|
Prezentace zdravého životního stylu v online prostředí na příkladu pití kávy
Košťálová, Monika ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce Prezentace zdravého životního stylu v online prostředí na příkladu pití kávy si klade za cíl demonstrovat proces mediální percepce uživatelů internetu na příkladu pití kávy, který je považován za pevně zakořeněnou součást populární kultury a představuje tak univerzální výzkumný předmět vlastní široké mase konzumentů mediálních obsahů. Práce popisuje základní teoretická východiska pro vlastní výzkumné šetření, které si pokládá dvě základní výzkumné otázky: zda je pití kávy prezentováno v online mediálních obsazích jako zdraví prospěšné, nebo škodlivé a jaký je tak majoritní postoj předkládaný internetovému publiku a zda mají tyto mediální obsahy vliv na názor a postoj jejich konzumentů, a lze tak říci, že online prostředí má přímý vliv na formování názorů a postojů svých konzumentů. Pro první výzkumnou otázku byla zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy. Ta přinesla zjištění, že 62 % internetových zmínek o zdravotních dopadech pití kávy má pozitivní ladění. Majoritní postoj předkládaný internetovému publiku je tak tvrzení, že káva je zdraví prospěšná. Předmětem druhé části výzkumu byl kvalitativní experiment složený z dvoufázového šetření formou polostrukturovaného dotazníku. Výsledky přinesly zjištění, že 52 % respondentů změnilo po absolvování experimentu svůj postoj ve...
|
|
Analýza nabízených pořadů s tématikou gastronomie a jejich pozice v českém televizním vysílání
Chmátal, David ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Bakalářská práce sleduje rozmach trendu gastronomie a kulinářství ve společnosti a jeho převzetí masovými médii. Práce si nedává za cíl odpovědět z jaké příčiny média pracují s novými trendy během procesu vzniku mediálního obsahu, nýbrž se snaží zmapovat jednotlivá sdělení a nalézt odpověď na to, jakou formou média s obsahem pracují a jak je gastronomie a kulinářství prezentováno v předních pořadech v českém éteru. Pomocí obsahové analýzy práce srovnaná jednotlivé pořady a jejich podíl kulinářského obsahu zahrnující široké spektrum podnětů a dobu vyobrazující samotný akt vaření. Práce tak odkrývá, do jaké míry média používají aktuální trendy pro tvorbu svého obsahu a také za jakým účelem diváci obsah vyhledávají. Výzkum pracuje s mediální preferencí zábavy v mediální tvorbě a komparací obsahu se sledovaností odpovídá na to otázku, jakému obsahu dávají diváci v České republice přednost. Klíčová slova Obsahová analýza, TV Show, pořady, programové schéma, gastronomie, kulinářství, Prostřeno, Masterchef,
|
|
Obraz ženy za první republiky dle dobových ženských časopisů
Krechlerová, Alžběta ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Skalecká, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje ženským časopisům za první republiky a jak tyto časopisy viděly své čtenářky. Teoretická část přináší poznatky o kontextu vzniku ČSR, ekonomické a sociální situaci i postavení ženy v československé společnosti. Krátce se věnuje struktuře tisku a konkrétním ženským listům, které v době první republiky vyházely. Zaměřuje se na stranický i nezávislý tisk, ženské časopisy i postavení ženy - novinářky. Praktická část práce se se zabývá vlastním výzkumem. Shrnuje výzkumné otázky, metodologii i vzorky výzkumu a v neposlední řadě samotné výsledky kvantitativní obsahové analýzy. Ty zahrnují zejména deskripci obsahu časopisů a výskytu ženských témat v jednotlivých vybraných listech, které byly určené pro měšťanské, dělnické a věřící venkovské ženy.
|
|
Mediální reflexe současných trendů ve stravování
Šulcová, Barbora ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Osvaldová, Lucia (oponent)
(abstrakt) Cílem bakalářské práce Mediální reflexe současných trendů ve stravování je popsání mediálního obrazu čtyř stravovacích stylů (veganství, vitariánství, paleo diety a bezlepkové diety) na příkladu sedmi online médií (iDNES.cz, Novinky.cz, Blesk.cz, Aktuálně.cz, Deník.cz, Lidovky.cz a IHNED.cz), a to v období od května 2014 do května 2016. Výzkum proběhl použitím metod kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní obsahové analýzy. Kvantitativní analýza odpovídá na otázky týkající se tonality mediálních obsahů, komunikace témat v čase a podle médií a tematického zařazení textů i konkrétních trendů ve stravování. Tato analýza je doplněna kvalitativní metodou, která podrobněji popisuje mediální reflexi vybraných trendů ve stravování.
|
|
Adaptace zahraničních cooking show v ČR
Ernygrová, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Veronika Ernygrová Bakalářská práce Adaptace zahraničních cookign show v ČR 2017 Anotace (abstrakt) Bakalářská práce Adaptace zahraničních cooking show v ČR se zabývá především rozdíly provedení licencovaných televizních formátů kulinářských pořadů. Práce začíná vysvětlením pojmu televizní formát a reality TV. Pokračuje kategorizací jednotlivých subžánrů reality TV a poté i subžánrů cooking show. Rozdíly při přejímání licencovaných formátů jsou v práci ukázány na pořadech Česko vaří s Pohlreichem: ŽIVĚ, Ano, šéfe!, MasterChef Česko a Prostřeno. Znalost jednotlivých formátů u diváků je zjišťována v dotazníkovém šetření.
