Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prezentace zdravého životního stylu v online prostředí na příkladu pití kávy
Košťálová, Monika ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce Prezentace zdravého životního stylu v online prostředí na příkladu pití kávy si klade za cíl demonstrovat proces mediální percepce uživatelů internetu na příkladu pití kávy, který je považován za pevně zakořeněnou součást populární kultury a představuje tak univerzální výzkumný předmět vlastní široké mase konzumentů mediálních obsahů. Práce popisuje základní teoretická východiska pro vlastní výzkumné šetření, které si pokládá dvě základní výzkumné otázky: zda je pití kávy prezentováno v online mediálních obsazích jako zdraví prospěšné, nebo škodlivé a jaký je tak majoritní postoj předkládaný internetovému publiku a zda mají tyto mediální obsahy vliv na názor a postoj jejich konzumentů, a lze tak říci, že online prostředí má přímý vliv na formování názorů a postojů svých konzumentů. Pro první výzkumnou otázku byla zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy. Ta přinesla zjištění, že 62 % internetových zmínek o zdravotních dopadech pití kávy má pozitivní ladění. Majoritní postoj předkládaný internetovému publiku je tak tvrzení, že káva je zdraví prospěšná. Předmětem druhé části výzkumu byl kvalitativní experiment složený z dvoufázového šetření formou polostrukturovaného dotazníku. Výsledky přinesly zjištění, že 52 % respondentů změnilo po absolvování experimentu svůj postoj ve...
Analýza nabízených pořadů s tématikou gastronomie a jejich pozice v českém televizním vysílání
Chmátal, David ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Bakalářská práce sleduje rozmach trendu gastronomie a kulinářství ve společnosti a jeho převzetí masovými médii. Práce si nedává za cíl odpovědět z jaké příčiny média pracují s novými trendy během procesu vzniku mediálního obsahu, nýbrž se snaží zmapovat jednotlivá sdělení a nalézt odpověď na to, jakou formou média s obsahem pracují a jak je gastronomie a kulinářství prezentováno v předních pořadech v českém éteru. Pomocí obsahové analýzy práce srovnaná jednotlivé pořady a jejich podíl kulinářského obsahu zahrnující široké spektrum podnětů a dobu vyobrazující samotný akt vaření. Práce tak odkrývá, do jaké míry média používají aktuální trendy pro tvorbu svého obsahu a také za jakým účelem diváci obsah vyhledávají. Výzkum pracuje s mediální preferencí zábavy v mediální tvorbě a komparací obsahu se sledovaností odpovídá na to otázku, jakému obsahu dávají diváci v České republice přednost. Klíčová slova Obsahová analýza, TV Show, pořady, programové schéma, gastronomie, kulinářství, Prostřeno, Masterchef,
Obraz ženy za první republiky dle dobových ženských časopisů
Krechlerová, Alžběta ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Skalecká, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje ženským časopisům za první republiky a jak tyto časopisy viděly své čtenářky. Teoretická část přináší poznatky o kontextu vzniku ČSR, ekonomické a sociální situaci i postavení ženy v československé společnosti. Krátce se věnuje struktuře tisku a konkrétním ženským listům, které v době první republiky vyházely. Zaměřuje se na stranický i nezávislý tisk, ženské časopisy i postavení ženy - novinářky. Praktická část práce se se zabývá vlastním výzkumem. Shrnuje výzkumné otázky, metodologii i vzorky výzkumu a v neposlední řadě samotné výsledky kvantitativní obsahové analýzy. Ty zahrnují zejména deskripci obsahu časopisů a výskytu ženských témat v jednotlivých vybraných listech, které byly určené pro měšťanské, dělnické a věřící venkovské ženy.
Mediální reflexe současných trendů ve stravování
Šulcová, Barbora ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Osvaldová, Lucia (oponent)
(abstrakt) Cílem bakalářské práce Mediální reflexe současných trendů ve stravování je popsání mediálního obrazu čtyř stravovacích stylů (veganství, vitariánství, paleo diety a bezlepkové diety) na příkladu sedmi online médií (iDNES.cz, Novinky.cz, Blesk.cz, Aktuálně.cz, Deník.cz, Lidovky.cz a IHNED.cz), a to v období od května 2014 do května 2016. Výzkum proběhl použitím metod kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní obsahové analýzy. Kvantitativní analýza odpovídá na otázky týkající se tonality mediálních obsahů, komunikace témat v čase a podle médií a tematického zařazení textů i konkrétních trendů ve stravování. Tato analýza je doplněna kvalitativní metodou, která podrobněji popisuje mediální reflexi vybraných trendů ve stravování.
Adaptace zahraničních cooking show v ČR
Ernygrová, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Veronika Ernygrová Bakalářská práce Adaptace zahraničních cookign show v ČR 2017 Anotace (abstrakt) Bakalářská práce Adaptace zahraničních cooking show v ČR se zabývá především rozdíly provedení licencovaných televizních formátů kulinářských pořadů. Práce začíná vysvětlením pojmu televizní formát a reality TV. Pokračuje kategorizací jednotlivých subžánrů reality TV a poté i subžánrů cooking show. Rozdíly při přejímání licencovaných formátů jsou v práci ukázány na pořadech Česko vaří s Pohlreichem: ŽIVĚ, Ano, šéfe!, MasterChef Česko a Prostřeno. Znalost jednotlivých formátů u diváků je zjišťována v dotazníkovém šetření.
