Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 246 záznamů.  začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivní varianty dynamického programování v bioinformatice
Franěk, Jaromír ; Hynek, Jiří (oponent) ; Burgetová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem této práce je nastudovat princip efektivních algoritmů využívajících dynamické programování. S pomocí těchto znalostí vytvořit aplikaci demonstrující princip efektivních algoritmů dynamického programování v bioinformatice a sepsat zprávu shrnující výsledky. Algoritmy, obsažené v této práci, řeší zarovnání sekvencí DNA, nebo predikci sekundární struktury RNA. Tyto algoritmy jsou zde porovnávány mezi sebou pro různé hodnoty vstupů. Pro samotné zarovnání sekvencí jsou zde použity algoritmy jako Needleman-Wunch a X-drop. Pro predikci sekundární struktury RNA je použit Zukerův algoritmus, který by měl odstraňovat některé nedostatky Nussinin algoritmu a samotný Nussinin algoritmus. Rekurze je zde představována pomocí rekurzivních stromů, dynamické programování pomocí skórovací matice. Uživatel má možnost také porovnat rychlosti obou přístupů pro zadané sekvence. Pro zajištění jednoduché dostupnosti se jedná o webovou aplikaci běžící na straně klienta.
Možnosti využití sufixových stromů
Chlubna, Pavel ; Hynek, Jiří (oponent) ; Burgetová, Ivana (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o struktuře sufixových stromů, jejich implementaci a problematice, kterou pomocí sufixových stromů řešíme. Práce se také zaměřuje na konstrukci sufixového stromu, pomocí Ukkonenova algoritmu. Kromě samotné implementace se práce také zabývá porovnáním jiných používaných algoritmů se sufixovými stromu, z hlediska časové náročnosti. Výstupem této práce je ucelená aplikace s grafickým rozhraním, která demonstruje využití sufixových stromů při řešení různých problematik a nabízí porovnání této struktury s jinými algoritmy.
Grafická vizualizace geografických dat síťového provozu
Kachlík, Jakub ; Holkovič, Martin (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Při probíhajících internetových útocích je důležité zjistit co nejvíce informací o útočníkovi a srozumitelně tuto informaci předat síťovému administrátorovi. Dohledový systém Flowmon je aktuálně schopen určit původ zasílaných paketů, shlukovat je do datových toků a zapisovat je do tabulky. Pro tvorbu geografické analýzy útoku jsou však takto vizualizovaná data nepřehledná. Cílem této práce je vytvoření webového informačního dashboardu, který bude zobrazovat geografické vizualizace síťového provozu. Pro uživatele nástrojů tím bude zajištěna detailnější a snáze pochopitelná analýza.
Návrhové vzory pro uživatelské rozhraní systému zákaznické podpory
Jemelka, Matouš ; Pastushenko, Olena (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na zvýšení efektivity zaměstnanců v oddělení zákaznické podpory při zpracování komplexních úloh. Zaměstnanci firmy Kiwi.com používali nevyhovující informační systémy. Cílem je vytvořit návrhové vzory pro tvorbu uživatelského rozhraní informačního systému, který bude navrhován a vyvíjen inkrementálně. Informační systém má obsahovat optimalizovaná uživatelská rozhraní pro zpracování jednotlivých úloh. Návrhové vzory zajistí škálovatelnost, konzistenci a usnadní údržbu systému.
Podpora workflow na platformě JavaScript
Válka, Miroslav ; Hynek, Jiří (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit jednoduchý workflow systém pro zpracování a řízení podnikových procesů. Workflow systém vychází z jedné části specifikace BPMN 2.0, která je zaměřena na model podnikových procesů. Konkrétně je zaměřena na soukromé podnikové procesy. Implementovaný workflow systém je určen k provozu na platformě Node.js a jeho aplikační rozhraní je realizováno pomocí GraphQL. Pro implementaci byl zvolen jazyk TypeScript. Práce také zhodnocuje použitelnost technologie GraphQL v kombinaci s jazykem TypeScript.
Informační systém házenkářského klubu
Homa, Patrik ; Hynek, Jiří (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením informačního systému pro házenkářský klub. Informační systém je vytvořen jako webová aplikace implementovaná v jazyce PHP s využitím frameworku Laravel. Práce si klade za cíl vytvořit takový informační systém, který ušetří administrativní práci zástupcům házenkářského klubu a pomůže jim při vedení klubu. Všechny funkcionality plynou z reálných potřeb házenkářského klubu. Hlavními funkcemi systému jsou evidence statistik hráčů v zápasech, přihlašování na klubové akce a evidence výdajových dokladů. Systém byl úspěšně vytvořen a otestován.
