| |
|
Systém managementu kvality ve vybraném podniku
Kučera, Jaromír ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Řepová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat a zhodnotit systém managementu kvality ve vybraném podniku a navrhnout opatření, která by vedla ke zlepšení jeho fungování. Teoretická část se zabývá problematikou managementu kvality ve výrobních podnicích, popisuje jednotlivé přístupy k managementu kvality, nástroje a metody. V praktické části je popsán systém managementu kvality v podniku Robert Bosch, spol. s r.o., České Budějovice a je provedeno jeho zhodnocení na základě analýzy dokumentů týkajících se managementu kvality, rozhovorů s manažery a pracovníky oddělení kvality a pozorování fungování systému managementu kvality. Práce je poté zaměřena na několik oblastí s potenciálem pro zlepšení. Jednou z nich je dokumentování výrobkového auditu, kde dochází k nedostatečnému vyhodnocování záznamů ze zkoušek. Jako opatření je navržena elektronická archivace záznamů a statistické zpracování údajů ze zkoušek na těchto záznamech uvedených. Další se týká archivace vzorků. Je proveden soubor opatření zlepšujících systém archivace vzorků a současně snižující náklady na jejich skladování.
|
|
Řízení kvality ve vybrané organizaci
ŠUSTROVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu řízení kvality ve vybrané společnosti. Existuje množství důvodů, proč by společnosti měly zavést systém managementu kvality. Z pohledu výrobců představuje kvalita prostředek, pomocí něhož je dosaženo loajality zákazníků, snížena jejich citlivost na případnou změnu ceny produktů a udržena konkurenční pozice společnosti. Cílem diplomové práce byla analýza procesu řízení kvality ve vybrané organizaci a stanovení návrhů vedoucích ke zlepšení tohoto procesu. Opatření, která jsem navrhla, by mohla zkvalitnit procesy realizace slévárenských produktů, zvýšit spokojenost zákazníků, zvýšit loajalitu pracovníků a přispět tak k celkovému zlepšení systému managementu kvality společnosti.
|
|
Hodnocení dodavatelů v systému managementu kvality ve vybraném podniku
KARKOŠKOVÁ, Soňa
Každý podnik, který chce být konkurenceschopný na trhu, se musí neustále zlepšovat a hledat nové, lepší a jednodušší postupy jednotlivých procesů. Diplomová práce se zabývá popisem a analýzou stávajícího systému managementu kvality výběru a hodnocení dodavatelů ve středně velkém strojírenském podniku. Práce obsahuje doporučení a návrhy na případná zlepšení tohoto systému.
|
|
Příprava společnosti KOPY TRUCK s. r. o. na opakovanou certifikaci normy ISO 9001
Kopecká, Dagmar ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Předmětem mé diplomové práce je příprava společnosti KOPY TRUCK s. r. o. na opakovanou certifikaci normy ISO 9001. Práce analyzuje plnění požadavků normy v zavedeném systému managementu kvality, identifikuje silná a slabá místa v systému a předkládá doporučení. Hlavním cílem závěrečné práce je navržení aplikovatelných a reálných řešení nedostatků v plnění článků normy, která povedou k neustálému zlepšování. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole je definován pojem kvalita a představen vývoj systémů managementu kvality až do současnosti. Druhá kapitola seznamuje s technickou normalizací, normami ISO řady 9000 a požadavky ČSN EN ISO 9001:2009, jejíž struktury a obsahu se drží praktická část diplomové práce. Třetí kapitola předkládá informace o společnosti KOPY TRUCK s. r. o. a analyzuje její silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti prostřednictvím SWOT analýzy. Následující kapitola podrobně rozebírá a hodnotí současné plnění požadavků normy ISO 9001 a na závěr jednotlivých článků normy předkládá změny, doporučení a aplikovaná řešení. Poslední kapitola shrnuje celkové plnění normy v organizaci a uvádí hlavní přínosy práce. Po přezkoumání požadavků normy ISO 9001 bylo zjištěno, že společnost plní požadavky. Uvedená doporučení pomohou rozvíjet zavedený systém managementu kvality a přispějí ke zlepšování organizace.
|
|
Management kvality s akcentem na lidský kapitál
ROHLÍČKOVÁ, Radka
Cílem Bakalářské práce je charakteristika systému managementu kvality ve vybrané společnosti a objasnění významu lidského faktoru v tomto systému. Teoretická část objasňuje podstatu, význam a principy managementu kvality. Praktická část je zaměřena na zmapování systému managementu kvality ve vybrané společnosti, zejména v oblasti personálního řízení. První část je orientována na implementaci systému managementu kvality s vazbou na odpovědnost managementu, komunikaci a podporu procesního řízení. Druhá část analyzuje současný systém ve společnosti se zaměřením na proces lidské zdroje. Ve třetí části je zachycen proces postupného zlepšování v systému řízení kvality včetně vyhodnocení přínosu pro společnost. Závěrečná kapitola shrnuje výsledné návrhy a doporučení společnosti.
