Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,026 záznamů.  začátekpředchozí998 - 1007dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategická analýza podniku
Benešová, Marie ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Dománková, Jana (oponent)
Úkolem mé diplomové práce na téma "Strategická analýza podniku" bylo na základě analýzy vnějšího a vnitřního prostředí firmy PROFIL NÁBYTEK, a.s. navrhnout vhodné strategie pro budoucí vývoj podniku. Předmětem činnosti firmy je truhlářství a obchodní činnost. Diplomová práce využívá teoretických poznatků z literatury. V práci se pojednává o strategickém managementu, strategii, procesu strategického plánování a o jednotlivých typech základních strategií. Po prostudování odborné literatury jsem stručně charakterizovala společnost a poté se zaměřila na poslání, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, podnikové cíle, navržení a rozbor vhodných strategií, které by měly vést k upevnění a posílení konkurenční pozice zkoumané firmy na trhu. Celkové zhodnocení a návrh strategií jsem provedla pomocí SWOT analýzy. Diplomová práce poskytuje informace, které mohou být podkladem pro další důležitá rozhodování a plánování rozvoje firmy PROFIL NÁBYTEK, a.s.
Analýza konkurence na regionálním trhu hraček
Červenková, Lenka ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá analýzou konkurence na regionálním trhu hraček, konkrétně analýzou dvou srovnatelných prodejen situovaných v obchodních domech v centru Prahy. V úvodu své práce uvádím a definuji klíčové pojmy, které hrají zásadní roli při posuzování konkurenceschopnosti (konkurence, konkurenční výhoda, trh hraček, zákazník a jeho specifika). Pro vlastní výzkum jsem zvolila kritéria, která výrazně ovlivňují spokojenost zákazníka při nákupu a předurčují případný budoucí nákup, a uspořádala je do dotazníku. Při hodnocení jsem okomentovala bodové zisky, hledala jsem silné a slabé stránky a navrhla jsem možnosti zlepšení. Celkový bodový zisk jsem použila k porovnání konkurenceschopnosti obou firem. Má práce není jen návodem pro zlepšení sledovaných prodejen a určením jejich konkurenceschopnosti. Dá se využít také jako obecný návod ke zvýšení konkurenceschopnosti jiných prodejen, popřípadě jako výchozí bod pro další návazné práce a výzkumy.
Business plan
Černo, Lukáš ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Doláková, Helena (oponent)
V práci jsem se pokusil popsat a na praktickém příkladu ukázat proces zpracování podnikatelské myšlenky do podoby podnikatelského plánu. Cílem bylo objasnit podstatu, smysl a způsob zpracování jednotlivých částí plánu.
Analýza sortimentu firmy Janus
Kudrnová, Gabriela ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Drábová, Veronika (oponent)
Práce pojednává o společnosti, která na náš trh distribuuje laserové tiskárny. Pomocí analýzy portfolia se zjišťují výrobky, které by se dále měly nabízet anebo které by se ze sortimentu měly vyřadit. Dále se práce zabývá službami, které slouží na podporu produktu. Nakonec je portfolio dané firmy porovnáno s portfoliem konkurenčních společností.
Návrh strategie konkrétní jazykové školy
Nová, Jana ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou pozice jazykové školy Bonna Lingua v Ústeckém kraji. Práce analyzuje jak postavení firmy vůči jejímu okolí tak i detailně zkoumá její vnitřní procesy a zároveň navrhuje možnosti, které mohou vést ke zlepšení její pozice.
Teorie konkurence a antimonopolní politika
Hrdlovič, Richard ; Kindlová, Eva (vedoucí práce) ; Mičúch, Marek (oponent)
V práci poukážeme na vývoj teorie konkurence v dějinách ekonomického myšleni. Začneme stručným nastíněním problematiky konkurence tak, jak ji chápal zakladatel moderní ekonomie Adam Smith. Jeho názory předznamenaly vyvoj této teorie na dalších 200 let a ovlivnily tak formování neoklasické ekonomie, na kteru navážeme. Poukážeme na některe osobnosti, které spoluvytvářely neoklasickou teorii konkurence, jako byli Chamberlain a Robinsonová a dotkneme se i jedneho z predstavitelů chicagské školy, Franka Knighta, jako jednoho z prvních, kteří formuloval podmínky platné na dokonale konkurenčních trzích. Okrajove se seznámíme s Marshallem, a Wallrasovou teorií všeobecné rovnováhy. Po definování konkurence tak, jak ji vnímali neoklasikové se přesuneme od statického pojetí konkurence k dynamismu rakouské ekonomie a zaměříme se na teorii podnikatele a úlohu inovací ve spolecnosti a ve vývoji na trzích. Rakouský přístup nám otevře nový pohled na formování hospodářské politiky, která stavěla svá doporučení na modelu dokonalé konkurence, a jakékoliv výraznější vychýlení od tohohle stavu, považovala za důvod ke státním zásahům.
