Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zájem veřejnosti o zimní aktivity v době koronavirové pandemie a v následující sezoně
Hádková, Kristýna ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Zájem veřejnosti o zimní aktivity v době koronavirové pandemie a v následující sezoně Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjištění zájmu veřejnosti o běžecké lyžování a dalších zimních aktivit jako alternativ ke sjezdovému lyžování v době koronavirové pandemie a udržení v následující sezoně. Metody: Pro získání potřebných údajů pro tvorbu diplomové práce byl proveden kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazník byl zveřejněn na sociálních sítích, zodpovědět ho mohl každý starší 18 let. Z výsledků byly interpretovány závěry, které uvádí preferované zimní aktivity v době pandemie se zaměřením především na běžecké lyžování a jejich setrvání mezi volnočasovými aktivitami respondentů po uvolnění protiepidemických opatření. Výsledky: V době pandemie covid-19 v době uzavření sjezdovek pociťovali respondenti omezení i u běžeckého lyžování všechny skupiny respondentů, u všech skupin se však frekvence lyžování nejméně v polovině případů udržela či zvýšila. Zájem o běžecké lyžování setrval v 61,7 % případů i po uvolnění opatření a otevření sjezdovek. Při pandemii se téměř všichni věnovali nějakým zimním aktivitám i mimo lyžování, mezi nejvíce preferované patřily procházky (83,5 %), sáňkování a bobování (75,0 %) a běh (50,0 %). Po znovu otevření sportovišť zůstala většina těchto...
Zpracování techniky a metodiky jízdy s monoski formou instruktážního DVD
ČÁSTEK, Daniel
Bakalářská práce je zpracována teoreticko-didaktickou formou a zabývá se lyžováním osob s handicapem, konkrétně jízdou s monoski z pohledu lyžařských instruktorů. Analytická část je směrována na klasifikaci postižení, význam aplikovaných pohybových aktivit a sportu pro osoby se zdravotním postižením se zakomponováním historie a vrcholných sportovních soutěží. Za stěžejní lze považovat kapitolu zabývající se problematikou lyžování s představením všech typů monoski včetně jejich technických parametrů a využití v praxi. Hlavní metody práce jsou videostudie a pozorování. Zpracované instruktážní DVD může v praxi fungovat jako metodologická pomůcka pro budoucí lyžařské instruktory asistenty.
Sjezdové lyžování dětí předškolního a mladšího školního věku a jeho možnosti v regionu Ústí nad Labem, Teplice
Herzina, Tomáš ; Mojžíš, Otakar (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
NÁZEV: Sjezdové lyžování dětí předškolního a mladšího školního věku a jeho možnosti v regionu Ústí nad Labem, Teplice AUTOR: Tomáš Herzina KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Otakar Mojžíš ABSTRAKT: Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit možnosti sjezdového lyžování dětí předškolního a mladšího věku v regionu Ústí nad Labem a Teplice. Dále pak vhodnost lyžařských areálů pro lyžování dětí a pro jejich výuku lyžování. Porovnání lyžařských škol v regionu a způsobu jejich výuky. Dalším cílem, bylo sestavení modelu lyžařského výcviku dětí, a aplikace při samotné praktické výuce dětí a zjištění funkčnosti daného modelu výuky lyžování. Metody práce: Jedná se o výzkum na základě rozhovorů (polostrukturovaných), pozorování (skrytých, otevřených, zúčastněných) a sběru dat z literatury a internetu. Získaná data z literatury a internetu posloužila jako základ k vytvoření otázek použitých v rozhovoru se zástupci lyžařských škol. Výsledky práce: Bylo zjištěno, že lyžařská střediska v regionu (Ski areál Komáří Vížka, Zadní Telnice, Sport centrum Bouřnák) lze doporučit pro lyžování dětí, rodin s dětmi i k výuce lyžování dětí. V každém z uvedených areálů se nachází alespoň jedna lyžařská škola. Pozorováním a rozhovorem se zástupci jednotlivých lyžařských škol byl zjištěn...
