Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 312 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh výroby krabičky
Bednář, Jaroslav ; Peterková, Eva (oponent) ; Císařová, Michaela (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem výroby krabičky na mýdlo rotačního tvaru z chrom-niklové austenitické oceli 1.4301 o tloušťce 0,5 mm s výrobní sérií 50 000 kusů ročně. Vzhledem k velikosti série byla zvolena technologie vystřižení a tažení bez ztenčení stěny na jednu tažnou operaci v rámci jednoho nástroje. Na základě rozboru možnosti výroby nástroje a potřebných výpočtů byl navržen nástroj pro výrobu víčka a nástroj pro výrobu spodního dílu krabičky. Následně byly vybrány odpovídající hydraulické lisy. Pro výrobu víčka byl zvolen lis CUPS 25 DEU od firmy HŠV Polička s tvářecí silou 250 kN a pro výrobu spodní části krabičky lis PPCT 200 od firmy Formetal s tvářecí silou 2000 kN. Výrobní proces je plně automatizován díky odvíjecí, rovnací a šrotovací lince od společnosti Šmeral.
Návrh výroby záchytné vany
Kubátová, Denisa ; Řiháček, Jan (oponent) ; Císařová, Michaela (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na výrobu záchytné vany, sloužící ke stáčení a přelévání agresivních látek. Vana bude vyrobena z korozivzdorné austenitické chrom-nikl-molybdenové oceli ČSN 17 346 ve výrobní sérii 15 000 ks ročně. Literární rešerše je vypracována na technologii plošného tváření, konkrétně tažení. Praktická část se věnuje návrhu technologie výroby součásti a technologickým výpočtům jenž ukazují, že součást bude vytažena jednou tažnou operací za použití přidržovače. Na základě provedených výpočtů byl navržen tažný nástroj a na závěr byl dle vypočtené potřebné tažné síly pro výrobu součásti zvolen lis PO 630 o jmenovité síle 6 300 kN.
Co kreslí chlapci a dívky v mladším školním věku?
Nováková, Elena ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou témat kreseb dětí v mladším školním věku s důrazem na vývojové a genderové aspekty. Teoretická část se zaměřuje na vývojové charakteristiky mladšího školního věku, kognitivní, emocionální a sociální vývoj a jejich promítnutí do kresby, jakož i genderové rozdíly v této oblasti. Empirická část využívá smíšený výzkumný design kombinující kvantitativní a kvalitativní analýzu. Cílem je porozumět, jaké motivy si děti ve věku první, třetí a páté třídy zvolí pro své kresby a zda existují rozdíly mezi dívkami a chlapci. Dále zkoumám faktory, které ovlivňují rozhodnutí dětí při volbě tématu kresby. Výsledky ukazují, že nejčastějšími motivy v kresbách jsou přírodní témata, motivy z filmů, seriálů a videoher a v neposlední řadě dopravní prostředky. Zjištěné rozdíly mezi preferencemi dívek a chlapců naznačují, že dívky častěji zobrazují přírodní motivy, zatímco chlapci preferují dopravní prostředky. Analýza neukázala změny preferencí témat během mladšího školního věku. Rozhovory s dětmi ukazují, že volba tématu kresby je ovlivněna fantazií, zájmy, médii, prostředím a zkušenostmi či vizuální oblíbeností.
Hráči karet jako námět ve výtvarném umění
HROMÁDKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je ve formě teoreticko-praktické. Předmětem zájmu je výtvarná skupina Osma a jejich výtvarná díla z let 1907-1909 s námětem hráčů karet. Počáteční kapitola seznamuje čtenáře se skupinou Osma, přibližuje její společný námět hráčů karet. Daná část se také věnuje společensko-historickému kontextu období, ve kterém skupina tvořila. Předkládá čtenáři vhled do problematiky komunikace skupiny s jejím okolím. Druhá kapitola přináší informace o jednotlivých umělcích výtvarné skupiny. Bakalářská práce se dále věnuje rozboru vybraných děl s tématem hráčů karet po stránce obrazové, ale i technologické. V teoretické části nechybí bohatá obrazová příloha. Praktická část výtvarná zpracovává poznatky z části teoretické a reflektuje díla skupiny Osma s námětem hráčů karet. Výsledkem jsou studie a finální kresby na papírové podložce. Celý průběh tvorby je zachycen fotografickou dokumentací.
