Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční návrh zařízení pro měření vozidlových tlumičů
Duda, Martin ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom zariadenia na meranie vozidlových tlmičov. Popisuje tlmiče a možnosti ich diagnostiky. V ďalšej časti popisuje samotný konštrukčný návrh, pevnostnú analýzu, modálnu analýzu a odhad ceny. Na prenos točivého momentu zariadenia sa využíva kulisový mechanizmus.
Návrh úpravy letadla WT10 Advantic s pevným podvozkem dle předpisu CS-23
Kubiena, Jaromír ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabýváme návrhem vhodné varianty tlumiče pro daný typ konstrukce hlavního podvozku letounu WT10 Advantic. Následně se zaměříme na konstrukční řešení vybrané varianty hlavního podvozku. Pro nově vybraný hlavní podvozek získáme případy zatížení při přistání, které spočítáme podle stavebního předpisu CS-23. Dále provedeme konstrukční návrh tlumiče a vypočteme plochu kataraktu tlumiče na základě získaných zatížení během přistání. Sestavíme a numericky vyřešíme pohybové rovnice popisující pohyb letounu s novým podvozkem během přistání. Na závěr provedeme pevnostní kontrolu přistávacího zařízení včetně tlumiče.
Konstrukce zařízení pro měření charakteristiky tlumiče
Šplíchal, Bohuslav ; Kučera, Pavel (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pro měření charakteristik tlumičů pérování osobních automobilů. Popisuje tlumené kmitání, konstrukční provedení tlumičů a metody jejich diagnostiky. Následuje popis charakteristik tlumiče a návrh zařízení, jehož pohon je zajištěn lineárním elektromotorem.
Obslužný SW pro automobilový tester
Bilík, Šimon ; Čala, Martin (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou testování tlumičů odpružení a to konkrétně pomocí rezonančně adhezní metodiky EUSAMA. V rámci této práce byl vytvořen program pro měření signálu z testeru tlumičů, jeho analýzu a také grafické uživatelské rozhraní pro obsluhu tohoto testeru. Program byl vytvořen v programovacím prostředí LabVIEW a pro sběr dat byl použit měřicí hardware firmy National Instruments.
Multibody model vozidla - hodnocení jízdního komfortu
Friedl, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou jazdného komfortu. Využíva simulačný MBS software, konkrétne program MSC Adams, najmä jeho modul Car. Sú v nej vytvorené simulácie prejazdu automobilu po úseku cesty s nerovnosťami tak, aby reprezentovali podmienky vyskytujúce sa v premávke na bežných cestných komunikáciách. Skúmané je predovšetkým celkové zrýchlenie pôsobiace na vodiča a spolujazdca v závislosti na konkrétnom nastavení prvkov priamo súvisiacich s jazdným komfortom.
Single purpose machine for automotive parts assembly
Trávníček, Ivo ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The thesis deals with a design of the single purpose fully automatic equipment for automotive industry, which dispenses a silicone mixture into the sensor housing. The first part of the thesis deals with the design of the mechanical parts, especially of the manipulator for positioning the dispensing head. Pneumatic elements, which are controlled by electrical signals, are used to drive the manipulator. The second part deals with control of the equipment, which is realized by a PLC system. An operator can control the equipment or monitor the current state using the touch panel. The actual implementation of the equipment is presented at the conclusion of the thesis.
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
Výpočtové modelování tlumiče rázů z plastických a hyperelastických materiálů
Burdík, Martin ; Vlach, Radek (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Cílem předložené práce je vytvoření výpočtového modelu napěťově deformačního chování tlumičů rázů z hyperelastických a plastických materiálů. Prvním krokem je seznámení se z teorií velkých deformací, teoretickými poznatky o hyperelastických a plastických materiálech. Dalším krokem je seznámení se s možnostmi komerčních systémů MKP při řešení problému hyperelastických a plastických materiálů. Na základě zjištěných poznatků jsou vytvořeny modely jednoduchých tlumičů rázu a s těmito modely jsou simulovány rázové děje. Srovnání je provedeno na základě průběhů zrychlení tělesa, které do tělesa narazí z danou počáteční rychlostí.
Návrh konstrukce zakladače k bezhroté brusce Jupiter 125
Novák, Aleš ; Jansa, Jiří (oponent) ; Blecha, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce zakladače k bezhroté brusce Jupiter 125. Zakladač je navrhnut pro obrobek o maximálním průměru 12 mm, maximální délky 120 mm a hmotnosti 0,1 kg. Jsou zde popsány komponenty, které byli použity při řešení, řešen čas výměny obrobku, ekonomické zhodnocení a zpracována potřebná výkresová dokumentace.
Regulovatelné tlumiče silničních vozidel
Šplíchal, Bohuslav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozdělením a popisem činnosti konvenčních a regulovatelných tlumičů pérování silničních vozidel. Popisuje dynamiku vozidel při svislém kmitání a vliv tlumení a pérování na chování vozidla. Dále popisuje a rozděluje jednotlivé systémy odpružení podvozků, které využívají regulovatelných tlumičů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.