Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí141 - 150další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozhodovací metody v managementu rizik
Janošík, Petr ; Chudý, Peter (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou managamentu rizik v projektech IT. Vysvětluje důležitost řízení rizik v projektech a ukazuje možné postupy a metody, jak rizika řídit a analyzovat. Po vysvětlení základních pojmů a jednotlivých fází řízení rizik je práce zaměřena na dvě metody analýzy rizik, a to na analýzu stromu chyb a analýzu stromu událostí. Je zde vysvětlen postup použití obou metod jak pro kvantitativní, tak pro kvalitativní analýzu. V druhé polovině práce je uveden návrh aplikace pro podporu analýzy rizik za pomoci analýzy stromu chyb a stromu událostí, na který navazuje popis implementace navrženého systému ve webovém prostředí s využitím nástrojů jQuery, Nette Framework a Dibi.
Problematika testování a verifikace softwaru pro leteckou techniku
Mačišák, Lukáš ; Chudý, Peter (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje problematiku certifikace a vývoje softwaru pro leteckou techniku se zaměřením na oblast testování a verifikace v rámci životního cyklu projektu. Práce obsahuje navrhnutý vlastní postup verifikace softwaru ve shodě s požadavky normy RTCA­/DO-178B pro konkrétní aplikaci. Součásti je i ukázková realizace takových částí navrhnutého postupu, které se týkají testování softwaru. V závěru jsou popsané možnosti uplatnění navrženého postupu a zhodnocení jeho výsledků.
Knihovna pro výpočet šumů používaných v procedurálním texturování
Kučera, Ondřej ; Chudý, Peter (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V této práci se čtenář seznámí s problematikou procedurálního texturování a využití šumu pro tvorbu textur materiálů reálného světa. Pozná význam šumu, jeho vlastnosti a způsob využití. Při výpočtech šumu jsou nedílnou součástí náhodná čísla a interpolační metody, proto nechybí kapitoly o generátorech náhodných čísel a interpolačních metodách. Samozřejmostí je také popis vlastností a principů jednotlivých metod výpočtu šumu. Hlavní součástí této práce je efektivní implementace knihovny vybraných šumů. Další kapitoly jsou o výběru metod a návrhu rozhraní, samotné implementaci, a aby byla knihovna efektivní, tak se lze dočíst o různých druzích testů a optimalizací. Na závěr jsou uvedeny dosažené výsledky po optimalizacích a celkové shrnutí práce.
3D Autoškola
Pernica, Lukáš ; Žák, Pavel (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem a návrhem simulátoru 3D autoškoly. V práci je shrnut základní popis některých dostupných simulátorů a možnosti jejich využití. Na základě podrobné studie dostupných simulátorů je navržen nový model simulátoru. V práci je popsána problematika simulace dopravního systému, kontroly dodržování pravidel v silničním provozu a také navržen nový model uživatelského rozhranní. Nakonec je popsán celý návrh a postup při implementaci simulátoru.
Interaktivní manipulace s 3D objekty se silovou zpětnou vazbou
Bělín, Jan ; Chudý, Peter (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
K moderní názorné manipulaci s objekty ve virtuálním prostoru se přidává i možnost fyzické haptické interakce. Haptická technologie je v náplni této diplomové práci zastoupena zařízením SensAble Phantom Omni a souvisejícím toolkitem OpenHaptics. Čtenář je v úvodu seznámen s matematickými základy manipulace a s historií i současností haptických technologií. Následuje představení toolkitu OpenHaptics a především popis haptických knihoven HDAPI a HLAPI, které jsou jeho součástí. Tento základ byl použit při tvorbě demonstračních aplikací, jenž názorně ukazují základní i rozšířené možnosti haptického zařízení Phantom Omni. Aplikace se snaží ukázat funkčnost na příkladech integrující známé elementární fyzikální zákony a jevy.
Modelování realistické postavy
Palguta, Miloš ; Chudý, Peter (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tento dokument pojednáva o vypracovaní diplomovej práce, ktorá sa venuje problematike modelovania realistickej ľudskej postavy. Cieľom tejto práce je zoznámiť sa s procesom tvorby 3D postavy. Obsahuje rýchle oboznámenie sa s dnešnou grafikou, teoretickú prípravu na tvorbu 3D postavy. Zoznámime sa s rôznymi modelovacími technikami. Podrobne sa tu oboznámime s teóriou Mesh Flow, ktorá je pre dnešné modelovanie organických objektov nevyhnutná. Všetky získané znalosti použijeme pri tvorbe objektu postavy. Postupne prejdeme cez všetky fázy tejto tvorby, teda po modelovaní prejdeme ako teoreticky, tak prakticky cez proces mapovania, textúrovania a skinningu. Ukážeme si ako spojením rôznych programov môžeme dosiahnuť väčšiu rýchlosť, efektivitu a kvalitu pri tvorbe modelu a textúr. V závere tejto práce sa budeme venovať tvorbe programu, ktorý v OpenGL zobrazí nami vytvorenú postavu.
Vizualizace rozsáhlých modelů
Mokroš, Petr ; Chudý, Peter (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na zobrazování rozsáhlých modelů, především modelů terénů ve vysokém rozlišení. Zabývá se návrhem a implementací aplikace, která by umožňovala dělení rozsáhlých modelů terénů na menší části a teoretický rozbor toho, jak tuto lze výsledky práce využít pro plynulé zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase. Implementace je provedena pomocí knihovny Open Inventor.
AeroWorks: Pohybová platforma pro simulátor
Morávek, Martin ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konceptem simulace letu s využitím Stewartovy platformy a postupem výpočtu zpětné kinematiky tohoto manipulátoru. Dále je zde prezentován princip washout algoritmu, který zabezpečuje vhodné vnímání zrychlení a polohy pilotem v simulátoru a zabraňuje tomu, aby platforma dosáhla svých limitů.  Digitální filtry navržené pro použití v implementaci washout algoritmu a jejich charakteristiky jsou zde také popsány. Poslední část popisuje architekturu výsledného systému a implementaci jednotlivých částí.
Approximation of Terrain Data Utilizing Splines
Tomek, Peter ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
For the optimization of near-of-the-earth flight trajectories the terrain data have to be taken into account very precisely. At this, a fast and efficient evaluation of terrain data is very important since within the optimization task the computational effort for one single cost function evaluation has to be as small as possible. Furthermore, the trajectory optimization is done by gradient-based optimization methods. Thus, the approximation of the terrain data has to be continuously differentiable and also the gradients of the terrain data have to be evaluated along with the terrain data itself. A very promising approach for the approximation of the terrain data are multivariate splines based on the triangulations of the approximation domain. The aim of this master thesis was to develop a MATLAB and C{}\texttt{++} function that evaluates given terrain data at certain points along with the gradients of the terrain data at these points based on multivariate splines. The function supports evaluation of multiple points at once and is not limited to the three-dimensional data but should also be capable to approximate the data of any dimension.
Vizuální systém identifikace letiště
Mudrík, Samuel ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá možnosťami využitia obrazového signálu pri leteckej navigácii. Konkrétne vytvorením systému identi fikácie letiskovej dráhy na zázname videokamery umiestnenej v lietadle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí141 - 150další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 CHUDÝ, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.