Street Gore Food
Ponomarevová, Daniela ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Diplomová práce Street Gore Food tematizuje banální motiv výkopu uvnitř běžné místní komunikace, kterou zastupuje chodník, a náměty fastfoodové kultury. Projekt je zasazen do konceptuálního a vizuálního rámce inspirovaného pouťovými atrakcemi, jako jsou Haunted House nebo Ghost Train, a brakovými premisami béčkových-céčkových hororových filmů. Dílo tak kombinuje děsivé a absurdní prvky žánrových struktur, groteskní zábavy a laciné komerce populární kultury. Jeho hlavním předmětem je implicitní zprostředkování pouliční scény: Chodec kráčí po kamenném povrchu cesty, zatímco pojídá bagetu, kterou zakoupil v kiosku s rychlým občerstvením. Během své rutinní procházky, kdy je vázán k bezmyšlenkovitému konzumování oběda, je zastaven pádem do podivného výkopu. Ten má podobu groteskního trávicího systému zhotoveného z nápodob kuchyňských zařízení, sloužící k rozmělňování jídla, či bizarního jídelní lístku, mající charakter chutného menu z populárních řetězců s rychlým občerstvením. Street Gore Food tak představuje stylizovaný 3D modelový výsek chodníku vytvořeného za pomocí recyklovatelného-nalezeného kartonového materiálu a kresebných technik.
Dramatikon
Ponomarevová, Denisa ; Alster, Darina (oponent) ; Hládeková, Katarína (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Dramatikon se věnuje zhmotňování intimních zkušeností a prožitků, které se týkají subjektivních psychických stavů a emocí. Výstupem této práce se stává instalace zahrnující velkoformátové kresby na papír, ručně prošívané materiálové objekty a video, ve kterých je využit jazyk internetové komunikace a digitální (vizuální) formy uživatelského rozhraní, jako nástrojů pro uchopení citlivých motivů. Textilní objekty jsou utvářeny v jeden celek – tedy tvoří samostatnou textilní stavbu v prostoru galerie, v jejíž vnitřku se nachází mobilní zařízení s přehrávaným videem (Deflower), a na jejíž vnějšku (na povrchu) se nachází motivy emotikonů (internetové či online symboliky) a volně interpretované emocionality a tělesných prožitků.
Mentální alchymie
Nováková, Bára ; Vaňous,, Petr (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá z několika přístupů k samotnému procesu tvorby vizuálního obrazu. Přístupy se mění na základě čtyř rozdílných zkušeností, s žitou skutečností. Každá ze čtyř fází má svá pravidla pro přístup k obrazu. Každý přístup obsahuje rozdílné zacházení s formáty a technikami. Celkově diplomová práce zahrnuje tato média: malba olejem na plátno, kresba tužkou, pastelkou, uhlem a pastelem na papír a grafika (suchá jehla) na papír. Formáty se pohybují v rozmezí cca od 15 × 21 cm do 250 × 200 cm. Hlavním cílem diplomové práce je ukázat rozdílné přístupy a energie, které vedou k rozdílným východiskům pro tvorbu vizuálního obrazu. Práce je tedy osobním hledáním a detektivním pátráním po tom, co by měl být ideální obraz. Jakou podobu má obraz mít? Jakou energii do obrazu vnášet? Co přesně v obrazech zrcadlíme?
Kresba u dětí v předškolním věku
KRUMMEROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce na téma Kresba u dětí v předškolním věku se zaměřuje na kresbu a rozvoj kresebných dovedností dětí v předškolním věku pomocí výtvarných lekcí. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám charakteristikou dítěte v mateřské škole, kresbou, jejím vývojem v předškolním věku a faktory, které mohou kresebné dovednosti dětí ovlivnit. Cílem této práce bylo navrhnout a zrealizovat výchovně-vzdělávací výtvarný projekt pro předškolní zařízení, který je zaměřený na rozvoj kresebných dovedností dětí a který by vycházel z jejich výtvarného projevu v tomto věkovém období. V praktické části je uvedena realizace výtvarného projektu a metodické listy k jednotlivým výtvarným lekcím. Popisuji zde a hodnotím, jak výtvarné lekce s dětmi probíhaly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 312 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.