Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání outdoorových zážitků u dětí z alternativních a tradičních škol v době koronaviru
Přibylová, Anežka ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Porovnání outdoorových zážitků u dětí z alternativních a tradičních škol v době koronaviru Cíle: Cílem této práce bylo porovnat volnočasové vyžití dětí z alternativních a tradičních škol a jejich zkušenosti s outdoorovými aktivitami a tím zjistit, jak moc se v této problematice rodiny dětí liší. Metody: Jedná se o výzkumnou studii. Ke zjištění zkušeností s outdoorovými aktivitami dětí byla použita anketa o 4 otázkách. Ta byla rozdána ve dvou základních školách v Semilech, v tradiční a v alternativní ZŠ. Cílovou skupinou byli žáci 5. tříd ve věku 10 až 11 let. Výzkumu se celkem zúčastnilo 40 respondentů. Výsledky: Žáci alternativní školy na základě vyhodnocení ankety prokázali více zkušeností s outdoorovými aktivitami než žáci z tradiční školy. Závěr: Náš výzkum neprokázal, že by žáci navštěvující alternativní školu pocházeli z rodin, které jsou více sportovně založené. Klíčová slova: outdoorové aktivity, alternativní vzdělávání, školství, volnočasové aktivity
Model tréninkové přípravy mladých budoucích letců na flyboardu
Civín, Petr ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Model tréninkové přípravy mladých budoucích letců na flyboardu Cíle: Cílem práce je na základě empirie nejúspěšnějších profesionálních letců na flyboardu vytvořit model tréninkové přípravy pro mladé budoucí letce. Metody: Deset záměrně vybraných respondentů vyplnilo anketu o jejich dosavadních sportovních specializacích. Z nich byli vybráni tři na základě četnosti specifických a nespecifických sportů. S nimi byly provedeny individuální nestandardizované rozhovory, které byly založeny na přímé verbální komunikaci s respondenty. Výsledky: Vytvořili jsme model tréninkové přípravy pro mladé budoucí letce na flyboardu. Model tréninkové přípravy je rozdělený pro děti od šesti do devíti let, ve kterém doporučujeme všeobecnou sportovní přípravu (gymnastika, atletika, plavání, sportovní hry). Dětem od deseti do dvanácti let doporučujeme skoky na trampolíně, skoky do vody, plavání, rovnovážná cvičení, zpevňování těla a protahování. Dětem od třináctého roku doporučujeme začít létat na flyboardu. Klíčová slova: extrémní sport, létání nad vodou, vodní sport, tréninková příprava, změna sportu, adrenalin
Zásobník her v přírodě pro teambuildingové akce
Ludlová, Monika ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Zásobník her v přírodě pro teambuildingové akce Cíl práce: Cílem práce je vytvoření zásobníku her pro teambuildingové a další akce zaměřené na budování a rozvoj týmů. Metody: Na základě rešerše literatury a osobní zkušenosti byla stanovena kritéria výběru her, které byly zpracovány do přehledného zásobníku. Jednotlivé hry byly tvořeny na základě těchto kritérií: výběr her zaměřených primárně na spolupráci v týmu a rozvoj skupinových procesů (komunikace, řízení týmu), prostředí (venkovní, přírodní), počet hráčů (5-10), časová náročnost samotné hry (10-20 minut). Výsledky: Vytvoření zásobníku deseti různých typů her zaměřených na rozvoj týmů využitelných při teambuildingových akcích. Výsledkem je i představení a specifikace her a činností vhodných pro tento typ akcí. Závěr: Přínosem této práce je zásobník her využitelný zejména pro instruktory a organizátory teambuildingových a dalších akcí zaměřených na rozvoj týmů. Klíčová slova: hra, kooperace, komunikace, firma, kurz, outdoor, prožitek, vztah
Zásobník nočních her pro adolescenty
Soukupová, Kateřina ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Zásobník nočních her pro adolescenty Cíle: Vytvoření zásobníku nočních her pro věkovou kategorii adolescentů venku i v místnosti se zaměřením na různé cíle a definování kritérií pro tvorbu tohoto typu her. Metody: Jedná se o teoretickou práci formou literární rešerše. Na základě analýzy odborné literatury byl vytvořen podklad pro tvorbu nočních her s následným vytvořením zásobníku. Výsledky: Vytvoření zásobníku deseti nočních her zaměřených na různé typy spolupráce a kompetice. Sepsání kritérií pro jejich tvorbu a na příkladu jejich praktické vysvětlení. Závěr: Přínosem této práce je zásobník nočních her využitelný všemi, kdo se touto tématikou zabývají, a definování kritérií pro úspěšnou tvorbu a realizaci tohoto typu her. Klíčová slova: hra, význam her, přínos her, tma, stres, kompetice, kooperace
