|
The Tourism Development Strategy - Zilina Selfgoverning Region
Rehúšová, Alexandra ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Destinační management patří mezi aktuální trendy v cestovním ruchu. Diplomová práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována problematice destinačního managementu a strategického řízení cestovního ruchu v destinaci. Praktická část obsahuje analýzu a zhodnocení Strategie rozvoje cestovního ruchu v destinaci Žilinský samosprávní kraj, přičemž pozornost je soustředěna na analýzu stavu cestovního ruchu v kraji a samotnou strategii. V závěreční kapitole je zhodnocen současný stav cestovního ruchu a rozvojový potenciál v Žilinském kraji a rovněž Strategie rozvoje cestovního ruchu v Žilinském samosprávním kraji pro léta 2007-2013.
|
|
Strategická analýza
Ciffra, Michal ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Cílem bakalářské práce je zpracování strategické analýzy a následná formulace strategických doporučení společnosti Netsimple Conspiracy s.r.o. Toho je docíleno na základě identifikace silných a slabých stránek společnosti a příležitostí a ohrožení, plynoucí z jejího okolí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá teorií strategického řízení, strategie podniku a strategické analýzy obecně. Praktická část bakalářské práce se věnuje aplikaci metod strategické analýzy na společnost Netsimple Conspiracy s.r.o., jejímž výstupem je formulace strategických opatření. V závěru jsou shrnuty všechny výstupy strategické analýzy společnosti Netsimple Conspiracy s.r.o., ale také práce jako celek.
|
|
Aplikace Balanced Scorecard
Caklová, Eva ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Beran, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se zabývá metodou strategického řízení Balanced Scorecard a její aplikací ve společnosti Léčebné Lázně Bohdaneč a.s. V teoretické části jsou uvedena základní východiska pro aplikaci metody včetně východisek pro strategickou analýzu. V praktické části je nejprve provedena strategická analýza, pomocí SWOT analýzy jsou identifikovány silné a slabé stránky společnosti a potenciální příleţitosti a hrozby. Na základě strategické analýzy je určena strategie společnosti, a následuje definování strategických cílů v rámci čtyř perspektiv (finanční, zákaznické, interních podnikových procesů a perspektivy učení se a růstu), volba měřítek a identifikování hybatelů. V závěru práce je vytvořena strategická mapa, která představuje klíčový nástroj pro strategické řízení na základě metody Balanced Scorecard.
|
| |
|
Význam podnikové kultury pro strategické řízení středně velkých podniků
MAŇHALOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na stávající podnikové kultury ve vybraných podnicích. Jedná se o dva středně velké podniky zaměřené na výrobu piva a sladu. Hlavním cílem práce je zhodnotit úroveň stávající podnikové kultury obou sledovaných podniků. Na základě této analýzy je dílčím cílem posoudit a porovnat podnikové kultury vybraných podniků, dále nalézt nedostatky a navrhnout možná opatření. V práci je také popsán význam podnikové kultury pro strategické řízení podniku. Teoretická část práce shrnuje poznatky z oblasti podnikové kultury. Součástí práce je také charakteristika podniků. Analytická část je zpracována na základě metody dotazníkového šetření ve sledovaných podnicích, popisuje výběrový vzorek a zjištěné skutečnosti. Zaměstnanci nejsou spokojeni se získávanými zaměstnaneckými výhodami a s vnitropodnikovou komunikací. V závěrečné části jsou shrnuty závěry z dotazníkového šetření a navržena doporučení pro zlepšení zjištěných nedostatků.
|
|
Analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku
LOHOŇKOVÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybraného podniku, kterým je stavební společnost Edikt a.s. Konkurenceschopnost této společnosti byla posuzována za pomoci analýz vnitřního a vnějšího prostředí. Společnosti byly navrženy změny, které povedou ke zlepšení pozice na trhu.
