Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém sociálních služeb zaměřených na integraci Romů v Jihlavě
Schrek, Vítězslav ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá podrobně systémem sociálních služeb, které přispívají k procesu sociálního začleňování romské menšiny na území města Jihlavy. Jednotlivé služby analyticky popisuje z hlediska jejich potřeb, zaměření i rozsahu a zasazuje je do kontextu teoretických poznatků o sociální práci a jejím významu pro integraci. Speciálně se zaměřuje na místní vyloučené romské lokality, mapuje jejich současný stav a analyzuje celkovou situaci z hlediska dalšího vývoje souvisejícího s bydlením jihlavských Romů. Součástí práce jsou návrhy na opatření pro zlepšení podmínek života romské komunity v Jihlavě a jejího soužití s majoritou.
Český jazyk na Krymu
Wildová, Zuzana ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Práce se zabývá sou asným stavem jazyka eské minority na Krymu. Popisuje na základ materiálu získaného v terénu jevy a zm ny, které v jazyce krymských ech vznikly vlivem p sobení cizího jazykového, ale i kulturního prost edí. Je zam ena na oblast fonetiky, tedy na to, jakým zp sobem se u mluv ích projevují vlivy ruské výslovnostní normy. Práce obsahuje historicko-kulturní kontext týkající se odchodu ech na Krym a podoby eské minority v sou asnosti. Jednotlivé kapitoly jsou v novány vybraným jev m: odchylkám ve výslovnosti vokál v prvních slabikách slov, zm nám ve výslovnosti souhlásky [j], labializované výslovnosti konsonantu [v], zm nám ve výslovnosti slov p ejatých, výslovnostní podob souhlásek [ ] a [ ] v eských slovech, výslovnosti toponym, protezi a vypou t ní hlásek na za átku slov, odchylkám ve výslovnosti hlásek uprost ed slov, vokalizaci p edlo ek a vlivu ruské jazykové normy na u ití jejich vokalizované podoby.
Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání
Podlogarová, Lenka ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Autorka se v diplomové práci s názvem Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání se zabývá příčinami selhávání dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit v procesu neformálního vzdělávání. Neformální vzdělávání je v současné době pojímáno jako skupinový, institucionalizovaný, plánovaný proces, který se uskutečňuje mimo či nad rámec formálního vzdělávacího kurikula, tj. ve volném, "nepovinném" či mimoškolním čase. Pro zjištění příčin selhávání dětí a mládeže v procesu neformálního vzdělávání byla zvolena metoda individuálních rozhovorů. Výzkumný vzorek byl tvořen pěti klienty nízkoprahového zařízení společnosti Člověk v tísni v Bílině, kteří selhali či selhávají v procesu neformálního vzdělávání v institucionalizovaných zařízení. V závěru práce se nacházejí doporučení pro práci s tímto segmentem klientů. Klíčová slova: Rom, etnické menšiny, sociální vyloučení, sociálně vyloučené lokality, komunita, neformální vzdělávání
Problematika menšin v České republice se zaměřením na romskou menšinu
ŠONKOVÁ, Eva
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na problematiku menšin v České republice, s akcentací na romskou menšinu, a to vzhledem k jejímu odlišnému postavení mezi ostatními etnickými a národnostními menšinami v české společnosti. V kontextu multietnického soužití v české společnosti jsou uvedena v prvé řadě jednotlivá sekundární data ilustrující podobu vztahu mezi majoritní společností a minoritami a v druhé řadě skutečnosti ovlivňující nahlížení na příslušníky minoritních skupin, jako procesy sociální percepce či vliv konstrukce negativního obrazu mediální scénou. Obsah práce dále zahrnuje rozbor struktury obyvatelstva, včetně krátkého přiblížení jednotlivých menšin, i přehled mechanismů a důsledků současného všestranného sociální vyloučení Romů. V neposlední řadě je rozebírána podstata identity minorit a z ní vycházející integrační strategie, přičemž je uvedena nejaktuálnější verze vládní koncepce integrace Romů do české společnosti. Výzkumné kvantitativní šetření je prostřednictvím vyhodnocení vytyčených statistických hypotéz orientováno na přiblížení postojů a představ většinové společnosti o soužití s příslušníky etnických a národnostních menšin neboli etnického klimatu společnosti.
