Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 354 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Asistent pedagoga v předškolním vzdělávání a dítě s vývojovou dysfázií
Staňková, Anežka ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním práce asistentů pedagoga v různých třídách mateřské školy, kde je zařazeno dítě s vývojovou dysfázií. Teoretická část práce se zaměřuje na dvě hlavní témata, a to asistent pedagoga a vývojová dysfázie. Vývojová dysfázie je poruchou řeči, resp. druhem narušené komunikační schopnosti. V první části, se práce zaměřuje na asistenta pedagoga, jeho náplň práce, formy spolupráce a komunikace s ostatními pedagogy. Druhá část popisuje problematiku narušené komunikační schopnosti a bližší specifikace k vývojové dysfázii, její druhy a dítě s vývojovou dysfázií v předškolním věku. Výzkumná část je případovou studií třech asistentů pedagoga v různých třídách mateřské školy, které navštěvují děti s vývojovou dysfázií. Výzkum je realizován prostřednictvím vybraných výzkumných metod, a to strukturovaného rozhovoru a také nezúčastněného pozorování. Každý výzkumný vzorek obsahuje charakteristiku prostředí a charakteristiku asistenta pedagoga. Zároveň část, která je zaměřená na dítě s vývojovou dysfázií, kde je uvedena jeho osobní anamnéza a vlastní interpretace poskytnutých dokumentů. Výsledky výzkumu obsahují analýzu pozorování a analýzu rozhovorů vedených s učiteli a asistenty pedagogů v mateřské škole. Cílem výzkumné části práce je porovnat práci asistentů pedagoga,...
Řízení změny v kontextu digitalizace vzdělávání v mateřské škole
Pěničková, Barbora ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces řízení změny v kontextu digitalizace vzdělávání. Cílem práce je zjistit rozvojové potřeby pedagogů vybraných mateřských škol v oblasti digitalizace vzdělávání a popsat příležitosti v procesu řízení změny ve vybrané mateřské škole. Teoretická část vymezuje problematiku digitalizace vzdělávání, v rámci které jsou zanalyzovány strategické a kurikulární dokumenty dotýkající se oblasti českého předškolního vzdělávání, dále pedagogické aspekty digitalizace vzdělávání včetně podkapitoly zaměřené na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v této oblasti. Druhá kapitola pojednává o zjišťování rozvojových potřeb pedagogů. Poslední kapitola tvoří teoretický základ pro problematiku řízení změny, kromě známého Kotterova modelu, je zmíněn i model Lewinův a model ADKAR. V praktické části je využito smíšeného výzkumného designu, přičemž je realizováno dotazníkové šetření zjišťující rozvojové potřeby pedagogů ve vybraných mateřských školách v České republice. Data z tohoto šetření jsou analyzována a dále slouží jako podklad pro realizaci akčního výzkumu (řízení procesu změny) ve vybrané mateřské škole. Z dotazníkového šetření vyplývá, že proces digitalizace vzdělávání by pedagogům usnadnila metodika a spolupráce s mentorem. Návrh metodiky, respektive příručky pro...
Kopřivnice 3.0
Adamová, Dominika ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá návrhem budovy pro dětskou skupinu. Je zasazená do perspektivní lokality Házeňáku, který se nachází blízko centra města Kopřivnice. Navazuje na zadání práce, navrhnout soubor budov, které navážou na funkci studentského bydlení. Při myšlence koloběhu s příchodem nových studentů, kteří se v Kopřivnici mohou snadněji usadit a najít či uchovat vztah k tomuto městu, souvisí s vybudováním bytů, prostorů pro budování podnikání a zvýšení kapacity mateřských škol a jeslí. Studie prostor pro dětskou skupinu reaguje na roztříštěnou okolní zástavbu a výškově zapadá spíše do zástavby rodinných domů. Dává možnost obyvatelům Kopřivnice využít jiné formy předškolního vzdělávání a splňuje jeden z požadaveků strategického plánu.
Učitel mateřské školy z pohledu generací
KŘÍŽOVÁ, Simona
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku osobnosti učitele v kontextu mateřských škol, s důrazem na jeho profesní kvalifikaci, kompetence a prestiž profese. Teoretická část práce zkoumá různé aspekty učitelské profese, včetně historie učitelství, feminizace učitelského povolání, role učitele v kontextu změn a jeho časovou náročnost. Zabývá se také vymezením pojmu kompetence a profesními dovednostmi potřebnými pro efektivní výkon učitelské práce. Dále je v práci analyzována problematika plánování vzdělávacího procesu, včetně tvorby školního a třídního vzdělávacího programu. Praktická část práce se zaměřuje na cíle výzkumného šetření, výzkumné otázky a metodiku použitou k získání relevantních dat. Dále jsou prezentovány a diskutovány výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno formou dotazníku.
Není divadlo jako divadlo
ZÍKOVÁ, Pavlína
Cílem práce je poukázat na možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání se zaměřením na literární text a divadelní představení. V teoretické části je práce zaměřena na divadlo, divadlo pro děti a divadlo hrané dětmi v historickém i současném kontextu a upozorňuje na některé metody dramatické výchovy vhodné pro práci s literárním textem v mateřské škole. V praktické části jsou uvedeny, popsány a vyhodnoceny přínosy pro předškolní děti na základě tří zhlédnutých divadelních představení a následně je s dětmi v mateřské škole vyzkoušena práce s dramatizujícími technikami. V diskusi je porovnáno využití divadla a metod dramatické výchovy, která vychází z divadelních metod.
Význam a úloha hudebních činností v preprimárním vzdělávání
KLABOCHOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá tématem rozvoje hudebnosti v mateřské škole. Teoretická část se věnuje kurikulárním dokumentům předškolního vzdělávání, předškolnímu vzdělávání, hudebním činnostem v mateřské škole, dále pak hudebnímu vývoji předškolního dítěte a vlivu rodinného prostředí na hudebnost dětí. Teoretická část také vyjasňuje pojmy, jako jsou hudebnost, hudební dovednosti a hudební schopnosti. Praktická část obsahuje kontrolní prověrky hudebních dovedností dětí aplikované na začátku a v závěru mého působení v mateřské škole. Následuje vyhodnocování prověrky a porovnávání posunu dětí v hudebních i nehudebních dovednostech. Uvádím názory a postřehy učitelek ze třídy testovaných dětí.
"Když předškolní pedagog nehraje na hudební nástroj"
SCHWINGEROVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je předložit náměty hudebních aktivit pro mateřskou školu, které nevyžadují u předškolního pedagoga dovednost hry na nástroj. Teoretická část obsahuje vymezení významu hudebních činností v mateřské škole a jejich rozdělení - hudební činnosti v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a jejich metodické vedení v mateřské škole. Dále charakterizuje hudební schopnosti dětí v předškolním období podle jejich věku. Praktická část popisuje realizace hudebních aktivit v mateřské škole a evaluace aktivit metodou pozorování a rozhovoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 354 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.