Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 244 záznamů.  začátekpředchozí225 - 234další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektrická vozidla jako akumulační prvek pro elektrické sítě
Novák, Martin ; Minařík,, Daniel (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi akumulace elektrické energie pomocí elektrických vozidel a jejich využití k regulačním potřebám elektrické sítě. V úvodu této práce je popsán současný stav elektromobility ve světě spolu s popisem situace v České republice. Dále jsou v úvodní části shrnuty hlavní výhody a nevýhody širokého nasazení elektrických vozidel v dopravě. V druhé části diplomové práce je provedeno rozdělení vozidel do tří hlavních skupin. V třetí části diplomové práce jsou uvedeny používané systémy na akumulaci a generaci energie ve vozidlech. V této části práce jsou jednotlivé parametry akumulačních systémů přehledně porovnány. Další kapitola obsahuje seznam dnešních bateriových elektrických vozidel s jejich důležitými technickými parametry. Pátá kapitola shrnuje možnosti využití elektromobilů pro potřeby elektrické sítě při využití systému Vehicle-to-grid. Podrobněji jsou v této kapitole rozebrány podpůrné služby elektrické sítě v České republice. V poslední části této diplomové práce je vypočten ekonomický potenciál elektrických vozidel při poskytování služeb primární a sekundární regulace.
Nabíječ baterií
Paták, Michal ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o nabíjení baterií. V práci jsou popsány vlastnosti a možnosti nabíjení lithiových baterií. Nabíječ je nezávislý na vstupním napětí a nabíjí baterie. Kvůli šetrnému nabíjení je potřeba měřit napětí na jednotlivých článcích baterie a toto napětí následně vyrovnávat. Jelikož má být nabíječ implementován v robotu, je potřeba přepínat chod z externího zdroje a baterie. V první části práce se zabývám vlastnostmi baterií a způsobu jejich nabíjení. V druhé části jsem navrhl jednotlivé bloky nabíječe. Ve třetí části jsem se zabýval komunikací nabíječe s počítačem a vizualizací naměřených dat. A v poslední části jsem navrhl program pro nabíječ.
Control algorithms for e-car
Hrazdira, Adam ; Fiedler, Petr (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
The aim of this work is to design and implement energy consumption optimization control algorithms for electric vehicle. The main objective is to optimize the power-split-ratio between the main power source (batteries) and the super-capacitors during the driving cycle. The driving power profile is estimated and predicted using 3D geographic data and vehicle model. In the first part, vehicle components modelling is introduced. Then, moving average based algorithm and dynamic programming algorithm are presented. Simulations and analysis are provided to show algorithms' benefits. In the last part, Java implementation and also Android operating system application are described.
Konstrukce cestovní nabíječky pro mobilní telefon
Stejskal, Lukáš ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vondruš, Jiří (vedoucí práce)
V Diplomové práci navrhuji vhodné zapojení měniče pro cestovní nabíječku mobilního telefonu. Součástí práce je také pojednání o dostupných akumulátorech, které lze využít jako zdroj pro napájení navrhovaného měniče.
Uhlíkové materiály pro elektrochemické zdroje elektrické energie
Tichý, Jiří ; Bača, Petr (oponent) ; Novák, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem uhlíkových materiálů a jejich použitím pro elektrochemické zdroje elektrické energie. Cílem práce byla příprava různých uhlíkových materiálů a proměření jejich vlastností. Teoretická část pojednává o uhlíku, jeho vlastnostech a použití, elektrochemických zdrojích elektrické energie a měřících metodách použitých v experimentální části. Experimentální část popisuje výrobu elektrod s různými uhlíkovými materiály a shrnuje výsledky provedených měření.
