Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncept behaviorální predikční analýzy u sexuálních sériových vrahů
Drbohlav, Andrej ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Hlavní smysl této práce je ve vytvoření konceptu predikční diagnostické metody pro účely psychologické a behaviorální predikce násilných sexuálních deliktů. Úkolem této komplexně analytické metody je tedy klasifikace a diferenciace vybraných prediktorů u sexuálních agresorů v průměrných statistických hodnotách a komparace tohoto unikátního modelu s individuálním profilem predisponovaného jedince ještě před exteriorizací patologie. Důsledkem anebo také patologickým modelem, který posloužil v této práci jako "klíčový pro hledání kauzalních a komorbidních vazeb pro včasnou predikci" byl profil sexuálního sériového vraha. Práce je postavena na předpokladu, že tomuto komplexnímu patologickému jevu je možné předcházet anebo jej alespoň lokalizovat mnohem dříve než se rozbují v násilnou, sadisticky agresivní a sexuálně disruptivní osobnost. Tento předpoklad je založen na komparaci 112 prediktorů u 49 sexuálních sériových vrahů ( experimentální skupina), která naznačila několik shodných prvků (explicitních a imlicitních komorbidních vazeb). Jak dalece a kvalifikovaně jsem se úkolu zhostil, je předmětem dílčích rozvah a závěrečného shrnutí.
Proměna vztahu vnitřní a vnější motivace ke studiu u studentů na SZŠ
Stejskalová, Iveta ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Veškeré lidské chování a jednání je nějak motivováno. Každý člověk si v životě klade nějaké cíle, každý někam směřuje. Všichni chceme někým být, něco umět, něco vlastnit. Máme-li však opravdový zájem určitého cíle dosáhnout, máme-li silný motiv, snáze překonáváme všechny překážky na cestě k jeho naplnění. Motivace, ať už vnitřní nebo vnější, je tedy oním hnacím motorem, který nás žene vpřed a dává nám sílu o něco usilovat, vlastně vyvíjet jakoukoliv činnost. Protože velkou část našeho života trávíme v zaměstnání, jehož kvalita bezprostředně ovlivňuje možnost uspokojování našich dalších potřeb, jsme již od dětství motivováni mnoha vnitřními i vnějšími faktory k jeho nejvhodnější volbě. Volba budoucího povolání je nejdůležitějším rozhodnutím člověka. Má podstatný vliv na další vývoj jeho osobnosti. Práce se zabývá problémem motivací, která vedla studenty k výběru studia na SZŠ v Táboře, jestli se tato motivace po čtyřech letech studia utvrdila popřípadě změnila a jaké mají studenti plány po ukončení studia co se týče vzdělávání či nastoupení do pracovního procesu. Obor zdravotnický asistent v našich podmínkách nemá dlouhou tradici, proto se mi zpětná vazba od jeho budoucích absolventů jeví jako zajímavý aspekt ve vývoji zdravotnictví v České republice.
Asertivita jako prostředek zvládání stresu v učitelském povolání
Marková, Petra ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o sociálních i individuálních kontextech problematiky zátěže a stresu v rámci učitelského povolání. Nahlíží na teoretické možnosti asertivity, jako jedné ze sociálních dovedností učitele, při zvládání obtížných situací, pramenících z neadekvátního sebepojetí a sebehodnocení učitele či komplikovaných vztahů mezi subjekty v rámci pedagogické interakce.
Kybernetická šikana
Hášová, Gabriela ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce)
Šikana nikdy nebyla jednodušší. Díky obrovskému rozmachu informačních a komunikačních technologií, může prakticky kdokoliv, v soukromí domovů, anonymitě počítačových učeben či internetových kaváren, obtěžovat kohokoliv. 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. I takto může vypadat kybernetická šikana. Co je kybernetická šikana a jaká jsou její specifika, jakých nejčastějších forem nabývá, kdo jsou agresoři, kdo oběti, jak velká část mladých lidí se s tímto jevem setkala nejen ve světě, ale i v České Republice. Jakým způsobem by na případy kybernetické šikany měla reagovat škola, rodiče a samy oběti a jaké jsou možnosti prevence. To jsou otázky, na které jsem se na následujících stránka snažila nalézt odpověď.
Diagnostický ústav: ano, či ne? Vliv ústavní výchovy na rozvoj osobnosti
Vostrovská, Zdeňka ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
Hlavní myšlenkou mé Diplomové práce je pokusit se zodpovědět otázku: nakolik splňuje Diagnostický ústav pro mládež v Praze, Hodkovičkách (dále jen DÚM) funkce, které mu ukládá zákon, potažmo zda v tomto zařízení dochází u klientek k rozvoji jejich osobnosti. Pokouším se z pozice bývalého nočního vychovatele poukázat na klady a zápory tohoto zařízení a nabídnout vlastní úvahy o změnách v oblasti efektivity práce s klientkami. Práce má dvě části - první, teoretickou, kde jednak specifikuji funkce diagnostického ústavu, roli vychovatele, typ osobností klientek a zároveň přibližuji funkce rodiny, nevhodné výchovné styly v rodině, osobnost a možnosti jejího rozvoje. Druhá část práce představuje výzkumnou sondu, ve které se pokouším na bázi hypotéz ověřit první čtyři základní funkce DÚM, jak je popisuje zákon. Klíčová slova (viz níže uvedená) jsou vždy podložena výkladem z odborné literatury. Součástí práce jsou přílohy (dotazník určený klientkám ve věci výzkumné sondy, hlavní principy a činnosti DÚM aj.) a bibliografie dle platných standardů. V souladu s morálním kodexem neuvádím osobní údaje klientek.
