Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí2 - 11dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ověřování cvičení pro zvýšení tělesné zdatnosti středoškoláků pomocí beachvolejbalových cvičení
Koubková, Michaela ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Ověřování cvičení pro zvýšení tělesné zdatnosti středoškoláků pomocí beachvolejbalových cvičení Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je prostřednictvím experimentálního šetření ověřit, zda záměrně vybraná beachvolejbalová cvičení budou vést ke změně úrovně tělesné zdatnosti u experimentální skupiny, a následně porovnat naměřená data s kontrolní skupinou. Metody: Pro zvýšení úrovně tělesné zdatnosti byla vybrána cvičení s beachvolejbalovým obsahem. Experiment obsahoval 8minutovou intervenci, která byla prováděna po dobu 4 týdnů v hodinách tělesné výchovy na středních školách. Jedná se o určitý pracovní experiment z hlediska metod. Aby bylo možné ověřit a porovnat účinnost cvičení prostřednictvím beachvolejbalových tréninků, bylo nutné vytvoření motorických testů pro zjištění případné změny tělesné zdatnosti. Těmito testy jsou následující: 1. vertikální výskok dosažný, 2. rychlé změny směru, 3. sprint na 20 m. Byly vybrány dvě školy, které prováděly stejnou intervenci, která se lišila rozložením v čase. Výsledky: Z výsledků studie vyplývá, že samotný experiment naznačuje progres v některých oblastech tělesné zdatnosti. Ve sprintu na 20 m byla potvrzena hypotéza v případě experimentálního souboru č. 2, kde došlo k progresu výsledků mediánu o 0,12s, a zároveň došlo ke statisticky významné změně...
Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti
Štěpánová, Aneta ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název bakalářské práce: Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti Zpracovala: Aneta Štěpánová Vedoucí bakalářské práce: Doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA Cíl práce: Primárním cílem práce bylo zhodnotit úroveň tělesné zdatnosti u žáků 4. a 5. tříd vybrané základní školy. Pro hodnocení bylo použito 10 disciplín Odznaku všestrannosti. Pro stanovení dostatečné úrovně tělesné zdatnosti jsem zvolila kritérium dosažení minimálně hodnot bronzového odznaku bodového hodnocení v rámci OV. Sekundárním cílem bylo naměřené hodnoty porovnat mezi chlapci a dívkami. Metodika práce: Testování probíhalo metodou kvantitativního výzkumu prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti v rámci hodin tělesné výchovy. Celkově byli žáci testováni v 10 disciplínách. Získaná data z provedeného testování byla zaznamenána do tabulek, poté statisticky zpracována a vyhodnocena prostřednictvím programu MS Excel. Výsledky práce: Zkoumaný soubor čítal celkem 46 žáků a 59 žákyň. Z celkového počtu chlapců bylo úspěšných 30 %, kdy si z hlediska počtu a hodnot získaných odznaků nejlépe vedla kategorie ročníku narození 2013. Pouhých 9 % chlapců dosáhlo nadprůměrných výsledků ve smyslu dosažení lepšího odznaku, než je bronzový. Podprůměrných výsledků v rámci bodování jednotlivých...
Stimulace koordinačních schopností s přihlédnutím k využití ideomotorického tréninku (literární přehled)
Vepřeková, Amálie ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Jméno a příjmení autora: Amálie Vepřeková Název bakalářské práce: Stimulace koordinace s přihlédnutím k ideomotorickému tréninku Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky Vedoucí bakalářské práce: doc. PaedDr. Tomáš Perič, Ph.D. Rok odevzdání bakalářské práce: 2024 Cíl práce: Cílem této práce je zjistit, zda je možné propojit ideomotorický trénink a stimulaci koordinace ve sportovním tréninku. Z hlediska motorického učení stimulujeme koordinaci obvykle v první a druhé fázi, zatímco ideomotorický trénink používáme většinou až ve třetí a čtvrté fázi, kdy dochází k možnosti využití abstraktního myšlení. V práci budou popsány fáze motorického učení, rozsah motorického učení, činitelé v motorickém učení, motorické učení a funkce mozku, dále pak struktura koordinačních schopností, zásady pro rozvoj koordinace, diagnostika koordinačních schopností, senzitivní období pro rozvoj koordinace a ideomotorický trénink, imaginaci, typy ideomotorického tréninku a měření svalové aktivity při ideomotorickém tréninku. Ve výsledcích si objasníme, za jakých podmínek můžeme propojit koordinaci a motorické učení a ideomotorický trénink s koordinací. Metody: Na základě klíčových slov: motorické učení, koordinační schopnosti, stimulace koordinace, motorické učení koordinace, ideomotorický trénink, využití...
