Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Locomotion in extant and extinct nonhuman Hominidae: Implications for hominin bipedalism
Šetlíková, Julie ; Hora, Martin (vedoucí práce) ; Struška, Michal (oponent)
Cílem této práce je analýza pohybu vyhynulých a současných nelidských Hominidae prostřednictvím publikovaných pozorování a postkraniálního fosilního záznamu. Zkoumané žijící rody byly Pongo, Gorilla a Pan. Nejrozšířenější formou lokomoce u afrických hominidů je kotníkochodectví a u rodu Pongo je to zavěšování. Dále méně častá je palmigrádní kvadrupedie, přemosťování, vertikální lezení, lpění a skákání, a další formy zavěšené lokomoce. Bipedie, především asistovaná, je využívaná u všech probíraných žijících lidoopů, přičemž u rodu Pongo nejvíce. Vyhynulé rody byly vybrané dle recentní, ucelené fylogenetické analýzy od Pugha (2022), kategorizované do pravděpodobných basálních hominidů, basálních hominidů, ponginů a homininů. Hlavní formou lokomoce u vyhynulých rodů byla kvadrupedie, vertikální lezení a zavěšování. Kenyapithecus a Sivapithecus mohli též využívat, vedle arboreální kvadrupedie, kotníkochodectví. Většina zmíněných homininů, nejbližších k našemu poslednímu společnému předku s šimpanzi (CHLCA), nemá dostatečná postkraniální data a lokomoci není možné popsat. U Danuvius guggenmosi, Lufengpithecus lufengensis a Ouranopithecus macedoniensis je možná bipedie. Lufengpithecus a Danuvius dále vykazují známky recentně kategorizovaného pohybu extended limb clambering což spolu s bipedií tvoří...
Hydropneumatické systémy vozidel
Ševčík, Michal ; Míša, Jiří (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hydropneumatickými systémy odpružení. Jedná se o úzkou vývojovou větev odpružení, jež má na současném trhu stabilní pozici. Přináší s sebou totiž řadu klíčových funkcí, které mohou být zásadní pro hlavní pracovní náplň určitých strojních zařízení. Daní těchto funkcí je často konstrukční a finanční náročnost systému. Z tohoto důvodu je systém v práci porovnáván hlavně s klasickou koncepcí konvenčních systémů odpružení s ocelovými pružinami. Je zde popsána také široká škála funkcí, kterými tento systém může disponovat. Na základě teoretických poznatků je navržena koncepce hydropneumatického systému odpružení na vozidlo Ford TRUCKS 1833 DC. Je provedena série výpočtů určujících základní parametry systému. Získané výsledky jsou využity pro volbu komponentů systému ze současné nabídky na trhu. Hydraulické válce, jež patří mezi hlavní komponenty hydropneumatických jednotek, jsou na základě pevnostních výpočtů konstrukčně navrženy konkrétně po dané vozidlo.
Návrh odpružení terénního motocyklu s elektrickým pohonem
Hlaváč, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem odpružení na elektrický terénní motocykl. Cílem je určit optimální tlumící síly a tuhosti pružin pro motocykl o daných parametrech pro různé hmotnosti jezdců. Byly změřeny vstupní parametry jako tuhost a tlumení pneumatiky, tlumení vidlic a tlumiče používaných na motocyklu stejného typu. Pomocí nich byly vytvořeny tlumící síly pro pokrytí většího rozsahu poměrného útlumu. Dále byly tyto síly a tuhosti pružin testovány při přejezdu nerovností ve vytvořených čtvrtinových a polovičním modelu pro vyhodnocení změny nastavení podvozku na komfort jezdce a jízdní bezpečnost. Z provedených simulací je následně určena optimální tlumící síla a tuhost pružin pro elektrický terénní motocykl.
Pádový test podvozku letadla - odpružení a tlumení
Fousková, Karolína ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o podvozcích letadel, popisuje základní požadavky na ně kladené a uvádí jejich základní rozdělení a konstrukci, způsoby tlumení a odpružení. Popisuje pádové testy používané v letectví a způsoby jejich vyhodnocení a na simulační analýze ukazuje výsledky zvoleného testování. Součástí práce je i návrh konceptu testovacího zařízení.
