Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Exhaust Gas Energy Recuperation in a Commercial Vehicle Diesel Engine
Šroba, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The scope of this thesis investigates value added by a turbocharger with an associated motor-generator unit to a diesel engine used by a commercial vehicle. A thermodynamic model of the engine was prepared in GT-SUITE software. Case studies were primary focused on a reduction of specific fuel consumption as well as a nitrogen oxides production using an energy recuperation of exhaust gas. Furthermore, there are described potential benefits of using an electric assistance in order to increase an exhaust gas temperature during a steady state engine operation. Additionally, there is an investigation of potential benefits of a turbocharger assistance in a transition engine mode operating during rapid acceleration of the vehicle. The results of individual analysis will be taken into account for a selection of turbocharger regarding specific engine implementation. The results of simulation suggest that it is possible to lower specific fuel consumption, production of nitrogen oxides, as well as accelerate turbocharger response.
Trends in the development of hybrid vehicles
Ďurica, Matej ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dedicated to make brief research in the hybrid automotive department, focused on the last ten years of development. The first part describes the categories of hybrid vehicles with an emphasis on the development of accumulators and related technology. An important part is the advantages and disadvantages of systems and drives. The second part deals with the future of hybrid drives, applications mainly in heavy industry, and the possibilities of changing "heavy" fossil fuels with "greener" alternatives. At the end of the work is the evaluation of the impact of the COVID crisis on the automotive industry.
Technologie odstranění oxidů dusíku (NOx) ze spalin pro velká spalovací zařízení
Kučera, Jan ; Brummer, Vladimír (oponent) ; Jecha, David (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech aplikace vybraných metod pro odstraňování oxidů dusíků (NOx) ze spalin velkých spalovacích zařízení. V první části jsou popsány vybrané oxidy dusíku, jejich vlastnosti a je vysvětlena tvorba v průběhu spalování. Dále je sestaven výtah z aktuální právní legislativy upravující problematiku emisních limitů. V třetí části jsou představeny vybraná primární a sekundární opatření, která jsou široce používána. Důraz je věnován popisu selektivní katalytické (SCR) a nekatalytické redukce (SNCR). Závěrem je proveden základní návrh těchto technologií pro modelové spalovací zařízení. Je zde vypočítána spotřeba redukčního média a velikost objemu katalyzátoru pro zmíněné techniky. Součástí základního návrhu je odhad vybraných provozních a investičních nákladů.
Stanovení emisí a škodlivých částic výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Rozsíval, Adam ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou emisí a škodlivých částic výfukových plynů u vozidel s environmentálním dopadem, respektive popisuje základní charakteristiky a vlastnosti současných druhů používaných paliv a emisí produkovaných spalovacími motory. Dále pojednává o opatřeních a možnostech snižování emisí automobilové dopravy na základě environmentálního dopadu, konkrétně se zabývá současnou Evropskou emisní normou a systémy vozidel, které umožňují snižování emisí. Práce také pojednává o emisním měření a početních metodách v oblasti určování emisí. Podle zvolené početní metodiky je provedena analýza exhalací, vycházející z dat reálného provozu vozového parku a jsou porovnány hodnoty z emisního měření. Součásti analýzy je také finanční aspekt.
THE PHOTOCATALYTIC ABATEMENT OF NOX IMISSIONS USING COMMERCIAL FUNCTIONAL COATING WITH POROUS MORPHOLOGY
Žouželka, Radek
Titanium dioxide is the most important photocatalysts used for purifying applications. It was the purpose of this study to investigate the photocatalytic activity of commercial Protectam FN (R) containing TiO2 nanoparticles towards NO and NO2. Experiments on concrete as a support for photocatalyst were carried out in two types of reactors with laminar and turbulent flow under ´´real world setting´´ conditions of temperature, relative humidity, irradiation and pollutant concentrations. The results showed that photocatalytic process significantly reduced both nitrogen oxides in the air. The decrease in the total concentration of nitrogen oxides on contact with the photocatalytic surface reached 20-50 %, i.e. at a concentration of 100 ppb the decrease in NO and NO2 was 20-50 ppb. The nitrogen oxides were oxidized up to their highest oxidation state, nitric acid ( or nitrates) and undesirable nitrous acid was not formed at all. The experimental study conducted showed that the photocatalytic oxidation on the surface of the photocatalytic Protectam FN (R) coating is an effective method for the removal of nitrogen oxides from contaminated air.
