Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regionální disparity v uplatnění absolventů středních škol na trhu práce ve vybraných krajích ČR
Janíčková, Kristýna ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu středního školství České republiky vzhledem k požadavkům trhu práce. Jejím cílem je zjistit, zda struktura absolventů středních škol vstupujících na trh práce odpovídá struktuře poptávky po práci. V teoretické části práce jsou zmíněny základní pojmy z oblasti vzdělávání a trhu práce a základní charakteristika vybraných krajů. Zároveň v ní je zmíněna základní legislativa a strategické dokumenty pro oblast vzdělávání a trhu práce. Praktická část diplomové práce bude zaměřena na analýzu počtu a struktury absolventů středních škol a počtu volných pracovních pozic ve vybraných krajích České republiky. Diplomová práce analyzuje data z období let 2006 až 2011 v kraji Jihočeském, Jihomoravském a Moravskoslezském.
Komparace systému vzdělávání v oboru účetnictví v ČR a Francii
Hájková, Veronika ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Obsahem diplomové práce je zjistit rozdíl ve vyučování předmětu Účetnictví v České republice a Francii v rámci sekundárního vzdělávání, se zaměřením na první ročník studia předmětu. Zvlášť je zachycen systém výuky předmětu Účetnictví na obchodních akademiích v České republice a zvlášť systém identické výuky na středních odborných lyceích ve Francii. Pomocí komparace obou zmíněných systémů jsou zjištěny jejich rozdíly, výhody a nevýhody a dále jsou navržena doporučení, která by mohla napomoci vylepšení zavedeného vzdělávacího systému.
Komparativní analýza implementace finanční gramotnosti v sekundárním vzdělávání
Jandová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Masaříková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odlišného způsobu implementace finanční gramotnosti na středních školách v ČR. Na základě rešerše dostupných zdrojů byla vypracována teoretická část, kde jsou popsány kurikulární dokumenty od nejvyšší úrovně, Národní strategie finančního vzdělávání, až po školní vzdělávací programy. Dále navazuje popis didaktického systému upraveného pro finanční a ekonomické vzdělávání. V praktické části práce byla, po stanovení výzkumného problému, hypotéz a metodologie výzkumu, provedena analýza a identifikace obsahu finanční gramotnosti ve třech vybraných rámcových vzdělávacích programech. Dotazník, druhý nástroj výzkumu, měl za cíl identifikovat způsob implementace finanční gramotnosti na konkrétních středních školách a především vymezit hlavní rozdíly či podobnosti ve využívání didaktických prostředků z pohledu typu školy a regionu, a doplnit tak celkový pohled na implementaci. V závěru bylo provedeno shrnutí a celkové zhodnocení zjištěných informací.
Srovnávací analýza primárního a sekundárního vzdělávání ve Finsku a Jižní Koreji v letech 2012 až 2014
Bernášková, Alice Olivie ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházka, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá mezinárodní evaluací vzdělávání. Ukazuje poslední data z šetření PISA 2012 a indexu vzdělání společnosti Pearson. Dále vysvětluje základní teoretická východiska, zejména mezinárodní normu pro klasifikaci vzdělávání, teorii národního kurikula, modely vzdělávacích systémů a základní poznatky z edukačního prostředí. Praktická část se zaměřuje na analýzu dat OECD a výsledky studií jiných autorů. Podrobně popisuje fungování vzdělávacích systémů ve Finsku a v Jižní Koreji. Dále přináší výsledky, že vzdělávací systémy vybraných zemí fungují na opačném principu. Zatímco finský vzdělávací systém pracuje s pozitivní motivací a spoluprací, korejský vzdělávací systém pracuje s negativní motivací a konkurencí. Společným rysem jsou kvalitní učitelé a model jednotné školy bez selektivního vzdělávání.
Reinhold Huyer (1850-1928). Život a dílo regionálního historika a městského archiváře
KOUBKOVÁ, Hana
Předložená bakalářská práce je pokusem o první komplexnější zachycení života, veřejné činnosti a díla středoškolského učitele, městského archiváře a regionálního historika Reinholda Huyera (1850-1928). Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola popisuje osobní život Reinholda Huyera, jeho studium, rodinu, život v Českých Budějovicích a poslední roky strávené na Dobré Vodě u Nových Hradů. Druhá kapitola pojednává o působení profesora Huyera v německých spolcích ve městě (Deutscher Böhmerwaldbund, Deutsche Liedertafel), o jeho práci ve škole a v městském archivu. Třetí kapitola je zaměřena na dílo Reinholda Huyera. Po závěru, který rekapituluje životní osudy a činnost této osobnosti, následuje seznam použitých pramenů, literatury a prezentace příloh. Práce vznikla na základě prostudování regionálního tisku a Huyerovy dosud nezpracované osobní pozůstalosti uložené ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích.
