Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvůrčí vizuální proces
Šuková, Klára ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na osobní autorský proces. Tyto osobní procesy a prožitky posléze porovnává a konfrontuje s jinými pohledy na toto téma. Záměrem práce bude vyzdvihnutí procesu jako nezbytné části ve výtvarné tvorbě. V práci bude prozkoumáno také autorství jako takové. Důraz bude také kladen na tvorbu současných i minulých autorů a jejich proces během desetiletí tvorby. V praktické části se práce zabývá "art based researchem" kdy autorka analyzuje svá vlastní díla a snaží se najít opakující se vzory ve svých procesech tvorby. Poukazuje také na důležitost role učitele a jeho vedení k důležitosti procesu a nejen cíle. KLÍČOVÁ SLOVA Výzkum uměním, autorství, autorský proces, tvorba, proces tvorby, prožitek autorky, sebereflexe
Literární a vizuální složka knihy v preprimárním vzdělávání - se zaměřením na dílo Daisy Mrázkové.
Pohořská, Marie ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem Literární a vizuální složka knihy v preprimárním vzdělávání - se zaměřením na dílo Daisy Mrázkové je zaměřená na prozkoumání možností knihy jako potencionálního zdroje pro rozvoj čtenářské pregramotnosti a vizuální gramotnosti u dětí předškolního věku. Teoretická část se nejdříve zamýšlí nad vztahem mezi předškolním vzděláváním a čtenářskou pregramotností a vizuální gramotností. Reflektuje potřebu zabývat se těmito pojmy již v předškolním vzdělávání. Dále se teoretická část soustředí na vymezení čtenářské pregramotnosti a vizuální gramotnosti, představuje možnosti, jak zmíněné gramotnosti u dětí rozvíjet a v závěru tyto fenomény vztahuje k závaznému kurikulárnímu dokumentu pro předškolní vzdělávání. Další kapitoly teoretické části se zabývají dílem Daisy Mrázkové- malířky, ilustrátorky a spisovatelky knih pro děti. Nejdříve je stručně představen životopis Daisy Mrázkové, následné kapitoly se pak zaměřují na její uměleckou a literární tvorbu. V závěru teoretické části jsou představeny vybrané autorské knihy, které byly použity v rámci výzkumného šetření. Praktická část se soustředí na návrh a ověření možného modelu práce s literární a vizuální složkou knihy. Tento model je rozpracován do jednotlivých lekcí, které vychází z vybraných knih Daisy Mrázkové. Cílem praktické části...
Teaching Visual Culture Through Semiosis: Transforming Postmodern Paradigms in Arts Education
Tipton, Tereza M. ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hernández, Fernando (oponent) ; Tavin, Kevin (oponent)
Tento výzkum ukazuje, co se stane, když si studenti a učitelé uvědomí, jak v současné společnosti zakódovávají a dekódují vizuální zážitek, a jak ho vztahují k uměleckým prožitkům a postupům. Tato studie zkoumala především to, jak pedagogičtí praktikanti a středoškolští studenti oboru výtvarná výchova interpretují vizuální kulturu a současné umění, když jsou vykládány pomocí vizuální semiózy, zahrnující dialogický průzkum, reflexivní psaní a uměleckou tvorbu. Dotazovaní byli vedeni k tomu, aby si uvědomili a odhalili své myšlenkové pochody a učební postupy tím, že sledují povahu svého vnímání, myšlenek, postojů a přesvědčení. Průzkum se prováděl v letech 2005 - 2008 během čtyř semestrálních seminářů, kde patnáctičlenné skupiny tvořili mezinárodní studenti jak bakalářského, tak magisterského programu, oboru výtvarná výchova na Karlově Univerzitě. Výsledky pak byly shromážděny během dvou sezení se třinácti studenty oboru Vizuální kultury na Západočeské univerzitě v Plzni. Sezení zahrnovala i galerijní výstavy v Praze doplněné čtením a uměleckou tvorbou. Doplňující údaje byly nashromážděny českými středoškolskými studenty (108) během výstavy Uncertain States of America v Galerii Rudolfinum v Praze. Studie ukazuje, že je možné konstruktivním způsobem sloučit poznatky postmodernismu, sémiotiky a kritické teorie,...
