Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spotřebitelské chování na regionálním trhu potravin
MURTINGEROVÁ, Jana
Diplomová práce analyzuje spotřebitelské chování na trhu potravin v rámci Jihočeského kraje. První část práce teoreticky vymezuje základní pojmy související s danou problematikou. V dalších částech je provedena analýza obchodních řetězců v Jihočeském kraji, hlavně jejich početní zastoupení. Následující sekce je věnována dotazníkovému šetření, jehož cílem bylo zjistit chování spotřebitelů na trhu potravin. V závěru a diskuzi jsou shrnuta zjištěná fakta a uvedeny případné návrhy na změny.
Kvalita masných výrobků na českém trhu
Kupka, Jan ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kvality masných výrobků na českém trhu. Cílem práce je zjištění vybraných preferencí spotřebitelů při nákupu uzenin se zaměřením na spotřebu špekáčků. Dále pak okrajové objasnění vlivu obchodních řetězců na kvalitu uzenin. Nezbytnou součástí bakalářské práce je vymezení legislativních požadavků a teoretických východisek. Pro splnění vytyčeného cíle jsem provedl dotazníkové šetření u spotřebitelů, které bylo založeno na osobních rozhovorech. Následná analýza získaných informací z odpovědí respondentů přinesla zjištění vybraných preferencí spotřebitelů.
Posouzení nákupní atmosféry pěti vybraných obchodních řetězců
Bínová, Darina ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Žižková, Zuzana (oponent)
Práce je rozdělena do dvou částí- teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá samotným pojmem "nákupní atmosféra" a popisem zvolených kritérií pro posouzení atmosféry v daných řetězcích. Praktická část popisuje subjektivní hodnocení těchto kritérií každé z prodejen a následné srovnávání prodejen z hlediska nákupní atmosféry.
Analýza privátních značek v prostředí českého retailingu
Křepelová, Soňa ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza privátních značek a vnímání privátních značek ze strany spotřebitelů. Teoretická část se zabývá značkami, strategickým řízením značek, privátními značkami, vývojem na světovém a českém trhu. Praktická část je věnována vlastnímu výzkumu výrobků privátních značek a výzkumu mezi koncovými spotřebiteli. Na základě analýzy je navrženo doporučení obchodním řetězcům ke zvýšení podílu privátních značek na celkových prodejích.
Analýza prodejních dat vybrané společnosti se zaměřením na rychloobrátkové zboží
Kořínková, Martina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na význam analýzy prodejních dat pro podporu rozhodování. Teoretická část se zabývá charakteristikou a sepcifiky odvětví business intelligence i jeho vývojem, rozebírá omezení a příležitosti pro rozvoj. Je rozvedena jak stránka zpracování dat, tak postup a techniky při samotné analýze. Praktická část je zaměřena na prodejní data konkrétního řetězce z pohledu dodavatele rychloobrátkového zboží. Analýza prodejních dat je postavena na reálných příkladech z praxe a jejím výstupem jsou doporučení pro obchodní tým.
Vnímání privátních značek mezi spotřebiteli
Partynglová, Hana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem práce je představit nabídku privátních značek vybraných obchodních řetězců a analyzovat vnímání privátních značek mezi spotřebiteli pomocí dotazníkového šetření. Sortiment s privátními značkami zahrnuje veškeré produkty, které pod vlastní značkou obchodník prodává. Obal je opatřen jménem a logem distributora, tudíž takto označený výrobek u jiného obchodníka nenajdeme. Pod privátní značkou jsou prodávány nejen potraviny a nápoje, jak tomu bylo dříve, ale nyní i drogerii, domácí spotřebiče, sportovní potřeby a další. Privátní značky představují výhody i nevýhody jak pro výrobce, tak i pro obchodníky a spotřebitele. Podle ceny a kvality produktů lze privátní značky rozdělit do třech kategorií -- ekonomické, standardní a speciální. Nejrozvinutější trh s privátními značkami najdeme ve Švýcarsku, podíl na trhu zde dosahuje 53 %. V České republice jejich podíl představuje téměř 35 %. Vlastní značky jsou zařazovány do sortimentu všech obchodních řetězců v ČR. Přední postavení náleží společnosti Tesco. Z výzkumu, který jsem provedla prostřednictvím dotazníkového šetření vyplývá, že privátní značky kupuje 85 % respondentů. Z výsledků se jeví jako nejdůležitější kritérium pro nákup privátních značek jejich nízká cena. Naopak proti nákupu se staví nedůvěra kupujících a nižší kvalita zboží.
Privátní značky
VASTL, Martin
Privátní značky označují zboží, které je prodáváno nikoliv pod značkou výrobce, ale pod značkou obchodního řetězce, který toto zboží prodává. Charakteristickým znakem privátních značek je právě jejich příslušnost ke konkrétnímu obchodnímu řetězci, jehož jméno mnohdy přímo nesou. V některých případech privátní značka náleží seskupení prodejců tvořící distribuční řetězec, jehož členové mají právo tuto značku používat. Výhodou privátních značek pro spotřebitele je možnost koupě potravinářských i nepotravinářských produktů za výhodnější cenu, než za kterou by pořídil adekvátní zboží pod značkou výrobce. Zboží privátních značek je vyrobeno ze stejně kvalitních ingrediencí, jako výrobní značky. Obchodní řetězec se svou značkou zaručuje, že dané výrobky splňují jeho nároky na kvalitu pro tu kterou privátní značku. Privátní značky se dělí do tří supin: ekonomické, standardní a exkluzivní. Výrobce privátních značek lze rovněž rozdělit do tří skupin: velcí výrobci, kteří produkují jak pod svou značkou, tak dodávají obchodním řetězcům pod značkou privátní; malí a střední výrobci, kteří se zaměřují na produkci pro obchodní řetězce a na maloobchodní a velkoobchodní řetězce, které provozují vlastní výrobny, ze kterých dodávají do svých prodejen. Nejvíce rozvinutý trh privátních značek je v Evropě, přičemž jejich největší tržní podíly jsou ve Švýcarsku, Velké Británii, Belgii, Německu a Španělsku. Český republika se řadí k regionům s největším růstem podílu privátních značek v Evropě. Od roku 2005 zde vzrostl podíl značek obchodních řetězců o 20 %.
Analýza přístupu k výběru zaměstnanců v obchodním řetězci
Nikitinová, Věra ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Bakalářská práce analyzuje proces získávání a výběr zaměstnanců v obchodních řetězcích maloobchodní společnosti, a to pomocí výzkumu Mystery Employee. Při tomto výzkumu je zjišťován přístup k uchazeči a celkově proces náboru zaměstnanců fiktivními uchazeči o zaměstnání. Dále jsou analýze podrobeny důležité faktory těchto procesů, například způsob informování o nabízených pracovních místech, možnost vyplnění dotazníku pro uchazeče, apod. Analýza je vyhodnocena celkovým zhodnocením situací v jednotlivých prodejnách, objektivním plněním předem daných faktorů a subjektivním ohodnocením těchto faktorů fiktivními uchazeči. V návaznosti na výsledky analýzy je poslední část práce věnována návrhům ke zlepšení.
Budování konkurenční pozice českého obchodního řetězce
Häuser, Vít ; Mottlová, Libuše (vedoucí práce) ; Bursíková, Marcela (oponent)
Analýza konkurenční pozice Jednoty Opava s.d. za pomoci sekundárních dat a nástroje analýzy SWOT. Identifikace tržních výzev a mezer, provedení zákaznického výzkumu trhu za účelem nalezení slabých míst v marketingovém mixu firmu. Segmentace zákaznických skupin. Porovnání s konkurencí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.