| |
|
Analýza motivace diváků pražských profesionálních činoherních divadel
Hájková, Mariana ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Diplomová práce "Analýza motivace diváků pražských profesionálních činoherních divadel" se zabývá zmapováním profesionální činoherní scény pražských stálých divadel z pohledu diváků. Na jeho základě vymezuje nejdůležitější motivační faktory pro jednotlivé tržní segmenty, které k návštěvě divadla vedou. V teoretické části práce definuje pojem divadlo a činohra, analyzuje divadelní trh v České republice a pražskou profesionální činoherní scénu, vymezuje specifika marketingového mixu v kontextu divadel, seznamuje se základními principy marketingového výzkumu a uvádí základní východiska pro teorii motivace. Analytická část je založena na kvantitativním výzkumu realizovaném pomocí dotazníkového šetření. Výzkumu byli podrobeni obyvatelé Prahy, muži i ženy napříč všemi věkovými skupinami a s různým stupněm vzdělání. Na základě zjištěných výsledků byla sestavena drobná doporučení na vylepšení marketingové strategie pražských činoherních divadel. Zvláštní pozornost byla věnována i mimořádným divadelním událostem konaným na území Prahy.
|
|
Mezinárodní studentské divadelní festivaly v zemích Visegrádské skupiny
Vančáková, Klára ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Maršíková, Šárka (oponent)
Diplomová práce se věnuje mezinárodním studentským divadelním festivalům ve Visegrádské skupině. Práce představuje vysokoškolské vzdělávací systémy jednotlivých zemí a podrobněji se věnuje divadelním festivalům studentů vysokých škol. Cílem diplomové práce je zjistit možnosti spolupráce studentů vysokoškolských hereckých divadelních oborů ve visegrádském prostoru, analyzovat systém podpor pro jejich kulturní aktivity a navrhnout vyhovující řešení. Pro dosažení cíle bylo použito metody dotazníku a metody polostrukturovaného rozhovoru.
|
|
Analýza marketingu Divadla v Dlouhé
Marková, Klotylda ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou možnosti využití marketingu v oblasti kultury, konkrétně divadla, na praktickém příkladu Divadla v Dlouhé, úspěšné pražské příspěvkové organizace. Bakalářská práce se zabývá specifiky marketingu a jeho zvláštnostmi v oblasti divadla, subjektu v rámci neziskového sektoru. Věnuje se marketingovému mixu, marketingovým nástrojům a problematickému skloubení umění a marketingu, který je v podmínkách českých neziskových organizací stále podceňován. Konkrétně je práce zaměřena na propagaci, tiskový servis a PR, prodejní strategii s ohledem na specifika divadelního prostředí. Po stručném teoretickém úvodu do problematiky se věnuje konkrétním tématům přímo navázaným na praxi Divadla v Dlouhé.
|
| |
|
Ocenění Divadla Oskara Nedbala Tábor
Kubíčková, Klára ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Römerová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oceněním kulturní instituce Divadlo Oskara Nedbala Tábor a jejím cílem je odhadnout hodnotu tohoto divadla k 30. červnu 2012 pro jejího zřizovatele Jihočeský kraj a porovnat tuto hodnotu s velikostí provozní dotace, kterou divadlo dostává od svého zřizovatele jako příspěvková organizace. K odhadu hodnoty byla použita metoda kontingentního hodnocení založená na otázce týkající se ochoty lidí platit za zachování divadla, která byla doplněna o metodu Victora S. Yocca pro měření tří faktorů hypotetické hodnoty. Problematika oceňování a hodnocení kulturních institucí je dosud málo probádanou oblastí, která není především v České republice souhrnně zpracována, a tato práce poskytuje praktický náhled na jednu z možných metod oceňování statků a institucí z oblasti kultury.
|
|
Vliv odlišných manažerských přístupů na řízení, programování a financování Městského Tylova divadla v Kutné Hoře
Krúpa, Adam ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je úvaha nad různými přístupy k managementu v oblasti kultury, konkrétně divadla. Dále se tato práce snaží nalézt pozitiva i negativa těchto přístupů. V teoretické části, vycházející z odborných publikací na toto téma, jsou nastíněny některé základní prvky a postupy managementu s důrazem na souvislost s řízením divadla a specifické podmínky fungování divadelní instituce pod dobrým vedením. Teoretická část se dále věnuje oblasti marketingu (marketingový mix, vnitřní a vnější prostředí organizace, SWOT analýza) v oblasti umění s uvedenými příklady. Praktická část pak popisuje a srovnává dva přístupy k řízení Městského Tylova divadla v Kutné Hoře, zamýšlí se nad minulými i současnými chody tohoto oblastního divadla a případné východisko nalézá v kompromisu a respektování a spojování různých názorů.
|
|
Specifika komunikačních aktivit kulturní neziskové organizaci divadla Archa
Shin, Mayya ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na specifikaci komunikačních aktivit nestátní neziskové organizace divadla Archa o.p.s. Cílem práce je analýza, zhodnocení a komparace komunikačních činnosti divadla, jejich strategií a taktik a následně návrh na jejích zkvalitnění. Teoretická část práce specifikuje odlišné rysy komunikačního modelu neziskového sektoru. Následuje popis soustavy jednotlivých prvku komunikačního mixu Praktická část práce aplikuje údaje z teoretické části na konkrétní příklad divadla Archa, dále se věnuje detailní analýze dopadu jednotlivých komunikačních aktivit divadla. Součásti práce je taky souhrn rad, připomínek a doporučení pro zvýšení efektivity a účinnosti těchto dopadu v budoucnu.
|
|
Nástin podoby transformace pražského divadla Studio Ypsilon
Němečková, Tereza ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Tématem bakalářské práce je aktuální otázka transformace pražské divadelní sítě. Předmětem teoretické části je analýza podpory divadla v ČR, která vychází z vývoje jeho postavení a role při formování moderní české společnosti. Je zde vymezena platná státní kulturní politika a koncepce podpory kultury hlavního města Prahy. Charakteristika právních forem divadel v ČR a jejich vlivu na financování, řízení, kontrolu a dramaturgii je stěžejní pro praktickou část bakalářské práce. Praktická část se zabývá postavením Studia Ypsilon v pražské divadelní síti a analýzou jeho aktuální situace po stránce hospodářské, personální a umělecké. Výsledky jsou porovnány s vybranými organizacemi různých právních forem. Cílem bakalářské práce je vytvoření modelu možné transformace Studia Ypsilon na základě analýzy a kritiky výhod a nevýhod uvažovaných variant.
|
|
Výzkum návštěvníků divadla Archa
Zeman, David ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Hrab, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá marketingovým výzkumem návštěvníků Divadla Archa. Cílem práce je definování návštěvníka Divadla Archa. K dosažení stanoveného cíle byl zhotoven kvantitativní výzkum, kterého se zúčastnilo zhruba 500 respondentů. Byl prováděn metodou dotazníkového šetření. Získané výsledky autor analyzuje a užívá komparace s výsledky šetření z minulých let. Podpůrné cíle jsou SWOT analýza a analýza konkurenčního prostředí. Dále autor aplikuje marketingový mix a charakterizuje divadlo.
|