Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovní hry jako nástroj pro získání jazykových dat
Koriťák, Jan ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku návrhu a implementace jednoduché slovní hry pro hádání slov na základě jejich opisu. Výstupy hry jsou anotovaná slovní data, která se dále dají použít např. jako základ pro sestavení obdoby opisového slovníku. Hra se skládá ze dvou komunikujících částí - klientské, která se stará převážně o vyobrazení hry a serverové, výpočetní části. Pro implementaci bylo využito moderních webových technologií především pak klientského JavaScriptu a serverového Node.js.
On-line editor anotací se zobrazením audia
Dorotovič, Viktor ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit webový editor, který vedle přepisovaného textu zobrazuje i waveform, a tím usnadňuje orientaci v audiu. Pro zobrazení waveformu byla vyvinuta knihovna, která s použitím elementu canvas ze specifikace HTML5 zobrazuje průběh signálu s možností skrolování a přibližování. Ve waveformu jsou přímo vyznačeny anotace a poloha přepisovaného textu je synchronizována s umístěním anotace v audiu. Cílem je nahradit stávající editor novým, byl proto proveden uživatelský test, který je porovnal. Čas potřebný pro naučení obsluhy aplikace a přepis krátké nahrávky se snížil o 20%. Knihovna pro zobrazení waveformu byla uvolněna pod open source licencí.
Studie frameworku Lombok
Paštrnák, Ján ; Müller, Petr (oponent) ; Letko, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje frameworku Lombok a jeho využití pro vývoj Java programů. Framework Lombok umožňuje generování primitivního, často se opakujícího kódu, během překladu anotovaného kódu. Pomoci anotací programátor specifikuje, co a kde má framework při překladu generovat. Tato práce se zabývá vysvětlením základních principů frameworku a návrhem testů, které ukážu praktické aspekty jeho použití při tvorbě Java programů. Důraz je kladen zejména na odhad ušetřeného času vývoje prostřednictvím Lomboku, studium jeho vlivu na proces překladu a testování integrace frameworku se třemi vývojovými prostředími - NetBeans, Eclipse a InteliJ IDEA. Práce tak shrnuje pozitiva i negativa využití tohoto frameworku v praxi.
Vytvoření počítačové hry pro získání anotací
Šujan, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je vytvoření herní aplikace pro mobilní operační systém Android, za účelem získávání obrazových anotací. Hlavním účelem aplikace je zjednodušení a vylepšení tohoto procesu, rozšíření anotací a poskytování zábavy uživatelům. Implementace aplikace proběhla s použitím programovacích jazyků Android pro klientskou část a PHP pro serverovou část.
Jednoduchá hra skládání obrázků jako základ pro získání anotací
Juřička, Karel ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou webové herní aplikace pro získání anotací obrázků. Před skládáním obrázku do herní plochy je nutné u každého z nich vybrat požadovaný objekt a provést identifikaci. Díky architektuře složené z herního klienta a serveru může společně soupeřit více hráčů v rámci jedné hry. Základní systém je navržen tak, aby umožňoval implementaci různých herních aplikací pracujících s připraveným anotačním nástrojem. 
Anotační doplněk pro Firefox
Trhlík, Jiří ; Schmidt, Marek (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce analyzuje anotace a proces vytváření doplňku pro Mozilla Firefox. Tyto problémy stručně popisuje a zaměřuje se na návrh a implementaci doplňku, který dokáže vytvářet a ukládat strukturované anotace.
Anotace ve WYSIWYG textových editorech
Loukota, Petr ; Kouřil, Jan (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem oprav a vylepšení dostupného editoru anotací a jejich implementací. Editor anotací pro WYSIWYG textové editory je napsán v jazyce JavaScript a vyvíjen v prostředí editoru TinyMCE. Je nezávislý na webovém prohlížeči a v budoucnu jej bude možné použít s dalšími WYSIWYG editory jako CKEditor či Aloha. Návrh je zaměřen na manipulaci s atributy typů, zabývá se však i novým konceptem nastavení editoru anotací. Součástí řešení je také zpracování nabídek anotací zasílaných serverem. Tato práce popisuje návrh a implementaci zmíněných vylepšení a ve svém závěru se věnuje možnostem dalšího vývoje.
Anotační doplněk pro Internet Explorer
Pěnkava, Pavel ; Kouřil, Jan (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou rozšíření prohlížeče Internet Explorer pro vytváření anotací. Je v ní popsán návrh rozšíření a následná implementace řešení. Dále obsahuje vyhodnocení ostatních použitelných technologií pro tvorbu rozšíření spolu s jejich výhodami a nevýhodami. Doplněk je určen pro spolupráci s anotačním serverem projektu 4A Framework (Annotations Anywhere, Annotations Anytime). Formát komunikace mezi nimi tedy vychází ze specifikací projektu.
Moduly anotačního serveru
Strecha, Juraj ; Kouřil, Jan (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací jednoho z modulů anotačního serveru v rámci projektu Decipher. Modul má na starosti nabízení anotací k dokumentům, se kterými uživatel systému pracuje. Součástí práce je i analýza anotačního a SEC Store API serveru. Podstatná část je věnována návrhu a implementaci řešení. Samostatnou část tvoří popis testování funkčnosti modulu v systému jako celku. Práce obsahuje také návrh komunikačního protokolu mezi dvěma servery, jehož popis je uveden v dokumentu v příloze.
Srovnání výkonu a vlastností objektově orientovaných databází
Kozák, Daniel ; Burget, Radek (oponent) ; Zelený, Jan (vedoucí práce)
V této práci čtenáře seznámím se základními modely, jenž se používají pro ukládání dat v databázových systémech. Dále čtenáři popíši způsoby ukládání objektů jazyka Java, kde mu nadále vysvětlím pojmy jako objektově relační mapování, reflexe a introspekce. Následně zde představím existující implementace, které se v jazyce Java používají pro ukládání ob- jektových dat. Poté popíši metodiku pro testování výkonu jednotlivých řešení. Podle této metodiky provedu testování a nakonec zhodnotím získané výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.