Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Identifikace negativů a způsoby jejich uložení dle typu podložky
Cíglerová, Tereza ; Doležalová, Kateřina
Památkový postup představuje používané způsoby identifikace fotografických negativů na polymerních podložkách, zejména na bázi nitrátu a acetátu celulózy, a závislost volby konkrétních technik na různých faktorech, jako jsou velikost a fyzický stav sbírky, vybavenost pracoviště, finanční a časové možnosti nebo též zkušenosti identifikujících osob. Pro svou nespornou informační hodnotu je v památkovém postupu vyzdvihován pilotní průzkum, který poskytuje první představu o materiálovém složení a fyzickém stavu sbírky a následně pomáhá s volbou identifikačních metod aplikovaných při zkoumání celé sbírky. Ve druhé části se metodika věnuje problematice dlouhodobého uložení negativů, srovnává doporučované standardy s obvyklými možnostmi menších institucí a navrhuje vhodná či alespoň přijatelná řešení.
Plný tet: Stáhnout plný textPDF
Porovnání výsledků kondičních testů mladých gymnastek s hodnotami doporučovanými FIG
Halounková, Markéta ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Doležalová, Kateřina (oponent)
Název: Porovnání výsledků kondičních testů mladých gymnastek s hodnotami doporučovanými FIG Cíl: Cílem práce je porovnat výsledky vybraných motorických testů z oficiálního materiálu FIG s výsledky stejných testů naměřených u mladých gymnastek ve sportovním zařízení Jojo Gym Dobřichovice. Metody: Diplomová práce je komparativního charakteru - porovnávány jsou výsledky motorických testů prezentovaných v oficiálním materiálu FIG s naměřenými hodnotami u mladých gymnastek na strukturované výkonnostní úrovni. Hlavní metodou použitou k získání dat z motorických testů je měření. Obsahem testování jsou vybraná gymnastická cvičení zaměřená především na diagnostiku rychlostně-silových schopností a flexibility. Jedná se o jednorázové měření. Výsledky: Probandky až na výjimku jednoho testu nedosáhly hodnot uváděných v oficiálním materiálu FIG. Formulovaná vědecká otázka se potvrdila především u testů kondičního charakteru u cviků 1 - 4, kdy družstva s nižší tréninkovou intenzitou dosáhla výrazně horších výsledků oproti družstvu s vyšší tréninkovou intenzitou. Klíčová slova: gymnastika, talentovaná mládež, FIG, motorické schopnosti
Vliv intervenčního programu na flexibilitu u školní mládeže
Rozkovcová, Eunika ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Doležalová, Kateřina (oponent)
Název práce: Vliv intervenčního programu na flexibilitu u školní mládeže Cíle práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jestli intervenční program zaměřený na stimulaci flexibility prováděný u 2 skupin žákyň 7. tříd v rámci školní tělesné výchovy ovlivní úroveň kloubní pohyblivosti, respektive flexibility. Intervenční program byl shodný s hodnotící testovou baterií složenou z 6 motorických testů, 4 standardizovaných a 2 nestandardizovaných. U standardizovaných testů byly výsledky porovnány i s běžnou populací. Metody práce: Pro získání dat o úrovni kloubní pohyblivosti dívek byly použity motorické testy se zaměřením na diagnostiku flexibility. První měření dívek se uskutečnilo v lednu, druhé po 5 měsících v červnu. Testovány byly 2 skupiny dívek 7. tříd, první skupina byla hudební a druhá bez specifického zaměření. K výzkumu bylo využito 6 motorických testů: Lasegueův test, Thomayerova zkouška, test svalů pletence ramenního, Zítkův test, rozštěp a most. Po prvním měření byla podle horších naměřených hodnot určena experimentální skupina, která měla intervenční program zařazen do hodin tělesné výchovy 2x v jedné lekci, zatímco kontrolní skupina jen jednou. Výsledky práce: Po absolvování intervenčního programu v hodinách tělesné výchovy došlo u dívek z hudební skupiny (experimentální skupiny) u více...