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (oponent) ; Kuric,, Eduard (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Using metrics and quantitative design guidelines to analyze design aspects of user interfaces (UI) seems to be a promising way for the automatic evaluation of the visual quality of user interfaces. Since this approach is not able to replace user testing, it can provide additional information about possible design problems in early design phases and save time and expenses in the future. Analyses of used colors or UI layout are the examples of such evaluation. UI designers can use known pixel-based (e.g., Colorfulness ) or object-based (e.g., Balance or Symmetry ) metrics which measure chosen UI characteristics, based on the raster or structural representation of UI. The problem of the metric-based approach is that it does not usually consider users' subjective perception (e.g., subjective perception of color and graphical elements located on a screen). Today's user interfaces (e.g., dashboards) are complex. They consist of several color layers, contain overlapping graphical elements, which might increase ambiguity of users' perception. It might be complicated to select graphical elements for the metric-based analysis of UI, so the selection reflects users' perception and principles of a visual grouping of the perceived shapes (as described by Gestalt psychology). Development of objective metrics and design guidelines usually requires a sufficiently large training set of user interface samples annotated by a sufficient number of users. This thesis focuses on the automatic evaluation of dashboard design. It combines common knowledge about dashboards with the findings in the field of data visualization, visual perception and user interface evaluation, and explores the idea of the automatic evaluation of dashboard design using the metric-based approach. It analyzes chosen pixel-based and object-based metrics. It gathers the experience of users manually segmenting dashboard screens and uses the knowledge in order to analyze the ability of the object-based metrics to distinguish well-designed dashboards objectively. It establishes a framework for the design and improvement of metrics and proposes an improvement of selected metrics. It designs a new method for segmentation of dashboards into regions which are used as inputs for object-based metrics. Finally, it compares selected metrics with user reviews and asks questions suggesting future research tasks.
Editor jazyka CodAL v prostředí Eclipse
Hynek, Jiří ; Dolíhal, Luděk (oponent) ; Přikryl, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou editoru jazyka CodAL pro vývojové prostředí projektu Lissom, které je založené na prostředí Eclipse. Cílem této práce je analyzovat problém tvorby editorů a rozebrat doplňky existujících editorů, které zlepšují jejich uživatelskou přívětivost. V teoretické části diplomové práce je popsána tvorba parseru a následná analýza zdrojových kódů napsaných do editoru. Jsou vysvětleny syntaktické a sémantické aspekty jazyka CodAL. V praktické části je navržen nový editor jazyka CodAL a popsán postup k jeho vytvoření. Výsledkem práce je nový editor jazyka CodAL integrovaný ve vývojovém prostředí projektu Lissom.
Software pipelining v překladači LLVM
Glasnák, Ondrej ; Hynek, Jiří (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Tahle práce pojednává o návrhu a implementaci techniky programového zřetězení aneb Software pipelining, optimalizaci cyklů v programu, která se snaží plně využít paralelismus na úrovni instrukcí. To dosahuje plánovaním instrukcí způsobem, aby se jednotlivé iterace cyklu překrývaly a bylo je možné vykonávat zřetězeně. Optimalizace takhle zvyšuje rychlost výsledného programu. Je tu popsaný návrh a implementace algoritmu Swing Modulo Scheduling, efektivní metody pro nacházení optimálního plánu pro zřetězení cyklů. Práce byla vytvořena jako součást většího projektu a to vývoje Codasip Framework. Jeho součástí je překladač jazyka C do jazyka symbolických instrukcí vytvořený nad překladačovou architekturou LLVM. V tomto překladači je implementován výsledek této práce.
Informační systém prodejce podavačů tyčí do soustruhů
Kaleta, Pavel ; Hynek, Jiří (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat informační systém pro evidování stavu zakázek, uchování s nimi spjatých dokumentů a další ulehčení práce zaměstnanců firmy zabývající se prodejem podavačů tyčí do soustruhů. Webová aplikace postavená na nástroji Laravel umožňuje autentizaci uživatelů, vytváření nových zakázek a editaci již dříve vytvořených, přehledné zobrazení všech zakázek a efektivní vyhledávání v nich, nahrávání dokumentů k daným zakázkám a zobrazení statistik o všech zakázkách. V obsahu práce je popsán celý vývojový cyklus systému. Výsledkem této práce je plně funkční a v praxi nasazený informační systém.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 246 záznamů.   začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 HYNEK, Jan
4 Hynek, Jakub
11 Hynek, Jan
3 Hynek, Jan Jaroslav
2 Hynek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.