Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základy fungování počítačů - didaktické materiály pro 1. stupeň ZŠ
Drobná, Anna ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Revize RVP ZV z roku 2021 zavádí novou vzdělávací oblast Informatika. Oblast má zcela odlišný obsah než bývalá oblast Informační a komunikační technologie. Pro učitele je nezbytné mít na výběr dostatek kvalitních didaktických materiálů pro výuku nové vzdělávací oblasti. Prvním cílem diplomové práce je provést rešerši existujících výukových materiálů informatiky pro 1. st. ZŠ a tím usnadnit učitelům orientaci v nich. Během rozboru materiálů byl zjištěn nedostatek podkladů pro výuku fungování digitálních zařízení a základů fungování internetu. Druhým cílem je proto vytvoření vlastních didaktických materiálů pro toto učivo. Didaktické materiály vznikly ve spolupráci s Laboratoří pokročilého multimediálního vzdělávání Matematicko-fyzikální fakulty UK a dětského kanálu :D České Televize a jsou postupně zveřejňovány na webových stránkách ČT :D. KLÍČOVÁ SLOVA informatika, digitální zařízení, digitální technologie, internet, 1. stupeň ZŠ, didaktický materiál, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Metodika pro tvorbu, uložení a zpřístupnění technických a administrativních metadat z webového archivu
Kvasnica, Jaroslav, ; Vozár, Zdenko ; Haškovcová, Marie, ; Kodad Holoubková, Monika
Metodika předkládá postup (pravidla) pro strukturu metadatového záznamu a popis technických a administrativních metadat z webového archivu. Nastiňuje teoretický rámec problematiky tvorby metadat webových archivů, popisuje granularitu záznamu a jednotlivá metadatová pole s hodnotami, kterých mohou nabývat, a jejich možnou formou zápisu. Vychází především z metadatové specifikace pro webové archivy mezinárodního konsorcia International Internet Preservation Consortium. Metodika byla vyvinuta pro potřeby Českého webového archivu NK ČR (Webarchiv). Je navržena tak, aby mohla sloužit dalším archivům webového obsahu. Jejím účelem je popis technických a administrativních metadat, která se vztahují k jednotlivým sklizním včetně kontejnerového formátu WARC. V souvislosti s touto metodikou byl vyvinut nástroj - software Grainery, který lze použít pro generování, extrakci, evidenci a zobrazení metadat podle postupů stanovených v metodice.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metodika pro tvorbu balíčků SIP se zaměřením na digitalizáty tištěných dokumentů : 2019
Cubr, Ladislav, ; Ostráková, Natalie ; Kočišová, Pavlína
Metodika pro vytváření balíčku SIP pro digitalizáty tištěných dokumentů je dokument, který popisuje procedurální postup pro užití standardů NDK pro metadata, formáty a obrazová data užívaná při digitalizaci tištěných dokumentů v českých knihovnách. Standardy NDK jsou závazné pro Národní knihovnu ČR a Moravskou zemskou knihovnu pro digitalizaci v rámci projektu Vytvoření Národní digitální knihovny, a dále pro knihovny digitalizující na základě podpory získané z podprogramu VISK7, případně pro další organizace, které budou odevzdávat svoje digitalizáty do LTP úložiště NK ČR k dlouhodobému uchovávání. Metodika pro balíčky SIP obsahuje i některá obecnější doporučení, která lze vztahovat i na jiné typy dokumentů než digitalizáty tištěných dokumentů (monografií a periodik), primárně se však zaměřuje na tento typ dokumentu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Simulace otevřené evoluce
Prax, Sebastian ; Toman, Jan (vedoucí práce) ; Tureček, Petr (oponent)
Evoluční algoritmy se používají k řešení řady optimalizačních úloh v informatice, ale zároveň jsou základním pilířem pro vytváření evolučních simulací a ověřování vědeckých hypotéz v různých oblastech teoretické biologie. V první polovině práce charakterizuji pojem "otevřená evoluce", zaměřuji se na jeho souvislosti s technickou stránkou simulací a uvádím čtenáře do problematiky simulace systémů. Rovněž se zabývám fenoménem zvyšování komplexity v biologické evoluci a myšlenkou "evolučního pokroku". Tato témata konfrontuji s různými pohledy badatelů v oblasti evoluční biologie. V druhé polovině práce shrnuji přínosy dosavadních projektů pro evoluční biologii i aplikovanou informatiku a způsoby, kterými lze k simulacím otevřené evoluce přistupovat. V zásadě můžeme tyto projekty rozdělit do dvou kategorií. Buď se jedná o projekty, ve kterých se jedinci vyvíjejí za určitým předem definovaným cílem, který je podmíněn fitness funkcí, nebo o projekty badatelů, kteří se snaží dosáhnout otevřené evoluce biologicky realistickým návrhem genetického kódu a prostředí ve spojení s absencí konkrétního atraktoru v evoluci virtuálních stvoření. Oba přístupy mají z hlediska simulování otevřené evoluce silná i slabá místa. Zásadní nedostatky dosavadních projektů z oblasti otevřené evoluce jsou v práci identifikovány...