Mikroprocesorem řízená nabíječka baterií
Husník, Ondřej ; Ježek, Michal (oponent) ; Kovář, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem mikroprocesorem řízené nabíječky baterií s podporou článků NiCd, NiMH a Li-Ion. Těžištěm celého projektu je kromě nabíjecích obvodů především řídící firmware mikroprocesoru s implementovanými metodami detekce nabití článků. Uživatelské rozhraní je tvořeno aplikací v PC, se kterým nabíječka komunikuje prostřednictvím USB. Spojení s PC umožňuje záznam průběhu nabíjecích charakteristik. Výsledkem práce je kompletně navržená a vytvořená nabíječka baterií včetně zdrojových kódů mikrokontroléru a PC aplikace.
Pracoviště pro měření elektrochemických článků pomocí cyklické voltametrie
Kučera, Vojtěch ; Bilko, Radek (oponent) ; Lábus, Radek (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o sledování parametrů článků. Jednou z možností jak sledovat charakteristiky článků je využití elektrochemické analytické metody zvané voltametrie. Její princip spočívá ve vkládání měnícího se napětí mezi dvě elektrody ponořené v roztoku elektrolytu a sledování procházejícího proudu. Cílem této práce je vytvořit takové pracoviště, které by toto měření umožňovalo. Předpokládá se využití moderní laboratorní techniky a propojení měřicích přístrojů s PC. První část práce pojednává o teoretických znalostech použitých funkcí a popisuje jejich matematické definice. Druhá část je věnována postupu realizaci měřicího pracoviště, propojení přístrojů s PC a vývoji aplikace v počítačovém jazyce. Výsledkem je měřicí pracoviště umožňující sledování článků podle zadaných parametrů.
Zajištěné napájení vlastní spotřeby parní elektrárny
Tomášek, Petr ; Přidal, Petr (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zajištěného napájení. Pod pojmem zajištěného napájení se skrývá soubor technologických celků, které zajišťují napájení zařízení podílejících se na bezpečném odstavení elektrárny v případě výpadku napájení z běžného napájecího zdroje. Práce je členěna do dvou základních částí – teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o možnostech realizace zajištěného napájení. Je zde proveden výčet jednotlivých zařízení, která mohou být v sekci zajištěného napájení obsažena, a u každého je provedena jeho charakteristika. Jsou zde také zmíněna jednotlivá zařízení, která mohou být napájena ze sekce zajištěného napájení. Výčet těchto zařízení je proveden na základě normy ČSN 381120. V závěru teoretické části jsou zmíněny nové trendy v oblasti realizace zajištěného napájení. Těmito zdroji jsou bezakumulátorové technologie, které také nabízejí různé varianty řešení. Praktická část obsahuje návrh zajištěného napájení pro konkrétní parní elektrárnu. Návrh zajištěného napájení se skládá z usměrňovačů, baterií, střídačů a dieslgenerátoru. Po výpočtu jednotlivých parametrů je v závěru praktické části vyobrazeno schéma uspořádání navrhované sekce zajištěného napájení.
Doplňující sensorika pro nestabilní balancující vozidlo
Solnický, Vojtěch ; Krejčí, Petr (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce navazuje na úspěšný projekt nestabilního balancujícího vozidla, který byl v mechatronické laboratoři uskutečněn v minulých letech. Cílem je toto vozidlo doplnit především o displej, zobrazující jízdní vlastnosti. Z tohoto důvodu je potřeba nejprve pomocí několika senzorů tyto jízdní vlastnosti stanovit. Mezi další problémy, kterými se tato práce zabývá, patří řešení poškozování výkonové elektroniky vlivem indukovaného napětí v motorech s permanentními magnety, zabudování senzoru na zjištění přítomnosti jezdce a logování jízdních vlastností vozidla na SD kartu. Nakonec je ještě popsána implementace kontroly správnosti údajů ze senzorů.
Pomocný pohon silničních HPV
Novák, Lukáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis moderních trendů v oblasti pomocných po-honů silničních vozidel poháněných lidskou silou. Zabývá se jejich základní konstrukcí, nej-důležitějšími součástmi, možností rekuperace a naznačuje budoucí vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 244 záznamů.   začátekpředchozí225 - 234další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.