Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz politiky Francie a České republiky
Serbusová, Monika ; Zbořil, Zdenek (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Hypotézou této práce je, že francouzská i česká média informují odlišným způsobem o své domácí politické situaci a o politické situaci druhého státu a je to mimo jiné proto, že podle teorií Michela Foucaulta a Rolanda Barthese je jim jazyk nástrojem moci. Média zde působí jako nástroj moci vlastních států. S tím souvisí i to, že zkoumaná média v jednotlivých zemích neinterpretují zcela správně kroky a média druhého státu a vždy svou interpretaci obohacují o svou část kulturně politického pohledu. Výzkum v rámci této práce je založen na kvalitativní obsahové analýze relevantních textů. Obsahová analýza je doplněna analýzou doprovodného obrazového materiálu. Texty a obrazový materiál jsou získány z vybraných českých a francouzských zpravodajských deníků (například Le Monde, Le Figaro, L'Equipe, Lidové noviny, Právo, Mladá fronta DNES), které vyšly v období českého předsednictví Evropské unii. Práce se zaměřuje na zpravodajství, komentáře a analytické stati. V těchto zdrojích jsou hledány výroky, které jsou upozorněním na konkrétní významy z významů běžných, ať už se jedná o výroky faktové, apelativní či expresivní. Výroky jsou zkoumány nejen z hlediska jejich četnosti, ale zejména jako významový systém.
Mediální obraz politiky Francie a České republiky
Serbusová, Monika ; Zbořil, Zdenek (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Hypotézou této práce je, že francouzská i česká média informují odlišným způsobem o své domácí politické situaci a o politické situaci druhého státu a je to mimo jiné proto, že podle teorií Michela Foucaulta a Rolanda Barthese je jim jazyk nástrojem moci. Média zde působí jako nástroj moci vlastních států. S tím souvisí i to, že zkoumaná média v jednotlivých zemích neinterpretují zcela správně kroky a média druhého státu a vždy svou interpretaci obohacují o svou část kulturně politického pohledu. Výzkum v rámci této práce je založen na kvalitativní obsahové analýze relevantních textů. Obsahová analýza je doplněna analýzou doprovodného obrazového materiálu. Texty a obrazový materiál jsou získány z vybraných českých a francouzských zpravodajských deníků (například Le Monde, Le Figaro, L'Equipe, Lidové noviny, Právo, Mladá fronta DNES), které vyšly v období českého předsednictví Evropské unii. Práce se zaměřuje na zpravodajství, komentáře a analytické stati. V těchto zdrojích jsou hledány výroky, které jsou upozorněním na konkrétní významy z významů běžných, ať už se jedná o výroky faktové, apelativní či expresivní. Výroky jsou zkoumány nejen z hlediska jejich četnosti, ale zejména jako významový systém.
Gnoseologické aspekty reklamní a ilustrační fotografie s ohledem na mužské a ženské prvky
Serbusová, Monika ; Vančát, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Bakalářská práce "Gnoseologické aspekty reklamní a ilustrační fotografie s ohledem na mužské a ženské prvky" pojednává o způsobu, jakým jednotlivé skupiny obyvatelstva vnímají obrazové prvky, konkrétně obrazové reklamy a ilustrační fotografie. Výzkum zpracovávaný pro potřeby této práce vychází z hypotézy, že média dokáží nejen reflektovat vnímání genderových rolí, ale také spoluutvářet jejich aktuální podobu. Kategorie pojmů, v nichž lidé uvažují při popisu vizuálních prvků, nám mohou napovědět něco také o vztazích médií, lidské kultury a společnosti. Takový poznatek je dle mého názoru velmi dobře zužitkovatelný i v širším než pouze genderovém kontextu. Výzkum byl prováděn mezi vysokoškolskými studenty bakalářského programu na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy s cílem zjistit, zda se projeví nějaké rozdíly mezi vnímáním žen a mužů.

Viz též: podobná jména autorů
2 SERBUSOVÁ, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.