Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využívání Evropského sociálního fondu v České republice
Pešicová, Kateřina ; Brown, Lenka (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá otestováním míry naplnění principu solidarity Evropské unie. Testování je provedeno na příkladu dopadu strukturální pomoci EU v rámci České republiky na vysokoškolské studenty. Snahou práce je potvrzení či vyvrácení hypotézy, že rozdělování finanční pomoci z fondů Evropské unie v České republice je v souladu s principem solidarity. Předpokladem je, že v souladu s principem solidarity by tato pomoc měla být rozdělována podle nabídky terciárního vzdělávání jednotlivých NUTS II regionů. Za naplnění principu solidarity je považováno, pokud jsou nejvyšší finanční částky z fondů EU poskytovány do regionů s nejmenší možností vysokoškolského vzdělávání. První polovina této práce je věnována otestování principu solidarity EU za předpokladu imobility studentů. Druhá část práce uvolňuje předpoklad imobility studentů. Snaží se zjistit, jaký počet studentů vyjíždí za studiem do jiných NUTS II regionů a na kolik toto zjištění může ovlivnit princip solidarity uskutečňovaný v České republice.
Analýza systémů financování terciálního vzdělání: Proč je v USA vyšší finanční zátěž studentů než v České republice?
Saidlová, Veronika ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Práce analyzuje otázku, proč existují rozdíly v placení školních poplatků na terciálním stupni vzdělání. Hlavními zkoumanými zeměmi jsou Česká republika a USA, ovšem pro zjištění odpovědi slouží jako reprezentativní vzorek země OECD, EU a kandidátské země těchto organizací. Pro nalezení významných proměnných byl použit logitový model, který prokázal, že zavedení školních poplatků je do určité míry ovlivněno přítomností nedemokratického režimu v průběhu posledních 25 let a počtem obyvatel s terciálním vzděláním v populaci.
Investice do lidskeho kapital: Vyplati se studovat na vysoke skole?
Špirit, Zbyněk ; Kubík, Rudolf (vedoucí práce) ; Urbánek, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lidského kapitálu a investováním do terciárního vzdělání z mikroekonomického hlediska. První část popisuje teoretickou podstatu lidského kapitálu a jeho vývoj. Druhá část nastiňuje základní ekonomické statistiky jako vzdělanostní strukturu obyvatelstva, mzdovou úroveň a nezaměstnanost podle dosaženého vzdělání. Po teoretické stránce uvádí míru návratnosti, která značí výnosnost celkové investice do vzdělání. Třetí praktická část se dotazníkovým šetřením snaží soukromou míru návratnosti stanovit a potvrdit základní domněnku o výhodě studia na vysoké škole.
Analýza financování terciárního vzdělání v ČR
Grigarová, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá systém financování terciárního vzdělání v České republice. Věnuje se ekonomickým aspektům vzdělání, vyzdvihuje roli lidského kapitálu a klade důraz na jeho rozvoj. Popisuje současný normativní systém financování v ČR a mapuje jeho nedostatky související především s nedostatkem finančních prostředků a nedostatečnou kvalitou poskytovaného vzdělání. Tato práce předkládá návrhy možných řešení, představuje model s využitím školného s možností splácet tyto půjčky z budoucích příjmů po absolvování studia a návrh systému finanční podpory studentů. Práce se věnuje také historii vývoje názorů a změn v oblasti finanční spoluúčasti studentů od roku 1993 až do současnosti a klade důraz na aktuální informace. V závěru popisuje výzkum provedený mezi studenty a z něj odvozuje dopad navrhovaných mechanismů na samotné studenty.
Financování vysokého školství v ČR a v Rusku
Lodygina, Ekaterina ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Slintáková, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje systém financování terciárního vzdělávání v České republice a v Rusku. Výdaje na vzdělání představují proces investování do budoucnosti nejen osobní, ale i celé společnosti. V současné době nabývá vzdělávání na významu a země, které budou v tomto ohledu dobře rozvinuty, mohou dosáhnout značné konkurenční výhody. Práce se věnuje komparaci systému terciárního vzdělání České republiky a Ruska se zeměmi OECD a zeměmi přidruženými. Popisuje současnou situaci vysokého školství v České republice a v Rusku, analyzuje problematiku zaměřenou na financování studia na veřejných vysokých školách. Práce se zaměřuje na současné problémy a nezbytnost změn v těchto problémových oblastech, zejména zvyšování podílu soukromých zdrojů na financování vysokých škol.