Vliv přírodního prostředí na rozvoj gymnastických dovedností
Muniová, Zuzana ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Vliv přírodního prostředí na rozvoj gymnastických dovedností Cíle: Cílem práce bylo zjistit, zda má přírodní prostředí vliv na rozvoj gymnastických dovedností. Metody: Studie se účastnilo 26 gymnastek z TJ Sokol Velký Osek. Tento výzkum byl výzkumem experimentálním. Dívky byly rozděleny do 2 skupin. Skupina experimentální trénovala výhradně v přírodním prostředí a skupina kontrolní v tělocvičně. Obě skupiny se před zahájením experimentu účastnily vstupního testu a po uplynutí 2 měsíců testu výstupního. Naměřená data byla analyzována prostřednictvím základních statistických operací. Výsledky: Částečné potvrzení pravdivosti nulové hypotézy, stanovené pro účely této práce. Nulová hypotéza byla potvrzena pro kladinu a prostná. Alternativní hypotéza H1 se potvrdila pro hrazdu a přeskok. Závěry: Gymnastický trénink ve ztížených podmínkách přírodního prostředí má pozitivní vliv na rozvoj gymnastických dovedností. Výzkum nám napomohl ke zjištění, že je více než vhodné do tréninku sportovní gymnastiky zařazovat aktivity v přírodním prostředí. Klíčová slova: gymnastika, příroda, pohybové dovednosti
Postoj studentů UK FTVS k letním dětským táborům
Procházka, Petr ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Postoj studentů UK FTVS k letním dětským táborům Cíle: Cílem práce je zjistit, jaké měly dětské tábory pro studenty UK FTVS přínos a jaké k nim chovají dnes postoje. Metody: Výzkum byl rozdělen do dvou částí. V části A byla požita metoda dotazování s následnou analýzou. Testování se zúčastnilo 175 osob. Dotazování probíhalo na studentech UK FTVS v období od června 2018 do července 2019. Data byla následně vyhodnocena pomocí klasických statistických metod a interpretována pomocí grafů a tabulek četností. V části B probíhaly polostrukturované rozhovory s devíti probandy, kteří byli vybráni jako reprezentativní vzorek na základě rozhovorů z části A. Data byla vyhodnocena základními statistickými metodami tj. pomocí tabulky četností, a dále byla použita Likertova škálovací metoda ke zjištění úrovně postojů u respondentů. Výsledky: Z části A vyplynulo, že pouze 7% jedinců ze vzorku se nikdy nezúčastnilo dětského tábora. Také bylo zjištěno, že z celého vzorku má negativní postoj k táborům čtrnáct respondentů, což odpovídá hodnotě 8%. Analýzou dat bylo zjištěno, že se zvyšujícím se počtem pobytů se postoj jedinců přesouvá směrem k pozitivním hodnotám. Účastníci jednoho či dvou táborů uváděli negativní postoj v 28% (deset případů z šestadvaceti). U druhé skupiny, tedy tři až šest pobytů to bylo 5%...
Motivace ke hře a motivy u různých typů her
Foltman, Petr ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Motivace ke hře a motivy u různých typů her Cíle: Cílem této práce je přiblížení principů motivace, vysvětlení motivace člověka ke hře, porovnání a vytvoření přehledu znalostí a teorií o motivaci ke hře a dále vytvoření přehledu rozdílů v motivech u různých typů táborových her. Metody: Jedná se o teoretickou práci s použitím analyticky-syntetické metody. Po provedení analýzy a komparace literární rešerše je syntetizována do stručnější ucelené formy. Dále jsou pomocí dedukce přiřazovány motivy k různým typům her. Výsledky: Zjistili jsme, že motivace je velmi komplexní proces, který se obtížně zkoumá. Odborná veřejnost není ve shodě v otázkách definice, klasifikace, účelu her a motivace k nim, krom toho, že u dětí hra slouží k učení. Akcelerovat poznání o motivaci by mohl poměrně nový obor affektivní neurovědy. Klíčová slova: potřeby, hraní, dělení her, klasifikace her, účel her.
