Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv vzdělávání na (ne)úpěšnou životní dráhu Romů
Beranová, Kamila ; Beňák, David (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem a úrovní vzdělání na budoucí pracovní zařazení a související životní kariéru v rámci romského etnika. Je rozdělena do teoretické části, kde jsem představila historii romské kultury, problematiku romství a nastínila obraz integrace Romů do společnosti. Jako stěžejní téma jsem zvolila vliv socioekonomického statusu na úroveň vzdělávání romských dětí, pokusila se definovat roli státu v otázce společenského postavení tohoto etnika a přiblížit postavení Romů ve společnosti a na trhu práce, s čímž souvisí i mé nastínění pohledu samotných Romů na fenomén vzdělání a jeho uplatnění v pracovním procesu. Závěrem teoretické části jsem představila známou osobnost, která věnovala Romům veškerý svůj čas z hlediska pedagogiky, výchovy a vzdělávání. V praktické části jsem se formou rozhovorů s romskými občany věnovala výzkumu, kde jsem chtěla zjistit, jak úroveň dosaženého vzdělání následně ovlivnila jejich životy, do jaké míry hrála v této otázce roli rodinná výchova, sociální prostředí a romský původ. Klíčová slova integrace, inkluze, úroveň, úspěch, motivace, potřeba, sociální kapitál, vzdělání, vzdělávání Romů, kultura, hodnoty, tradice, společnost, výchova, prostředí
Sociálně výchovné působení a systém pomoci v prostředí romské komunity
Beňák, David ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Kudry, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na téma modelů práce s menšinami a zejména se soustřeďuje na proces sociálního začleňování Romů na pozadí oboru sociální pedagogika. Práce má dvě části. V první části se práce zabývá teoretickými přístupy. Vliv sociální výchovy je klíčový aspekt z hlediska úspěšnosti procesu sociálního začleňování Romů. Vedle toho také nelze opomenout přístupy dalších oborů na oblast práce s menšinami. Jednoznačně ověřený model práce s menšinami neexistuje. Začleňování Romů je proces, který je ovlivňován mnoha proměnnými. Zásadním faktorem jsou vzájemné vztahy a jejich historický vývoj. Ačkoliv tento proces probíhá již více než 20 let, stále hledáme odpověď na úspěšnost projektů a aktivit zacílených na začleňování Romů. Klíčovou otázkou tedy je, na čem závisí z pohledu realizátorů projektů a aktivit úspěšnost práce s Romy. Pozornost výzkumu byla zaměřena na konkrétní přístupy, činnosti, principy apod. Výzkum poukázal na to, že zřejmě existují základní podmínky úspěšnosti práce s Romy, a to s ohledem na sociální a kulturní kontext, který je u Romů specifický. Důraz na individuální přístup a komplexnost činí z procesu sociálního začleňování činí velmi náročnou disciplínu. Klíčová slova Romové, sociální výchova, sociální rizika, integrace, sociální exkluze, sociální inkluze, socializace, sociální...
Pedagogické možnosti řešení životní situace dlouhodobě nezaměstnaných
Rainová, Jana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Beňák, David (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na řešení životní situace dlouhodobě nezaměstnaných osob pomocí dalšího vzdělávání. Vychází ze současného stavu aktivní politiky zaměstnanosti a průzkumu konkrétních možností vzdělávání dospělých v Královéhradeckém kraji. Vlastní výzkum bude uskutečněn formou dotazníkového šetření s uchazeči o zaměstnání v Královéhradeckém kraji. Hlavním cílem výzkumu je odpověď na otázku: Jaké vzdělávací formy jsou k dispozici nezaměstnaným lidem při řešení jejich životní situace? Dále odpovědi na dílčí otázky, zda jsou o těchto formách informováni a mají o ně zájem. V teoretické části práce se věnuji obecným tématům nezaměstnanosti a vzdělávání dospělých. Ve výzkumné části jsou zpracovány odpovědi na výzkumné otázky a tyto jsou použity k potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz a vyvození závěru v závěrečné části práce.
Terénní sociálně výchovná práce v romské komunitě
Beňák, David ; Kremličková, Marta (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku práce v romské komunitě přesněji na terénní sociálně výchovnou práci v romské komunitě. Zaměření práce napovídá, že na práci s romskou komunitou je nahlíženo, na prvním místě, skrze sociální pedagogiku a sociální práci. Cílem práce je hledání aspektů sociálně výchovného působení realizovaného převážně v terénu zacíleného na příslušníky romské komunity na prvním místě v oboru sociální pedagogiky a také sociální práce. Práce popisuje počátky terénní sociálně výchovné práce na Slovensku a v Čechách, specifika romské komunity, přístupy práce s dětskými a dospělými členy romské komunity, princip a užití komunitního plánování a komunitního přístupu v práci s romskou komunitou v praxi. Jako hlavní aktéry terénní sociálně výchovné práce identifikuje terénního sociálního pracovníka (v romských sociálně vyloučených komunitách), pedagogického asistenta, sociálního asistenta, kurátora pro děti a mládež, koordinátora komunitního vzdělávání/ komunitního pracovníka, krajského metodika komunitního plánování. V práci se seznámíte s vymezením těchto základních pojmů: integrace, majorita, majoritní společnost, sociokulturní handicap, znevýhodňující sociokulturní prostředí, sociální vyloučení, sociální inkluze, komunitní plánování, komunitní plánování sociálních služeb, komunitní škola.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.