Komparace vzdělávacího systému v České republice a Austrálii
Trojanová, Michaela ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kubelková, Karina (oponent)
Bakalářskou práci na téma komparace vzdělávacího systému České republiky a Austrálie jsem si vybrala na základě stále diskutovaného školného na vysokých školách. Ve své práci se zaměřím na Austrálii, kde školné v terciárním vzdělávání již funguje a Českou republiku, kde se o této možnosti pouze jedná. Za hlavní cíl mé bakalářské práce jsem si stanovila porovnání těchto dvou vzdělávacích systémů zejména jejich terciární část. Posoudím jejich silné, slabé stránky, příležitosti i hrozby pomocí SWOT analýzy. V teoretické části uvedu charakteristiku vzdělávacího systému v České republice a Austrálii. Hlouběji se budu věnovat terciárnímu vzdělávání v obou zemích a nastíním reformu terciárního vzdělávání v České republice. Budu se zabývat otázkou, proč by měla být v České republice reforma? V analytické části porovnám terciární vzdělávání obou zemí prostřednictvím parametrů jako je institucionální rámec, financování vzdělanostního systému, struktura vzdělanostního systému, uplatnění vysokoškolsky vzdělaného člověka na trhu práce. Jednu zvláštní kapitolu budu věnovat školnému Austrálie a na základě SWOT analýzy bych formulovala inspirativní náměty pro potenciální zavedení školného i na českých státních vysokých školách. Na závěr bych se zamyslela, zda je možné aplikovat alespoň částečně pozitivní prvky terciárního vzdělávacího systému Austrálie na Českou republiku.
Možnosti inovace výuky na FM
Brabcová, Sanda ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Práce je zaměřená na trendy v terciárním vzdělávání v oblasti metod výuky se zřetelem na možnosti využití e-learningu. Obsahem práce je zkoumání a analýza současného stavu výuky vybraných předmětů na Fakultě managementu, Vysoké školy ekonomické a porovnání, jak tento stav odpovídá teoretickým požadavkům.
Analýza školného z pohledu vysoké školy a z pohledu studenta
Mikušová, Pavla ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou školného, při čemž klíčovým bodem je mnou navržený algoritmus na výpočet výše školného pro veřejné vysoké školy. Ze srovnání výdajů na terciární úroveň vzdělávání v ČR a v zemích OECD vyšla Česká republika nechvalně, a to jak ze strany soukromých výdajů, tak ze strany veřejných výdajů. Česká vláda si je vědoma tohoto hendikepu, a proto připravila reformní dokument zvaný Bílá kniha terciárního vzdělávání. Jeho realizace byla však v důsledku pádu vlády pozastavena. Tento dokument obsahoval zmínku o zavedení školného, avšak přímo tuto problematiku neřešil. Problémy, které lze spatřit ve financování českého terciárního vzdělávání, by mohlo částečně nebo úplně vyřešit zavedení školného na veřejných vysokých školách. Kromě vlastního navrženého algoritmu na výpočet výše školného je součástí práce anketa, jejímž primárním úkolem bylo zjistit, kolik jsou vysokoškoláci ochotni zaplatit za obor, který studují. Z výsledků ankety vyplynulo, že studenty zvolená částka, kterou by byli ochotni zaplatit, se výrazně neliší od částky školného vypočtené dle mnou navrženého algoritmu.
Rating methods of return of individual investment in tertiary education
Mináriková, Jana ; Fischer, Jakub (vedoucí práce) ; Mazouch, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o terciárním vzdělávání jako o investici do lidského kapitálu. Tak jako při jiných investicích i při této hodnotíme její návratnost. Budeme ji však posuzovat jen z individuálního hlediska. K tomu slouží různé metody, vycházející z analýzy nákladů a výnosů. Je tedy potřebné znát všechny možné soukromé náklady na jedné straně a všechny soukromé výnosy na straně druhé. Práce je dělená do šesti kapitol. Druhá kapitola uvádí do problematiky lidského kapitálu a taky vymezuje pojmy sekundární a terciární vzdělání. Ve třetí a čtvrté kapitole jsou popsané jednotlivé složky nákladů a výnosů a příklady z různých studií, které zkoumaly vliv dosaženého vzdělání na tyto položky. V těchto kapitolách jsou také uvedené reálné údaje nákladů a výnosů obyvatel České republiky, které byly v období jejího psaní k dispozici. Ve finální části jsou uvedené metody, kterými se odhaduje výnosnost investic do vzdělání, jejich výhody a nevýhody a jejich vyžití v praxi.
Lidský kapitál; finanční výnosnost terciárního vzdělávání
Poláková, Jaroslava ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Mikuláštík, Robert (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá významem terciárního vzdělávání jako součásti teorie lidského kapitálu. První část práce se zaměřuje na teoretický přístup chicagské ekonomické školy, popisuje investice do lidského kapitálu a metody hodnocení návratnosti investice z pohledu jednotlivce. Druhá část zkoumá finanční návratnost investice do vysokoškolského studia v České republice, měřenou prostřednictvím vnitřního výnosového procenta a čisté současné hodnoty pro studenta veřejné a soukromé vysoké školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.