Jím, tedy jsem: konstrukce identity foodblogerů
Sedláčková, Tereza ; Pavlíčková, Tereza (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Hlavní výzkumná otázka této práce se zabývala identitou foodblogerů a to především v kontextu toho, jak je tato identita konstruována skrze obsahy zveřejněné na jejich foodblozích. Prostřednictvím výzkumu osmi foodblogů pak tato práce ukazuje, jakých podob může tato identita a samotné foodblogy nabývat. K foodbogerům je zde přistupováno jako ke členům foodie komunity, neboť jejich blogy odráží její hodnoty; důraz na prvek sdílení, kvalitu potravin, autenticitu a příběh pokrmu, význam servírování a stolování. Identita foodblogerů promítající se na jejich blozích, byla zkoumána především z hlediska sebe- prezentace, narativní strategie a přístupu ke sdílení svého soukromí se čtenáři blogu. Všechny tyto tři aspekty jsou velmi úzce propojeny, neustále vzájemně laděny a navzájem se ovlivňují. Právě jejich neustále vyjednávání v každé interakci mezi blogerem a čtenáři (zveřejněné články, komentáře čtenářů a blogerovy odpovědi aj.) určuje výslednou podobu foodblogu. Narativní strategie analyzovaných foodblogů nabývají například podoby rodinné atmosféry či vaření pro rodinu, seberealizace skrze vaření a blogování, vtáhnutí do přátelství, minimalistický styl bez osobního vyprávění, kamaráda se společnými zájmy či zpřístupnění osobního života čtenářům. Dále byla identita zkoumána prostřednictvím otázek, zda...
Dobový mediální obraz automobilu Škoda Favorit
Jirmářová, Ivana ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Práce se zabývá dobovým mediálním obrazem vozu Škoda Favorit, který byl zkoumán na základě periodik tehdejší doby. První, teoretická část nám přibližuje historické souvislosti, včetně hospodářské situace a popisu fungování médií, které se spolu s politickým režimem měnily. Dále seznamuje s historií automobilky Škoda, blíže také s vývojem a prodejem automobilu Škoda Favorit a osobou pana Ing. Petra Hrdličky, CSc., který měl vývoj vozu na starosti. Druhá část se zabývá analýzou mediálních sdělení, která jsem k tématu nalezla. Podrobněji se věnuje událostem, které byly tematicky významné, tedy představení vozu na veletrhu v Brně, začátek prodeje vozu občanům, dostavění karosárny v Mladé Boleslavi, mezinárodní představení na autosalonu v Amsterdamu, odchod pana Ing. Petra Hrdličky, CSc. z automobilky, spojení automobilky s koncernem Volkswagen, facelift automobilu a ukončení výroby základního typu vozu Škoda Favorit.
Zobrazení zdraví v reklamě. Obsahová analýza inzertních příspěvků se zdravotní tématikou ve vybraných ženských časopisech
Pavlačková, Anna ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazením a vývojem reklamy na léčiva, produkty a služby související se zdravím v českých ženských časopisech. Porovnává se zde období první republiky a současnosti. Zaměřuje se především na tyto otázky: Změnilo se zobrazení zdravotních výrobků? Inzerují se v časopisech produkty podobného charakteru? Změnil se ideál zdraví a věci, které nám připadaly zdravé v minulosti, dnes už za zdravé nepovažujeme? Souvisí případný rozdíl s historickými událostmi nebo je dán aktuálním zdravotním stavem obyvatelstva a jeho preferencemi? Jako hlavní materiál k analýze posloužily tituly - Eva: časopis moderní ženy, vydávanou nakladatelstvím Melantrich a současná publikace lifestylového magazínu Elle, kterou vydává nakladatelství Hubert Burda Media. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o tisku, reklamě, zdravotnictví, kdy se ve všech případech porovnává období první republiky a současnosti. V praktické části blíže rozebírám použité výzkumné metody obsahové a obrazové analýzy a zároveň provádím komparaci použitého vzorku. Nedílnou součástí práce jsou i přiložené inzerty, ze kterých analýza vycházela a které slouží k lepší ilustraci zmiňovaných jevů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz značky Pilsner Urquell v českých zemích v dobách socialismu a v současnosti
Cenefelsová, Andrea ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Osvaldová, Lucia (oponent)
Bakalářská práce zkoumá mediální obraz značky Pilsner Urquell v českých zemích v rozdílných dobách, a to v současné demokratické České republice oproti období socialismu v letech 1965-1989. V první části přibližuje éru socialismu a fungování médií v minulosti, včetně historického přehledu o značce samotné. Druhá část mapuje zájem médií o značku Pilsner Urquell a mediální obrazy značky zkoumá za pomoci užití obsahové analýzy zpravodajských článků o značce ve vybraných celostátních a regionálních denících. Závěr představuje komparaci jednotlivých mediálních obrazů, zjištěných provedenou analýzou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Zábrodská, K.
2 Zábrodská, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.