Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí60 - 66  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Styl vedení a pracovní spokojenost
Pospíšil, Michal ; Riegel, Karel (oponent) ; Rymeš, Milan (vedoucí práce)
Ocitáme se ve zvláštní a jedinečné době. Ruku v ruce s technologickými revolucemi se proměňuje i sama společnost, a tak je situace člověka v moderních (možná adekvátněji řečeno postmoderních) společnostech výrazně odlišná od jakékoliv situace v minulosti. Člověk v západních společnostech na jednu stranu požívá výhod, jaké v minulosti byly vyhrazeny jen pro nejužší špičku společnosti (namátkou třeba pravidelná strava, svoboda pohybu, soukromí), na druhou stranu nijak neklesá závislost na ostatních lidech a nutnost spolupráce. Každý člověk se někdy v průběhu svého života, někteří dočasně, jiní dennodenně po celý život, ocitá v situaci, kdy je někým veden nebo naopak někoho vede. Mohli bychom tedy mluvit téměř o antropologických konstantách. Pro pracovní oblast, organizace, které jsou nutně hierarchizované, to platí o to více. Je tedy pochopitelné, že tato oblast je v ohnisku zájmu pracovní psychologie jako aplikované vědy. Současně sledujeme zvýšený zájem o spokojenost zaměstnanců. Ve vysoce konkurenčním prostředí, ve kterém se firmy v současnosti pohybují, je nutno klást důraz na efektivitu. I když vazba spokojenosti například na výkonnost není zcela jednoznačná, zcela jistě souvisí s fluktuací a absentérstvím zaměstnanců, jejichž ekonomický dopad zanedbatelný není. Proto je i toto téma v centru zájmu...
Psychologické aspekty genderu v pracovním procesu a managementu
Pauknerová, Daniela ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
V současné době se do středu zájmu odborníků z oblasti věd o člověku a společnosti dostala problematika rovných příležitostí pro muže a ženy, která má zásadní vliv i na život každého z nás. Velmi aktuální a významná je zejména pro hospodářskou praxi, a to z hlediska působení jednotlivců v pracovním procesu, kde stále existují určité limity pokud jde o reálné možnosti uplatnění žen, a to jak ve funkcích řadových zaměstnanců, tak především v oblasti managementu. Výraznější zájem o tuto problematiku v našich podmínkách přitom podnítilo zejména postupné pronikání informací o hnutí za zrovnoprávnění šancí pro ženy, které dlouhodobě existuje v USA a západoevropských zemích. Kromě toho se zde však podílely i již delší dobu trvající rozpory mezi mírou zaměstnanosti u mužů a žen ve vztahu k jejich možnostem a hmotnému ocenění jejich práce. A konečně nejvýznamnější měrou se v současnosti na bouřlivém vývoji zájmu o tuto problematiku aktuálně podepsala i nutnost přizpůsobit naší legislativu podmínkám EU. Ve vztahu k této problematice se dnes již běžně používá anglický pojem gender (rod, pohlaví). V mezinárodních souvislostech se užívá především ve vztahu k ženám a rovnosti jejich uplatnění ve společnosti. Ostatně i v našich podmínkách je v současnosti tato problematika označována jako "genderová". Blíže se k...
Efektivní kompetenční model
Hoffmannová, Anna ; Štikar, Jiří (oponent) ; Riegel, Karel (vedoucí práce)
Metodologie kompetencí se vyvinula z výzkumů zaměřených na určení vlastností a charakteristik, které se podílejí na rozlišení mezi průměrnou a nadprůměrnou výkonností. Přínosem kompetenčního modelu je to, že poskytuje zaměstnancům informaci o tom, co potřebují, aby byli úspěšní na svém současném, případně budoucím pracovním místě. Stanovením požadavků pro dané pozice následně umožňuje porovnávat aktuální úroveň kompetencí zaměstnanců s požadovanou úrovní. Efektivní kompetenční model podporuje a přispívá k naplňování cílů organizace a strategie. Teoretická část práce shrnuje dosavadní přístupy a poznatky k této problematice. V praktické části testujeme a ověřujeme kompetenční model. Pomocí konkrétního příkladu revize stávajícího modelu, resp. tvorby nového kompetenčního modelu, zjišťujeme, zda je model ve společnosti využíván, reflektuje její strategické potřeby a je propojen s ostatními procesy lidských zdrojů. Za tímto účelem je model podroben důkladné analýze s identifikováním nedostatků a příležitostí ke zlepšení a vyúsťuje v realizaci řešení situace. V práci je zdůrazněna myšlenka, že kompetenční modely nejsou univerzální a efektivita jejich používání spočívá v identifikovatelnosti, definovatelnosti, srozumitelnosti a komunikovatelnost kompetencí.
