Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí213 - 222  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geoinformatické modelování srážkových anomálií ve střední Evropě
Kafka, Tomáš ; Kastner, Jiří (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Tématem práce je metodické hodnocení prostorové variability srážkových anomálií ve střední Evropě s využitím nástrojů geografických informačních systémů (GIS). Různé on-line dostupné datové zdroje v řešené oblasti jsou představeny a vzájemně porovnány z hlediska jejich prostorové informace. Pro vzorovou analýzu za období 1950 - 2006 byl vybrán dataset Ensembles gridded observational dataset (E-Obs) v prostorovém rozlišení přibližně 25 x 25 km. Tato datová sestava je uložena ve vícerozměrném rastrovém formátu NetCDF, který je v práci podrobně představen. Tento způsob uložení dat je pro geografické analytické úlohy podporován desktopovým GIS softwarem - ESRI ArcGIS a pro práci s NetCDF daty E-Obs v jeho modulu ArcMap je vytvořena sada samostatných funkcí (toolbox). S využitím těchto nástrojů bylo pro řešené území z datasetu E-Obs vyextrahováno několik časových řad, vztažených k plochám referenčních podoblastí zájmového území. Za srážkové anomálie jsou pak v těchto řadách považovány události indikované extrémním denním srážkovým úhrnem, nebo dlouhodobým počtem po sobě jdoucích dní s nepřetržitým úhrnem srážek nebo naopak dlouhodobým bezesrážkovým obdobím. Podle intenzit příp. délky srážkových úhrnů a zasažené plochy jsou vybrány nejextrémnější epizody, které jsou dále v prostředí GIS modelovány. Dále je...
Návrh datového modelu pro oblast organizace a řízení přepravního systému
Schubert, Jiří ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Grill, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se skládá ze dvou tématických částí. První část je postavena na teoretických základech návrhu prostorových databází, druhá část na teorii grafových algortimů. Úlohou první části práce je vytvořit databázový model, který bude dodržovat všechna pravidla datového modelování. V konceptuální fázi modelování jsou specifikovány požadavky na data, na základě kterých je vytvořeno logické databázové schéma. Logický databázové schéma je transformováno do fyzického uložení personální geodatabáze. Úlohou druhé části práce je aplikovat síťové algoritmy, které budou zefektivňovat řízení a organizaci přepravy. Grafové algoritmy jsou realizovány prostřednictvím extenze Network Analyst v softwaru ESRI nad daty uloženými ve vytvořené geodatabázi. Na základě druhé části práce bude zjištěna funkčnost vytvořeného databázového modelu. Klíčová slova: Návrh geografické databáze, síťová analýza Vedoucí práce: Mgr. Přemysl Štych, Ph.D.
Vliv rozhodujících mobilních zdrojů emisí znečišťujících látek na kvalitu ovzduší v sídelních aglomeracích a v jiných oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší v návaznosti na potřebu tvorby zón podle požadavků rámcové směrnice 96/62/EC
ATEM, ateliér ekologických modelů, Praha ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Hornicko-geologická fakulta, Institut geologického inženýrství, Ostrava ; Štych, Přemysl ; Říha, Milan ; Jareš, Radek ; Karel, Jan ; Horníček, Karel ; Maxa, Daniel ; Blažek, Josef ; Kubešová, Alena ; Rakovičová, Marcela ; Brechler, Josef ; Píša, Václav ; Víden, Ivan ; Pospíšil, Milan ; Šebor, Gustav
Cílem projektu je posouzení vlivu emisí škodlivin z provozu motorových vozidel na kvalitu ovzduší v sídelních aglomeracích (Praha, Ostrava). Vypracování a optimalizace metodiky modelového hodnocení kvality ovzduší respektující skladbu a intenzitu silniční dopravy. Posouzení kvality ovzduší z hlediska limitních hodnot platných i připravovaných v EU. Návrh systému hodnocení zdravotních rizik pro vybrané anorganické a organické polutanty v ovzduší. Návrh emisních faktorů charakterizujících dopravu v ČR. Posouzení změn v kvalitě ovzduší v zájmových územích v důsledku variantních řešení rozvoje silniční dopravy (alternativní použití plynných paliv, vybavení a technický stav vozidel, změny ve složení a intenzitě dopravního proudu). Hodnocení emisí a imisí znečišťujících látek charakteristikách pro automobilovou dopravu - CO, NOx, PM10, polyaromatické uhlovodíky, těkavé uhlovodíky, aldehydy. První část zprávy (část A) obsahuje souhrn literárních poznatků z výše uvedeným tematickým okruhům. Dále jsou uvedeny dva vypracované modely a popsána jejich konstrukce.
Dlouhodobé změny poříčních ekosystémů v nivách toků postižených extrémními záplavami
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie, Praha ; Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Praha ; Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra fyzické geografie a geoekologie, Praha ; Štych, Přemysl ; Bičík, Ivan ; Langhammer, Jakub
Cílem řešení projektu je poznání prostorových a funkčních zákonitostí působících na změny ekosystémů v poříčních oblastech zasažených extrémními povodněmi, identifikace a typologie kritických oblastí a návrh systematického monitoringu a opatření v těchto oblastech. V roce 2005 byly provedeny rešerše současného stavu poznání problematiky, byla definována metodika terénního mapování, zahájeny práce na analýzách povodí, ověřena metodika na vybraném povodí a vyhodnoceny poznatky a upravena metodika pro rutinní mapování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí213 - 222  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.