Multimediální učebnice výtvarné výchovy pro žáky 2. stupně ZŠ
Miklošková, Kristýna ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje digitalizaci edukačních pomůcek ve výuce výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ. Cílem diplomové práce je zmapovat povědomí výtvarných pedagogů 2. stupně ZŠ ohledně výuky VV během distanční výuky, jaké prostředky během ní využívali a zda by mohla být multimediální učebnice výtvarné výchovy východiskem této doby. V teoretické části se práce zabývá problematikou multimediálních učebnic, digitalizací a společně s ní také současnými trendy ve VV, využitím mobilních technologií ve výuce VV, ale také dopadem distanční výuky na vzdělávání. V empirické části práce byly v návaznosti na cíl položeny otázky: Jakým směrem se ubírá forma výukových materiálů ve výtvarné výchově? Kam směřuje vývoj učebnic 2. stupně ZŠ s ohledem na současnou potřebu digitalizace? Je vůbec možné uplatnění digitalizace učebnic výtvarné výchovy? Byla by digitalizace učebních materiálů ve výtvarné výchově přínosem? V rámci této práce byl uskutečněn smíšený výzkum. Cílem výzkumného šetření je zmapovat současný zájem výtvarných pedagogů 2. stupně ZŠ o inovativní technologie ve výtvarné výchově a možnosti uplatnění multimediální aplikace výtvarné výchovy v pedagogické praxi. Praktická část práce je zaměřena na návrh elektronické makety multimediální učebnice obsahující vybraná témata výtvarné výchovy 2. stupně ZŠ....
Moderní učebnice výtvarné výchovy pro žáky 2. stupně ZŠ
Krošláková, Karolína ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá učebnicí výtvarné výchovy a jejím cílem je návrh moderní učebnice pro 2.stupeň základních škol. V teoretické části skrze vývoj výtvarné výchovy u nás hledám důsledky podoby současné výuky a význam učebnice pro výtvarnou výchovu. Věnuji se obsahu učebnic z pohledu odborných výzkumů a literatury. Popisuji podmínky pro schválení učebnice Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, obsah učebnic, které schvalovací doložku získaly a jsou stále využívané. Ze současných trendů pro výukové materiály uvádím nároky zahraniční soutěže, zabývající se vzdělávacími a výukovými materiály. Popisuji oceněnou, elektronickou, zahraniční učebnici výtvarné výchovy a představuji nejvýraznější vydavatele interaktivních učebnic u nás. Shrnuji krátce otázku, zda upřednostnit tištěnou nebo elektronickou podobou učebních materiálů. V empirické části se snažím získat informace o podobě a obsahu výukových materiálů, se kterými učitelé ve skutečnosti pracují. Využívám kvantitativního výzkumu a formou dotazníku oslovuji vyučující tohoto předmětu na 2.stupni ZŠ. Získané informace ze všech částí stanovují kritéria na tvorbu nové učebnice výtvarné výchovy, která uplatňuji v praktické části. Cílem je návrh obsahu pro maketu multimediální učebnice a návaznost na diplomovou práci Bc. Kristýny Mikloškové,...
Talentovaný žák ve výtvarné výchově
Brajerová, Iveta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce se zabývá talentovanými žáky ve výtvarné výchově. Jak se tito žáci projevují ve výtvarné výchově, podle čeho je možné takové žáky rozpoznat a jaké klade práce s nadanými žáky ve výtvarné výchově nároky na pedagoga? V práci se snažím vytvořit obecná doporučení pro práci učitele s nadaným žákem ve výtvarné výchově a otevřít téma, které nebylo v České republice doposud systematicky zpracováno. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se v první kapitole zabývám nadáním a talentem. Na začátku vymezuji pojmy talent, nadání a nadaní žáci. Dále představuji modely a možné klasifikace nadání, charakteristiky nadaných dětí, možnosti jejich identifikace a vzdělávání. V druhé kapitole popisuji postavení nadání a talentu v legislativních dokumentech - v dokumentu Strategie 2030+, v rámcových vzdělávacích programech a ve vyhlášce č. 27/2016 Sb. Ve třetí kapitole se věnuji výtvarné výchově a jejímu vztahu k talentovaným žákům. Ve čtvrté kapitole se zabývám kreativitou, současnými výzkumy kreativity a jejich propojení s talentovanými žáky. Na závěr teoretické části představuji některé současné výtvarné přehlídky (soutěže). Praktický výzkum vychází především z rozhovorů s pedagogy výtvarné výchovy a s talentovanými studenty. Zabývám se...
Hranice a vztah k jejímu okolí
Linhart, Tomáš ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Linhart, T: Hranice a vztah k jejímu okolí. [Diplomová práce] Praha 2015 Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 71 s. (Přílohy na CD: 2 obrazové přílohy). Diplomovou práci charakterizuje teoretická úvahová studie na pozadí vlastní výtvarné práce. Text interpretuje hranici jako obzor, který se vyjevuje a mizí. Představuje vlastní výtvarné uchopení tématu v souvislostech s vybranými tendencemi ve výtvarném umění. Autor se snaží vymezit hranice umění a výtvarné výchovy jako podklad vlastních pedagogických východisek. Uvádí, které teoretické rámce se podílejí na formování jeho profesního vymezení. V didaktické části si všímá vybraných situací z realizovaného vyučování a reflektuje je ve světle dalších pedagogických zkušeností autora. Výsledkem a přínosem práce jsou popis a interpretace vybraných situací z praxe začínajícího učitele a učební celek prověřený praxí určený pro studenty gymnázií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Fulková, Marie,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.