Koučování a osobnostní typologie
Riethof, Norbert ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tato práce popisuje teoretické zázemí koučování, srovnává ho s jinými metodami práce s lidmi a uvádí ho do kontextu využití v ekonomické praxi. Zmiňuje možné propojení koučovacích metod s osobnostní typologií, zde nahlíženou pomocí osobnostního inventáře MBTI. Na příkladu rozvojového projektu implementovaného pro IT organizaci působící v České republice ukazuje, jak může být koučování do rozvojového projektu integrováno a stát se jeho klíčovou součástí. V rámci tohoto projektu zkoumá vztah mezi teoreticky odvozenými rozvojovými potřebami jednotlivců a potřebami stanovenými v rámci koučovacích rozhovorů. Závěrem se zamýšlí nad postavením koučování dnes i v budoucnu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vyjednávání: obzory a meze psychologické analýzy (výzkum vztahu potřeb v interpersonální oblasti)
Půda, Ivo ; Wagnerová, Irena (oponent) ; Riegel, Karel (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám psychologickým pohledem na vyjeuuáváuí. Snažil jsem se vycházet z minulých výzkumú a poznatkú, mapovat oblast současného dění a reflektovat praktické přesahy. Rovněž nalézaní hranic psychologické analýzy vyjednávání, poukazování na bílá místa a nástin budoucího rozvoje tvoří nedílnou součást mé práce. Jak je schopna psychologie přispět oblasti vyjednávání, kde jsou hranice, možnosti, úspěchy a nezdary této vědy ve vztahu k vyjednávání, jsou stěžejní otázky, které si pokládám. Teoretická část má za cíl poukázat na významné kroky a milníky výzkumú, podat přehledný obraz dosavadních směrů, shrnout a konfrontovat jejich výstupy, poukázat na stěžejní témata, která se ukázala k předmětu relevantní, a připravit púdu pro část praktickou. Praktická část má snahu nepatmě posunout ony meze, které byly načrtnuty v části teoretické, a přispět výzkumem k pokrytí další oblasti psychologie a vyjednávání. Při vyjednávání jde o záměrný, racionální proces, v jehož pruběhu se uplatňuje také složka emocionální. Cílem jednání je snížit napětí, odstranit averzi a změnit soupeřivý postoj na obou stranách. Proces řešení postupuje od shromažďování všech potřebných informací, jejich analýzy na základě věcného rozboru, přes promýšlení možností řešení k přijetí závěrečné dohody uspokojující společné...
Psychologické aspekty rozvoje prodejních dovedností. Případová studie tréninku obchodního jednání s klientem pro osobní bankéře
Čapek, Jan ; Rymeš, Milan (oponent) ; Riegel, Karel (vedoucí práce)
Problematiku psychologických aspektů rozvoje prodejních dovedností jsem si vybral především proto, že bych se jí rád zabýval po skončení školy. Toto téma zároveň volně navazovalo na moji předchozí diplomovou práci na téma "Rozvoj řídících pracovníků v průmyslovém podniku (Případová studie systému vzdělávání řídících pracovníků v dceřinné společnosti zahraničního průmyslového podniku v České republice)", jejíž empirická část se týkala sledování účinnosti výcvikového programu. Dalším důvodem výběru tématu bylo to, že se poslední dobou zajímám o oblast prodejních dovedností a jejich rozvoje ve finančním sektoru, což úzce souvisí i s problematikou komunikace v oblasti poradenství. Filosofií prodeje zde není za každou cenu prodat určitý produkt, ale co nejlépe poradit a najít vhodné řešení podle klientových požadavků a potřeb tak, aby klient odcházel maximálně spokojen a rád se k obchodníkovi vracel. Jedná se tedy o budování vztahu se zákazníkem s důrazem na dlouhodobou perspektivu. Firmy podnikající v oblasti financí nabízejí dnes velmi podobné produkty s podobnými parametry a konkurence v tomto směru je vysoká. Jednou z klíčových oblastí, kde je možné získat konkurenční výhodu je právě forma či způsob, jak pracovník obslouží klienta. Právě proto se nejmenovaný bankovní ústav rozhodl investovat do rozvoje...
Development centre
Hnojská, Petra ; Riegel, Karel (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou v současné době velmi moderní techniky. Development Centre je program tvořený ~;;<. -·~ .. .,<;...~·.-·.1-.;; - souborem metod zaměřených na rozvoj zaměstnanců. Na základě jeho výsledku lze stanovit individuální rozvojový program pro účastníka, který mu pomáhá dosahovat žádoucí úrovně jeho schopností, znalostí a dovedností. Výhodou je, pokud je metoda Development Centre spojená ve společnosti se zavedenými HR strategiemi jako je hodnocení zaměstnanců, talent management, kariérové plánování atd. Cílem této práce je pokusit se zmapovat problematiku DC v celé její šíři a ukázat, co muže tato technika nabídnout, poukázat na výhody a nevýhody, pokusit se kriticky zamyslet nad tím, co nám přináší a co od ní očekávat nelze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí60 - 66  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Riegel, Karel Dobroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.