Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Život s Aspergerovým syndromem na vysoké škole
Středová, Martina ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Teoretická část se věnuje charakteristice Aspergerova syndromu, vysvětluje historii, pojmy a specifické oblasti handicapu. Dále popisuje oblasti v životě jedince a seznamuje s organizacemi, které pomáhají lidem s Aspergerovým syndromem. Na základě teoretické části je pro praktickou část zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. V praktické části je uvedena případová studie jedince s Aspergerovým syndromem, která nabízí prostřednictvím analýzy rozhovorů, pozorování a dokumentů komplexní pohled na způsob podpory studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, vysoká škola, podpora, vzdělání
Integrace dětí s ADHD na 1. stupni základní školy
Hlubocká, Ivana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo sledování vzájemných vztahů ve třídě mezi dítětem s ADHD a jeho spolužáky a popsání verbální i neverbální komunikace mezi sledovaným žákem ADIID a učitelem. Myslím, že pomocí výzkumných metod, jež jsem si zvolila, se mi podařilo dané cíle splnit. Výhodou pro mě byla dlouhodobá možnost sledování třídy z různých úhlů pohledů, v nejrůznějších situacích i prostředích, což se poté prolnulo i do celkového hodnocení mnou sledovaných dětí s ADHD. Spolupracovala jsem s rodiči, s kolegyněmi, s celým třídním kolektivem a i s chlapci s ADI ID samotnými. Ve své diplomové práci jsem hledala odpovědi na tyto otázky: Jakým způsobem vnímají spolužáci dítě s ADHD při vyučování? Jakým způsobem učitel postupuje v hodině, kdy není možné z časových důvodů a náročnosti učiva individuálně přistupovat k dítěti s ADHD? Odpověď na první otázku jsem hledala metodou dotazníků, kterou jsem popsala výše, a metodou vlastního pozorování žáků. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že oba chlapci nejsou v dívčím kolektivu příliš oblíbeni, dívky uváděly jména obou chlapců v odpovědi na otázku, kdo jim ve třídě ubližuje. Všechna děvčata je vnímají jako rušivé elementy, kvůli nimž se musí často ve výuce čekat. Žádná dívka neuvedla tyto chlapce mezi svými nejoblíbenějšími spolužáky. Chlapci byli v odpovědích jen málo...
Žák s autismem
Kaimová, Jitka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Základním tématem předkládané diplomové práce je problematika integrovaného vzdělávání žáků s autismem v běžných základních školách. Cílem diplomové práce je zmapování současné situace v integrovaném vzdělávání žáků s autismem ve Středočeského kraji, a to z pohledu krajského koordinátora pro oblast autismu jakožto nové instituce, která je zodpovědná za koordinaci poradenských a vzdělávacích služeb pro klienty s autismem v kraji, a je významným nástrojem k realizaci procesu integrace. Dílčím cílem diplomové práce je zjištění konkrétních zkušeností rodičů a asistentů pedagogů integrovaných dětí, zejména definování problémů, s nimiž se v procesu integrace nejčastěji setkávají. Diplomová práce by chtěla přispět k pedagogické praxi v oblasti integrovaného vzdělávání žáků s autismem, a to pokusem o upřesnění současných problémů, na něž bude potřeba se v budoucnosti zaměřit. Výsledky šetření považuje autorka za výchozí okruhy problémů, které by měly být dále podrobeny metodám kvantitativního výzkumu. Diplomová práce je strukturována do čtyř částí. První dvě části se zabývají vlivem charakteristik autismu na proces edukace a současnými možnostmi vzdělávání dětí s autismem, včetně integrace žáků do základních škol. Ústřední pozornost je věnována zejména specifickým podmínkám integrace dětí s autismem a institucím...
