Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 371 záznamů.  začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Názvosloví anorganické chemie Tvorba e-learningových studijních materiálů
Zubek, Piotr ; Pilátová, Ivana (oponent) ; Richtera, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je e-learning a tvorba výukového materiálu Názvosloví anorganické chemie. V teoretické části je pojednáno o definicích a vymezení pojmu e-learning, jeho vývoji a moderních trendech v tomto dynamickém odvětví vzdělávání. Teoretická část dále obsahuje rešerši současného stavu webu v oblasti výuky českého anorganického názvosloví. Krátce je rovněž prezentován autorský systém Adobe Flash, ve kterém byla vytvořena výuková aplikace Názvosloví anorganické chemie. V praktické části jsou zpracovány výsledky dotazníku provedeného na vzorku 451 studentů FCH VUT v Brně a zanalyzovány chyby studentů získané z databáze systému MOODLE. Závěr praktické části je vyhrazen popisu výukového materiálu, který je primárně určen jako doplněk pro výuku názvosloví anorganické chemie na FCH VUT v Brně.
Tvorba e-learningových studijních materiálů - Virtuální chemická laboratoř I
Sukup, Ondřej ; Přikryl, Radek (oponent) ; Richtera, Lukáš (vedoucí práce)
E-learning je jedním z prostředků, jak lidem (nejen studentům) nabídnout pomoc a studijní oporu s využitím informačních technologií – tedy v elektronické podobě. Tato práce je postavena na tvorbě praktického výukového materiálu – virtuální laboratoře. Je určena především studentům prvních ročníků FCH VUT v Brně, ale i jiným školám s chemickým i obecným zaměřením. Aplikace vytvořená pomocí programu Macromedia Flash MX se snaží přiblížit prostředí laboratorního stolu v chemické laboratoři a pomoci studentům v přípravě do praktických cvičení, v nácviku sestavování jednoduchých aparatur a upozornit je na nejčastější chyby při práci. Teoretickou část bakalářské práce tvoří dvě základní kapitoly. První se zabývá e-learningem a jeho využitím, typy používaných studijních opor a popisem vybraných pomocných aplikací. Předmětem druhé kapitoly je pak seznámení s autorským systémem Macromedia Flash MX, jeho základními funkcemi a popisem prostředí. Praktická část pak nahlíží na tvorbu, podobu a ovládání aplikace Virtuální chemická laboratoř I.
Základní anorganické výroby Tvorba e-learningových studijních materiálů
Valenčík, Jan ; Pilátová, Ivana (oponent) ; Richtera, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o e-learningu (objasnění pojmu, formy, využití, klady a zápory), o systémech LMS, LCMS a základních prvcích pro tvorbu interaktivních učebních pomůcek, které napomáhají zvýšit kvalitu e-learningu. Výstupem je výukový software obsahující vizuální animace pro výuku základních anorganických výrob v chemickém průmyslu (výrobu kyselin, kovů, plynů, atd.) určených zejména pro studenty 1. ročníku FCH VUT v Brně, ale i pro širokou veřejnost. Vizualizace byly vypracovány pomocí programu Adobe Flash, který poskytuje širokou škálu zajímavých možností pro tvorbu vzhledově poutavých a názorných animací. Aplikace obsahuje 20 animací výrob základních anorganických sloučenin, které jsou nejčastěji využívány v chemickém průmyslu, při práci ve školních laboratořích a ve výuce anorganické chemie. Důraz v provedení je kladen především na názornost postupů při výrobě sloučenin a také na interaktivitu a vzhledovou stránku.
Nápověda k testům z anorganické chemie Tvorba e-learningových studijních materiálů
Straka, Radek ; Kábelová, Božena (oponent) ; Richtera, Lukáš (vedoucí práce)
E-learning je rychle se rozvíjející způsob vzdělávání užívající k vytváření, přenosu a poskytování informací multimediálních a komunikačních technologií. Smyslem bakalářské práce je tvorba studijních materiálů, ve formě nápověd k testům z anorganické chemie. S těmito testy přicházejí povinně do styku studenti prvního ročníku Chemické fakulty na VUT v Brně v předmětu Praktikum anorganické chemie II. Práce je rozdělena do 6 kapitol, přičemž prvních pět je zaměřeno obecně na problematiku e-learningu. Šestá kapitola tvoří praktickou část obsahující vybrané nápovědy z jednotlivých testů. Zbývající nápovědy jsou pro značnou celkovou rozsáhlost (cca 600 nápověd) přiloženy na mediu.
Chemické výpočty Tvorba e-learningových studijních materiálů
Košová, Hana ; Stehlík, Marek (oponent) ; Richtera, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce jsou e-learning, prostředky k jeho tvorbě, tvorba samotná, práce se základními prvky tvořícími e-learning a zhodnocení kvality e-learningu na FCH VUT a Masarykově univerzitě v Brně. Praktickým výstupem této práce je výukový materiál pro chemické výpočty z oblastí koncentrace, ředění a mísení roztoků, rozpustnosti a krystalizace určený pro posluchače 1. ročníku FCH VUT v Brně. Tento výukový materiál byl vypracován v aplikaci Adobe Flash. Při tvorbě bylo využito mnoha nástrojů, které Adobe Flash nabízí. Aplikace je rozdělena do tří kapitol (koncentrace, ředění a mísení, rozpustnost a krystalizace). Jednotlivé kapitoly tvoří vždy dvě části. V první části jsou zobrazeny stručné teoretické informace, důraz je kladen především na vizuální stránku. Toho je dosaženo pomocí názorných animací, příkladem může být rozpouštění krystalů. Druhá část se zabývá ukázkovým výpočtem příkladů na dané téma.