Porovnání zapojení svalů dolních končetin u smýkaného oblouku a oblouku v telmarském postavení
Pospíšilová, Eva ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Porovnání zapojení svalů dolních končetin u smýkaného oblouku a oblouku v telemarkovém postavení. Cíle: Cílem této práce je porovnat pořadí svalové aktivace vybraných svalů dolních končetin u smýkaného a telemarkového oblouku. Metody: Pomocí povrchové EMG byla snímána svalová aktivace vybraných svalů při lyžování během průjezdu vytyčené tratě. Všichni probandi projeli danou trať dvěma způsoby. První jízda byla provedena telemarkovým způsobem a druhá jízda technikou středního smýkaného oblouku. Získaný signál z každé jízdy byl následně zpracován a vyhodnocen. Výsledky obou jízd byly mezi sebou porovnány. Výsledky: Našli jsme rozdíly v pořadí aktivace svalů mezi telemarkovým a smýkaným obloukem. Pro jednotlivé techniky jsme ale nenalezli jednoznačné pohybové vzorce, které bychom mohli mezi sebou porovnat. V jednotlivých technikách měl každý proband odlišné individuální pořadí svalové aktivace. Klíčová slova: sjezdové lyžování, telemark, EMG, svalová aktivace
Kondiční příprava elitních lyžařů sjezdařů v České republice a v alpských zemích
Gecelovský, Igor ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Jindra, Matouš (oponent)
Cílem této studie byla komparace dvou tréninkových systémů mezi českým systémem a systémem alpských vedoucích zemí, kondiční přípravy sjezdových lyžařů v kategorii dospělých. Sledovaná skupina byla složena z vrcholových lyžařů v kategorii dospělých žen ve věku 20 - 25 let. Výsledkem byl rozdíl v kvantitě tréninkových jednotek (Česko 287 h - AVZ 328 h). Systém alpských vedoucích krajin byl v počtu hodin zatížení o 12,5 % hodin vyšší než český systém, což se mohlo odrážet na celkové úspěšnosti závodníků. Jednalo se o odlišný počet hodin rozvoje vytrvalostních a silových předpokladů v přípravném období, který se mohl odrazit na celkových výsledcích výkonů závodů v sezoně 2012/2013. Cíle práce: Cílem této práce je zpracování údajů o tréninku sjezdařů v kategorii žen. Kvantitativní a kvalitativní porovnání objemu zatížení základní kondiční přípravy českých a alpských sjezdařů. Porovnávané budou skupiny žen ve věku od 20 do 25 let. Metody práce: Mým úkolem bude porovnávání metodou rešerší a kvantifikace přípravného období sjezdařů z Čech a sjezdařů z alpských vedoucích zemí. Materiály k porovnání pro závěrečnou práci budou k dispozici jak ze strany Rakušanů, tak Čechů, od trenérů alpských vedoucích zemí týmu evropského a světového poháru a od českého úseku alpských disciplín (ÚAD). Výsledky: Objem...
Rozložení tlaku na ploskách chodidel ve středním smýkaném oblouku alpskou a telemarkovou technikou
Svobodová, Renata ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Rozložení tlaku na ploskách chodidel ve středním smýkaném oblouku alpskou a telemarkovou technikou Cíle: Cílem práce je porovnat rozložení tlaku na ploskách chodidel ve středním smýkaném oblouku alpskou technikou a telemarkovou technikou. Metody: K analýze rozložení tlaku na ploskách chodidel ve sjezdovém lyžování byl využit tlakoměrný systém Pedar-X, který slouží mimo jiné k detekci plantárního tlaku (kPa) lidského chodidla. Měření rozložení tlaků na ploskách chodidel probíhal během dvou jízd v určené trati. První jízda byla telemarkovou technikou, druhá jízda alpskou technikou. U každého probanda byl zvolen k vyhodnocení a zpracování výsledků pravý i levý sjezdový oblouk, v přibližně stejném úseku trati. Výsledky: Z výsledků snímání rozložení tlaku v alpském a telemarkovém postavení vyplývají statisticky významné rozdíly v intraindividuální komparaci v rámci každé techniky. Statisticky významné rozdíly vycházejí i v interindividuální komparaci obou technik vzájemně. Klíčová slova: sjezdové lyžování, telemark, Pedar-X, rozložení tlaku