|
|
Strategie podniku obchodních služeb
DVOŘÁKOVÁ, Petra
Předmětem diplomové práce ? Strategie podniku obchodních služeb? je strategické rozhodnutí vybudování samostatného střediska, které bude poskytovat novou službu zaměřenou na vlastní rozvoz ?distribuci?. Distribuce má uspokojovat odborné potřeby zákazníků dodávkami zboží objednané a připravované v dané pobočce velkoobchodního střediska a dodaného na jejich obchodní adresu. Cílem je vytvoření dodatečné ziskové tržby a zároveň posílit pozici a konkurenceschopnost na trhu.
|
|
Diverzifikace výroby a strategie podniku
AMEROVÁ, Veronika
Tato diplomová práce je napsána na společnost, která patří do největší světové skupiny výrobců osobních automobilů a lehkých nákladních vozidel. V průběhu 90. let dvacátého století a opět na začátku 21. století se koncern dostal do špatné ekonomické situace. Prostředkem pro její řešení bylo rozhodnutí o prodeji 51% podílu společnosti investorovi - investiční společnosti, která se velmi významně odlišuje svými cíli. Původní mise společnosti byla podpora prodeje vozů koncernu (růst hodnoty skupiny), minimalizace nákladů a maximalizace tržního podílu. Cílem nového investora je maximalizace hodnoty společnosti a zhodnocení kapitálu. Předmětem této diplomové práce je poskytnout strategickou analýzu, předefinování obchodních strategií jednotlivých strategických obchodních jednotek v souladu s novými potřebami a požadavky v návaznosti na vstup nového investora.
|
|
Ananlýza konkurenceschopnosti vybraného podniku.
BENADOVÁ, Veronika
Pomocí metod a postupů strategického řízení byla zhodnocena tržní pozice a konkurenceschopnost podniku OSIVA BORŠOV, spol. s r.o. Analyzováno bylo vnitřní i vnější prostředí tohoto podniku. Použity byly následující analýzy: SWOT analýza, STEP analýza, Porterův model a analýza konkurentů. Dále bylo také užito dotazníkové šetření. Díky výsledkům plynoucím z těchto analýz, můžeme hodnotit tržní pozici podniku jako velmi uspokojivou, i přesto, že musí čelit velmi silné konkurenci. Proto je třeba, aby společnost i nadále monitorovala i sebemenší změny v konkurenčním ringu a pečlivě sledovala a analyzovala reakce svých konkurentů. Dále bylo navrhnuto několik opatření pro zvýšení konkurenceschopnosti a prosperity tohoto podniku a na základě SWOT analýzy byla jako nejvhodnější vybrána strategie vývoje výrobku, spočívající v modifikaci stávajících výrobků a služeb.
|
|
Analýza vnějšího prostředí vybraného podniku
ŠANDOR, Pavel
Cílem této diplomové práce bylo, na základě odborné literatury, vlastních poznatků a získaných informací o trhu, vypracovat analýzu vnějšího prostředí firmy vybraného podniku. K výsledkům jsem došel pomocí STEP analýzy, Porterova modelu, analýzy konkurence a SWOT analýzy. Pomocí STEP analýzy jsem se snažil vymezit faktory, které mohou podnik ovlivňovat, i když se nachází vně podniku. Na základě Porterova modelu jsem zanalyzoval pět konkurenčních sil, které mají na náš podnik vliv, a to noví konkurenti, dodavatelé, odběratelé, substituty a konkurenční ring. Analýzou konkurence jsem posoudil, které firmy, zabývající se kovovýrobou a zámečnictvím, jsou přímými konkurenty firmy a mohou představovat jejich potencionální hrozbu. Metodou SWOT analýzy jsem posuzoval vnitřní silné a slabé stránky podniku a vnější příležitosti a ohrožení. Základem bylo nalezení vhodných faktorů a poté stanovení jejich důležitosti pomocí metody párového srovnávání. Na závěr jsem provedl zhodnocení dat, na jejichž základě jsem vypracoval doporučení pro budoucí vývoj podniku a navrhl jsem vhodné strategie. Těmito strategiemi byly strategie rozvoje trhu, strategie proniknutí na trh, strategie vytváření konkurenční výhody cestou nízkých nákladů a strategie soustředné diverzifikace.
|