Vyhodnocení prostředků vynaložených na sledování hodnocení (evaulaci) kvality vzdělávání středních škol kraje Vysočina v letech 2005 - 2011
Pech, Ondřej ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Běláčková, Vendula (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na výběr nejlepšího evaluačního nástroje pro odbor školství kraje Vysočina, který usnadní hodnocení kvality a úrovně škol v tomto kraji. Práce se věnuje zejména vysvětlení základních pojmů souvisejících s procesem evaluace a dále pak pojmům spojeným s kvalitou a managementem kvality. Bakalářská práce identifikuje různé metody evaluace a podrobně popisuje proces autoevaluce. Následná analýza středního školství v kraji Vysočina vyhodnocuje a analýza současných evaluačních nástrojů vede k doporučení nejvhodnějšího evaluačního nástroje.
Analýza oblastí středního školství Jihočeského kraje ve vztahu k požadavkům trhu práce
Janíčková, Kristýna ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na analýzu aktuálního stavu středního vzdělávání v Jihočeském kraji ve vazbě na uplatnění absolventů středních škol na trhu práce. V teoretické části zmíním základní skutečnosti z oblasti středního vzdělávání. Analytická část pak vyhodnotí strategické programové dokumenty a výroční zprávy škol a úřadů práce z let 2001 až 2008. Na základě těchto poznatků zformuji závěr, který vyhodnotí soulad mezi nabídkou absolventů středních škol a jejich poptávkou ze strany firem v rámci zkoumaného regionu. Poptávku ze strany firem odhadnu na základě analýzy dostupných informací a dat.
Analýza středního vzdělávání v hl. m. Praze s důrazem na požadavky trhu práce
Hypšmanová, Tereza ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá středním vzděláváním, konkrétně v hl. m. Praze. Hlavním cílem je zjistit, zda absolventi středních škol nacházejí uplatnění na trhu práce v Praze. Dokument je rozdělen do čtyř kapitol, první vysvětluje pojem vzdělávání, jeho strukturu a legislativní úpravu. Druhá kapitola se zabývá středním vzděláváním v České republice, třetí kapitola konkretizuje střední vzdělání v hl. m. Praze se zaměřením na absolventy středních škol. Čtvrtá kapitola charakterizuje trh práce v Praze a analyzuje naplnění trhu práce absolventů. Závěr se zabývá otázkami, které byly položeny v úvodu, a naplněním cílů bakalářské práce. Bakalářská práce je zpracována na základě dat z Českého statistického úřadu, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Ústavu pro informace ve vzdělávání, Národního ústav odborného vzdělávání, Ministerstva práce a sociálních věcí a krajských ročenek.
Střední vzdělávání v Moravskoslezském kraji a jeho vazba na trh práce
Foldinová, Eva ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá středním vzděláváním v Moravskoslezském kraji a jeho vazbou na trh práce. Cílem práce je zjistit, zda struktura oborů středních škol odpovídá poptávce na trhu práce. V práci jsou využita data Českého statistického úřadu, Úřadu pro informace ve vzdělávání a Úřadu práce. Ke zpracování byly použity metody deskriptivní, komparativní a metoda analýzy dat. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení pojmu vzdělávání, zabývá se vzdělávací soustavou a vzdělávací politikou ČR. V praktické části se práce zaměřuje na vzdělávací soustavu Moravskoslezského kraje s důrazem na střední vzdělávání, jeho obory a návaznost na trh práce. Vzdělávací soustava v Moravskoslezském kraji je úplná, zahrnuje tedy všechny stupně vzdělání od základního po vysokoškolské. Vývoj v oblasti středního vzdělávání v kraji odpovídá celorepublikovému trendu. Zvyšuje se podíl absolventů středního vzdělání s maturitou a vysokých škol. Postavení absolventů na trhu práce v Moravskoslezském kraji se od roku 2001 výrazně zlepšilo. Vzdělávací soustava v kraji do značné míry odráží požadavky trhu práce, ale dlouhodobě existuje poptávka po řemeslných oborech, kterou se nedaří uspokojit, především díky nízkému počtu absolventů ovlivněnému malou atraktivností těchto oborů pro studenty.
Operační výzkum na středních školách
Mančíková, Táňa ; Šindelářová, Irena (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Operační výzkum je soubor různých disciplín, které pomocí aplikace matematických metod hledají optimální řešení složitých problémů. Jednotlivé disciplíny, základy z nich, popř. celý obor se běžně vyučuje na vysokých školách v České republice. Ze sekundárního vzdělávání bylo toto učivo vyřazeno před dvaceti lety. Tato práce se zabývá tím, z jakých důvodů by bylo vhodné a jak by bylo možné témata operačního výzkumu opět středoškolským studentům přiblížit. Zabývá se teoretickým pozadím i ryze praktickými otázkami. Pro tyto účely byly také zařazeny části s návrhy didaktiky a metodiky vyučování tohoto předmětu. Výsledkem je ucelený pohled na možnost znovuzavedení disciplín operačního výzkumu do středních škol a do povědomí jejich studentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.