Využití internetu ve výuce ekonomických předmětů
Pitkevich, Matvey ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Práce je zaměřena na využívání Internetu ve výuce ekonomických předmětu. Teoretická část obsahuje informace o Internetu, distančním vzdělávání a různých moderních druzích e-learningu. Dále se tato část také věnuje výhodám e-learningu a možnostem uplatnění těchto variací e-learningu ve výuce. Praktická část je věnována přípravě virtuální třídy a webináře. Dále tato část také obsahuje stručnou analýzu webového portalu ekospace a důsledky jeho využití ve výuce ekonomických předmětů.
Návrh a tvorba videotutoriálů pro podporu výuky informatiky
Haberzettl, David ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pražský, Petr (oponent)
Cílem této práce je analýza potřeb pro tvorbu video tutoriálů, a navržení metodiky jejich tvorby pro podporu výuky informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Hlavní cíl představuje vytvoření jednotné metodiky tvorby video tutoriálů, splňujících potřeby výuky na katedře informačních technologií. Práce se dále věnuje analýze a testování dostupných softwarových řešení umožňujících tvorbu video tutoriálů a screencasting. Teoretická část obsahuje úvod do oblasti e-learningu a využití informačních technologií při výuce a definuje požadavky na video tutoriál a hledané softwarové řešení, pro které je vytvořena jednotná metodika práce s tímto softwarovým řešením.
Systém pro řízení vzdělávání ve zdravotnickém zařízení
Škoda, Jiří ; Potančok, Martin (vedoucí práce) ; Vencovský, Filip (oponent)
Tato práce se věnuje systémům pro řízení vzdělávání a využití e-learningu ve zdravotnickém zařízení jako nástroje pro podporu výuky. Cílem práce je v první řadě vymezení pojmů Learning Management Systems a e-learning, poté zmapování potřeb vybraného zdravotnického zařízení v oblasti vzdělávání zaměstnanců a nutných aspektů pro výběr a implementaci systému pro řízení vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na analýzu nedávno implementovaného systému pro řízení vzdělávání ve zdravotnických zařízeních Kraje Vysočina a na vytvoření metodiky pro tvorbu a údržbu elektronických kurzů. Cílů je dosaženo pomocí analýzy dostupných zdrojů, konzultacemi v příslušných organizacích a pomocí LMS Moodle. Vlastním přínosem této práce je vytvoření metodiky pro tvorbu a údržbu kurzů a přeměna povinného školení krajské nemocnice v Jihlavě z prezenční do elektronické podoby pomocí LMS Moodle a jeho nasazení do praxe.
Kvalita e-learningu v českých firmách
Kozelková, Barbora ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Tato práce se zabývá kvalitou e-learningu z pohledu zaměstnanců v českých firmách. Cílem práce bylo odhalit nejčastější nedostatky současných řešení a zjistit, které vlastnosti, metody a praktiky zvyšují kvalitu a efektivitu. Na základě těchto zjištění provést doporučení dodavatelům a vytvořit e-learningový kurz, který tyto nedostatky řeší. V teoretické části je pojem e-learning definován, jsou uvedeny jeho formy, typy, výhody, nevýhody, standardy a metody vývoje, např. ADDIE a Rapid e-learning. Výzkum v praktické části ukázal, že kvalita, která byla vypočtena průměrem zaměstnanci hodnocených kritérií, vyšla na 3,7 bodů z 5. Potenciál zlepšení byl zjištěn zejména u celoplošných školení (např. pracovní postupy) dodávaných jako hotová řešení. Tyto výsledky byly srovnány s výsledky vyspělejších zemí Evropy. Autorkou vytvořený kurz pro Microsoft Project 2013 v aplikaci Articulate Storyline demonstruje best practices a řešení dotazníkem odhalených problémů.
Hodnocení e-learningu v bankovní instituci.
Vrabcová, Jana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Recmanová, Elena (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením e-learningu v dané bankovní instituci působící na českém trhu. Zavedením e-learningu se bankovní instituci podařilo snížit náklady na vzdělávání, doposud nicméně nebyla zkoumána jeho pedagogická efektivnost. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda zaměstnanci bankovní instituce považují e-learning za efektivní metodu vzdělávání, a určit na základě jejich získaných znalostí, zda e-learning představuje efektivní metodu transferu znalostí. Efektivnost e-learningu byla zkoumána pomocí kombinace subjektivní (dotazníkové šetření) a objektivní (testování) metody hodnocení za účasti 118 zaměstnanců. Uskutečněná studie prokázala, že zaměstnanci považují e-learning za efektivní metodu vzdělávání a že vykazují vysokou úroveň získaných znalostí. Dotazníkové šetření spolu s testováním poukázalo i na několik nedostatků aktuálního systému e-learningu, a to primárně na nedostatek času na vzdělávání prostřednictvím e-learningových kurzů a na podvádění zaměstnanců při jejich absolvování. Řešením zmíněných nedostatků by mohlo být zkrácení rozsahu e-learningových kurzů, přidání závěrečných testů (na konec e-learningových kurzů aktuálně bez jejich přítomnosti) a limitování jejich počtu opakování či nastavení jejich vyšší obtížnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 371 záznamů.   začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.