Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 204 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vybrané směry alternativního stravování
Bittnerová, Lenka ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Bakalářská práce "Vybrané směry alternativního stravování" se zabývá nekonvenčními směry stravování. Jejím cílem je vymezit jednotlivé nekonvenční směry výživy a shromáždit a utřídit dostupné informace. Je zde popsán původ a princip makrobiotické, syrové, vegetariánské a organické stravy. Pojednává o jejich filozofii, cílech, motivacích a složení jídelníčku. Mapuje pozitiva i negativa alternativního způsobu stravování, včetně nejčastějších důvodů, které vedou k rozhodnutí pro takovýto způsob stravování. Jsou v ní uvedena rizika a výhody jednotlivých typů stravování z hlediska jejich působení na zdravotní stav člověka. Klíčová slova alternativní výživa, makrobiotická strava, syrová strava, vegetariánství, organická strava
Hodnocení reinervačních změn po rekonstrukčních výkonech na periferních nervech.Nervové transfery u pacientů s lézí brachiálního plexu: komplexní hodnocení výsledků.
Brušáková, Štěpánka ; Holečková, Irena (vedoucí práce) ; Vaverka, Miroslav (oponent) ; Ehler, Edvard (oponent)
Účel studie: Cílem studie je analýza výsledků rekonstrukčních operací brachiálního plexu v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem v letech 2012-2023. Práce byla zaměřena na soubor pacientů operovaných technikou nervových transferů. Kromě klinických výsledků byla zkoumána přítomnost neuroplasticity pomocí monitorace pooperačních synkinez a hodnoceny faktory, na kterých přítomnost neuroplasticity závisí. Metodika: Celkem bylo u 21 pacientů provedeno 34 proximálních nervových transferů pro obnovu abdukce ramene, zevní rotace a flexe v lokti. Hodnocení výsledků proběhlo minimálně 3 roky od operace, posuzovány byly výsledná svalová síla, rozsah pohybů, Malletova škála, kvantifikace bolesti, výsledky elektrofyziologického vyšetření a přítomnost či nepřítomnost synkinez mezi donorem a recipientem. Zaznamenáno bylo také subjektivní hodnocení vlivu snížení funkce na běžné denní aktivity včetně práceschopnosti (DASH). Výsledky byly statisticky zpracovány. Výsledky: Z 34 neurotransferů dosáhlo 20 síly M3 a větší (58,8 %), 5 transferů síly M4 a větší. Vymizení synkinez a prokazatelná samostatná volní aktivace recipientu byla zaznamenána u 10 neurotransferů (29,4 %). Pomocí korelační analýzy byla nalezena přímá závislost mezi časnou (do 6 měsíců od operace) reinervací a výslednou svalovou silou (Rs = 0,528) a...
Imunitní systém: projektová výuka na 2. stupni ZŠ
Kotrč, Jan ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na životosprávu a na vztah životosprávy a imunitního systému člověka. Teoretická část je věnována literární rešerši imunitního systému, jeho vymezení, fyziologii a anatomii a faktorů životosprávy, jako je výživa, pohybová aktivita, stres a otužování a dále vymezení pojmu projektové výuky. Ze všech souvislostí životosprávy a imunitního systému je v této práci věnován největší prostor výživě. Praktická část práce obsahuje návrh, realizaci a vyhodnocení projektové výuky v rozsahu čtyř vyučovacích hodiny na 2. stupni základní školy Radonice. Projekt s názvem "Jak podpořit imunitu" jsem navrhl jako projekt určený k realizaci v rámci předmětů vzdělávacích oblasti Člověk a zdraví a je zařazen do 6. ročníku. Jde o ročníkový projekt, který předpokládá vytvoření několika pracovních skupin. Délka trvání projektu je jeden výukový den (čtyři výukové hodiny). Cílem projektu je propojení znalostí praktických zásad životosprávy pro podporu optimální funkce imunitního systému do každodenního života a také rozvoj kompetencí jako je schopnost vyhledávat, třídit a prezentovat informace a spolupracovat na společném úkolu. Závěrečným produktem projektu je osvětová činnost pro ostatní žáky ve formě žákovských prezentací a informačních plakátů. Součástí praktické části je vyhodnocení...