|
|
Stanovení zásad systému managementu informatiky kompatibilního s ISO 9001:2008 pro malé IS/IT neintenzivní podniky
Lozan, Petr ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Informační systémy a technologie jsou všudypřítomné a hrají významnou roli v každodenním životě lidí i organizací. I ty nejmenší organizace potřebují vědět, že jejich informační systémy a technologie pracují správně, přiměřeně podporují jejich činnosti, jsou nákladově efektivní a vyhovují požadavkům předpisů a jiným požadavkům. Nejvíce prosazovaný i užívaný je přístup k řízení IS/IT organizace na základě managementu služeb. Co když ale není stejně vhodný pro organizace všech velikostí? Tato práce představuje alternativní přístup k řízení informatiky, přímo vystavěný na základě požadavků dobře známého mezinárodního standardu ISO 9001:2008. Pro mnoho osob, které znají a rozumí přístupu ISO 9001 i požadavkům standardu, může být snazší použít jejich znalosti o managementu kvality k řízení IS/IT, spíše než se učit a zavádět management služeb IT, a pravděpodobně se zabývat i tím, jak management služeb zjednodušit pro použití v podmínkách omezených zdrojů, které jsou pro malé organizace charakteristické. Autor popisuje ISO 9001 jako univerzální model systému managementu a zkoumá požadavky standardu ISO 9001:2008 vztahující se k informačním systémům a technologiím. Pak je pozornost soustředěna na existující mezinárodní standardy zabývající se různými aspekty správy a řízení IS/IT. Text nastiňuje hlavní obsah ISO/IEC 38500 pro správu IT (IT Governance), ISO/IEC 20000 pro management služeb, obsah vybraných standardů souboru ISO/IEC 27000 pro management bezpečnosti informací a obsah ISO/IEC 19770-1 pro správu softwarových aktiv. Následující část popisuje zejména přístup COBIT5 a řešení COBIT vhodné pro malé podniky -- COBIT Quickstart a COBIT Security Baseline. Závěrečná část textu vysvětluje, jak byl standard ISO 9001:2008 využit a přizpůsoben za účelem vytvoření hlavního předmětu práce -- návrhu zásad systému managementu informatiky pro malé IS/IT neintenzivní podniky kompatibilního s ISO 9001:2008.
|
|
Zhodnocení plnění požadavků systému managementu kvality a přínosů jeho zavedení v konkrétní organizaci
Nálevková, Petra ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Reuterová, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit na základě informací poskytnutých společností IDC -- FOOD, s.r.o. plnění požadavků kladených normou ISO 9001 na systém managementu kvality a identifikovat možné prostory pro zlepšení. Dále je cílem zhodnotit, jaké dopady mělo zavedení systému managementu kvality na fungování společnosti. Práce se v první části věnuje teoretickému vymezení pojmu kvalita a vývoji péče o kvalitu. Jsou popsány také přístupy k managementu kvality a jejich vývoj. V další části je představena společnost IDC -- FOOD, s.r.o. a dále je pojednáno o tom, jakým způsobem jsou v organizaci zavedeny a plněny požadavky stanovené normou ISO 9001 a jsou identifikována možná zlepšení. V závěru praktické části jsou pak shrnuty dopady zavedení systému managementu kvality na společnost IDC -- FOOD, s.r.o.
|
|
Analýza systému managementu kvality a příprava organizace Parker Hannifin s.r.o. na certifikaci podle ISO/TS 16949
Vidrnová, Kateřina ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Havlíček, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce na téma "Analýza systému managementu kvality a příprava organizace Parker Hannifin, s.r.o. na certifikaci podle ISO/TS 16949" je provedení analýzy stávajícího stavu systému managementu kvality v organizaci Parker Hannifin, s.r.o z hlediska připravenosti na certifikaci podle technické specifikace ISO/TS 16949. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je srovnání normy ISO 9001, která již v organizaci zavedena je a ISO/TS 16949, kterou organizace zavést chce. Praktická část je zaměřena na analýzu současného stavu systému managementu kvality, srovnání s požadavky ISO/TS 16949 a vyhodnocení připravenosti organizace na certifikaci. Rovněž obsahuje doporučení v případech, že požadavky splněny nejsou.
|
|
Finanční měření v systému managementu kvality ve vybraném podniku
Adamová, Žaneta ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Slabý, Daniel (oponent)
Anotace V této bakalářské práci se věnuji finančnímu měření v systému managementu kvality ve vybraném podniku, kterým je Pampus Automotive s.r.o. Práce je rozdělena do dvou částí a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji nákladovým modelům managementu jakosti a jejich souvisejícím nákladovým položkám. V praktické části aplikuji vybraný model ve firmě Pampus Automotive s.r.o. a identifikuji nákladové položky. Nákladovým položkám přiřazuji číselnou hodnotu a na základě sestrojených grafů vyvozuji závěr o hospodaření systému managementu jakosti.
|