Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,044 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Well-being studentů pedagogických fakult a prevence syndromu vyhoření
Bílková, Nikola ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Rudorfer, Lothar Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou well-beingu vysokoškolských studentů z pedagogických fakult po celé ČR. Cílem teoretické části bylo představení a vymezení konceptu well-beingu z pohledu nejznámějších teorií a popsat co konkrétně definuje well-being vysokoškolských studentů. Pro orientaci bylo stručně popsáno vývojové období, které odpovídá studiu na vysoké škole. Dále se teorie zaměřuje na stresory vysokoškolského studia a na to jaké copingové strategie jsou pro studenty efektivní či nikoli. Praktická část byla provedena kvalitativně. Jejím cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů popsat zkušenost 7 studentů z pedagogických fakult. Data z rozhovorů byla dále analyzována a interpretována pomocí reflexivní tematické analýzy. Výstupem výzkumu jsou 4 nejvýznamnější témata vázané na well-being studentů. Z výzkumu vychází, že motivace a přístup ke studiu jsou stěžejní pro pociťovaný well-being studentů. Také že vztahy a podpora nejvíce pomáhají studentů při cestě studiem. V neposlední řadě, že nejsilnějším stresorem pro studenty je časová náročnost. Z výzkumu vyplývají také doporučení pro univerzity, konkrétně více propagovat své podpůrné služby, s tím že pro nejefektivnější prevenci vyhoření se musí o služby zajímat i sami studenti. KLÍČOVÁ SLOVA Well-being, pozitivní...
Možnosti podpory seberegulace žáků s využitím programu socio-emočního učení v ZŠ
Jánská, Adriana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Tirpák, Jan (oponent)
Stres doprovází lidstvo již od jeho vzniku, avšak zájem o toto téma i díky pandemii výrazně vzrostl až v posledních letech. Diplomová práce na téma Možnosti podpory seberegulace žáků s využitím programu socio-emočního učení se v teoretické části zabývá fungováním lidského mozku a stresem. Zaměřuje se na pomůcky a způsoby ke snižování stresu a preventivními programy zaměřující se na wellbeing ve školách. V teoretické části se též nachází kapitola zabývající se traumatem, které může být způsobeno silnou negativní stresovou zkušeností v dětství či v dospělém věku. Cílem diplomové práce je zjistit, zda využití Metodiky RRRR přispívá ke zlepšení strategie zvládání stresu. K naplnění stanoveného cíle byl zvolen mix design, neboli kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Za hlavní metodu byl zvolen akční výzkum, který se realizoval v 6. ročníku základní školy. Pro sběr dat byla zvolena metoda pozorování výzkumné třídy během realizace aktivit vybraných z Metodiky RRRR, konkrétně z dílu pro 4.-5. ročník a 6.-7. ročník základní školy. Dále bylo realizováno dotazníkově šetření s žáky výzkumné a kontrolní třídy před a po realizaci akčního výzkumu. Vyhodnocení dotazníků výzkumné a kontrolní třídy bylo zaznamenáno do sloupcových grafů. Data byla doplněna o informace získané z rozhovoru s třídní...
Psychohygiena zdravotnického záchranáře
POSPÍŠILOVÁ, Erika
Tato studie se zaměřuje na psychohygienu zdravotnických záchranářů s cílem porozumět profesní náročnosti na jejich duševní zdraví a pohodu. V rámci práce bylo analyzováno faktory stresu, syndrom vyhoření, duševní zdraví. Vliv stresu na jeho osobu, duševní hygienou a sebepéčí. Hlavním cílem práce bylo zjištění vnímání psychické náročnosti práce zdravotnických záchranářů vpřednemocniční péči. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku duševních poruch, vlivu stresu a jeho působení na zdravotnické záchranáře. Praktická část nalézá odpovědi na předem stanovené hypotézy prostřednictvím výzkumu. Výzkum byl založený na dotazníkovém šetření, které bylo umístěno mezi zdravotnické záchranáře. Na základě výzkumu jsme zjistili, že mnoho záchranářů trpí stresovými situacemi spojenými s jejich prací, což může mít negativní dopad na jejich duševní zdraví a pohodu. Neprokázali jsme žádný signifikační rozdíl ve vnímání psychické náročnosti mezi pohlavími. Nebyl zjištěn rozdíl vnímání psychické náročnosti z pohledu délky praxe. Zjistili jsme, jaké různé aktivity zdravotničtí záchranáři provádějí pro svoji duševní hygienu. Výsledky naznačují, že poskytování podpory pro zvládání stresu a péči o duševní zdraví je nezbytné pro zdravotnické záchranáře v jejich profesním životě. Závěry této studie mohou přispět k lepšímu porozumění záchranářů a podpory jejich duševního zdraví a pohody v pracovním prostředí. V závěru bakalářské práce jsou kromě shrnutí výsledků výzkumu a zhodnocení naplnění cílů také uvedena doporučení pro současnou praxi zdravotnických záchranářů, které jsou odvozena z nalezených poznatků.