Vliv velikosti bydliště na vztah dospělé populace k pohybové aktivitě a sportu
Kořínek, Mikeš ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Vliv velikosti bydliště na vztah dospělé populace k pohybové aktivitě a sportu Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, zda má velikost bydliště vliv na vztah respondenta k pohybové aktivitě a sportu. Data z vybraných otázek, které se týkala pohybové aktivity a sportu byla vyhodnocena ve vztahu k jednotlivým velikostem bydliště respondentů. Metody: 957 mužů a žen ze všech krajů České republiky ve věkovém rozmezí 15 a 91 let (průměrný věk 41 let) vyplnilo dotazník SFSPA (Sociální funkce sportu a pohybových aktivit). Nasbíraná data byla vyhodnocována ve vztahu k velikostem bydliště respondentů a to v kategoriích: od 500, 501-2000, 2001- 5000, 5001-20000, 20001-50000, 50001-100000, 100000 a více obyvatel. Výsledky: Výsledky nevykazují jasný trend, který by dokazoval, že čím větší sídelní jednotka, tím pozitivnější či negativnější vztah k pohybové aktivitě. Lze ale vypozorovat rozdílný vztah k PA u nejmenší (do 500 obyvatel) a největší kategorií rozdělení sídelních jednotek (100000 a více obyvatel), kde u otázek tázajících se na vztah jedince k PA, vždy častěji pozitivně odpovídali respondenti z největší sídelní jednotky. Provádění nesportovních aktivit (chůze, procházky se psem, uklízení, práce na zahrádce, rodinné vycházky a houbaření) se více věnují obyvatelé malých sídelních jednotek (do 500...
Sport jako výchovný prostředek
Blažek, Daniel ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Sport jako výchovný prostředek Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat na základě dostupné literatury a rozhovorů s trenéry a vychovateli, jak lze v praxi využívat sport jako výchovný prostředek. Metody: Teoretická část obsahuje rozbor literatury týkající se výchovného působení sportu. Na základě toho rozboru byly vybrány tři organizace (Ambassadors FC Praha, Skaut, Sokol). Tyto organizace byly vybrány, jelikož jejich cílem je výchova skrze sport, a zároveň mám s těmito organizacemi vlastní zkušenost. U těchto organizací byl proveden rozbor materiálů (webové stránky, časopisy, metodiky), aby bylo možné identifikovat hodnoty, cíle a výchovné směřování organizací. Dále byla prostudována literatura o psychologii a výchově, ze které vzešly oblasti, které jsou skrze sport nejsnadněji ovlivnitelné. Praktická část zjišťuje skrze polostrukturované rozhovory s jedním trenérem z každé vybrané organizace, jak vypadá jejich výchovná činnost v praxi. Dotazuji se na tři tematické okruhy: hodnoty a cíle organizace, využití sportu jako výchovného prostředku, nároky na trenéry a jejich další vzdělávání. Výpovědi respondentů jsou následně porovnávané s poznatky získanými v teoretické části práce. Výsledky: V teoretické části jsou shrnuty cíle a hodnoty jednotlivých organizací a rozbor jejich metodik...
Využívání formativního hodnocení v tělesné výchově na základních školách v Písku
Pták, Gabriel ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Využívání formativního hodnocení v tělesné výchově na základních školách v Písku Cíle: Cílem této práce bylo zjištění aktuálního stavu využívání formativního hodnocení ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol v Písku. Zaměřit se, zda jsou prvky formativního hodnocení ve výuce aplikovány a zda jsou používány cíleně. Zjistit, jestli a jakým způsobem je rozvíjena žákova osobnost v průběhu hodin tělesné výchovy. Metody: Pro dosažení cílů byla využita metoda nezúčastněného pozorování a nestandardizovaného dotazníku, který prošel pilotáží. Metoda pozorování sloužila k zachycení průběhu hodin tělesné výchovy s ohledem na využití prvků formativního hodnocení. Následně byl učitelům daných hodin předložen dotazník, jehož odpovědi byly porovnány s výsledky pozorování. Výsledky: Bylo zjištěno, že formativní hodnocení (hodnocení pro učení) se v hodinách tělesné výchovy vyskytuje ve velmi omezené míře v podobě dílčích prvků formativního přístupu. O formativním hodnocení jako takovém však nelze hovořit. Cíle výuky jsou omezeny na pohyb žáka při hodině bez komplexního rozvoje žákovy osobnosti. Klíčová slova: učitel, žák, vzdělávání, hodnocení pro učení, formativní přístup
Syndrom vyhoření v učitelské profesi
Gregar, Jan ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Syndrom vyhoření v učitelské profesi Cíle: Diplomová práce si kladla za cíl popsat míru syndromu vyhoření u učitelů základních škol, středních škol a gymnázií. Dalšími cíli pak bylo porovnat míru syndromu vyhoření mezi skupinami učitelů, jež spojují sociodemografické či profesní charakteristiky a popsat názory učitelů na téma syndromu vyhoření. Metody: V rámci praktické části práce jsme využili dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 653 probandů - učitelů. Dotazníkové šetření se skládalo z dotazníku MBI a z položek vytvořených autorem. Pro rozesílání byla využita internetová platforma Survio. Pro výběr respondentů byla použita metoda sněhové koule, prostý záměrný výběr a prostý záměrný výběr přes instituce. Analýza dat byla provedena v programu Excel a Statistica. Výsledky: Zjistili jsme vysoký stupeň emocionálního vyčerpání u 34 % učitelů, vysoký stupeň depersonalizace u 12 % učitelů a nízký stupeň pracovního uspokojení u 26 % učitelů. Ačkoliv je syndrom vyhoření ve školském prostředí poměrně známý fenomén, z hlediska prevence mu není věnována dostatečná pozornost. Vyhoření se netýká pouze věkově či pracovně starších učitelů, ale především učitelů začínajících. Zjištěny byly také další názory učitelů na syndrom vyhoření a souvislosti mezi syndromem vyhoření a různými zkoumanými jevy....
Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje)
Foltysová, Sabina ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje) Cíle: Cílem práce je zjistit na příkladu soutěže Olympijského diplomu, zda má pravidelná účast v soutěži vliv na vyšší zdatnost dětí mladšího školního věku. Metody: Pro porovnání výsledků dětí byla využita deskriptivní statistika (aritmetický průměr a směrodatná odchylka) a analýza dat (metoda ANOVA) pro stanovení rozdílu dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti a porovnání těchto výsledků. Výsledky: V teoretické části je vymezen vývoj člověka, především mladší školní věk, a také vývoj pohybových schopností. Dále jsou zde popsány motorické testy, historie testování a výzkumy testování motorické zdatnosti v České republice i ve světě. Výsledky zpracované v této práci byly poskytnuty organizátory Sazka olympijského víceboje a byly hodnoceny pouze děti nižšího stupně základní školy ve věku 6-11 let. Počítal se aritmetický průměr, směrodatná odchylka a pomocí využití analýzy dat (metoda ANOVA) byl vypočítán také rozdíl dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí. Výzkumný soubor obsahoval celkově 95 430 dětí ve věku 6-11 let, přičemž v hodnocených letech (2017-2019) obsahoval 52 825 dětí, z toho 26 534 chlapců a 26 291 dívek. Byly hodnoceny výsledky 8...
Postoj vysokoškolských studentů ke sportu a pohybovým aktivitám
Šimurdová, Alžběta Anna ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Autor: Bc. Alžběta Anna Šimurdová Název: Postoj vysokoškolských studentů ke sportu a pohybovým aktivitám Cíle: Cíli práce je zjistit, zda se studenti vysokých škol věnují více sportu a pohybovým aktivitám v porovnání se skupinou pracujících občanů České republiky. Zda mají preferenci ve sportovních nebo jiných pohybových aktivitách. Dalším cílem je provedení analýzy a porovnání životosprávy uvedených skupin se zaměřením na stravu, závislosti a spánkový a denní režim. Metody: Práce má charakter kvantitativního výzkumu. Jako výzkumná metoda byl zvolen dotazník "SFSPA", který byl přepracován podle potřeb a východisek teoretické části této diplomové práce. Dotazník byl publikován pomocí formuláře na platformě Google Forms, ze které byly odpovědi převedeny do programu MS Excel. V programu MS Excel byla data dále zpracována do popisné statistiky, výsledky převedeny do grafů a vytvořeny kontingenční tabulky. Hypotézy jsme ověřili pomocí Pearsonova chí-kvadrát testu. Výsledky: Do dotazníkového šetření se zapojilo 294 účastníků z České republiky. Z respondentů bylo 187 studentů vysokých škol a 107 pracujících občanů. Celkově se do výzkumu zapojilo 202 žen a 92 mužů. Výsledky ukázaly, že doba strávená sportem a pohybovou aktivitou se statisticky významně neliší mezi skupinou studentů a pracujícími osobami....
Jan Železný - případová studie o přerodu úspěšného závodníka v úspěšného trenéra
Tabačková, Nikol ; Červinka, Pavel (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Jan Železný - případová studie o přerodu úspěšného závodníka do úspěšného trenéra. Cíl: Zjistit zda, Jan Železný dokázal převést své závodní zkušenosti do role trenéra a co je předpokladem jeho úspěšnosti. Metody: Bakalářská práce je zpracována formou kvalitativního výzkumu, konkrétněji formou případové studie. Jako hlavní metoda této práce je využíván polostrukturovaný rozhovor opřený o teoretický podklad, také pozorování a analýza dat. Výsledky: Výsledkem práce je potvrzený úspěšný převod závodních zkušeností. Také zjištění, co je předpokladem Jana Železného a které faktory vedly k tomu, aby se stal úspěšným trenérem. Klíčová slova: Jan Železný, úspěšný, sportovec, trenér, oštěp, atletika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí2 - 11dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Peřinová, Rozálie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.