Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bariéry ovlivňující pohybové aktivity zrakově postižené mládeže
Folprechtová, Martina ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Bariéry ovlivňující pohybové aktivity zrakově postižené mládeže. Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké bariéry při pohybových aktivitách vnímá zrakově postižená mládež ve věku 7 - 18 let. Metody: Hlavní vědeckou metodou byl kvantitativní výzkum, ve kterém byl využit do češtiny přeložený dotazník PABS-VI. Výzkumu se zúčastnilo celkem 26 osob se zrakovým postižením ve věku 12,5 (± 3,2 roky). Shromažďování dat probíhalo v období od prosince 2020 do února 2021. Získaná data byla následně zpravována a vyhodnocena v programu Microsoft Office Excel. Výsledky: Došli jsme k závěrům, že zrakově postižená mládež ve věku 7- 18 let v České republice se v podstatě nijak zásadně neliší ve vnímání bariér od dětí z jiných zemí. Záměrem naší studie bylo identifikovat klíčové bariéry. Na základě provedeného výzkumu byly jako klíčové bariéry shledány: nedostatečná podpora v rodině, nezájem o cvičení nebo jinou pohybovou aktivitu. Velmi zásadní a častou bariérou je také nedostatek informací o možnostech sportovních aktivit v okolí bydliště nebo prostorách, kde je možné sportovat se zrakovým handicapem. Výsledkem naší práce je tedy zjištění, že zrakově postižené děti ve věku 7- 18 let různé národnosti mají často totožné nebo velice podobné vnímání bariér, které jim brání nebo znesnadňují...
Parkinsonova nemoc v kontextu pohybového systému a rehabilitační péče
Špína, Martin ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název práce: Parkinsonova nemoc v kontextu ucelené rehabilitace Cíl práce: Cílem práce bylo zpracovat poznatky o Parkinsonově nemoci a metodách léčby. Součástí práce bylo i zkoumání příznaků, způsobů cvičení a domácích podmínek u pacientů s Parkinsonovou nemocí. Výsledky byly použity při vytvoření doporučení pro tyto pacienty. Metodika: V rámci teoretické části byla sestavená anketa, která byla vytvořená pro pacienty s Parkinsonovou nemocí. Anketou bylo anonymně osloveno 15 respondentů, kteří trpí tímto onemocněním. Výzkum proběhl v květnu roku 2021 a byla zachovaná anonymita respondentů v plném rozsahu. Výsledky: Lidé s Parkinsonovou nemocí trpí nejčastěji příznaky jako je rigidita, tremor a zhoršení kognitivních schopností. Nad 50 % respondentů pravidelně cvičí na míči a menší část respondentů praktikuje jógu. Nikdo z dotazovaných nemá zkušenost se Schulzovým autogenním tréninkem a Jacobsonovou progresivní svalovou relaxací. Klíčová slova: Parkinsonova nemoc, léčba, pohybová aktivita, příznaky, terapie, ucelená rehabilitace
Využívání regeneračních procedur u studentů FTVS
Zeman, Jan ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název bakalářské práce: Využívání regeneračních procedur u studentů FTVS Katedra: Zdravotní TV a Tělovýchovného lékařství Vedoucí bakalářské práce: MUDr. Simona Majorová Cíle: Hlavním cílem práce bylo zjistit, které regenerační procedury studenti UK FTVS využívají nejvíce, identifikovat hlavní důvody využívání a faktory rozhodující o výběru regenerační procedury. Vedlejším cílem bylo na podkladě odborné literatury zabývající se regenerací ve sportu shrnout a charakterizovat regenerační formy a prostředky. Následně na podkladě výsledků anketního šetření, s ohledem na odbornou literaturu, vytvořit doporučení pro regeneraci studentů v praxi. Metoda: Potřebná data byla zjišťována neinvazivní metodou online anketního šetření. Výzkumu se zúčastnilo celkem 60 studentů UK FTVS z oboru TVS, napříč všemi ročníky, bez ohledu na pohlaví. Výsledky: Na podkladě anketního šetření bylo zjištěno, že nejvyužívanější tepelnou regenerační procedurou u studentů je sauna, vodní nejvyužívanější procedurou je bazén - plavání v bazénu a nejvyužívanějším typem masáže je masáž sportovní. Světelné procedury valná většina studentů nevyužívá. U elektroprocedur jsme zvolili pouze dotaz na zkušenost s nimi, z důvodu nutnosti přítomnosti odborně vyškolené osoby. Bylo zjištěno, že více než polovina studentů s elektroprocedurami...