Patologické jevy u dětí a mládeže
Cardová, Ilona ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Charakter diplomové práce je teoreticko -empirický. Diplomová práce je věnována problematice sociálně patologických jevů dětí a mládeže a problematice kázně. V teoretické části jsou popisovány některé druhy sociálně patologických jevů, jejich nejčastější projevy, způsoby prevence a následná řešení. Důležitou součástí teoretické části je též problematika kázně, její projevy a řešení. Empirická část je věnována výzkumu na SOŠ, za účelem zjistit míru výskytu sociálně patologických jevů a následné ovlivnění kázně. Cílem je nejen zmapovat četnost výskytu, ale i pohled studentů a pedagogů na danou problematiku. Jaká je vhodná prevence či řešení sociálně patologických jevů a nekázně u studentů SOŠ. Tato zjištění by mohla být přínosem pro pedagogy, kteří se s touto problematikou každodenně potýkají. Ve výzkumné části byla použita dotazníková metoda pro pedagogy a žáky, a dále byla doplněna analýzou školních dokumentů za období roku 2006-2009. Průzkumem byl prokázán zvyšující se výskyt sociálně patologických jevů v kontextu s nekázní. Na základě zjištěných výsledků lze říci, že i když míra kázeňských problémů narůstá, není vždy důsledně řešena, zejména v nejednotném přístupu pedagogů.
Rozvoj učební kompetence jako předpoklad dalšího budoucího vzdělávání
Fakherová, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Rámcové vzdělávací programy, které vstoupily v českém školství v platnost, vycházejí z nové strategie vzdělávání, která zdůrazňuje klíčové kompetence, jejich provázanost se vzdělávacím obsahem a uplatnění získaných vědomostí a dovedností v praktickém životě. Vycházejí z koncepce celoživotního učení. Zůstává základní otázka, umí si český učitel poradit s novým způsobem výuky, jehož výstupem má být rozvoj jednotlivých kompetencí? Existují nástroje k tomu, aby učitelé směřovali k rozvoji celé dětské bytosti a ta později mohla směřovat k celoživotnímu vzdělávání?
Vědomí rodinné historie jako součást sebepojetí
Neubauerová, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Záměrem výzkumné práce Vědomí rodinné historie jako součást sebepojetí je zmapování hloubky a rozsahu informací, které mají respondenti o svých předcích. Zároveň sleduji, jak míra tradování rodinné historie působí na rodinný systém a na jedince. Teoretická část se zabývá formami přenosu rodinného dědictví. Zejména, jaký význam mají tradiční rituály na rodinný systém jako celek a na jedince. Patří sem tradice svateb, křtin, pohr'bů, předávání jmen, vyprávění rodinných legend, mýtů a rodinná tabu. Cíle výzkumné práce jsou zmapovat podmínky tradování rodinné historie, zmapovat hloubku vědomí rodinné historie a v příbězích respondentů hledat možná východiska pro posílení vědomí rodinné historie v podmínkách postmoderní společnosti. Pro naplnění těchto cílů jsem zvolila kvalitativní metodu sběru dat - případovou studii. Informace jsem získala metodou rozhovoru a analyzovala je pomocí metody otevřeného kódování.
Problémy výchovné práce s mladistvými pachateli trestné činnosti
Moravcová, Lenka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovně pedagogické činnosti s mladistvými jedinci, umístěnými ve výkonu trestu odnětí svobody. Z hlediska penitenciárního procesu se zaobírá faktory, jež omezují odborné zacházení a vlivem výchovně vzdělávacích aktivit na tuto specifickou skupinu. Zjištěné poznatky napomohou proniknout do problematiky cíleného výchovného působení na mladistvé odsouzené v průběhu jejich uvěznění včetně úskalí s tím spoj ených a poskytnout rámcový přehled o aktuálním stavu souvisejícím s touto oblastí.
Ideální a reálný učitel odborného předmětu z pohledu žáků středních škol a studentů vyšších a vysokých škol, vývoj preferencí
Bednářová, Markéta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Předkládaná práce Ideální a reálný učitel odborného předmětu z pohledu žáků středních škol a studentů vyšších a vysokých škol je zaměřena na zjištění názoru žáků středních zdravotnických škol a studentů vyšších a vysokých škol oboru ošetřovatelství na působení odborného učitele. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak si žáci a studenti představují ideálního učitele - jaké vlastnosti a dovednosti učitele oceňují, zda se preference sledovaných skupin liší a jak žáci a studenti hodnotí svého současného učitele v kontextu vytvořeného modelu ideálu. Teoretická část práce rekapituluje závěry z tématicky podobně zaměřených výzkumů. Na základě kvalitativní analýzy údajů z literatury jsou shrnuty a rámcově vyloženy klíčové pojmy, které se vztahují k tématu výzkumu: učitel, úloha učitele, žádoucí (ideální) vlastnosti učitele, učitel odborných předmětů, učitel ošetřovatelství, profesní příprava učitele, žák, student. Empirická část práce popisuje aplikovaný kvantitativní výzkum prováděný metodou nepřímého dotazování u 805 respondentů - žáků středních a studentů vyšších zdravotnických škol a vysokých škol oboru ošetřovatelství. Respondenti byli vybráni ze čtrnácti škol, sedmi rozdílně velkých měst a pěti krajů. Originální dotazník, který byl k tomuto účelu sestaven, byl ověřen dvěma předvýzkumy. Získané výsledky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Pelikán, Jakub
1 Pelikán, Jan
3 Pelikán, Jaroslav
3 Pelikán, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.