Znalosti, názory a prevence vzniku akné u žáků středních škol
Třísková, Veronika ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Diplomová práce se rozděluje na část teoretickou a část praktickou. V části teoretické se práce zaobírá základními informacemi o kožním onemocnění akné. Tato část obsahuje obecné poznatky o kůži a o pleti, dále informace konkrétně o acne vulgaris, faktorech vzniku akné, léčbě akné, o přírodní kosmetice a dále obsahuje kapitolu zaměřenou na vnímání akné u dívek a chlapců na středních školách. Teoretická část také poskytuje rady k prevenci tohoto onemocnění a dále k následné léčbě kožního onemocnění akné. Jedním z cílů této práce je poukázat na problematiku akné u dospívajících na středních školách, seznámit čtenáře s tímto častým onemocněním a poskytnout alternativy léčby a také prevence. Hlavním cílem výzkumné části je analyzovat informovanost středoškoláků o akné. Praktická část diplomové práce se zabývá současnými informacemi, které středoškoláci mají o akné, dále zkoumá psychický dopad onemocnění a zjišťuje, zda by konkrétně u středoškoláků ve městě Plzeň byl zájem o vyučování o kožním onemocnění akné na školách. Tato část byla vypracována za pomocí dotazníkového šetření, ze kterého po jeho vyhodnocení vyplývá, že z 84 středoškolských respondentů akné značně ovlivňuje sebevědomí u 42 respondentů a 18 z nich zodpovědělo, že akné má na jejich sebevědomí silný dopad. Dále z dotazníku vyplývá, že 63...
Aktivizační metody ve výuce biologie člověka na 2. st. ZŠ jako prostředek pro posouzení mezioborových vztahů přírodopisu a tělesné výchovy
Burian, Oskar ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Cíle: Vyhledat základní informace a pojetí mezioborové výuky a její možné zařazení do vyučovacích hodin. Popsat vybrané aktivizační metody ve výuce obecně i ve výuce biologie člověka. Analyzovat vybrané často využívané učebnice pro žáky 2. stupně ZŠ, obsahující téma svalové soustavy jako vhodného tématu k mezioborovému propojení přírodopisu a tělesné výchovy z pohledu četnosti podnětů pro realizaci pohybových aktivit a obsahující mezioborové propojení výše zmíněných předmětů. Navrhnout a realizovat výuku svalové soustavy s aktivizačními metodami a mezipředmětovými prvky a zjistit, jaký k ní mají žáci postoj. Pomocí vědomostního testu komparovat žáky, kteří absolvovali aktivizační a mezioborovou výuku s žáky, kteří podstoupili frontální teoretickou výuku stejného tématu. Metody: K výzkumnému šetření byly využity dvě metody. Postojový online dotazník, vytvořen v Google formulářích umožňující žákům vyjádřit se k proběhlé výuce uzavřenými i otevřenými otázkami za garance zachování anonymity. Druhou metodou výzkumu je vědomostní test, vytvořený pro účely práce, jež byl vytisknut a rozdán žákům s časovým odstupem od konce výuky tématu. Výsledky: Postojový dotazník většinově dokládá pozitivní postoj žáků k proběhlému typu výuky a jejich relativní nalazení pro další podobné formy výuky. Vyhodnocení a...
Psychomotorický vývoj v průběhu dětství a školní zralost
Křížová, Věra ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Tato bakalářská práce se zaobírá tématem psychomotorického vývoje ve středním a pozdním dětství, školní zralostí, jejími aspekty a způsoby testování. Celkem je stanoveno pět cílů a k nim přirazeno šest hypotéz. Dva cíle zjišťují, jak moc ovlivňuje zkušenost, trénink a domácí příprava výsledky testů školní zralosti, které jsou založené na zhodnocení jednotlivých aspektů psychomotorického vývoje. Dále je cílem zjistit, zdali dochází k psychomotorickému vývoji jednotně ve všech jeho oblastech a zda má faktor tělesné výšky souvislost s úrovní vývoje. Poslední dva cíle jsou vázány přímo k testovanému souboru, který je složen z dětí ve věku 6-8 let bydlící v okrese Rychnov nad Kněžnou. Zjišťuje se, zdali jsou tyto děti dostatečně vyzrálé k nástupu do 1. tříd ZŠ a zdali existuje nějaká souvislost mezi rozhodnutím rodičů odložit nástup jejich dětí do ZŠ a jejich výsledky v testech školní zralosti. Ke splnění těchto cílů je využito průřezové studie, která je složena ze dvou složek. Prezenčního testování samotných dětí ve věku 6-8 let v zázemí MŠ v období dubna a května 2023, kdy tyto děti vykonávají tři testy školní zralosti (každý založený na sledování jiného aspektu vývoje) a dotazníku, který doplňuje výsledky prezenčního šetření o informace individuální pro každé dítě, což umožňuje detailnější analýzu...