Virtuální realita v ucelené rehabilitaci osob s míšní lézí
Svobodová, Anna ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Virtuální realita v ucelené rehabilitaci osob s míšní lézí Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak působí virtuální realita v ucelené rehabilitaci na osoby s míšní lézí, které se zúčastnily sociálně rehabilitačního pobytu v Centru Paraple, o.p.s. Výzkum byl soustředěn na povědomí o virtuální realitě, subjektivní reakce na terapeutické video a porovnávání reakcí jedinců s kompletní a inkompletní míšní lézí. Dále byl zjišťován případný zájem probandů o tuto formu terapie v rámci ucelené rehabilitace do budoucna. Metody: Kvantitativního výzkumu se zúčastnilo dvacet sedm probandů s kompletní či inkompletní míšní lézí ve věkovém rozmezí 18-70. Probandům bylo v průběhu sociálně rehabilitačního pobytu v Centru Paraple, o.p.s., přehráno 3,5minutové terapeutické video prostřednictvím brýlí na virtuální realitu. Probandi vyplnili vstupní a výstupní dotazník. Vstupní dotazník mapoval předchozí zkušenosti s virtuální realitou a zjišťoval zájem probandů vyzkoušet si virtuální realitu během sociálně rehabilitačního pobytu. Výstupní dotazník se zaměřoval na subjektivní zhodnocení vjemů a pocitů a zjišťoval bližší údaje o probandech. Výsledky: Z výzkumné skupiny se v minulosti setkalo s virtuální realitou 30 % probandů. Fyzické subjektivní vjemy v průběhu či po sledování terapeutického videa...
Inkluze žáka s cystickou fibrózou v tělesné výchově
Kyndlová, Tereza ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Inkluze žáka s cystickou fibrózou v tělesné výchově Cíle: Cílem této práce bylo poukázat prostřednictvím kasuistiky na možnosti inkluze žáka s cystickou fibrózou do tělesné výchovy a současně zkoumat vliv aplikovaných pohybových aktivit na jeho fyzické schopnosti. Metody: Vzhledem k jedinečnosti onemocnění byla pro práci zvolena metoda případové studie u žákyně ve věku 12 let s CF. Mezi metody sběru dat byly zařazeny rozhovory s matkou probanda, učitelkou a asistentkou pedagoga, dotazníky, pozorování a testování motoriky pomocí testové baterie MABC-2. Součástí výzkumu byla také práce s dívkou v hodinách tělesné výchovy. Výsledky: Zjistili jsme, že inkluze žáka s CF je možná, ale je třeba mít připravené alternativní postupy a modifikace pohybových aktivit tak, aby nedošlo k poškození zdraví jedince. V hodinách TV se také osvědčil individuální přístup k žákovi. Z výzkumného šetření vyplývá, že pohybové aktivity v rámci TV mají pozitivní vliv na některé motorické dovednosti u jedince s CF. Klíčová slova: integrace, cystická fibróza, společné vzdělávání, základní škola, pohybové aktivity
Úroveň znalostí postupů první pomoci u trenérů florbalu
Kylarová, Radka ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Úroveň znalostí postupu první pomoci u trenérů florbalu Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí postupů první pomoci u trenérů florbalu v nejvyšší ženské soutěži v České republice. Metody: V moji práci jsem použila anonymní anketní šetření. Anketa se skládala ze dvou částí, kdy první (zjišťovací) část obsahovala 7 otázek a druhá (znalostní) část obsahovala 15 otázek. Skupina respondentů se skládala ze 17 trenérů a trenérek s licencí B. Anketní šetření proběhlo ve spolupráci s Českou florbalovou unií a získaná data byla vyobrazena pomocí grafů. Výsledek: Na základě anonymního šetření bylo zjištěno, že trenéři i trenérky většinou mají zkušenosti s poskytováním první pomoci na florbalových tréninzích, nebo zápasech. Nejvíce se vyskytující úrazy byly ty nejméně vážné jako vyražený dech, natažení svalů/vazů. Z výsledků vyplynulo, že znalosti trenérů nejsou dostačující a také bývají ovlivněny stářím absolvovaného kurzu první pomoci. Klíčová slova: florbal, trenér, první pomoc, postup, úraz, život ohrožující stavy
Pohybová edukace u jedinců s diabetes mellitus 2.typu
Ludvíčková, Dana ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Pohybová edukace pacientů s diabetes mellitus 2. typu Cíle: Cílem práce je zhodnotit efekt pohybové edukace zaměřené na nordic walking u kompenzovaných pacientů s DM 2. typu léčených v diabetologické ambulanci Všeobecné fakultní nemocnice v Praze (MUDr. Tomáš Vařeka). Metody: K výzkumu bylo lékařem vybráno 8 pacientů diabetologické ambulance. Pacienti absolvovali vyšetření u lékaře zahrnující měření antropometrických parametrů (hmotnost, výška, obvod pasu) a odběr krve k posouzení biochemických parametrů (glykémie, glykovaný hemoglobin). K posouzení fyzické zdatnosti byl zvolen dvouminutový step test. Probandi vyplnili Dotazník kvality života SF36 a Mezinárodní dotazník pohybové aktivity IPAQ. Výsledky: Jednorázová pohybová edukace pacientů s T2DM nezvýší množství pohybové aktivity u všech jedinců. Pohybová aktivita jedinců s diabetes mellitus je spíše nízká stejně jako adherence k pohybu. Pohybová intervence zaměřená na nordic walking může přinést zlepšení antropometrických i biochemických parametrů u pacientů s diabetes mellitus 2. typu. Nižší kvalita života z pohledu fyzického a psychického stavu pacientů s diabetes mellitus 2. typu se u našich probandů nepotvrdila. Klíčová slova: nordic walking, pohybová aktivita, kompenzace diabetu, nefarmakologická léčba diabetu 2. typu, glykovaný...
