| |
|
Cesta do nitra Martina H.
Helán, Martin ; Houser, Milan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo znovu navázání na svou dřívější individuální tvorbu. Při ztvárnění obrazů jsem vycházel z mého nitra, které se emotivně podílelo na rozhodování o výsledné konstelaci barev. Výsledný cyklus obrazů je zpracován technikou olejomalby s využitím převážně středních formátů. Kompozice obrazů vychází z geometrické abstrakce a čerpají z předchozích děl zvětšováním detailů z vlastních starších maleb. Dílčím cílem práce bylo hledání barevných variací, které svou podstatou vyjadřují různé emoční stavy. V práci se zaměřuji především na hledání harmonických souhra barevných tónů.
|
| |
| |
| |
|
Kouzelná dobrodružství rozmarného vtělení
Zapletal, Aleš ; Stratil, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Prezentuji sérii maleb středních a velkých formátů. Základem těchto figurálních kompozic jsou zátiší z běžně používaných předmětů a potravin, které na malbách oživuji jejich přetvořením do figur a portrétů. Tyto fantastické hrdiny stavím do humorně znepokojivých setkání a situací, ve kterých oživlé předměty imitují lidské konání. V tom je ale omezuje jejich jen částečně lidská tělesnost.
|
| |
|
Mediálny -obraz- Cultu Fu-Fu
Růžičková, Martina ; Santos, Luis Artemio De Los (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Individualita umelca je v prepojenom svete samostatne stojacich individualít v mnohých prípadoch vyjadrená snahou o zpochybnenie nadnárodných korporácii a vierou v ich nahraditeľnosť nezávislým myšlienkovým aparátom umelca. Tento je schopný produkovať samostatne stojace diela, diela-komentáre, post-ironické individuá, individuá ako "vysoko diverzifikované" značky. Umelci príliš dlho snívali o širokom rozptyle a legitimizácii svojej práce, svojho umenia. Zamorením noviniek na sociálnych sieťach svojich obdivovateľov sa ich predstavy začali napĺňať.
|
|
Monument
Mrva, Jozef ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Práce s odpadovými materiály je pro mě východiskem pro prostorové instalace. Využívám vlastností a estetiky kartónu a dřevěných odřezků k dialogu s geometrickými tušovými kresbami, které vznikaly za poslední rok. Táhlost a nepředvídovatelnost tvarů připomíná trámy a ruiny a dotýká se tak ekologických a eschatologických témat. Název Monument je tedy ironickou polemikou s lidskou stopou a materiály, které využíváme aniž bychom jim věnovali bližší pozornost.
|
| |