Komunikační strategie sport centra Na Zámečku
Blahová, Eliška ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Štrátová, Bohdana (oponent)
Bakalářská práce na téma : ?Komunikační strategie sport centra Na Zámečku? se zabývá diagnózou dnešního stavu a návrhy na zlepšení do budoucna. Práce se v teoretické části věnuje povětšinou úvahou nad významem marketingové strategie v současném obchodním styku na národní i nadnárodní úrovni. Metodologická část začíná vymezením oblasti, kde se nalézá největší počet konkurenčních středisek a následně také stanovením jejich výhod oproti sport centru Na Zámečku, z kterých ovšem může toto sport centrum čerpat inspiraci. Práce hodnotí také cenovou politiku, ale pouze v jedné oblasti služeb, jež je jeho prioritou a tou je tenis. Dále práce představuje sport centrum jako takové ? geografickou polohu, historii, současnost i budoucnost. Zhodnocení současného stavu do konce roku 2007 je také důležitou součástí, která slouží především k zamyšlení se nad chybami minulého období. Největší důraz je kladen na poslední část nazvanou ?Komunikační strategie pro rok 2008?. V tomto úseku využívám znalosti, které jsem získala studiem na Vysoké škole ekonomické během bakalářského programu. Tento úsek může zároveň sloužit jako základní podklad pro samotnou komunikaci s klienty sport centra dle jednotlivých typů akcí. Závěr práce vyhodnocuje, zda-li byl cíl práce, který je stanoven v úvodu, splněn či nikoliv. Příloha obsahuje například mapu areálu a logo sport centra Na Zámečku.
Komplexní analýza webových stránek
Štrupl, Václav ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Tichý, Jan (oponent)
Cílem této práce je popsat, z jakých pohledů lze analyzovat webové stránky a naznačit, které metody lze pro jejich prověřování použít. V praxi by byli cílovou skupinou tohoto textu spíše manažeři než techničtí pracovníci, práce totiž není ucelenou kuchařkou, po jejímž přečtení bude člověk sám schopný plnohodnotnou analýzu provést. Místo toho se snaží postihnout všechny součásti kvalitního webu a pomoci se stanovením priorit při analytické činnosti, která je stěžejní při návrhu nového i provozu již hotového webu. Při psaní práce jsem vycházel především z vlastních znalostí a zkušeností, které jsem nabyl dlouholetým samostudiem, při práci ve společnosti H1.cz a předtím obdobnou prací v rámci projektu Dobrý web. V těchto poradenských společnostech je právě analýza webových stránek z nejrůznějších pohledů jednou z nejdůležitějších služeb a do dnešního dne si ji pro potřeby rozvoje své firemní prezentace objednaly stovky individuálních i firemních klientů. Celá práce je rozdělena do větších tematicky vymezených celků postihujících určitý druh kvality webových stránek (použitelnost, přístupnost, optimalizace pro vyhledávače a další), pod nimiž se skrývají jednotlivé konkrétní analytické postupy a metodiky. Toto členění jsem vyhodnotil jako nejpřehlednější, byť se nabízejí i další možné způsoby, jako například rozdělení jednotlivých analytických metod podle toho, v jaké části životního cyklu se právě nachází zkoumaná webová prezentace. Protože některé analytické postupy a metody jsou lépe srozumitelné z příkladů než z textového popisu, použil jsem k tomuto účelu ve své práci některé weby institucí Vysoké školy ekonomické v Praze. Ty pravděpodobně většina čtenářů bude znát, a příklady pro ně tudíž budou názornější.
Konkurence v oblasti peněžních prostředků
Lad, Richard ; Havel, Jan (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Klára (oponent)
Předmětem zájmu této práce je aplikace konkurence v ekonomii na oblast peněz. Peněžní prostředky si v historii konkurovaly nejrůznějšími atributy, které se postupně měnily v závislosti na okolnostech trhu, konkrétní podobě peněz nebo zásazích exekutivy. Cílem práce je ukázat jednotlivé formy a druhy konkurence mezi penězi a dokládat je pomocí konkrétních historických příkladů. V historii lze najít několik fází vývoje peněz, mezi které patřily vzácné komodity typu zlato a stříbro, které se přetvořily do jiných forem typu mincí. Dalším mezníkem byl vznik peněžních substitutů, konkrétně bankovek a depozitních certifikátů, které se začaly lišit svým rezervním krytím. Ekonom von Hayek nabízí nekryté bankovky nabízené svobodným bankovnictvím naproti vládnímu monopolu peněz, kde si peníze již konkurují zcela jiným způsobem. Závěrečnou fází je pohled na dnešní situaci regulovaných měn. Pohled na vývoj konkurence mezi peněžními prostředky je uskutečněn pomocí metodologie rakouské školy.
Návrh strategie společnosti na základě zhodnocení příčin úspěchu malého a středního podniku
Krátká, Tereza ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Kleinová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá návrhem strategie společnosti na základě zhodnocení příčin úspěchu malého a středního podniku. Součástí práce je vypracování strategické analýzy podniku a konkurenční strategie. V bakalářské práci je kladen důraz na silné a slabé stránky podniku a zhodnocení PEST analýzy, která dává podniku informace o faktorech, které na podnik působí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,026 záznamů.   začátekpředchozí998 - 1007dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.