Využití statického a dynamického strečinku v tréninku dívek kadetské kategorie ve sportovním aerobiku
Knobová, Kateřina ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Doležalová, Kateřina (oponent)
5 ABSTRAKT Název: Využití statického a dynamického strečinku v tréninku dívek kadetské kategorie ve sportovním aerobiku Cíle: Cílem práce je prostřednictvím názorů trenérů sportovního aerobiku zjistit typ, způsob a využití statického a dynamického strečinku dívek kadetské kategorie v tréninku sportovního aerobiku. Teoretickou část tvoří rešerše dané problematiky. V praktické části je použito dotazníkové šetření a rozhovor, veden osobně autorem diplomové práce či zaslán e-mailem, případně veden telefonicky, nebo jinak on-line. Výstupy z tohoto dotazníku + rozhovory jsou následně analyzovány, vzájemně komparovány a vyhodnocovány s konkrétními jasnými výstupy. Metody: Práce se skládá z teoretické a praktické části, přičemž část teoretická je pojata deskriptivně. Ve výzkumné části je použita metoda kvalitativního výzkumu - dotazník. Prostřednictvím dotazníku a formou řízeného rozhovoru jsou dotazováni trenéři sportovního aerobiku. Rozhovor je veden osobně, dle připravených otázek, a odpovědi jsou následně logicky tříděny, vyhodnocovány a komentovány. K vlastnímu třídění a analýze získaných dat je použita popisná statistika. Výsledky: Výsledky práce ukázaly typ, způsob a využití statického a dynamického strečinku v tréninku dívek kadetské kategorie sportovního aerobiku. Ukázaly, jak je flexibilita důležitá, jaké...
Ovlivnění úrovně hudebně pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň II. stupně ZŠ
Doležalová, Kateřina ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent) ; Pelclová, Jana (oponent)
Název: Ovlivnění úrovně hudebně-pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň na II. stupni ZŠ Cíle: Cílem práce je ověřit, do jaké míry ovlivní nově vytvořený program hudebně- pohybové výchovy úroveň vybraných hudebně-pohybových schopností skupin žákyň, ve věku 12-16 let. Dílčím cílem je sestavit intervenční program modernizované hudebně-pohybové výchovy, naplňující současné potřeby dívek daného věku a vytvořit metodické materiály pro jeho výuku. Metody: K ověření úrovně hudebně-pohybových schopností byla u všech skupin použita baterie hudebně-pohybových testů: test rytmické přizpůsobivosti, test rytmické percepce, test dynamické rovnováhy, test společné pohybové tvořivosti (Brtníková, 2009) a test rozlišování výšky tónu dle Bentleye. Pro analýzu dat byly použity testy: Shapiro-Wilkův test, Leveneův test, Wilcoxonův test, párový T-test, Mann-Whitney U-test. Interskupinové rozdíly byly hodnoceny jednofaktorovou a dvoufaktorovou analýzou rozptylu (ANOVA) ve statistickém programovacím jazyce R. Statistické a věcné působení programu provedeno v programu STATISTICA. Grafické znázornění výsledků bylo uvedeno prostřednictvím boxplotů a Q-Q grafů. Výsledky: Naměřené výsledky vstupních testů ukázaly rozdílné hodnoty, tedy odlišné vstupní úrovně jednotlivých skupin (E1, E2 a K)....
Komunikační kompetence uživatelů kochleárního implantátu a jejich školní zařazení
Doležalová, Kateřina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Komunikační kompetence uživatelů kochleárního implantátu a jejich školní zařazení" se zabývá problematikou kochleárních implantací a komunikačními kompetencemi u dětí s kochleárním implantátem předškolního věku. Cílem práce je zjistit schopnosti komunikace a školní zařazení u dětí s kochleárním implantátem. Práce je rozdělena do dvou stěžejních částí, teoretické a empirické. Teoretická část se zabývá aplikací kochleárního implantátu, celým rehabilitačním procesem před i po zákroku. Dále se zaměřuje na komunikační kompetence a vzdělávání uživatelů s kochleárním implantátem. Empirická část obsahuje deset konkrétních případů dětí s kochleárním implantátem. Soustředí se především na jejich jazykové schopnosti a to slovní zásobu, porozumění jazyku a gramatice. Z empirické části vyplývá, že kochleární implantát prospívá jazykovým schopnostem, větší část dětí ze zkoumaného vzorku se vyrovnala intaktním vrstevníkům. KLÍČOVÁ SLOVA kochleární implantát, komunikační kompetence, předškolní věk, školní zařazení, vzdělávání, surdopedie
Rozvoj flexibility dolních končetin v moderní gymnastice
Stehlíková, Tereza ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Doležalová, Kateřina (oponent)
Název: Rozvoj flexibility dolních končetin v moderní gymnastice Cíle: Cílem práce je zjistit účinnost cvičení pro rozvoj flexibility dolních končetin v moderní gymnastice. Byla navržena cvičení pro rozvoj flexibility, která byla cvičena 2-3x týdně. Protože se jedná o moderní gymnastiku, byly testovány dívky ve věku 5-7 let. Je to z důvodu, že v tomto sportu je velice brzký začátek, a právě flexibilita je klíčovou schopností v hodnocení výkonu. Cílem bylo zjistit, zda cvičení, která byla navržena, jsou účinná. Tedy zda se dívky za období 6 měsíců zlepšily nebo nikoliv. Byla provedena 4 měření, vždy po dvou měsících. První měření bylo uskutečněno před zahájení cvičení, další dvě v průběhu cvičení a čtvrté bylo po 6 měsících, to bylo závěrečné měření. Metody: Byla provedena 4 měření. První před začátkem tréninkového plánu zaměřeného na rozvoj pohyblivosti, a poté vždy po dvou měsících. Z výsledků jsem vypočítala zlepšení dívek mezi každým měřením a na závěr i mezi prvním a posledním měřením. Dále jsem vypočítala průměrné hodnoty dívek a průměrné hodnoty zlepšení. Použila jsem metodu testování terénními testy. Výsledky: Ve svém šetření jsem zjistila, že se dívky během šesti měsíců průměrně zlepšily. Dále, že jejich rozsah se postupně zlepšoval. Pouze mezi druhým a třetím měření, došlo u některých cviků...