Výzkum vlivu SO2 a NOx na růst smrku
Hruška, Jakub ; Oulehle, Filip ; Kolář, Tomáš
Smrk ztepilý po poklesu emisí SO2 a NOX velmi rychle reagoval a radiální přírůsty stromů v postiených oblastech Krušných a Jizerských hor se dostaly na předemisní úroveň již koncem 90.let 20. století. Vzrůst nejlépe koreloval s poklesem koncentrací SO2 v ovzduší a s poklesem atmosférické depozice síry. Regenerace půd byla identifikována jako méně výrazný činitel, zejména proto, že je silně korelována s poklesem depozice. Na pokles radiálního růstu tedy emise SO2 a NOX přestaly mít vliv na přelomu tisíciletí. Současný pokles přírůstů není dám emisemi SO2 a NOX ale spíše klimatickými vlivy.
Snižování oxidů dusíku z proudu spalin na speciálních katalyzátorech
Vávra, Jan ; Krejčí, Tomáš (oponent) ; Jecha, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na experimentálním snížení oxidů dusíku na speciálních katalyzátorech. Je využito nejnovějších a nejmodernějších technologií pro čištění spalin. Pomocí selektivní katalytické redukce se dosáhne požadované úrovně znečištění. Je zapotřebí splnit předepsaný emisní limit. Jako katalyzátor se použije keramický voštinový filtr na bázi vanadu a titanu. Celé měření je provedeno na experimentální jednotce INTEQ II, která je instalována v laboratoři pro čištění spalin na půdě NETME Centre. Je ukázáno jaké provozní parametry dosahují lepší účinnosti čištění spalin. Rovněž je provedeno srovnání katalyzátorů BASF a CERAM. Závěrem je provedena materiálová bilance systému a je navržen nový externí elektrický ohřívač pro urychlení nahřívacího procesu.
Spalovací komory lopatkových motorů s nízkými emisemi NOx
Šafránek, Martin ; Mašek, Jakub (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá souhrnným popisem spalovacích komor lopatkových motorů s nízkými emisemi NOX. Popisuje především děje, které se odehrávají ve spalovacích komorách a mechanismy vzniku všech sledovaných emisí. Zaměřuje se také na popis nejdůležitějších konstrukčních parametrů, jejich odhadovaný vývoj, zhodnocení a použití v civilní letecké dopravě. Dále se tato práce zabývá legislativou různých organizací, které vytváří certifikační standardy k regulaci množství vypouštěných emisí.
Hodnocení znečištění ovzduší v závislosti na provozování systémů centralizovaného zásobování teplem
Čejková, Eliška ; Matějíček, Luboš (vedoucí práce) ; Hůnová, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá některými environmentálními aspekty rozpadu tradičních soustav centralizovaného zásobování teplem v České republice. Představuje jeden konkrétní případ systému centralizovaného zásobování teplem ve městě Kroměříž v sídlištní panelové zástavbě a jeho poměrně rychlý rozpad a předpokládaný brzký zánik vlivem odpojování zákazníků, kteří budují vlastní lokální domovní plynové kotelny. V práci je spočítána spotřeba zemního plynu obou způsobů výroby tepelné energie pomocí množství tepelné energie potřebného pro vytápění daných objektů včetně přípravy teplé vody a průměrné účinnosti těchto způsobů výroby. Pomocí emisního faktoru získaného z provedených autorizovaných měření emisí je v práci vyčísleno množství vyprodukovaných emisí NOx (oxidů dusíku) vyjádřených jako NO2 (oxid dusičitý). Jedna část se podrobněji zabývá oxidy dusíku v atmosféře. V rámci této bakalářské práce je provedena i základní rozptylová studie, modelové zpracování rozptylu znečišťujících látek (oxidů dusíku) v okolí zdroje/zdrojů. Závěrečné kapitoly porovnávají dopady na životní prostředí centrálního a lokálního způsobu výroby tepelné energie z pohledu vyprodukovaného ročního množství emisí NO2 a výsledku rozptylové studie a uvádí další souvislosti doprovázející rozpad a zánik centralizovaného zásobování...
Systém pro snížení NOx
Karafa, Pavel ; Bradávka, Marek (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou emisí oxidů dusíku ve výfukových plynech a možnostmi jejich snížení. Úkolem práce je rozbor systémů pro snižování NOX u soudobých vznětových motorů, konstrukční návrh a sestavení zařízení pro snižování NOX pro zadaný vznětový motor, následně pak ověření funkčnosti tohoto systému sestaveného z komerčně dostupných komponent. V poslední části práce budou provedeny dostupná měření s analýzou dosažených výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.