvojitého snížení; Implikace vzdělávací politiky; Vývoj stínového vzdělávání v Číně; Stínová výchova;
Požární útok a jeho význam při mimořádné události
Šťastný, Vít ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Požární útok a jeho význam při mimořádné události Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je shrnutí informací o požárním útoku, popsat historii a činnost sboru dobrovolných hasičů Kamenná Lhota a analyzovat společné znaky požárního útoku a specifické mimořádné události. Metody: Studium z dostupných zdrojů a vypracování rešerše. Využití vlastních zkušeností z hasičského sportu a popis získaných zkušenosti z členství v SDH. Výsledky: Výsledkem bakalářské práce jsou popis požárního útoku, popis vybavení potřebnému k požárnímu útoku, shrnutí informací o SDH Kamenná Lhota a vysvětlení významu požárního útoku při mimořádné události. Klíčová slova: požární útok, mimořádná událost, sbor dobrovolných hasičů
Soukromé nebo veřejné? Komparace středních škol na základě analýzy dat
Varga, Vít ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Cílem diplomové práce je komparovat veřejné a soukromé střední školství z hlediska vybraných dat. V teoretické části budou nejprve charakterizovány koncepce kvality ve vzdělávání, kontrola kvality na základě České školní inspekce (ČŠI), mezinárodních testů a také tzv. kritéria kvalitní školy stanovená ČŠI. Také bude popisováno střední školství v Česku z pohledu zřizovatele, historického vývoje, nabídky oborů, vztahu s MŠMT a financování. Dále se bude zkoumat soukromé školství v mezinárodním kontextu, kde se budou porovnávat studie srovnávající soukromé a veřejné školy. Také bude přidána kapitola o rovných příležitostech vzdělávání v podmínkách českých škol. V analytické části budou zkoumány podmínky a výsledky vzdělávání ve vybraném období (2017-2019), přičemž se vyjde z již zmiňovaných kritérií kvalitní školy. Také se budou analyzovat data Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CZVV), kde se budou zkoumat výsledky maturit a podíly neúspěšných maturantů za všechny střední školy, a poté zvlášť za gymnázia a střední odborné školy. Obdobně se bude postupovat u analýzy výkonových dat MŠMT, která budou zaměřena na individuální vzdělávací plány, konkrétně na podíly nadaných žáků a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se budou zkoumat pedagogičtí pracovníci, konkrétně podíly...
Připravenost absolventů vzdělávacích kurzů na hlavního vedoucího zotavovacích akcí pro děti a mládež k výkonu funkce
Krejčí, Zuzana ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Hlavním cílem práce je zjistit subjektivní vnímání kvality vzdělávacího kurzu hlavního vedoucího a jeho praktického přínosu pro absolventy a také zanalyzovat obsahovou stránku samotného kurzu. Na základě těchto zjištění jsou v práci formulovány návrhy možných změn kvalifikačního standardu vydaného Národní soustavou kvalifikací s platností od prosince 2015, který je východiskem pro akreditování kurzu a jeho projektování. Teoretická část závěrečné práce rozebírá důležitost profesionalizace ve vzdělávání dospělých, její vliv na kvalitu vzdělávání a význam ve výkonu povolání. Neopomíjí ani legislativní náležitosti upravující další vzdělávání dospělých. Dále zahrnuje podrobný popis kvalifikačního standardu hlavního vedoucího v ČR a jeho porovnání s případnými zahraničními koncepcemi, příklady dalších vybraných profesních kvalifikací v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže. Čtenáře rovněž seznamuje s pevně danými kritérii k pořádání samotných zotavovacích akcí či s požadavky na osobnost hlavního vedoucího po formální i neformální stránce. Empirická část je založena na metodě dotazníkového šetření, jehož stěžejními respondenty jsou hlavní vedoucí, kteří absolvovali kurz podle zmíněného kvalifikačního standardu u organizace s udělenou akreditací k poskytování tohoto dalšího profesního...
Komparace komerčního a neplaceného doučování dobrovolníky
Vrtišková, Eliška ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je porovnat neplacené doučování dobrovolníky s komerčním doučováním. Porovnávanou oblastí je motivace dítěte k doučování z pohledu rodiče, doučovatele a doučovaného dítěte. Teoretická část více přibližuje fenomén soukromého a dobrovolnického doučování, představuje pojetí motivace ve vybraných závěrečných pracích a shrnuje základní poznatky z oblasti motivace. Empirická část je zaměřena na porovnání obou typů doučování ve vybrané oblasti. Vlastní komparativní části předchází popis jednotlivých trojic na základě analýzy dat ze získaných rozhovorů. Celkem se výzkumu zúčastnilo dvanáct respondentů (čtyři trojice - dvě trojice za každý typ doučování), s nimiž byly vedeny polostrukturované rozhovory. Jako společný rys komerčního a dobrovolnického doučování se ukázala být instrumentální motivace či preference doučovatele před učitelem, jako rozdílný například důvod vyhledání doučování nebo způsob motivace doučovatelem. KLÍČOVÁ SLOVA Komerční doučování, dobrovolnické doučování, doučovatel, motivace
Fenomén soukromého doučování jako stínový vzdělávací systém v České republice
Šťastný, Vít
Disertační práce se zabývá fenoménem stínového vzdělávání, který v českém prostředí dosud nebyl empiricky zmapován. Pojem stínové vzdělávání v mezinárodní literatuře zahrnuje různé formy a typy placeného soukromého doučování. Práce poskytuje diagnosticko-analytický pohled na využívání placených soukromých hodin doučování a přípravných kurzů na přijímací zkoušky na vysoké školy studenty maturitních oborů středních škol v Praze a Moravskoslezském kraji. Cílem práce je 1) deskripce vybraných typů soukromého doučování a jejich využívání studenty maturitních oborů (rozsah, předměty, intenzita, organizační formy, poskytovatelé atd.), 2) analýza vlivu vybraných kontextuálních faktorů na využívání těchto typů soukromého doučování. Výzkumný plán odpovídal vícefázovému smíšenému výzkumnému designu s důrazem na kvantitativní data. Využity byly tři výzkumné metody: 1) kvantitativní obsahová analýza internetového portálu inzerujícího soukromé hodiny doučování, 2) dotazníkové šetření u studentů posledních ročníků náhodně vybraných gymnázií a středních odborných škol v Praze a Moravskoslezském kraji (n=1265), 3) kvalitativní rozhovory s individuálními poskytovateli soukromých hodin doučování (n=22). Výsledky výzkumu dokládají existenci vazby a vzájemného ovlivňování stínového a formálního vzdělávacího systému...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 ŠŤASTNÝ, Vladislav
7 ŠŤASTNÝ, Vojtěch
7 Šťastný, Vladimír
7 Šťastný, Vojtěch
6 Šťastný, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.