The Aspect in Czech and the Possibilities of Its Expression in German Language
DOLEŽALOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem slovesné morfosyntaktické kategorie vid, kterou německé sloveso na rozdíl od českého postrádá a vyjadřování dokonavosti a nedokonavosti musí provést jinými způsoby. Teoretická část práce se soustředí na identifikaci těchto způsobů na základě odborné literatury. V praktické části práce je pak ověřováno, zda kategorie vidu v němčině opravdu neexistuje a nelze ji vyjádřit, nebo jestli tato kategorie pouze není gramatikalizovaná. Toto ověření probíhá na základě analýzy dat z paralelního korpusu InterCorp z češtiny do němčiny. Analýzou z korpusu DereKo jsou ověřovány pouze vybrané způsoby vyjadřování vidu v němčině. Diese Bachelorarbeit beschäftigt sich mit Erforschung der verbalen morphosyntaktischen Kategorie Aspekt, die das deutsche Konjugationssystem im Unterschied zum tschechischen vermisst. Der Ausdruck der Perfektivität und der Imperfektivität muss somit mit anderen Mitteln realisiert werden. Der theoretische Teil konzentriert sich auf die Identifikation von diesen Mitteln aufgrund der Fachliteratur. Im praktischen Teil wird dann überprüft, ob es möglich ist, die Aspekt-Kategorie im Deutschen auszudrücken, oder ob die Aspektualität im Deutschen überhaupt existiert. Diese Überprüfung wurde aufgrund der Analyse der Belege aus dem Parallelkorpus InterCorp (aus dem Tschechischen ins Deutsche) durchgeführt. Mit der Analyse aus dem Korpus DeReKo wurden nur ausgewählte Ausdruckmittel überprüft, die dem tschechischen Aspekt entsprechen.
Možnosti ovlivnění pohyblivosti v kyčelním kloubu v rámci výuky tělesné výchovy na základní škole
Komárková, Jitka ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Doležalová, Kateřina (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění pohyblivosti v kyčelním kloubu v rámci výuky tělesné výchovy na základní škole. Cíle: Ověření účinnosti navrhovaného souboru cviků aplikovaného v hodinách tělesné výchovy na základní škole. Metody: Pro vypracování diplomové práce byla použita metoda měření, testování, pozorování. Výsledky: U motorických testů pohyblivosti v oblasti kyčelního kloubu (předklon ve stoji a hluboký předklon v sedu) bylo zjištěno zlepšení u testovaného souboru po aplikaci navrhovaného souboru cviků o 26 %. U motorických testů přednožování v leže (pravou, levou) a čelního rozštěpu bylo zjištěno zlepšení výrazně menší, o 8 % a 2 %. Klíčová slova: flexibilita, metody rozvoje, základní vzdělávání, motorická schopnost
Dítě a umění: význam vybraných uměleckých aktivit pro utváření osobnosti dítěte ve věku povinné školní docházky. Výsledky aplikovaného výzkumu
NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu ; Lázňovská, Lenka ; Doležalová, Kateřina
Výsledky longitudinálního, kvantitativního výzkumu sociologického typu, který zkoumal vliv vybraných uměleckých aktivit na osobnost dítěte.Byly zkoumány aktivity, které primárně negenerují soutěživost dětí, tedy dětské divadelní kolektivy, dětské sbory, skupiny dětského scénického tance, dětské folklórní soubory a dětské výtvarné kroužky. Tyto skupiny byly dlouhodobě porovnávány s dětmi, které takový zájem nemají. Skupiny byly zkoumány v rámci výzkumných témat: životní styl, socializace, tvořivé myšlení a vztah k umění.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 DOLEŽALOVÁ, Karolína
2 Doležalová, Kamila
4 Doležalová, Karolína
27 Doležalová, Kateřina
6 Doležalová, Klára
1 Doležalová, Kristina
6 Doležalová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.