Vliv typu ustájení na reakci koní na nový předmět
ČERNÁ, Michaela
Koně jsou zvířata s vysokou citlivostí, která intenzivně reagují na nové předměty nebo prostředí, jež je pro ně neznámé. Tato rychlá odezva vychází z jejich přirozené role kořisti v přírodě, což je důvodem pro jejich instinktivní úlekové reakce. Cílem této diplomové práce bylo na základě dostupné literatury vytvořit metodiku k testování reakce koní na nové předměty a na jeho základě vyhodnotit vliv faktorů typ ustájení a věk koní Do testování bylo zahrnuto 18 koní ve věku od 1 do 22 let ze třech typů ustájení (aktivní stáj, boxové a pastevní ustájení). Testy strachu o délce 5 minut sledovaly reakci ba předměty barevné pásky a modrou plachtu. Test přejití matrace trval maximálně 10 minut. V případě obou testů strachu s barevnými páskami i plachtou koně z boxového ustájení vykazovali větší známky nervozity. Statisticky průkazně více času trávili pohybem oproti koním z aktivní stáje (klus průměrně o 10,5 s u barevných pásek a o 4,8 s u plachty). Jedinci z aktivní stáje naopak vždy trávili více času průzkumem (průměrně o 17 s u barevných pásek a o 25 s u plachty). V případě testu strachu překonání matrace nebyl prokázán rozdíl mezi koňmi ze sledovaných typů ustájení (p-hodnota = 0,679 > 0,05). Pomocí korelační analýzy byl hodnocen vliv věku na délku jednotlivých projevů chování při kontaktu s novým předmětem. V případě testu s plachtou i barevnými páskami starší koně trávili méně času stáním, průzkumem, cvalem a uvnitř vyznačeného kruhu v porovnání s mladšími jedinci. Naopak starší koně více chodili a více času trávili na plachtě a krmením v porovnání s mladšími. Starší koně potřebovali více času k překonání matrace v porovnání s mladšími (r = 0,12). Významem obohaceného prostředí, které je v této práci prezentováno aktivní stájí, je v mírnější reakci koní na nové předměty a snížení rizika při kontaktu s člověkem.
Psychohygiena a stres sociálních pracovníků
CHOVANCOVÁ, Lucie
Práce se zabývá psychohygienou a stresem sociálních pracovníků, který na ně působí při výkonu jejich práce. Teoretická část charakterizuje práci sociálního pracovníka, jeho náplň a metody sociální práce. Dále popisuje psychickou zátěž v podobě stresu, frustrace, konfliktu a syndromu vyhoření, který může nastat při velkém vlivu výše zmíněných zátěží. Poslední kapitola teoretické části se zabývá pravidly a prostředky psychohygieny, které lze využívat v sociální práci. Praktická část obsahuje výzkum, který je realizovaný pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 5 respondentkami, které se v sociální oblasti pohybují více jak 10 let. Výzkum je zaměřený na vliv nároků, které jsou na pracovníky kladeny při výkonu jejich práce, na povědomí psychohygieny jejich prostředků a možné prevence proti stresu, pracovní zátěži a syndromu vyhoření.
Etologická odpověď kočky domácí na přítomnost šanty kočičí
MIŠÁKOVÁ, Johana
Cílem bakalářské práce je přiblížit etologii kočky domácí, charakteristiku šanty kočičí a prostřednictvím pokusu také vztah mezi nimi. Pokus spočíval v postupném umisťování 10 koček (subjektů) do čistého a uzavřeného prostoru, vždy společně s jednou rostlinou. Byly použity dva druhy rostlin - šanta kočičí (zkoumaná) a meduňka lékařská (kontrola). Pro organizované porovnání byly vymezeny tři kategorie chování - nervózní, klidné a hravé. Dále byl hodnocen podíl činností a typy interakce s rostlinou. Zjištěné výsledky přináší bližší poznatky ohledně etologické odpovědi kočky domácí na živou rostlinu šanty kočičí.
Stres zaměstnanců konkrétního domova mládeže, jeho příčiny a následné řešení
PŘECH, Michal
Bakalářská práce pojednává o stresu vychovatelů na konkrétním domově mládeže a o mechanismech zvládání stresu těchto vychovatelů. Teoretická část bakalářské práce popisuje pojem stres, mechanismy zvládání stresu, psychohygienu, vychovatelství a domov mládeže. Výzkumné šetření přináší výpovědi a zkušenosti jednoho vychovatele a dvou vychovatelek. Snahou výzkumu je poukázat na psychickou náročnost tohoto povolání a obeznámit s tím veřejnost. Jedná se o pilotní šetření, u něhož byla data získána pomocí nestrukturovaných rozhovorů a zpracovány tematickou analýzou.
Možnosti vyrovnání se s náročnou prací při ošetřování dlouhodobě nemocných
ŠVECOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce je primárně zaměřena na náročné situace, které mohou nastat při ošetřování dlouhodobě nemocných. Přibližuje to, jaké situace vnímají jako stresové konkrétní zaměstnanci konkrétní LDN, jak je individuálně prožívají a jak se s nimi vyrovnávají. Zabývá se ale i tím, jak tito zaměstnanci vnímají po letech praxe každodennost své práce. Teoretická část práce se na základě odborných zdrojů věnuje především popisu možných náročných situací a následně metodám a technikám, díky nimž je možné se s nimi vyrovnat. Výsledná práce je určena pro ty, kteří chtějí porozumět zkušenosti lidí, kteří v prostředí LDN pracují. Umožňuje dovědět se, s čím je možné se při výkonu této profese setkat a zároveň zprostředkovává doporučení od již zkušeného personálu, jak se s danými situacemi vyrovnat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,044 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.