Název:
Komparace školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany
Překlad názvu:
Children´s club Elemantary school Dobřany
Autoři:
KLINKOVSKÁ, Gabriela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá srovnáním školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany. V první části je charakterizována školní družina obecně dle legislativy a dostupné literatury a zároveň činnost školní družiny na konkrétní základní škole. Dále jsou popsány cíle, činnosti a personální zajištění školní družiny. V druhé části je charakterizován dětský klub obecně dle dostupných dokumentů a na konkrétním případě jsou popsány podmínky založení a fungování včetně specifik tohoto zařízení. Třetí část práce se zabývá shrnutím činností školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany. Ve shrnutí práce dojdeme ke zjištění, že dvě zařízení na jedné škole, které se starají o volný čas dětí po skončení vyučování z 1. - 5. tříd, mohou mít rozdílnou náplň práce, systém přijímaní dětí, provozní dobu i nabídku činností. Z práce také vyplívá potřeba alespoň minimálního pedagogického vzdělání pro lidi, kteří pracují s dětmi, i když to v tomto případě není přímo legislativou vyžadováno. This thesis deals with the comparison of the after school club and the children´s school club at primary school in Dobřany. The first part is focused on the characterization of the after school club in general according to legislation, available literature and activities of the after school club at a specific primary school. Further more, the goals, activities and staffing of the after school club are described there. In the second part is characterized the children´s school club in general according to available documents. On a specific case are described the conditions of establishment and operation, including the specifics of this facility. The third part of the thesis summarizes the activities of the after school club and children´s school club at primary school in Dobřany. In the summary of work we find out that two facilities in one school, which take care of the free time of children after school from the 1st to 5th classes, may have different duties, the system of enrolling children, opening hours and activities. The thesis shows a need for at least a minimum pedagogical education for people who work with children, although this is not required by legislation in this case.
Klíčová slova:
animace; dětský klub; operační program zaměstnanost; pečující osoba; program DK; práce s dětmi; příměstský tábor; vychovatelka; základní škola; ŠVP ŠD; školní družina; afterschool club; animation; caretaker; children´s school club; educator; Operational Programme Employment; primary school; Programme for the children school club; School Education Program for the school club; suburban camp; workwithchildren Citace: KLINKOVSKÁ, Gabriela. Komparace školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/58080