Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí149 - 158další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kája Saudek
Diesing, Helena ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent) ; Winter, Tomáš (oponent)
Obzory a ruiny. Viditelné a neviditelné v raně moderní vizuální kultuře
Hájek, Václav ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Tato disertační práce se zabývá jedním specifickým obrazovým motivem z počátku 19. století, který zajímavým způsobem reprezentuje a problematizuje otázku raně moderní vizuální kultury. Vizuální kultura zahrnuje jak soubor reprezentací (artefaktů, masových obrazů, vizuálních znaků apod.), tak metody vizuální percepce a potažmo recepce. Oblasti vnímání a reprezentací jsou pevně provázány: nelze si představit určitý typ obrazu bez určitého typu vizuální komunikace. Vztah mezi obrazem a vnímáním má řadu historických, kulturních, sociálních variant. Cílem následujícího textu je sledovat, jak se konkrétní historická varianta vizuální kultury sebereflexivním způsobem odráží a konstruuje v samotných vizuálních artefaktech (v rámci relevantního teoretického kontextu). Budu se zabývat určitými projevy romantického malířství a budu tvrdit, že v této produkci se dobový vizuální "režim" odráží stejně jako v textech a navíc, že se romantická malba určitým způsobem spolupodílí na konstrukci moderního vizuálního režimu, především pak na jeho elitní a ikonoklastické složce.
Gnoseologické aspekty reklamní a ilustrační fotografie s ohledem na mužské a ženské prvky
Serbusová, Monika ; Vančát, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Bakalářská práce "Gnoseologické aspekty reklamní a ilustrační fotografie s ohledem na mužské a ženské prvky" pojednává o způsobu, jakým jednotlivé skupiny obyvatelstva vnímají obrazové prvky, konkrétně obrazové reklamy a ilustrační fotografie. Výzkum zpracovávaný pro potřeby této práce vychází z hypotézy, že média dokáží nejen reflektovat vnímání genderových rolí, ale také spoluutvářet jejich aktuální podobu. Kategorie pojmů, v nichž lidé uvažují při popisu vizuálních prvků, nám mohou napovědět něco také o vztazích médií, lidské kultury a společnosti. Takový poznatek je dle mého názoru velmi dobře zužitkovatelný i v širším než pouze genderovém kontextu. Výzkum byl prováděn mezi vysokoškolskými studenty bakalářského programu na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy s cílem zjistit, zda se projeví nějaké rozdíly mezi vnímáním žen a mužů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí149 - 158další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Hájek, Viktor
12 Hájek, Vojtěch
1 Hájek, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.