Organizace a sestavení programu pro školy v přírodě
Jelínková, Simona ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Organizace a sestavení outdoorového programu pro školy v přírodě Cíl: Cílem diplomové práce je sestavit vhodný outdoorový program pro školy v přírodě, zaměřující se na skupiny dětí od 6 do 10 let. Cílem tohoto nového programu bude efektivnější využití času na školách v přírodě se zaměřením na rozvoj schopností, dovedností, fyzické i psychické zdatnosti, komunikaci mezi dětmi a sociální interakce. Metody: V práci se bude využita metoda kvantitativního výzkumu, písemné dotazování. Následovat bude analýza získaných dat, která bude sloužit jako podklad k vytvoření optimálního programu pro školy v přírodě zaměřeného na dětské skupiny ve věku od šesti do deseti let. Přínos: Přínos práce bude vytvoření nového outdoorového programu pro školy v přírodě, který bude předán cestovní kanceláři, zprostředkovávající tento typ pobytu pro školy. Klíčová slova: hra, dítě, škola v přírodě, příroda, učitel, instruktor
Efekt dvou typů aktivního odpočinku na opakovaný izometrický výkon flexorů prstů
Psohlavec, Lukáš ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Malý, Tomáš (oponent)
Název práce: Efekt dvou typů aktivního odpočinku na opakovaný izometrický výkon flexorů prstů Cíle práce: Cílem práce bylo porovnat vliv dvou druhů aktivního odpočinku a to celkového a lokálního na rychlost zotavení po opakovaném izometrickém zatížení flexorů prstů a porovnat tyto typy zotavení s odpočinkem pasivním. Metoda: Studie se zúčastnilo 10 mužů, rekreačních sportovců, průměrného věku 30,4 ± 5,9, kteří absolvovali randomizovaně tři druhy odpočinku (pasivní - PZ, aktivní celkový - AZ a intermitentní lokální - LZ) ve třech dnech s minimální pauzou 48 hodin. Výkon probandů byl měřen pomocí speciálního zařízení pro testování síly flexorů prstů a to za pomocí intermitentního zatížení (8s zatížení -2s pauza) do vyčerpání ve 3 opakováních vždy s 15 minutovou pauzou pro zotavení. Výsledky: Ze studie vyplynulo, že aktivní typ odpočinku je výhodnější než pasivní typ zotavení. Významný rozdíl mezi oběma typy aktivního odpočinku se však neprokázal. U aktivního celkového odpočinku došlo k celkovému poklesu výkonu o 21,7s (29,77%) a u aktivního lokálního odpočinku o 20,8s (30,1%). Při pasivním typu odpočinku poklesl výkon 24,6s (35,34%). Podobné výsledky prokázalo také sledování integrály síly dle času, kdy nejvyšší celkový pokles nastal u pasivního zotavení, a to o 6574 (N.s), což představuje 36,73%. U...
Komparace kondičních předpokladů u dvou fotbalových týmů různé výkonnosti na okrese Kolín v kategorii U15
Psohlavec, Lukáš ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Buzek, Mario (oponent)
Název práce: Komparace kondičních předpokladů u dvou fotbalových týmů různé výkonnosti na okrese Kolín v kategorii U15 Cíle práce: Zjištění stavu kondičních předpokladů u fotbalových týmů FC Velim a FK Kolín a porovnání mezi sebou a následným porovnáním s výsledky z dříve konaných studií u fotbalistů či obecné populace ve stejném věku. Metoda: Pro zjištění potřebných údajů využiji tyto testy: skok daleký z místa, člunkový běh 4x10m, leh/sedy opakovaně a intermitentní zotavovací YoYo test 1. Klíčová slova: komparace, porovnání, kondiční předpoklady, fotbal, adolescence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.