Design of Electric Urban Vehicle Chassis Components
Nebus, Martin ; Míša, Jiří (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with the design of the chassis components of an electric urban vehicle and its final structural design. The introduction of the thesis contains the division of electric urban vehicles into different categories, which differ in various technical parameters. Subsequently, the different chassis components and their structural designs that can be found on these vehicles are mentioned. A conceptual design is involved in the selection of suitable parts, either commercially available or calculated to meet criteria such as functionality and reliability. The structural design, which has been developed based on FEM analyses, simulations and calculations, provides the final design of the chassis, brake and steering parts.
Design and optimization of the hydraulic suspension model
Zrnčík, Matej ; Králík, Jan (oponent) ; Radil, Filip (vedoucí práce)
This thesis focuses on design and optimization of a decoupled hydraulic suspension model with goal of achieving desired dynamical behaviour of a car. Suspension model is created in Matlab, Simulink. This thesis describes the process of designing the suspension model, finding input into its simulation, determining output of the simulation and process of its optimization. At the end, drawing conclusions from the optimization results.
Elektronické systémy řízení odpružení a tlumení vozidel
Ladatkin, Vladislav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektronických systémů řízení odpružení a tlumení vozidel. Moderní systémy odpružení umožnuji vyřešit existující konflikt mezi komfortem jízdy a ovladatelnosti auta díky reakce na měniči podmínky jízdy v reálnem čase. Teoretická část práce je věnovaná detailnímu popisu současných elektronických systémů řízení včetně konstrukce pružin, tlumičů a regulačních ventilu. Praktická část se věnuje návrhu konstrukce otočného nastavitelného ventilu tlumiče pro adaptivní systém odpružení. Výsledky této práce přispívají k lepšímu porozumění moderním technologiím v oblasti řízení odpružení a tlumení vozidel.
Odpružení a tlumení jízdních kol
Borovička, Jan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu výpočtového modelu celoodpruženého jízdního kola, přičemž model byl vytvořen v softwaru MSC Adams View. V rešeršní části jsou detailně popsány tlumící jednotky a různé typy zadních přepákování, které jsou klíčové pro fungování odpružených systémů kol. Praktická část práce se věnuje popisu struktury modelu a provedení citlivostní analýzy, která zkoumá vliv různých parametrů na chování modelu. Pro validaci výsledků výpočtového modelu bylo provedeno fyzické měření, které sloužilo k ověření správnosti a přesnosti modelu. Závěr práce obsahuje vlastní návrh celoodpruženého jízdního kola, založený na získaných poznatcích a analýzách provedených během tvorby a testování modelu.
Metody pro návrh a testování náprav osobních vozidel
Šenkeříková, Veronika ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje systémům zavěšení kol a jejich typologii. Dále jsou v práci rozebrány základní geometrické parametry těchto systémů. Typy zavěšení kol (náprav) jsou klasifikovány podle vzájemné závislosti jednotlivých kol. Následně práce obsahuje přehled simulačních softwarů pro vývoj a testování podvozku ve virtuální fázi vývoje. Ty jsou děleny podle výpočetních principů, vyhodnocování výsledků a podle prostředí. Poslední část je věnována problematice spojené s testováním podvozků a jeho vlastností jako celku, testováním jednotlivých dílů podvozku pro ověření životnosti apod. V práci jsou uvedeny konkrétní zástupci testovacích stavů. Za jednotlivé díly podvozku je vybrán vždy reprezentativní zástupce z každého podsystému podvozku. Tato práce poskytuje aktuální přehled o metodách a nástrojích používaných v automobilovém průmyslu při vývoji a testování. Ukazuje důležitost jak virtuálního testování, tak testování na zkušebních stavech již hotových výrobků.
Historický vývoj náprav vozidel
Kubiš, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsán historický vývoj náprav vozidel, zároveň je zde uveden přehled typů náprav s technický popisem, výhodami a nevýhodami. Pozornost je věnována také historickému vývoji odpružení a tlumení vozidel s popisem vybraných systémů. V práci jsou popsána konstrukční řešení podvozků vybraných automobilů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.