|
|
Jím, tedy jsem: konstrukce identity foodblogerů
Sedláčková, Tereza ; Pavlíčková, Tereza (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Hlavní výzkumná otázka této práce se zabývala identitou foodblogerů a to především v kontextu toho, jak je tato identita konstruována skrze obsahy zveřejněné na jejich foodblozích. Prostřednictvím výzkumu osmi foodblogů pak tato práce ukazuje, jakých podob může tato identita a samotné foodblogy nabývat. K foodbogerům je zde přistupováno jako ke členům foodie komunity, neboť jejich blogy odráží její hodnoty; důraz na prvek sdílení, kvalitu potravin, autenticitu a příběh pokrmu, význam servírování a stolování. Identita foodblogerů promítající se na jejich blozích, byla zkoumána především z hlediska sebe- prezentace, narativní strategie a přístupu ke sdílení svého soukromí se čtenáři blogu. Všechny tyto tři aspekty jsou velmi úzce propojeny, neustále vzájemně laděny a navzájem se ovlivňují. Právě jejich neustále vyjednávání v každé interakci mezi blogerem a čtenáři (zveřejněné články, komentáře čtenářů a blogerovy odpovědi aj.) určuje výslednou podobu foodblogu. Narativní strategie analyzovaných foodblogů nabývají například podoby rodinné atmosféry či vaření pro rodinu, seberealizace skrze vaření a blogování, vtáhnutí do přátelství, minimalistický styl bez osobního vyprávění, kamaráda se společnými zájmy či zpřístupnění osobního života čtenářům. Dále byla identita zkoumána prostřednictvím otázek, zda...
|
| |
|
Dobový mediální obraz automobilu Škoda Favorit
Jirmářová, Ivana ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Práce se zabývá dobovým mediálním obrazem vozu Škoda Favorit, který byl zkoumán na základě periodik tehdejší doby. První, teoretická část nám přibližuje historické souvislosti, včetně hospodářské situace a popisu fungování médií, které se spolu s politickým režimem měnily. Dále seznamuje s historií automobilky Škoda, blíže také s vývojem a prodejem automobilu Škoda Favorit a osobou pana Ing. Petra Hrdličky, CSc., který měl vývoj vozu na starosti. Druhá část se zabývá analýzou mediálních sdělení, která jsem k tématu nalezla. Podrobněji se věnuje událostem, které byly tematicky významné, tedy představení vozu na veletrhu v Brně, začátek prodeje vozu občanům, dostavění karosárny v Mladé Boleslavi, mezinárodní představení na autosalonu v Amsterdamu, odchod pana Ing. Petra Hrdličky, CSc. z automobilky, spojení automobilky s koncernem Volkswagen, facelift automobilu a ukončení výroby základního typu vozu Škoda Favorit.
|
|
Zobrazení zdraví v reklamě. Obsahová analýza inzertních příspěvků se zdravotní tématikou ve vybraných ženských časopisech
Pavlačková, Anna ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazením a vývojem reklamy na léčiva, produkty a služby související se zdravím v českých ženských časopisech. Porovnává se zde období první republiky a současnosti. Zaměřuje se především na tyto otázky: Změnilo se zobrazení zdravotních výrobků? Inzerují se v časopisech produkty podobného charakteru? Změnil se ideál zdraví a věci, které nám připadaly zdravé v minulosti, dnes už za zdravé nepovažujeme? Souvisí případný rozdíl s historickými událostmi nebo je dán aktuálním zdravotním stavem obyvatelstva a jeho preferencemi? Jako hlavní materiál k analýze posloužily tituly - Eva: časopis moderní ženy, vydávanou nakladatelstvím Melantrich a současná publikace lifestylového magazínu Elle, kterou vydává nakladatelství Hubert Burda Media. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o tisku, reklamě, zdravotnictví, kdy se ve všech případech porovnává období první republiky a současnosti. V praktické části blíže rozebírám použité výzkumné metody obsahové a obrazové analýzy a zároveň provádím komparaci použitého vzorku. Nedílnou součástí práce jsou i přiložené inzerty, ze kterých analýza vycházela a které slouží k lepší ilustraci zmiňovaných jevů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Mediální obraz značky Pilsner Urquell v českých zemích v dobách socialismu a v současnosti
Cenefelsová, Andrea ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Osvaldová, Lucia (oponent)
Bakalářská práce zkoumá mediální obraz značky Pilsner Urquell v českých zemích v rozdílných dobách, a to v současné demokratické České republice oproti období socialismu v letech 1965-1989. V první části přibližuje éru socialismu a fungování médií v minulosti, včetně historického přehledu o značce samotné. Druhá část mapuje zájem médií o značku Pilsner Urquell a mediální obrazy značky zkoumá za pomoci užití obsahové analýzy zpravodajských článků o značce ve vybraných celostátních a regionálních denících. Závěr představuje komparaci jednotlivých mediálních obrazů, zjištěných provedenou analýzou.
|