Vybraní příslušníci habsburské dynastie a jejich duševní choroby
Grunclová, Kateřina ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce představuje výzkum vyskytujících se duševních chorob u vybraných příslušníků habsburské dynastie, se snahou je co nejlépe konkretizovat z původních historických podkladů a srovnat je s nynějšími poznatky. Zároveň zde bude popsána sňatková politika, která přispěla ke vzniku duševních chorob u jednotlivých členů. Cílem práce je seznámení s habsburskou dynastií, charakterizovat duševní poruchy objevující se v této velkolepé dynastii a zhodnotit projevy jednotlivých nemocí.
Znalosti, názory a prevence vzniku akné u dívek na středních školách
Třísková, Veronika ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Diplomová práce se rozděluje na část teoretickou a část praktickou. V části teoretické se práce zaobírá základními informacemi o kožním onemocnění akné. Tato část obsahuje obecné poznatky o kůži a o pleti, dále informace konkrétně o acne vulgaris, faktorech vzniku akné, léčbě akné, o přírodní kosmetice a o vnímání akné u dívek na středních školách. Teoretická část také poskytuje rady k prevenci tohoto onemocnění a dále k následné léčbě kožního onemocnění akné. Záměrem této práce je poukázat na problematiku akné na středních školách, seznámit čtenáře s tímto častým onemocněním a poskytnout alternativy léčby a také prevence. Hlavním cílem výzkumné části bylo zjistit, jaké informace mají dívky na středních školách o akné. Praktická část diplomové práce se zabývá současným výskytem akné u dívek na středních školách, konkrétně ve městě Plzeň. Tato část byla zpracovávána za pomocí dotazníkového šetření, ze kterého po jeho vyhodnocení vyplývá, že z 94 středoškolských respondentek trpí 89 dívek na střední škole onemocněním akné. Dále z dotazníku vyplynulo, že 72 respondentek si myslí, že akné je infekčním onemocněním. Každá z dívek se v rámci dotazníkového šetření měla možnost vyjádřit vlastními slovy o akné, respektive o tom, co pro ně akné znamená. Dle jejich vyjádření lze vyvodit závěr, že mnoho dívek...
Stavba a mobilita páteře ve výuce přírodopisu člověka na 2. st. ZŠ
Spáčilová, Šárka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu stavby a mobility páteře ve výuce přírodopisu osmých tříd ZŠ a tercií víceletých gymnázií. Cílem práce je zjistit miskoncepce žáků v rámci vybraného tématu. První část je teoretická a zabývám se v ní nejprve kurikulárními dokumenty a vymezením pojmu miskoncepce, dále pak stručnou anatomií páteře a trupu a vymezením pojmu mobilita. V posledním úseku teoretické části se zabývám poruchami pohybového aparátu, především VDT - vadným držením těla, a jejich prevencí. Druhá část práce je praktická. Zde se nejprve věnuji metodologii analýzy učebnic a dotazníkového šetření. Cílem analýzy učebnic je zjistit zařazení a rozsah učiva kosterní a svalové soustavy do učebnic, přičemž se nejvíce zaměřuji na téma stavby a mobility páteře. Na analýzu navazuji sestavením dotazníku, jehož cílem je zjistit miskoncepce žáků v daném tématu. V druhém úseku praktické části vyhodnocuji výsledky analýzy učebnic a dotazníkového šetření. Kosterní a svalová soustava je zařazena ve všech zkoumaných učebnicích, stejně tak stavba páteře a poruchy pohybového aparátu. Naopak mobilita není v učebnicích zařazena. Všechny učebnice obsahují ilustrace k vybranému tématu a až na jednu také úlohy, které toto téma procvičují. Výsledky dotazníkového šetření ukazují jako problematické tyto úseky: stavba...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 204 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.