Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 132 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální vztahy a z nich vznikající role ve školní družině z pohledu vychovatelů
ŠTYXOVÁ, Monika
Práce se zabývá sociálními vztahy ve školní družině a rolemi, které díky těmto vztahům vznikají, a to z pohledu vychovatelů. Tedy zda si vychovatelé uvědomují, že je školní družina prostorem pro interakce mezi dětmi. Teoretická část se zaměřuje na kapitoly ze sociální psychologie související s tématem této práce. Dále popisuje oblast pedagogiky volného času, charakterizuje jednotlivá školská zařízení pro neformální vzdělávání a osobu vychovatele ve školní družině. Praktická část se věnuje rozhovorům, jež byly provedeny s pěti vychovatelkami ve třech různých základních školách, a stručně komentuje i rozhovor se dvěma dětmi docházejícími do jedné z družin. V průběhu realizace rozhovorů vyvstala otázka ohledně formálnosti rozhovorů, proto se praktická část lehce dotýká i porovnání, jaký vliv má na rozhovor například prostředí, ve kterém rozhovor probíhá nebo délka praxe respondenta. Všechny vychovatelky si uvědomují, že je školní družina prostředím pro dětské interakce, prostředím, kde děti navazují vztahy a zkouší různé role. Ne všechny už ale umí s tímto faktem pracovat.
Specifika práce pedagoga volného času a vychovatele ve vězeňství
ŠTEYER, Petr
Práce s názvem "Specifika práce pedagoga volného času a vychovatele ve vězeňství" se ve své teoretické části zabývá přiblížením základních pojmů z oblasti vězeňství a stručným popisem Vězeňské služby České republiky. Dále se zaměřuje na oblasti pedagogiky volného času a vychovatelství a zároveň i na samotné profese těchto oborů. Pro vyhotovení teoretické části bylo použito studium odborné literatury, následné strukturování a vyhotovení bakalářské práce. V praktické části bylo cílem zjistit za pomoci dotazníku, jaká jsou specifika práce vychovatelů a pedagogů volného času ve vězeňství, největší rozdíly mezi těmito profesemi a zároveň určit, co mají tyto profese společného. Tento výzkumný cíl byl realizován v rámci Vazební věznice v Českých Budějovicích. Jednalo se tedy o kvalitativní výzkum s pomocí sjednocených otázek, které byly v tištěné formě tzv. dotazníků položeny respondentům. Oslovení respondenti byli rozděleni na základě otázky č. 1 do pomyslných skupin (R1, R2). Následně byly jednotlivé odpovědi selektovány, k již zmíněným skupinám respondentů. Na závěr bylo popsáno a vysvětleno možné potvrzení či vyvrácení výzkumných předpokladů.
Přístup vychovatelů z dětského domova k dětem
BEZROUK, Antonín
Cílem bakalářské práce je zjistit míru poskytovaného zázemí a citové péče dětem v dětském domově. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část práce popisuje úlohu vychovatele a požadavky na nutnost empatie a aktivního naslouchání. Následně empirická část na základě polostrukturovaných rozhovorů popisuje skutečný stav a míru komunikace. Jádrem je tedy vhled do každodenní práce vychovatele. Z empirické části vyplývá fakt, že i přes narůstající administrativní zátěž a další činnosti je míra vstřícnosti, empatie a aktivního naslouchání nedotknutelná. Čas věnovaný dětem není na úkor dalších činností a péče je limitována jen časovými možnostmi v rámci dne.
Prevence šikany před a v průběhu pandemie COVID-19
HLAS, Karel
Bakalářská práce pojednává o dosavadních trendech výskytu šikany na základních školách. Teoretická část obsahuje například charakteristiku projevů šikany před krizí, její vybrané aspekty, šikanu v průběhu krize a dosavadní zkušenosti s realizací prevence šikany v obou obdobích (před a v průběhu). Text je orientován na teoretické vystižení tématu šikany, tzn. vysvětlení pojmů, stádií, diagnostika atd. Praktická část se zabývá zkušenostmi přístupu k realizaci školní prevence před a během pandemie Cílem práce je tedy zjistit, zda učitelé provádí prevenci i v rámci online výuky a jak ji případně zlepšit. V souladu s cílem práce je navrhnutý a použitý kvantitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí dotazníků. Cílovou skupinou pro zaslání jsou žáci a učitelé 2. stupně ZŠ v Jihočeském kraji.
Metody adaptace na domov mládeže pohledem vychovatelů
KOLEŠ, Jiří
Diplomová práce nese název Metody adaptace na domov mládeže pohledem vychovatelů a zaobírá se procesem adaptace a jeho průběhem u nových studentů z pohledu vychovatele. Teoretická část se věnuje instituci domova mládeže a vychovatelům v něm pracujícím, přibližuje proces a vybrané metody adaptace a v neposlední řadě se zaměřuje na specifika středoškolské mládeže. Praktická část práce nejprve podrobně popisuje metodologii výzkumu a následně představuje výsledné informace, nasbírané díky smíšené (kvalitativní a kvantitativní) formě výzkumu. Cílem této práce je zjistit, jaké metody podporující adaptaci nově příchozích studentů využívají vychovatelé na domovech mládeže.
Komparace školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany
KLINKOVSKÁ, Gabriela
Práce se zabývá srovnáním školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany. V první části je charakterizována školní družina obecně dle legislativy a dostupné literatury a zároveň činnost školní družiny na konkrétní základní škole. Dále jsou popsány cíle, činnosti a personální zajištění školní družiny. V druhé části je charakterizován dětský klub obecně dle dostupných dokumentů a na konkrétním případě jsou popsány podmínky založení a fungování včetně specifik tohoto zařízení. Třetí část práce se zabývá shrnutím činností školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany. Ve shrnutí práce dojdeme ke zjištění, že dvě zařízení na jedné škole, které se starají o volný čas dětí po skončení vyučování z 1. - 5. tříd, mohou mít rozdílnou náplň práce, systém přijímaní dětí, provozní dobu i nabídku činností. Z práce také vyplívá potřeba alespoň minimálního pedagogického vzdělání pro lidi, kteří pracují s dětmi, i když to v tomto případě není přímo legislativou vyžadováno.
Pedagog s tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru
Šimůnková, Lucie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru Lucie Šimůnková KATEDRA (ÚSTAV) VEDOUCÍ PRÁCE: . Veronika Blažková, Ph.D. V této práci se věnuji tématu ímání pedagoga s tělesnými tetování, piercingy, atd ostatními učiteli na škole. V teoretické části vysvětlím veškeré pojmy é tématu tělesných modifikací. Praktická část bude věnována osobním zkušenostem, názorům a myšlenkám pedagogů bez tělesných modifikací, přičemž k zjištění těchto informací bude použita metoda polostrukturovaného Pro doplnění informací získaných z rozhovorů á část také učiteli kteří mají tělesné modifika Cílem práce je z učitelé modifikacemi vnímáni ostatními pozitivně negativně či neutrálně. Dále jestli modifikace ovlivňují chování ostatních učitelů vůči nim, jejich přístup, zda se jim snaží vyhýbat nebo s nimi nemají problém spolupracovat, popřípadě jestli neberou vzhled učitele s modifikacemi vůbec v KLÍČOVÁ SLOVA: pedagog, učitelský sbor, tetování, , předsudky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 132 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.