Zkušenosti a znalosti učitelů základních škol o nemoci diabetes mellitus
Pošustová, Kristýna ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Zkušenosti a znalosti učitelů základních škol o nemoci diabetes mellitus Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit zkušenosti a znalosti učitelů vybraných základních škol o nemoci diabetes mellitus. Výzkumná studie se zaměřila na znalosti z oblasti příčin, příznaků a první pomoci při akutních komplikacích. Metody: Pro získání empirických dat jsem použila metodu anonymního anketního šetření v rozsahu 30 uzavřených otázek rozdělených do 2 částí. První část obsahovala 14 zjišťovacích otázek a zabývala se zkušenostmi učitelů s diabetem. Druhá část se skládala z 16 testových otázek a zkoumala znalosti učitelů o nemoci diabetes mellitus. Výzkumnou studii jsem realizovala u 55 učitelů 2 základních škol v Písku. Anketní šetření probíhalo vždy jednorázově v rámci školní porady. Výsledky: Na základě anketního šetření jsem zjistila, že více než polovina respondentů se během své pedagogické praxe již setkala s diabetickým žákem. Pouze někteří respondenti však museli poskytovat první pomoc při akutních komplikacích nemoci diabetes mellitus. Nejčastěji respondenti chybovali v odpovědích na testové otázky zabývající se příznaky a první pomocí při akutních komplikacích. Více než třetina učitelů vyučujících předmět tělesná výchova nezná obecná doporučení pro práci s diabetickým žákem v hodinách...
Znalost první pomoci u osobních asistentů
Zdychyncová, Dorota ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Znalost první pomoci u osobních asistentů Cíle: Cílem této diplomové práce bylo zjistit znalost první pomoci ve vybraných situacích u osobních asistentů Metody: Pro zjištění znalosti první pomoci u osobních asistentů bylo využito anonymní anketní šetření. Baterie otázek vznikla na podkladě otázek bakalářské práce studentky Barbory Studené a na podkladě získaných informací z center či organizací poskytující osobní asistenci. Pro sběr dat byl využit portál Survio.com. Anketní šetření proběhlo internetovou distribucí. Cílovou skupinou byli osobní asistenti, kteří působí nebo působili v sektoru sociálních služeb. Výzkumu se celkem zúčastnilo 54 respondentů. Data byla zpracována do grafů a následně vyhodnocena. Výsledky: Z celkového počtu 54 (100%) se 46 (85 %) respondentů dostalo nad 13-ti bodovou hranici v anketě zaměřené na jejich znalosti ohledně první pomoci. Z výsledků můžeme také předpokládat, že délka působení a praktická zkušenost v rámci osobní asistence má vliv na subjektivní hodnocení týkající se sebedůvěry v poskytnutí první pomoci. Klíčová slova: laická první pomoc, služby osobní asistence, civilní onemocnění, osoby se specifickými potřebami
Užívání tabákových výrobků studenty UK FTVS
Pekárková, Hana ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název bakalářské práce : "Užívání tabákových výrobků studenty UK FTVS". Cíl: Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, kolik procent studentů UK FTVS používá tabákové výrobky. Dílčím cílem bylo prozkoumat, který z tabákových výrobků používali studenti nejvíce, proč s kouřením začali a zda již zkusili, nebo chtěli s kouřením či užíváním jiných tabákových výrobků přestat. Zda si byli kuřáci i občasní kuřáci vědomi rizik s užíváním tabákových výrobků spojených. Metody: Průzkum probíhal formou ankety, které se mohli účastnit pouze studenti UK FTVS. Anketa byla anonymní a byla zveřejněna na stránkách Facebooku, které jsou navštěvovány studenty výše zmíněné fakulty. Výsledky: Výsledky byly zpracovány pomocí grafů. Dotazník vyplnilo dohromady 213 studentů a z toho je 70% nekuřáků, 20,2% občasných kuřáků a 9,9% kuřáků. Nejčastěji užívaným tabákovým výrobkem mezi studenty UK FTVS je klasická cigareta, dále potom nikotinové sáčky. Klíčová slova: škodlivé látky v cigaretách, historie tabáku, nikotin

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.