Parental Satisfaction with Inclusive Education
Yin, Ra ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
This dissertation was a study on parental satisfaction with inclusive education that I carried out in the Czech Republic in order to find the answers to research questions: (1) to what extent are the parents satisfied with inclusive education? And (2) what are the factors that contribute to such satisfaction? The information was gathered from the parents of children with speciál education needs integrated in the mainstream school. This study engaged 24 parents who have children with disabilities integrated in the mainstream lower secondary schools. The results indicated that parents of children with disabilities were generally satisfied with school where their children have been integrated. Specifically, parents were satisfied with school environment, classroom, learning materials. They strongly expressed that they needed their children to study in the mainstream school because the children need to make more friends with the same age group, to play with their friends, to be invited to the birthday party and so forth. Notwithstanding, there were a small number of parents who were dissatisfied or less satisfied. This was due to the children of these parents having been more development when they changed to study in speciál school. In addition, parental satisfaction was strongly influenced by parental...
Podpora studentů s dyslexií na středních školách
Dubská, Jana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá studenty s diagnostikovanou dyslexií, kteří studují na středních školách. V první části jsou teoreticky nastíněná východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje na diagnostiku, poradenství, možnosti a formy podpory studentů s dyslexií na středních školách. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky šetření. Za účelem splnění cílů této diplomové práce byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního přístupu konkrétně - rozhovory se studenty, dotazníkové šetření a pozorování. V hlavní části jsou prezentované názory studentů s dyslexií na jejich znevýhodnění, průběh studia a možnosti volby profesního zaměření po ukončení střední školy. Následně jsou uvedeny názory jejich rodičů na danou problematiku a názory učitelů na téma formy podpory studentů s dyslexií a jejich aplikace v praxi. V poslední části jsou uvedena doporučení pro praxi v oblasti poradenství, učitelství a také doporučení pro rodiče.
Attitudes of Young Adolescents toward their Peers with Intellectual Disabilities
Kuo, Hui-Wen ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
This study explores the attitudes of young adolescents towards their peers with intellectual disabilities in Prague, Czech Republic. A total of 253 young adolescents participated in this study, with 134 male and 119 female in 7th, 8th, and 9th grade. The attitudes of the young adolescents were surveyed by making use of the attitude questionnaire designed by the researcher. The roles of previous contact, gender and grade were examined. Results indicated that young adolescents were generally positive toward their peers with intellectual disabilities. Young adolescents who had previous contact with people with intellectual disabilities are more positive than those who did not. Female were more positive than male. 9th graders who participated were not more positive than those in 7th graders. Possibilities and suggestions for future researches and education were suggested. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Stimulace těžce postižených osob s využitím terapeutického konceptu bazální stimulace
Kaplanová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Bakalářská práce by měla čtenáře seznámit s konceptem bazální stimulace a s problematikou lidí s těžkým postižením. Praktická část práce bude zpracovávat výsledky dotazníkového šetření v Základní škole Sluneční v Hostinném. Toto šetření se bude zaměřovat na odbornou připravenost respondentů pro práci s konceptem bazální stimulace a na aplikaci tohoto konceptu do vzdělávacího procesu lidí s těžkým postižením. Cílem mé práce je představit koncept bazální stimulace jako velice účinnou terapeutickou metodu použitelnou pro práci s lidmi s těžkým postižením a toto ověřit dotazníkovým šetřením.
A Survey into Czech Teachers'Attitude towards Inclusive Education
Hui, Luo ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Teachers are considered the key elements in promoting inclusive education and their attitude toward inclusion may influence school learning environment and the availability of equal educational opportunities for all students. The survey was carried out in Prague, Czech Republic to examine teachers' attitude toward inclusive education and the sample comprised of 104 regular and speciál school teachers. The analysis of data confirmed findings of many previous studies on teacher attitude toward inclusion and revealed that Czech teachers generally hold positive attitude toward principles/concepts of inclusive education, but they have reservations or negative attitude toward inclusion of students with emotional/behavioral disorders and intellectual disabilities in regular classrooms. Moreover, Czech teachers are not satisfied with the training opportunities provided for their professional growth. They demonstrated lack of confidence in regular teachers' ability to meet the speciál education needs of students with disabilities. However, they felt optimistic about current level of collaboration among personnel and believe they have support from the authorities. They hold supportive attitude toward using differential instruction methods to meet the speciál education needs of students with disabilities. Implications...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 STRNADOVÁ, Irena
9 STRNADOVÁ, Iveta
2 Strnadová, Irena
5 Strnadová, Ivana
9 Strnadová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.