| |
|
Logistika v internetovém obchodě
FEKETE, Daniel
Diplomová práce se zabývá analýzou logistického a distribučního řetězce firmy Amway Corporation, která vyrábí a distribuuje své výrobky téměř po celém světě pomocí multilevel marketingu, přímého prodeje a nově pomocí internetového obchodu. Uvedením analýzy systému výroby a struktury výrobků poukazuje na výjimečnost této firmy v postavení na trhu. Uvádí způsoby a výhody spolupráce s firmou, marketingový plán a výpočet odměn pro distributory. Konkurenceschopnost výrobků dokládá cenovým porovnáním produktů podobných užitných vlastností. Z praktické části vyplývá pro distributory možnost vybudovat si vlastní svobodné podnikání a pro spotřebitele výhodnost využití služeb distributorů.
|
|
Charakteristiky ve webdesignu - analýza rozvržení stránek v e-shopech v ČR
Novák, Ondřej ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
V dnešní době informačního věku význam internetu neustále narůstá. Krom toho, že je internet bezedným zdrojem informací a téměř neomezeným komunikačním kanálem, je i mocným prostředkem k dosažení zisku. Tohoto potencionálu jsou si mnozí vědomi, a proto na internetu a webu založili své podnikání, či rozšířili své služby do této dimenze. Důsledkem je samozřejmě prudký nárůst konkurence v oblasti e-commerce. Společnosti se všemi možnými způsoby snaží zaujmout zákazníka. Proto lze v poslední době v oblasti návrhu a tvorby webu sledovat jisté tendence zaměřené na potřeby a pohodlí uživatele. Tato práce je věnována jedné významné části návrhu webu. A to sice layoutu, tedy rozvržení stránky a rozmístění jejích základních prvků. Práce obsahuje teoretickou část, popisující charakteristiky layoutu webové stránky, a praktickou část, která je věnována analýze layoutu internetových obchodů v ČR.
|
|
Navigace v e-shopech v České republice
Míka, Filip ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Práce si klade za cíl vyhodnotit stav webové navigace z hlediska webdesignu na vybraném vzorku internetových obchodů v České republice. Výzkum je dosažen stanovením metodiky, která definuje: šetřený vzorek internetových obchodů, šetřené typy navigací a zkoumané kvalitativní charakteristiky spjaté s designem webové navigace. Dle stanovaných kritérií je prezentováno vyhodnocení stavu včetně shrnutí nejdůležitějších poznatků formou autorova doporučení. Práce je rozdělena do čtyř celků. První kapitola přináší úvod do webové navigace a stanovuje filosofii, jakou je k práci přistupováno. Následuje teoretické pojednání o navigačním systému a designových charakteristikách, které je výchozí informační základnou pro třetí část stanovující metodiku kvalitativních charakteristik spjatých s designem navigace, které jsou v závěrečném oddílu na vybraném vzorku vyhodnoceny.
|
|
Electronic business in Slovakia
Zelenayová, Petra ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo vymezení a analýza pojmu elektronický obchod konkrétněji jednu z jeho složek tzv. e-shop a následná aplikace na vybranou firmu. Práce je rozdělena do troch kapitol. Teoretická část je tvořena dvěma sekcemi. První kapitola charakterizuje pojem internet a s ním spojený činnosti, jako i analyzuje jeho vývoj, klady a zápory. Elektronický obchod je tématem druhý kapitoly. Pojem je vymezený všeobecně a následně jsou rozpracovány i jeho jednotlivé formy. Zahrnuje pozitiva jako i určité negativa, které sebou obchodování na internetu přináší. Praktická část bakalářské práce pojednává všeobecně o e-shope a je rozšířená o konkrétní příklad. V závěre je sumarizace zjištěných poznatků a možné doporučení pro firmy, které uvažují o internetovém prodeji.
|
|
Project Management v E-business projektech
Houžvička, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Bakalářská práce navrhuje komplexní postup řízení e-business projektů. Celý tento proces, neboli životní cyklus projektu, začíná postupným rozšiřováním návrhu projektu (správném stanovení cílů, termínů, rozpočtu a výběru zdrojů). Poté se k tomu přidávají jednotlivé analýzy (trhu, databáze, procesů a architektury aplikace). Dále následuje procesní plán (výčtu úkolů a jejich delegace) a projektová implementace (popisuje vypracování na sebe navazující prácích a výběrem jejich řešitelů), na kterou úzce navazuje fáze testování (uživatelské, bezpečnostní a výkonové). Posledními fázemi jsou uzavírání a předávání projektu. Druhá část práce obsahuje seznam vybraných nástrojů, které umožňují efektivní řízení projektů. Tyto nástroje jsou rozděleny na dvě části komerční a nekomerční. U vybraných nástrojů jsou popsány postupy a metodiky pro jejich používání.
|
| |
| |
|
Zvýšení konkurenceschopnosti internetového obchodu využitím internetové reklamy
Vaněček, Jakub ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Kvapil, Petr (oponent)
Předmětem zájmu diplomové práce je zkoumání vlivu internetové reklamy a použitelnosti webových stránek na konkurenceschopnost internetového obchodu. Cílem práce je úspěšná aplikace teoretických znalostí na praktickém příkladě internetového obchodu Lahůdkářství Jan Paukert. Tato aplikace by se měla projevit zvýšením návštěvnosti a dosažením vyšších prodejů. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. První část je zaměřena na teoretické znalosti z oblasti použitelnosti a internetové reklamy, druhá se věnuje jejich aplikaci na internetovém obchodě.
|
|
Srovnání webů vybraných e-shopů
Freiberg, Michal ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením ucelené metodiky pro srovnání webových prezentací internetových obchodů. Metodika obsahuje všechna důležitá kritéria pro potřeby analýzy. Dále jsou v práci pomocí této metodiky zhodnoceny tři vybrané internetové obchody a vyhodnoceny výsledky provedené analýzy.
|