Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydropneumatické systémy vozidel
Ševčík, Michal ; Míša, Jiří (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hydropneumatickými systémy odpružení. Jedná se o úzkou vývojovou větev odpružení, jež má na současném trhu stabilní pozici. Přináší s sebou totiž řadu klíčových funkcí, které mohou být zásadní pro hlavní pracovní náplň určitých strojních zařízení. Daní těchto funkcí je často konstrukční a finanční náročnost systému. Z tohoto důvodu je systém v práci porovnáván hlavně s klasickou koncepcí konvenčních systémů odpružení s ocelovými pružinami. Je zde popsána také široká škála funkcí, kterými tento systém může disponovat. Na základě teoretických poznatků je navržena koncepce hydropneumatického systému odpružení na vozidlo Ford TRUCKS 1833 DC. Je provedena série výpočtů určujících základní parametry systému. Získané výsledky jsou využity pro volbu komponentů systému ze současné nabídky na trhu. Hydraulické válce, jež patří mezi hlavní komponenty hydropneumatických jednotek, jsou na základě pevnostních výpočtů konstrukčně navrženy konkrétně po dané vozidlo.
Hydraulický lis 10 000 kN
Machara, Matúš ; Dokoupil, Vladimír (oponent) ; Omes, Jiří (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom hydraulického lisu pre plošné tvárnenie. V prvej časti boli spomenuté bežné riešenia hlavných konštrukčných uzlov hydraulických lisov, V druhej časti boli detailne navrhnuté hlavné konštrukčné skupiny stroja, ako sú hydraulický valec, stojan, a baran. Pre tento stroj zvolený netradičný typ rámu, a to rám skladaný. Ten bol vybraný kvôli potenciálnemu zjednodušeniu výroby stroja. Taktiež bolo navrhnuté inovatívne umiestnenie hydraulického valca vzhľadom na tento typ rámu. V závere bolo spomenutých niekoľko zistení ohľadne spomínaného uloženia hydraulického valca a boli poskytnuté určité postrehy pre človeka, ktorý by navrhoval podobný stroj.
Konstrukční návrh přemístitelného zvedáku pro osobní automobily
Češpiva, Zdeněk ; Láštic, Daniel (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem přemístitelného zvedáku pro osobní automobily. Automobilních zvedáků máme v dnešní době nepřeberné množství, a tak se rešeršní část zaměřila na jejich základní rozdělení. Mezi hlavní cíle práce patří vlastní návrh přemístitelného zvedáku, který je následně podroben pevnostním výpočtům. Po těchto výpočtech je možné konstatovat, že navržený zvedák vyhovuje z hlediska bezpečnosti. K výstupům této práce patří i výkresová dokumentace sestavy a zvolených součástí zvedáku.
Konstrukční návrh ohraňovacího lisu
Stránský, Jaroslav ; Holub, Michal (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Tato práce je rozdělena do několika kapitol, kdy první dvě po úvodu jsou rešeršního typu. V další části už se věnuji podrobnému návrhu funkčních mechanismů lineárně pohyblivých částí ohraňovacího lisu. U konstrukce dorazové části jsem se zabýval převody typu kuličkový šroub, pastorek s ozubeným hřebenem a ozubený řemen. U kuličkového šroubu a pastorku s hřebenem je i poměrně důkladná výpočtová část. Dále jsem řešil potřebnou ohýbací sílu pro ohyb dle zadání práce a následně navrhl hydraulické válce. Součástí vypracování je i konstrukce rámu stroje s bezpečnostními prvky.
Přímočarý hydromotor
Černý, Tomáš ; Kozák, Jiří (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje stručný popis principu činnosti hydromotorů, jejich použití a výpočetní vztahy. Hlavní část rešerše je věnována přímočarým hydromotorům, jejich principu činnosti, rozdělení a konstrukci. Také je věnován prostor výpočtu vzpěrné stability pístní tyče. Další část pojednává o matematickém modelování hydraulických mechanismů. Je vytvořen jednoduchý matematický model pro případ přímočarého hydromotoru se dvěma stejnými pístnicemi a pro případ diferenciálního pístu. Na základě modelu jsou vykresleny grafy frekvence vlastních kmitů. Jsou vysvětleny možnosti ovlivnění vlastní frekvence volbou parametrů hydromotoru.
Návrh hydraulického ohraňovacího lisu
Machara, Matúš ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá v prvej časti problematikou ohýbania, ohraňovania a rôznymi typmi ohraňovacích strojov. V časti druhej bol detailne navrhnutý mechanizmus slúžiaci na riadenie barana ohraňovacieho lisu počas ohybu. Boli rozpracované jednotlivé situácie, ktoré môžu pri práci nastať. Na ich základe a na základe teoretickej úvahy o deformácii jednotlivých súčastí vymysleného riešenia boli nadimenzované jednotlivé komponenty. Taktiež bolo načrtnuté možné riešenie základnej konštrukcie celého ohraňovacieho lisu podľa parametrov zadania. V závere bolo spomenuté doporučenie pre výrobu tohto riešenia.
Hydraulické posunovače
Kvasnica, Tomáš ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí hydraulického posunovače. V práci jsou uvedeny možná konstrukční provedení. Následně je vypracována vybraná konstrukce posunovače pro parametry : maximální tlačná síla 50 kN, rychlost vysouvání pístní tyče 0,05 m/s. Součástí práce je analýza pomocí MKP programu I-DEAS. Práce se také zabývá návrhem hydraulického obvodu pro pohon posunovače.
Konstrukce hydraulické štípačky dřeva
Šimčík, Jaroslav ; Opl, Miroslav (oponent) ; Matějka, Petr (vedoucí práce)
Bc. Jaroslav Šimčík Konstrukce hydraulické štípačky dřeva DP, Ústav Výrobních strojů, systémů a robotiky, 2010, str. 60, obr. 30, přílohy 7 Tato diplomová práce spadá do oblasti techniky zpracovávající dřevo se zaměřením na konstrukci hydraulické štípačky dřeva se štípací silou 120 kN.
Přímočarý hydromotor
Svárovský, Petr ; Jandourek, Pavel (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přímočarých hydromotorů. V úvodu je uvedeno obecné rozdělení hydromotorů. Hlavní část práce je věnována přímočarým hydro-motorům, jejich částem a konstrukci. Dále je také uveden pevnostní výpočet hydromotoru. Závěr práce je věnován matematickému modelu pro výpočet vlastní frekvence hydromotoru.
Pracovní stůl k štípacímu poloautomatu
Jurák, Pavel ; Vlašic, František (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je konstrukční návrh pracovního stolu, který bude zajišťovat zvedání kmenu a jejich transport do štípacího poloautomatu. Zvedání kmenu o hmotnosti 500 kg zajišťují zvedací ramena. Pak je kmen pomocí pásového dopravníku přesunut do štípacího poloautomatu. Konstrukční řešení rámu je navrhnuto tak aby odolávalo zatížení o velikosti 5000 N. Z pevnostní analýzy vyšla nejnižší bezpečnost k=1,2. Rám stolu lze snadno složit pomocí hydraulického válce. Díky tomu můžeme rám snadno připevnit za štípací poloautomat a převážet obě zařízení současně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.