Školní lyžařské výcvikové kurzy a jejich vliv na fyzickou, psychickou a sociální stránku rozvoje žáků
Marková, Simona ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem školního lyžařského výcvikového kurzu na fyzickou, psychickou a sociální stránku rozvoje žáků mladšího i staršího školního věku. Snaží se zprostředkovat nabyté zkušenosti, míru rozvoje žáka v daných oblastech, postřehy a pocity žáků, kteří kurz absolvovali v nedávné době. Práce se krátce zabývá historií lyžování, zákonitostmi v jednotlivých věkových kategoriích, vhodnou lyžařskou výbavou pro děti, lyžařským výcvikem i samotným průběhem školního lyžařského výcvikového kurzu. Zabývá se také současnými problémy životního prostředí, hypokinézou a jejími důsledky. Pro výzkumnou část požíváme jako metodu výzkumu dotazník. V této práci se pracujeme se žáky základních škol v České republice. Klíčová slova sjezdové lyžování, lyžařský výcvikový kurz, základní škola, rozvoj žáka, mladší školní věk, starší školní věk
Didaktické postupy pro výuku lyžování začátečníků v mladším školním věku
Hrůšová, Petra ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Didaktické postupy pro výuku lyžování začátečníků v mladším školním věku Cíl: Cílem diplomové práce je vytvoření tzv. "rozřazovací abecedy" pro lyžařské začátečníky ve věku 6 - 10 let (mladší školní věk) a následné ověření její účinnosti při užití rozdílných didaktických postupů výuky lyžování v "Půldenní lyžařské škole" na Kubově Huti. Metody: Jedná se o případovou studii, která má charakter deskripce s povahou kvalitativního výzkumu. Stěžejní metodou bylo participantní (zúčastněné) pozorování prováděné pěti zaškolenými lyžařskými instruktory. Dále jsme využili kategoriálního systému a vytvořili jsme sedm kategorií. Jednalo se o lyžařské dovednosti zařazené do "rozřazovací abecedy". Pro zaznamenávání kvality provedení jsme zvolili posuzovací škály pro jednotlivé prvky v "rozřazovací abecedě". Výsledky: Vytvořili jsme lyžařskou "rozřazovací abecedu", do které jsme zařadili sedm lyžařských dovedností. Každou dovednost jsme popsali a stanovili její úroveň. Na základě kvality provedení jednotlivých lyžařských dovedností jsme děti rozdělili do dvou skupin (paralelní a přívratná). Každá skupina absolvovala upravený lyžařský postup výuky, který na závěr byl ověřen obratnostním slalomem. Použití lyžařské "rozřazovací abecedy" na začátku lyžařského výcviku se ukázalo jako efektivní pro výuku...
Analýza metodických postupů při výuce lyžování
Hrůšová, Petra ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Analýza metodických postupů při výuce lyžování Cíle práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda při využití rozřazovací abecedy v úvodu výuky lyžování dětí mladšího školního věku se metodou paralelního postavení lyží naučí lyžovat více dětí než metodou přívratového postavení lyží. Metody: Aplikací metody selektivního strukturovaného pozorování při samotné praktické výuce dětí byla zjišťována úspěšnost zvládnutí základních obratnostních prvků sjezdového lyžování při využití metodik výuky s prvky paralelního nebo přívratového postavení lyží. Tyto poznatky byly doplněny vlastním názorem podpořeným literaturou a osobní zkušeností se závodním lyžováním a s výukou lyžování. Jednalo se o výzkum metodou přímého pozorování lyžařských dovedností dětí mladšího školního věku v lyžařské škole na Kubově Huti. Výsledky: Byla potvrzena hypotéza, že metodika výuky s prvky paralelního postavení lyží při využití úvodní rozřazovací abecedy je vysoce účinná. Klíčová slova: děti, sjezdové lyžování, lyže, mladší školní věk, lyžařský styl, paralelní postavení, přívratové postavení lyží - pluh, lyžařská škola, rozřazovací lyžařská abeceda.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.