Online dotazníkový systém pro podporu informatické soutěže
HANZAL, Petr
Cílem práce je vytvoření webové aplikace, která umožňuje tvorbu online dotazníků sloužících ke zjišťování názorů účastníků soutěže Bobřík informatiky. Dotazníky vytvořené aplikací obsahují několik druhů otázek (otázka s textovou odpovědí, otázka s výběrem více možností aj.). Aplikace je napojena na databázi soutěže. Díky tomu je možné vkládat do dotazníku názvy soutěžních otázek, a to jak do zadání otázek, tak i do nabízených odpovědí. Aplikace umožňuje export získaných dat do souborů typu xlsx. Funkčnost dotazníkového systému byla ověřena v praxi dotazováním účastníků školního kola soutěže. Získaná data byla statisticky vyhodnocena. Z výzkumu vyplynulo, že muži si v informatice věří více než ženy. Dále bylo zjištěno, že mezi subjektivně vnímanou obtížností soutěžních úloh a mírou neodpovídat na otázku, existuje lineární vztah. V teoretické části práce jsou popsány zdarma dostupné online systémy, které umožňují tvorbu dotazníků s různými typy otázek.
Informační ekonomika v číslech - 2017
Český statistický úřad
Základní datový přehled o rozvoji informační a digitální ekonomiky v České republice v porovnání s ostatními státy EU. Publikace zahrnuje především údaje o investicích, produkci a zahraničním obchodu v oblasti informačních a komunikačních technologií včetně údajů o ICT odbornících a ICT sektoru. Publikace obsahuje v tabulkové části podrobné údaje za roky 2014 až 2016 a v části grafické celou dostupnou časovou řadu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Analýza učebnic pro výuku předmětů se zaměřením na ICT a informatiku na základní škole v Rusku a na Slovenku
Šambazov, Ramil ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Práce se v teoretické části zabývá charakteristikou tištěných učebnic jako didaktického prostředku a jako kurikulárního projektu, popisem struktury učebnice a mnoha jejích funkcí. Seznamuje s metodami používanými k hodnocení a analýze učebnic, především dle hodnotících kritérií. V experimentální části zjišťuje pomocí dotazníkového šetření využívání a potřebu učebnic Informatiky učitelů základních škol v ČR. Dále se věnuje zmapování dostupných učebnic pro ICT a informaticky zaměřené předměty používané na Slovensku, v Rusku a v ČR a provádí jejich obsahovou analýzu a srovnání pomocí kvantitativní metody zaměřené na tematické úlohy a aktivity vybraných učebnic vzhledem k počtu stran.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Puchnar, Michal ; Novák, Lukáš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje informační systém firmy Tirad s.r.o., která využívá služeb informačního systému Workplan. Teoretická část se zaměřuje na problematiku podnikových informačních systémů obecně, definuje jednotlivé metody analýz informačních systémů. Využijeme především systémy Zefis a HOS 8. Na základě těchto analýz odhalíme slabá místa a navrhneme změny ke zlepšení efektivnosti informačního systému a tím i zvýšení výkonnosti firmy a eliminaci rizik.
Projektované, realizované a dosažené ICT kurikulum na základních školách
BERKI, Jan
Jednou ze základních snah výzkumu v oblasti didaktiky je popsat a analyzovat kurikulum ve všech jeho formách. Ve vzdělávací oblasti zaměřené na informační a komunikační technologie (ICT), případně informatiku, je tato snaha aktuální především vzhledem k relativně nedávnému včlenění oblasti mezi povinné součásti kurikula na základních školách a také vzhledem k jejímu dynamickému vývoji. Tato disertační práce tak navazuje jednak na výzkumy analyzující kurikulum jiných vzdělá-vacích oblastí, jednak na šetření věnující se tématu implementace ICT do školního prostře-dí. Výzkumy z druhého okruhu využívaly především kvantitativních metod a spoléhaly se převážně na deklarace respondentů. Oproti tomu byla v rámci výzkumu popisovanému v této práci zvolena kvalitativně pojatá případová studie, která získává data také z analýzy dokumentů či pozorování. Nejprve jsou vymezeny pojmy kurikulum a jeho fáze a ICT gramotnost, která představuje jeden z hlavních cílů vzdělávací oblasti v českém kurikulu. Navazuje analýza a souhrn výsledků již realizovaných výzkumných šetření zaměřených na podmínky výuky ICT a s ICT, informatická témata a vztah jednotlivých aktérů vzdělávání k nim a v neposlední řadě na výsledky žáků v oblasti ICT gramotnosti a informatického myšlení. Empirická část disertační práce popisuje na základě analýzy dokumentů modely používané pro vymezení vzdělávací oblasti ICT a projektované kurikulum vybrané základní školy. Z analýzy zápisů v třídních knihách je vyvozováno realizované kurikulum a jeho změny. Videozáznamy některých vyučovacích hodin byly použity jednak pro ověření zápisů, jednak pro analýzu použitých vyučovacích metod. Také na základě jejich analýzy byly definovány vzdělávací cíle těchto vyučovacích jednotek a tím dosažené kurikulum. Pro ověření znalostí a dovedností vybraných znalostí a dovedností bylo využito speciální praktické cvičení. Kromě deskripce jednotlivých fází ICT kurikula na vybrané základní škole identifikuje tato práce některé z diferencí mezi nimi. Na závěr jsou některá zjištění využita i jako podněty k úpravě projektovaného kurikula na národní úrovni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.