Romská problematika na Šluknovsku ve světle archivních a publicistických zdrojů. Historie a současnost
SLÁDEČKOVÁ, Jiřina
Cílem této bakalářské práce bylo nahlédnout na romskou problematiku v oblasti Šluknovska, a to nejenom z hlediska archivních záznamů, ale také soudobých publicistických zdrojů. Zájem byl z velké části zaměřen na dějinné události, které vedly k současnému pohledu majority na romskou minoritu. Tento, do jisté míry teoretický rámec byl následně aplikován na část praktickou. Při ní bylo využito kvalitativní výzkumné metody. Respondenty byly osoby, které na Šluknovsku žijí, a jichž se romská problematika bezprostředně dotýká. Záměrem bylo zjistit, jak se v krátkém časovém horizontu změnilo vnímání pozice nepřizpůsobivých osob, a to nejenom v rámci vlastních zkušeností respondentů, ale také pod vlivem médií.
Národnostní menšiny v České republice
ZUNTOVÁ, Tereza
Bakalářská práce zpracovaná na téma Národnostní menšiny v České republice je rozdělena na dvě komplementární části. V teoretické části najdeme zmapovaný vývoj zastoupení jednotlivých národnostních menšin na území státu od vzniku Československého státu v roce 1918 po současnost, která je následně v teoretické části popisována detailněji. Problematika je podložena nejen odbornou literaturou, ale i statistickými údaji a již provedenými výzkumy zabývající se daným tématem. Práce se soustřeďuje na život menšin na území státu, na jejich kulturní stránku života a dále na úroveň integrace do majoritní společnosti. V praktické části najdeme samotný výzkum, který je zaměřen na majoritní společnost a jejího pohledu na soužití jí samotné s národnostními menšinami. Výzkum je prováděn formou dotazníku.
Vietnamský žák na základní škole a jeho vnímání učiteli a spolužáky
ČEKALOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké vztahy panují mezi minoritou a majoritou na českých základních školách. Pro tuto práci byla vybrána konkrétní menšina, menšina vietnamská. Zkoumáme zde, zda existují rozdíly ve vnímání mezi dívkami a chlapci a mezi staršími a mladšími žáky, a zda děti reagují jinak ve formálních a neformálních situacích. Také zjišťujeme, zda mají žáci alespoň základní znalosti o zemi původu této minority. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje kromě vysvětlení základních termínů, spojených s menšinami obecně, také historické a kulturní informace o Vietnamu, o životě a rozmístění Vietnamců v ČR a také poznatky o Vietnamských žácích na českých školách. V praktické části je použita metoda dotazníků pro žáky, doplněná o rozhovory s učiteli. Výsledky těchto šetření jsou zpracovány do grafů a tabulek a jsou doplněny o příslušné komentáře.
Soudobé koncepce výchovy k toleranci a multikulturalismu
NAVRKALOVÁ, Anna
Práce se věnuje pojmům souvisejícím s výchovou k toleranci a multikulturalismu, vymezení jejích hlavních myšlenek a cílů. Jsou zde uvedeny soudobé koncepce výchovy k toleranci. Konkrétně se jedná o naši republiku, státy Evropské unie (Rakousko, Slovensko, Polsko, Německo, Francie) a mocnosti mimo Evropskou unie jakými jsou USA a Rusko.
Ethnic minority and Roma women in the Czech Republic
Křížková, Alena
Studie se zaměřuje na etnické minority a cizince a zejména na skupiny žen ohrožené sociálním vyloučením, se zvláštním zřetelem na romské ženy a imigrantky z východu. Politiky a přístup k základním právům a službám v naší společnosti jsou zhodnoceny z hlediska genderové rovnosti a vícenásobné diskriminace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.